Gå til innhold

Om skoler og barnehager åpner etter påske.. vil dere sende barna da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og ansette dobbelt så mange lærere, da?

Anonymkode: 82a4e...26e

Nei, det trengs selvfølgelig ikke. Lærerne lager timeplaner for klassen uansett, så ikke noe problem å holde den når man har hjemmeskole. I situasjonen man har i dag så skal man ikke finne problemer man skal finne løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Elina skrev:

Nei, det trengs selvfølgelig ikke. Lærerne lager timeplaner for klassen uansett, så ikke noe problem å holde den når man har hjemmeskole. I situasjonen man har i dag så skal man ikke finne problemer man skal finne løsninger. 

Du tror man gjør det samme i digitalskole som i klasserom?

Anonymkode: 82a4e...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elina skrev:

Nei, det trengs selvfølgelig ikke. Lærerne lager timeplaner for klassen uansett, så ikke noe problem å holde den når man har hjemmeskole. I situasjonen man har i dag så skal man ikke finne problemer man skal finne løsninger. 

Når man har frivillig hjemmeskole, så må man lage oppleggene selv. Tviler på at så mange er lystne på det.

Anonymkode: 53a39...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel til å gjøre det, men vil ikke. Ikke etter all elendighet i andre land. 

 

Anonymkode: 86aed...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke med det første. Jeg er veldig syk av kikhoste og har flere kikeanfall i timen, døgnet rundt. Har i tillegg astma. Har fått streng beskjed om å holde barna og meg selv i karantene inntil jeg er friskere. Også hvis skolen åpner.

Anonymkode: b4f7a...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om de åpner samfunnet igjen allerede etter påske, så er vi tilbake til der vi var for bare en måned. Altså fornektet alvoret. Lukket øynene og utsatte tiltak og handlekraft. Alt pga frykten for økonomien og vern av statens pengekasse. Men de så jo at dette bare førte enda større utgifter. Ikke minst ved å se på andre land som utsatte tiltakene enda mer...hvor hardt i grøftekanten de kjørte seg. Så syns det er rart om de tørr å ta den sjansen så snart..

Syns uansett ikke synd på politikerne nå. Dette er mye sannsynlig et spill for dem, også i denne alvorlige situasjonen. Klarer de å ro denne krisen i land...så,har de med stor sannsynlighet klart å sikre seg å bli gjenvalgt. Driter de seg ut, har de tapt.
 

Slik er det nok for andre statsministere og maktpersoner som styrer og regjerer rundt i verden også. Mye hat og elsk etter hvordan de håndterer dette nå. Kjenner feks jeg er fan av danmarks statsminister☺️

Anonymkode: 47def...342

Så du vil at vi skal fortsette sånn det er nå i 18 mnd? Det er så lang tid det forvente at viruset er her, samt den tiden det tar å utvikle en vaksine. Hvor mange tror du har dødd av tiltakene om vi skal fortsette som det her så lenge? 

Anonymkode: 8d3c0...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja det vil jeg. viktig og få samfunnet til og gå igjen

Anonymkode: 87665...31d

Samfunnet har det helt fint. 

Anonymkode: 15492...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole blir jeg tvunget til å sende ungen til, på en måte, men barnehagen er det uansett LENGE til jeg bruker ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DetYrer skrev:

Skole blir jeg tvunget til å sende ungen til, på en måte, men barnehagen er det uansett LENGE til jeg bruker ass.

Nei. De godtar nok hjemmeundervisning i denne situasjonen. 

Anonymkode: e5f7c...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av våre skal tilbake om de er så idiotiske at de åpner mens smittetallene er på vei opp. 

