Gå til innhold

Hva faen feiler det Oslofolk da?!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forklar hvorfor det er tomt på Majorstuen da, og ikke på Grünerløkka?

Anonymkode: 90aba...28a

Jeg så mange folk på Majorstua i dag...

Anonymkode: f5e40...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, nettopp!

Jeg også. 

Anonymkode: 90aba...28a

Samme her!

Anonymkode: c735f...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så mange folk på Majorstua i dag...

Anonymkode: f5e40...56c

Så mange som i den videoen der? 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig...! Vir selv i Oslo og trillet med minsten i Frognerparken i dag. Massevis av folk der, men lett å like vel ha god avstand. Det der var jo helt grusomt. 

Anonymkode: 55af3...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor vi i Tromsø har søringkarantene: Søringa er for dumme til å forstå alvoret, vi vil ikke risikere at vår nord norske befolkning blir smittet pga dumskap!

Anonymkode: 1f904...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østkantfolk. Enda verre enn hyttefolk. Alle fra vestkanten er ute med båten og legger til kai i andre kommuner med Mælands veldignelse (sikkert fordi hun har båt selv?). 

Folk burde fått dra hvor de ville mer litt justering av beredskap og ambulanseantall/midlertidig stasjonering annet sted, så hadde dette sett helt annerledes ut. 
 

Anonymkode: 9f4b8...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror oslofolk er akkurat like dumme eller smarte som alle andre, det er bare så mye større befolkningstetthet der, at når alle de 1% dummeste skal ut blir det tett av folk. Han stakkaren som utgjør 1% av befolkningen i en liten utkantskommune får gå alene. 

Anonymkode: 78f79...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror oslofolk er akkurat like dumme eller smarte som alle andre, det er bare så mye større befolkningstetthet der, at når alle de 1% dummeste skal ut blir det tett av folk. Han stakkaren som utgjør 1% av befolkningen i en liten utkantskommune får gå alene. 

Anonymkode: 78f79...a32

Har kommentert over her. Og unngår folkemengder, men som du sier, mange blokker i Oslo, så hvis folk skal ut er det lettere å møte andre fremfor hvis man bor på «bygda». 

Anonymkode: c735f...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at det er dette som skjer når ingen i Oslo får dra utenbys i påsken. Det bor MANGE folk i Oslo.. Jeg bor selv utenfor en liten by, enkelt for oss å følge reglene. Men skjønner at det ikke er like enkelt når man bor i Oslo.. 

Anonymkode: 4eb81...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette ikke ser bra ut, men ha i bakhodet at bydel Grünerløkka er  underkant av 5 kvadratkilometer stor, og det bor rundt 56 000 mennesker der. Mange i ganske små leiligheter, ofte med verken balkong eller eget uteområde. 

Så kan man diskutere hva som er hensiktsmessige tiltak, men det er vanskeligere her enn i områder med lavere tetthet.

Anonymkode: 9fc28...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forklar hvorfor det er tomt på Majorstuen da, og ikke på Grünerløkka?

Anonymkode: 90aba...28a

De svima vel rundt på Løkka, da?

Anonymkode: b3c5a...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Helt utrolig . Var på løkka i dag klokka 9 og da var det helt folketomt . Jeg sa til og med til mannen at det var så flott at folk holdt seg hjemme. Det var null stress å finne parkeringsplass også. 

Så fint at folk holder seg hjemme, men greit at dere går ut? 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 0d779...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så fint at folk holder seg hjemme, men greit at dere går ut? 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 0d779...2eb

Jeg skulle hente noe jeg hadde bestilt i en butikk så dro så tidlig som mulig og brukte bilen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Derfor vi i Tromsø har søringkarantene: Søringa er for dumme til å forstå alvoret, vi vil ikke risikere at vår nord norske befolkning blir smittet pga dumskap!

Anonymkode: 1f904...80f

Enig. Burde bygge en mur rundt Oslo og Viken så de ikke slipper smitten ut. Bor selv i en kommune på Sørlandet som har mindre smitte enn Tromsø. Likevel må jeg i karantene hvis jeg skal hjem til Tromsø. Det er litt selvmotsigende.

Anonymkode: 4df2a...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg skulle hente noe jeg hadde bestilt i en butikk så dro så tidlig som mulig og brukte bilen 😊

Men det at du dro så tidlig som mulig var jo fordi det ante deg at de ville komme flere ut siden.

Man er jo nødt til å ut, dessverre. Problemet er bare å få det til når ingen andre er ute. 

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Løkka er vel en del av de som mener vaksinen  vil inneholde chip, at de er av de  som er generelt vaksinemotstandere, og som mener viruset kommer fra 5G. De satser vel på at den fermenterte kålen , og det hjemmebryggede ølet holder viruset borte fra hipsterskjegget.

Anonymkode: a6bd2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Burde bygge en mur rundt Oslo og Viken så de ikke slipper smitten ut. Bor selv i en kommune på Sørlandet som har mindre smitte enn Tromsø. Likevel må jeg i karantene hvis jeg skal hjem til Tromsø. Det er litt selvmotsigende.

