Gå til innhold

Om skoler og barnehager åpner etter påske.. vil dere sende barna da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Jeg stoler på de vurderinger som tas. Regner med det er nulltoleranse for å motta forkjøla barn i barnehagen. Er det ikke dét så vil jeg kanskje tenke meg bedre om. 

Anonymkode: b04f5...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må jo det. 

Men jeg håper virkelig de er HELT sikre på at det er greit hvis de åpner skolene.

Anonymkode: b0833...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, må jo det. 

Men jeg håper virkelig de er HELT sikre på at det er greit hvis de åpner skolene.

Anonymkode: b0833...656

Det er det jo ingen som kan garantere

Anonymkode: 53a39...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er fristet til å svare nei. Men kan ikkje svare med 100% sikkerheit. Lettare å tenke på «sivil ulydigheit» enn faktisk å utføre den.

Anonymkode: 54015...56b

Hjemmeskole er ikke sivil ulydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jo ingen som kan garantere

Anonymkode: 53a39...9e8

Nei, skjønner det. Var litt dumt skrevet. Så sikre som de kan være da.

Anonymkode: b0833...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, må jo det. 

Men jeg håper virkelig de er HELT sikre på at det er greit hvis de åpner skolene.

Anonymkode: b0833...656

Det er de garantert ikke. Viruset vil da blusse opp voldsomt.

Anonymkode: 31068...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøystykke skrev:

Hjemmeskole er ikke sivil ulydighet.

Da må man vel egentlig, sånn i teorien, ta barnet ut av skolen?

Anonymkode: 53a39...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et valg så veldig mange har da? Bare å ta seg fri fra jobb og holde barna hjemme selv om skolene er åpnet? Skulle ønske jeg hadde den luksusen...

Anonymkode: d9a82...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg kan dra med meg smitte hjem fra jobb, og ungene kan ta med smitte på skola. Eller motsatt. 

Anonymkode: b91ee...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dette et valg så veldig mange har da? Bare å ta seg fri fra jobb og holde barna hjemme selv om skolene er åpnet? Skulle ønske jeg hadde den luksusen...

Anonymkode: d9a82...2b4

Ta seg fri? Ungdomsskoleelever klarer seg jo selv.

Anonymkode: 15492...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om de åpner samfunnet igjen allerede etter påske, så er vi tilbake til der vi var for bare en måned. Altså fornektet alvoret. Lukket øynene og utsatte tiltak og handlekraft. Alt pga frykten for økonomien og vern av statens pengekasse. Men de så jo at dette bare førte enda større utgifter. Ikke minst ved å se på andre land som utsatte tiltakene enda mer...hvor hardt i grøftekanten de kjørte seg. Så syns det er rart om de tørr å ta den sjansen så snart..

Syns uansett ikke synd på politikerne nå. Dette er mye sannsynlig et spill for dem, også i denne alvorlige situasjonen. Klarer de å ro denne krisen i land...så,har de med stor sannsynlighet klart å sikre seg å bli gjenvalgt. Driter de seg ut, har de tapt.
 

Slik er det nok for andre statsministere og maktpersoner som styrer og regjerer rundt i verden også. Mye hat og elsk etter hvordan de håndterer dette nå. Kjenner feks jeg er fan av danmarks statsminister☺️

Anonymkode: 47def...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta seg fri? Ungdomsskoleelever klarer seg jo selv.

Anonymkode: 15492...6e5

Jaaaaeh, det var jo KUN de spørsmålet dreide seg om. 

uh

Anonymkode: d9a82...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig spent på hva som vil skje. Jobber på småbarnsavdeling i barnehage og har barn i 1. og 3. klasse. Kan jo ikke ta avgjørelser før vi hører fra myndighetene neste onsdag, tviler uansett på at de åpner 100% for fulle klasser og grupper. Kun en klasse på rundt 20 elever på skolen, men vanskelig å se hvordan det skal organiseres der og spesielt med 1-3 åringer i barnehagen. 

Anonymkode: 1c67f...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det valgfritt så sender jeg 5. Klassingen. Han går på en liten skole og hjemmeskole funker dårlig for han. Eldste kan fint klare seg hjemme. Bhg barnet er jeg usikker på. Lite smitte her vi bor, men vil jo gjerne det skal forbli slik. Håper de drøyer det til 1. Mai ihvertfall før de åpner.

Anonymkode: b2942...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg stoler på de vurderinger som tas. Regner med det er nulltoleranse for å motta forkjøla barn i barnehagen. Er det ikke dét så vil jeg kanskje tenke meg bedre om. 

Anonymkode: b04f5...f70

Det ville jeg ikke vært så sikker på, men det er lov å håpe. Vi har barn i bhg som alltid har rennende neser, men foreldrene ville aldri latt være å sende de i bhg om de kunne... Og tviler på at bhg ville satt ned foren for dem. Vi har hatt foreldre som har sendt ungene i bhg dagen etter omgangssjuke og feber så mange ganger, uten at bhg har sagt noe som helst. Men man kan jo håpe at folk har lært noe nå...

Personlig er jeg usikker på om vi ville sendt barna. Må man så må man, men jeg ville nok heller hatt dem hjemme om jeg kunne. Også fordi jeg synes vi har det veldig hyggelig sammen ☺️

Anonymkode: 8f67e...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke hvis det blir valgfritt. Om skolene åpner igjen tenker jeg resten av samfunnet tror det er fritt fram, og smitten vil ta seg kraftig opp. Stengte skoler tror jeg har effekt utover barnefamilier, fordi resten forstår at nå er det alvor. Nå når vi ser effekt av tiltakene må vi jo fortsette. Om skolene åpner igjen, blir mine hjemme for å beskytte oss selv dersom det legges opp til valgfrihet.

Anonymkode: 0997c...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvordan de åpner og hva som blir anbefalt. Om de gjør det som i Finland f.eks. så blir mitt barn hjemme.

Anonymkode: 555dd...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ting er akkurat nå så ville jeg ikke det. Jeg synes det er alt for tidlig, håper jo selvsagt at de skal åpne igjen om ikke så alt for lenge men gjør de det for tidlig så kan smitten raskt komme ut av kontroll. 

Her er skolene åpne for de som har foreldre i samfunnskritiske yrker samt barn som har særskilte behov, slik bør det jo også være. En gylden middelvei hadde vært å ha skolene åpne men at det er frivillig være på skolen slik at de som har muligheten kan fortsette å ha hjemmeundervisning. Dette hadde også redusert antall elever på skolen slik at smitten også begrenses.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elina skrev:

Slik ting er akkurat nå så ville jeg ikke det. Jeg synes det er alt for tidlig, håper jo selvsagt at de skal åpne igjen om ikke så alt for lenge men gjør de det for tidlig så kan smitten raskt komme ut av kontroll. 

Her er skolene åpne for de som har foreldre i samfunnskritiske yrker samt barn som har særskilte behov, slik bør det jo også være. En gylden middelvei hadde vært å ha skolene åpne men at det er frivillig være på skolen slik at de som har muligheten kan fortsette å ha hjemmeundervisning. Dette hadde også redusert antall elever på skolen slik at smitten også begrenses.   

Og ansette dobbelt så mange lærere, da?

Anonymkode: 82a4e...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...