Anonymkode: 2b3ba...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Stoler ikke på myndighetene når de går imot råd fra who og resten av verden. Blant annet mtp bruk av munnbind, testing og smittesporing, sosial isolasjon.. Ser heller til andre land hvordan det utvikler seg med/uten de nevnte tiltak og gjør egne vurderinger deretter. Som en annen her sier også så forbereder sykehusene for rød beredskap. Og Erna bestiller 1000 nødrespiratorer. For å nevne noe. Med andre ord ingenting som tilsier at det plutselig er trygt å ferdes fritt blant folk etter påske. Jobben får vente og barna undervises hjemme enn så lenge. Heldigvis mulighet for hjemmekontor 

Anonymkode: 3f117...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man har frivillig hjemmeskole, så må man lage oppleggene selv. Tviler på at så mange er lystne på det.

Anonymkode: 53a39...9e8

Man følger selvsagt samme timeplan som resten av klassen ellers så vil jo ikke elevene være på samme sted i undervisninger når alt åpner opp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Elina skrev:

Man følger selvsagt samme timeplan som resten av klassen ellers så vil jo ikke elevene være på samme sted i undervisninger når alt åpner opp igjen. 

Så du forventer at lærerene skal lage opplegg til de som har hjemmeskole, i tillegg til at de skal undervise på skolen?

Anonymkode: 53a39...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så du forventer at lærerene skal lage opplegg til de som har hjemmeskole, i tillegg til at de skal undervise på skolen?

Anonymkode: 53a39...9e8

De har allerede en arbeidsplan, det er den man skal følge. 

Hjemmeundervisningen skal være tilsvarende den offentlige opplæringen. Opplæringsloven gir metodefrihet i opplæringen, men målet med opplæringen er den samme og er beskrevet i læreplanene.

Siden vi er i en unntakssituasjon så er det vel ikke så vanskelig å se for seg at lærerne skal klare å dele ut planen også til de som følger undervisningen hjemmefra. Dette er helt klart noe som vil bli lagt til rette for.
 

http://www.nhuf.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elina skrev:

De har allerede en arbeidsplan, det er den man skal følge. 

Hjemmeundervisningen skal være tilsvarende den offentlige opplæringen. Opplæringsloven gir metodefrihet i opplæringen, men målet med opplæringen er den samme og er beskrevet i læreplanene.

Siden vi er i en unntakssituasjon så er det vel ikke så vanskelig å se for seg at lærerne skal klare å dele ut planen også til de som følger undervisningen hjemmefra. Dette er helt klart noe som vil bli lagt til rette for.
 

http://www.nhuf.no/

Nå er jeg litt målløs faktisk.

Anonymkode: 53a39...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg dessverre sende barna på skolen. 

Jeg jobber i barnehage,  og regner med at det blir fullt trøkk fra første dag. Mannen har samfunnskritisk jobb, så han har jobbet hele tiden. 

 

Anonymkode: ba97d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg litt målløs faktisk.

Anonymkode: 53a39...9e8

Da får du lese deg opp på rettningslinjene for hjemmeskoleundervisning. Det er ikke slik at jeg kommer på dette selv. Man følger samme plan som skolene setter og får tilsendt plan fra skolen. Dette er noe jeg har satt meg inn i da vi skulle ta ungene ut av skolen for et lengre utenlandsopphold. 

Kan ikke helt forstå hva som er problemet ditt, tror du virkelig ikke lærerne klarer å dele ut en planen de vanligvis deler ut også til de som har hjemmeskole? Dette er snakk om noen eksta uker for at ungene og familiene skal være trygge.

Jeg blir målløs av folk som mener man skal sende unger i risikogruppen på skolen i en tid som denne. Og hva med de som har familiemedlemmer i risikogruppen? Det er faktisk ganske mange av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 22.02, Anonym bruker skrev:

Ja, men droppet sfo. 

Anonymkode: edb65...311

Dropper Sfo? Det er jo samme barn på Sfo som det er i friminuttene på skolegården. Og samme barn i korridorene i skolebygningen.

Hvordan tenker du at det å gå til skolen, men droppe Sfo er smart?