Anonymkode: 4df2a...06c

Forstår poenget ditt. Men grunnen til at smitten sprer seg er folk som er på reise og at man ikke merker symptomer. Dermed burde så mange som mulig i karantene når de har reist et sted, uansett hvor. 

Det burde du skjønne, du er tross alt fra Tromsø!! 😝

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det at du dro så tidlig som mulig var jo fordi det ante deg at de ville komme flere ut siden.

Man er jo nødt til å ut, dessverre. Problemet er bare å få det til når ingen andre er ute. 

Anonymkode: 90aba...28a

Jeg dro så tidlig fordi jeg skulle jobbe litt senere på dagen og jeg ville rekke både trening å hente det jeg hadde bestilt. Jeg valgte bilen fordi jeg vil holde meg unna kollektiv transport nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De på Løkka er vel en del av de som mener vaksinen  vil inneholde chip, at de er av de  som er generelt vaksinemotstandere, og som mener viruset kommer fra 5G. De satser vel på at den fermenterte kålen , og det hjemmebryggede ølet holder viruset borte fra hipsterskjegget.

Anonymkode: a6bd2...f52

Har alltid lurt på hvorfor det er greit å hetse østlendinger. Synes språket ditt og holdningene dine er ufine og uakseptable. 
Det er ingen grunn til å miste all folkeskikk og begynne med hets og polarisering bare fordi vi er i en spesiell situasjon. 

Anonymkode: 4a5d9...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår poenget ditt. Men grunnen til at smitten sprer seg er folk som er på reise og at man ikke merker symptomer. Dermed burde så mange som mulig i karantene når de har reist et sted, uansett hvor. 

Det burde du skjønne, du er tross alt fra Tromsø!! 😝

Anonymkode: 90aba...28a

Har bodd for lenge på Sørlandet. Skjønner ingenting lenger 😂😂 Dumskapen her er smittende den også 😂😂

Anonymkode: 4df2a...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har alltid lurt på hvorfor det er greit å hetse østlendinger. Synes språket ditt og holdningene dine er ufine og uakseptable. 
Det er ingen grunn til å miste all folkeskikk og begynne med hets og polarisering bare fordi vi er i en spesiell situasjon. 

Anonymkode: 4a5d9...00d

Vel, jeg bor sentralt på Østlandet selv, og jobber i Oslo sentrum. Det er allikevel ikke til å stikke under stol at noen områder er preget av en litt mer alternativ holding til sykdom (meslinger for eksempel) og samfunnets «overvåking». De som stimler seg sammen som dette følger tydelig ikke myndighetenes råd, er hevet over sunn fornuft - og jeg tenker da at de selv mener de har en fantastisk beskyttelse mot dette - eller at de gir faen. Begge deler er provoserende. Om en østlending fra Lillestrøm skulle føle seg truffet bekymrer meg ikke så veldig, men det bekymrer meg hva som surrer i hodet til disse som stimler seg sammen som dette, og så skal inn i leilighetene og oppgangene sine.

Anonymkode: a6bd2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De på Løkka er vel en del av de som mener vaksinen  vil inneholde chip, at de er av de  som er generelt vaksinemotstandere, og som mener viruset kommer fra 5G. De satser vel på at den fermenterte kålen , og det hjemmebryggede ølet holder viruset borte fra hipsterskjegget.

Anonymkode: a6bd2...f52

Senest i går snakket vi om hvor vi hadde valgt å bo hvis vi skulle velge mellom løkka og Majorstua . Vi hadde begge valgt løkka. Uten å tenke oss om. Fordi; på løkka kan du være akkurat hvem du vil. Du kan være hipster, du kan være moteslave, du kan være freaka .. hvem du vil. Alt er like normalt . Jeg elsker løkka. Små butikker, hyggelige cafeer og masse hyggelige folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har bodd for lenge på Sørlandet. Skjønner ingenting lenger 😂😂 Dumskapen her er smittende den også 😂😂

Anonymkode: 4df2a...06c

Da kan jeg fortelle deg at jeg, som lærte deg dette, er sørlending i Oslo! 😁

Og dermed har vi nå funnet ut hvem som har mest resistent intelligens, av oslofolk, sørlendinger og tromsøværinger!

Anonymkode: 90aba...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Senest i går snakket vi om hvor vi hadde valgt å bo hvis vi skulle velge mellom løkka og Majorstua . Vi hadde begge valgt løkka. Uten å tenke oss om. Fordi; på løkka kan du være akkurat hvem du vil. Du kan være hipster, du kan være moteslave, du kan være freaka .. hvem du vil. Alt er like normalt . Jeg elsker løkka. Små butikker, hyggelige cafeer og masse hyggelige folk. 

For all del, mange hyggelige folk, men kanskje ikke så omsorgsfulle og solidariske i denne situasjonen. 

Anonymkode: a6bd2...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For all del, mange hyggelige folk, men kanskje ikke så omsorgsfulle og solidariske i denne situasjonen. 

Anonymkode: a6bd2...f52

For noen dager siden så var det lignende bilder fra Bogstadveien .. så det finnes nok folk som ikke tar ansvar over alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...