Gå til innhold

Om skoler og barnehager åpner etter påske.. vil dere sende barna da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Elina skrev:

Den ene planen som vanligvis gis ut til klassen gir læreren ut også til elevene som får hjemmeundervisning. Selve læreplanen og kompetansemålene er nasjonale og lages av utdanningsdirektoratet, denne kan man sette seg inn i selv. Den er absolutt ikke noe du bare kan finne på selv, du må følge planen som er laget fra det offentlige. 

Situasjonen framover vil ikke være A4, så vi kan heller ikke forvente det. Det er mange som ikke kan gå på skolen i tiden framover og det er helt klart at det vil bli satt opp et opplegg også for disse elevene. Det er jo ikke slik at de skal tas ut av skolen permanent, men kun i en kortere periode. Dette er det andre rettningslinjer for. Alt dette er utdanningsdirektoratet klar over og har allerede utformet en kompetansepakke for digital samhandling og fjernundervisning.

Kompetansepakken gir støtte til skoleeiere, skoleledere og lærere i digital samhandling og fjernundervisning. Pakken innholder materiale om trygg og sikker bruk av digitale løsninger, bruk av læreplanen, didaktikk rundt fjernundervisning og variert bruk av digitale verktøy og ressurser. -Udir.no
 

Hvordan var dette svar på mitt spørsmål til deg?

Anonymkode: e2887...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. De godtar nok hjemmeundervisning i denne situasjonen. 

Anonymkode: e5f7c...300

Det kan jo hende, men sist jeg spurte om det ble læreren irritert og ba meg snakke med rektor om dette her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan var dette svar på mitt spørsmål til deg?

Anonymkode: e2887...495

Da vet jeg rett og slett ikke hva som er et godt nok svar for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg på jobb for jeg jobber i barnehager. Barnet mitt klarer ikke følge undervisningsopplegg alene på PC. Så da må hun på skolen. Men jeg vil egentlig ikke.

jeg regner med vi får alle barna i barnehagen innen kl 8 den dagen vi åpner. De fleste hadde sendt barna i barnehagen hver dag gjennom alle disse ukene om de hadde fått lov, og selv hver hjemme.

Anonymkode: 0481b...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da må jeg på jobb for jeg jobber i barnehager. Barnet mitt klarer ikke følge undervisningsopplegg alene på PC. Så da må hun på skolen. Men jeg vil egentlig ikke.

jeg regner med vi får alle barna i barnehagen innen kl 8 den dagen vi åpner. De fleste hadde sendt barna i barnehagen hver dag gjennom alle disse ukene om de hadde fått lov, og selv hver hjemme.

Anonymkode: 0481b...36f

Ehhhhh. Nei.

De fleste hadde ikke sendt barna i barnehagen hver dag og selv vært hjemme. 
 

I Finland har de åpnet skolene for 1.-3. Klasse og barnehagene igjen, men de ber de som har mulighet til det å ha barna hjemme.

7% av barna under 10 år har nyttet seg av tilbudet. 

Anonymkode: d8487...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Elina skrev:

Da vet jeg rett og slett ikke hva som er et godt nok svar for deg. 

Da prøver jeg på nytt: Hvis skolen åpner igjen og du bestemmer deg for å undervise barna dine hjemme: forventer du da at ditt barns lærer skal gi deg en plan for hvordan DU skal gjennomføre undervisningen (metoder, oppgaver barnet skal gjøre, eventuelle vurderingskriterier og - situasjoner osv), eller er du innstilt på å planlegge dette selv? 

Anonymkode: e2887...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da må jeg på jobb for jeg jobber i barnehager. Barnet mitt klarer ikke følge undervisningsopplegg alene på PC. Så da må hun på skolen. Men jeg vil egentlig ikke.

jeg regner med vi får alle barna i barnehagen innen kl 8 den dagen vi åpner. De fleste hadde sendt barna i barnehagen hver dag gjennom alle disse ukene om de hadde fått lov, og selv hver hjemme.