Anonymkode: b1d07...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elina skrev:

Da får du lese deg opp på rettningslinjene for hjemmeskoleundervisning. Det er ikke slik at jeg kommer på dette selv. Man følger samme plan som skolene setter og får tilsendt plan fra skolen. Dette er noe jeg har satt meg inn i da vi skulle ta ungene ut av skolen for et lengre utenlandsopphold. 

Kan ikke helt forstå hva som er problemet ditt, tror du virkelig ikke lærerne klarer å dele ut en planen de vanligvis deler ut også til de som har hjemmeskole? Dette er snakk om noen eksta uker for at ungene og familiene skal være trygge.

Jeg blir målløs av folk som mener man skal sende unger i risikogruppen på skolen i en tid som denne. Og hva med de som har familiemedlemmer i risikogruppen? Det er faktisk ganske mange av oss. 

Hva legger du i ordet «plan»? Mener du planen for hva elevene skal lære i de ulike fagene f.eks den kommende uken? Altså periodens læringsmål? Den kan selvsagt læreren gi ut. Men selve UNDERVISNINGSOPPLEGGENE, altså lærerens planer for hvordan barna skal oppnå disse målene, den må du jo lage selv. For den vil jo være helt annerledes for de barna som er hjemme og de barna som er på skolen.

Anonymkode: e2887...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker. Det kommer litt ann på hvilken plan de har for å begrense smitte tenker jeg. 

Anonymkode: 03c13...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva legger du i ordet «plan»? Mener du planen for hva elevene skal lære i de ulike fagene f.eks den kommende uken? Altså periodens læringsmål? Den kan selvsagt læreren gi ut. Men selve UNDERVISNINGSOPPLEGGENE, altså lærerens planer for hvordan barna skal oppnå disse målene, den må du jo lage selv. For den vil jo være helt annerledes for de barna som er hjemme og de barna som er på skolen.

Anonymkode: e2887...495

Den ene planen som vanligvis gis ut til klassen gir læreren ut også til elevene som får hjemmeundervisning. Selve læreplanen og kompetansemålene er nasjonale og lages av utdanningsdirektoratet, denne kan man sette seg inn i selv. Den er absolutt ikke noe du bare kan finne på selv, du må følge planen som er laget fra det offentlige. 

Situasjonen framover vil ikke være A4, så vi kan heller ikke forvente det. Det er mange som ikke kan gå på skolen i tiden framover og det er helt klart at det vil bli satt opp et opplegg også for disse elevene. Det er jo ikke slik at de skal tas ut av skolen permanent, men kun i en kortere periode. Dette er det andre rettningslinjer for. Alt dette er utdanningsdirektoratet klar over og har allerede utformet en kompetansepakke for digital samhandling og fjernundervisning.

Kompetansepakken gir støtte til skoleeiere, skoleledere og lærere i digital samhandling og fjernundervisning. Pakken innholder materiale om trygg og sikker bruk av digitale løsninger, bruk av læreplanen, didaktikk rundt fjernundervisning og variert bruk av digitale verktøy og ressurser. -Udir.no
 

Endret av Elina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg litt målløs faktisk.

Anonymkode: 53a39...9e8

For deg og andre som ikke vet det er det faktisk ikke skoleplikt i Norge. Foreldre er i sin fulle rett til å ta barna ut av skolen når som helst og undervise de hjemme isteden 

Anonymkode: 3f117...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For deg og andre som ikke vet det er det faktisk ikke skoleplikt i Norge. Foreldre er i sin fulle rett til å ta barna ut av skolen når som helst og undervise de hjemme isteden 

Anonymkode: 3f117...1d0

Det er jo ikke det det krangles på. Hvis foreldre velger å drive hjemmeundervisning så er jo de ansvarlige for å undervise i henhold til læreplanen. De kan ikke forvente at lærerne skal planlegge deres hjemmeundervisning.

Anonymkode: e2887...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...