Gå til innhold

Om skoler og barnehager åpner etter påske.. vil dere sende barna da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer helt an på hvordan utviklingen blir neste to ukene og hvordan de åpner. Regner med det blir en gradvis åpning, og jeg vil høre på hva de sier før jeg avgjør noe som helst. 

Anonymkode: c239e...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg stolte på myndighetene da de stengte skolene, og jeg stoler på myndighetene når de åpner skolene.

Anonymkode: e2887...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke veldig sugen på det, for å ordlegge meg  på en sånn måte. Jeg stoler ikke  alle folk. 

Anonymkode: dfc6b...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis skolen kan legge opp til hjemmeskole så gjør vi det. Jeg har ikke erfaring nok til å legge opp utdanningsløpet selv. 

Anonymkode: 06c0f...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Sykehusene prepper for rød beredskap i disse dager så ville ikke stolt helt på at det åpner igjen helt enda. Men, jeg får bare vente å se hva som blir lagt frem om ei uke, og ta avgjørelsene deretter. 

Anonymkode: aaa06...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine tre er avhengig av buss til skolen, og det er det som stresser meg mest. En tar skolebuss (ungdomsskole), og to tar vanlig, offentlig transport, til to ulike videregående skoler. Ene må ta tre ulike busser, totalt sitter hun på buss 1,5 timer hver vei. 
 

Flere av rutebussene er innstilte i tillegg, så tenker at de må holde seg hjemme til det er på plass. 

Anonymkode: bfe84...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg på jobb i barnehagen og må sende barnet på skolen. Har ikke annet valg om bhg og småskolen åpner. 

Anonymkode: 261a2...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig lite lyst. Ungene stortrives hjemme, og lærer veldig mye mer enn de gjør på en normal skoledag. Samtidig er hjemmekontor ikke helt ukomplisert, og barna begynner å savne vennene sine. 

Anonymkode: 81190...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Både må og vil på jobb. Og jeg er ikke lærer. Så bedre at barna er der og lærer av de som kan å lære bort. 

Anonymkode: 02493...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Har tillit til de som tar avgjørelsen. At de åpner skolen for de som vil er nok lite sannsynlig. Heller 1 klasse på skolen/hjemme enn halve klassen på skolen og halve hjemme. Læreren kan jo ikke undervise begge steder.

Anonymkode: 293fa...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fristet til å svare nei. Men kan ikkje svare med 100% sikkerheit. Lettare å tenke på «sivil ulydigheit» enn faktisk å utføre den.

Anonymkode: 54015...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i tvil. Tror ikke det åpner etter påske, men dersom det gjør det vil jeg nok vente en uke for å se an situasjonen. Det er ikke spesielt heldig om vi får korona i hus akkurat nå. 

Anonymkode: b9ab7...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre nevner, så kan dette strengt talt aldri bli helt valgfritt. Folk må på jobb og det blir umulig uten verken barnehage/skole eller mulighet for hjelp hos besteforeldre...

Anonymkode: 47def...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...