Anonymkode: 0481b...36f

Viss du jobber i barnehage så har fu vel jobbet nå og? Det har vi, både i barnehagen og hjemmekontor. 
 

hvorfor har du en holdning om at foreldre ikke vet det beste for barna sine? Hos oss har mange samfunnskritiske jobber, ingen av 70 barn har vært i barnehagen, selv om flere kan komme viss foreldrene ønsker. Jeg tror heller ikke alle står på døra ved åpning. Men tror flere foreldre tar kontakt for å høre når på dagen mannens levere, hvordan det bør gjøres osv. Foreldrene er generelt opptatt av at barna ikke skal ha for lange dager i barnehagen og de aller fleste har mye ferie. 

Anonymkode: f925b...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da prøver jeg på nytt: Hvis skolen åpner igjen og du bestemmer deg for å undervise barna dine hjemme: forventer du da at ditt barns lærer skal gi deg en plan for hvordan DU skal gjennomføre undervisningen (metoder, oppgaver barnet skal gjøre, eventuelle vurderingskriterier og - situasjoner osv), eller er du innstilt på å planlegge dette selv? 

Anonymkode: e2887...495

Det var aldeles ikke det jeg sa. Jeg sa at læreren deler ut den samme planen som gis ut til resten av klassen, for å følge med på samme sted i undervisningen. Det er myndighetene som setter opp læreplanene og kompetansemålene, dette kan man følge selv og det ligger ressurser ute på nett for dette. Dette er derfor ikke noe man skal planlegge selv, man skal følge planen som er satt av myndighetene for klassetrinnet det gjelder. 

Jeg har snakket med lærerne til våre barn og det er ingen problemer for dem å sende over en oversikt over hvor de er og hva de gjør i undervisningen på det gitte tidspunkt. Dette er uansett noe de har notater på selv, og dette er det minste problemet i følge dem. Vi er så heldige å ha flotte og fornuftige lærere til våre barn som forstår at vi er ovenfor en veldig spesiell situasjon akkurat nå. 

Men om vi så ikke skulle vært så heldig så ville jeg helt fint klart å følge undervisningsplanen satt av myndighetene. Men i følge begge lærerne så ville dette ikke være en midlertidig situasjon derfor ville de mye heller at vi fulgte den planen som er satt slik at ungene er på samme sted i lærerplanen som alle andre i klassen. Det hadde vært noe helt annet om de skulle starte med hjemmeskole fast, men slik er det jo ikke. Når det er sagt så vil over halvparten av klassen holdes hjemme av forskjellige grunner selv om skolene skulle åpnes etter påske. 

Endret av Elina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 23.47, Tøystykke skrev:

Hjemmeskole er ikke sivil ulydighet.

Var jo derfor det blei skrive i hermeteikn, då... Men, heimeskule må ein jo melde inn. Det har eg ingen planar om. Å ikkje møte på skulen er skulk. Derfor «sivil ulydigheit».

Anonymkode: 54015...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var jo derfor det blei skrive i hermeteikn, då... Men, heimeskule må ein jo melde inn. Det har eg ingen planar om. Å ikkje møte på skulen er skulk. Derfor «sivil ulydigheit».

Anonymkode: 54015...56b

Nei, du må ikke nødvendigvis "melde inn" noe som helst. Du gir bare beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tøystykke skrev:

Nei, du må ikke nødvendigvis "melde inn" noe som helst. Du gir bare beskjed.

Å «melde inn» er jo å gi beskjed 🙄😂 Då vil jo ungane i effekt vere tatt ut av skulen og vere heimeskule-elevar. 

Som sagt, ingen planar om det. Å halde dei heime, derimot, dersom skulane opnar etter påske _utan_ å melde om heimeskule er fristande.

http://www.nhuf.no/uploads/9/2/9/4/92945924/nhufbrosjyre.pdf

1ECD4EA1-1DF9-4422-A156-B6353B6F7D7E.png

Anonymkode: 54015...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...