Gå til innhold

Norge vs Sverige


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De gjør som i Storbritannia; reagere alt for sent... når man tenker økonomi før helse og velferd er det for sent å angre når viruset har spredt seg som ild i tørt gress. Dette kommer til å bli katastrofalt for Sverige. 

Anonymkode: 36287...2e8

Det er paradoksalt at de som tenker først og fremst på økonomi er de som handler på en måte som får enda mer katastrofale føler for økonomien. 

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For sent dessverre.

Anonymkode: 09b8b...91f

Det er nok det men håper de skal klare å innhente seg. Ser dessverre ut til at de går i Italia fellen. 

Anonymkode: 5357e...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

209 på respirator.. 

De er vel redd for landets økonomi. 
Eller mener du at de vil kvitte seg med sine innbyggere? Med vilje? 

Anonymkode: 36287...2e8

Jeg mener ingenting, jeg stiller bare spørsmål.

Anonymkode: 09b8b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ingenting, jeg stiller bare spørsmål.

Anonymkode: 09b8b...91f

Hvorfor det? 

Anonymkode: 36287...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ingenting, jeg stiller bare spørsmål.

Anonymkode: 09b8b...91f

 

Anonymkode: 17f7b...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ingenting, jeg stiller bare spørsmål.

Anonymkode: 09b8b...91f

Så du mener ikke det er galt å ta livet av noen? Du mener ingenting? Du mener ikke det er riktig, men du mener ikke det er galt heller? Du kunne sett på at noen begikk mord, uten å gjøre noe, for du mener ingenting?

Anonymkode: 17f7b...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjerpings, alle ser at Sverige har blitt et tøffere land med mindre medmenneskelighet etter de innførte at alle politiske beslutninger skal være basert på et feministisk grunnlag. Deriblant deres håpløse håndtering av Corona; penger er mer verdt enn menneskeliv der.

Ja, god idé å invitere meg til å bli feminist! Akkurat nå lurer jeg på hvilket feministiske slagord som treffer meg nærmest. Det står mellom "kvinner trenger menn like mye som en fisk trenger sykkel", "the future is female" eller bare rett og slett "grl pwr".

Anonymkode: a49db...23d

Feminister kjemper for både gutters og jenters rettigheter. 
 

Ellers er Sverige det eneste nordiske landet med mannlig statsminister. Ikke at det behøver å bety noe.

Anonymkode: f4407...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Feminister kjemper for både gutters og jenters rettigheter. 
 

Ellers er Sverige det eneste nordiske landet med mannlig statsminister. Ikke at det behøver å bety noe.

Anonymkode: f4407...368

Feminisme er for å likestille både gutter og jenter. Feminisme er ikke å sette gutter foran jenter, eller jenter foran gutter.

Men feminister flest er ikke tilhengere av feminisme. Dessverre.

Anonymkode: effbb...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar feil om Sverige. De er ikke sent på det, de ignorerer ikke fakta men baserer strategien på etablert forskning. 

Å stenge skolene medfører at mange foreldre må være hjemme, også mange i helsevesenet. Det har negative konsekvenser. Det medfører også at mange blir hjemme og produksjonen går ned. Det koster samfunnet store summer, penger som man trenger til bl. a å finansiere helsevesenet.

Etablert forskning sier at vi omgås i relativt begrensede sirkler, og god håndhygiene, unngå store forsamlinger og ikke minst hold deg hjemme når du er syk, er meget effektiv mot smitte. 

De ekstreme tiltakene som Norge og Danmark hjelper bare bittelitt mer enn Svenskenes modell men totalt maltrakterer samfunnsøkonomien på kjøpet. Så kostnaden for de ekstra tiltakene (som har kun marginell nytte) er ekstremt stor. 

Svenskene ønsker smittespredning. Bare en kontrollert spredning, ikke en galopperende utvikling som i endel andre land. Så at vi ser flere smittede og flere døde i Sverige er ikke bevis på at de har tatt feil, men at viruset "spiser seg" gjennom befolkningen raskere enn i Norge. Og jo raskere vi får folkeimmunitet jo billigere for samfunnet.

Den eneste relevante statistikken er hvor mange % av ICU (Intensive Care Units) kapasiteten vi ligger på til enhver tid. Jo nærmere 100% (men ikke over) jo raskere kommer vi oss igjennom dette. Og det betyr flere døde nå, flere innlagt nå. Men tilslutt så ender det på samme i Norge og Sverige. Ca like mange % som dør og like mange som overlever.

Mange tror at målet er å eliminere viruset. Det er det ikke. Målet er å matche spredningen med den til enhver tid tilgjengelige ICU-kapasiteten. Og å stenge samfunnet og sette alle i hjemmekarantene er ikke riktig for et land som ligger så tidlig på kurven som Norge.

Så, dere tar feil om Sverige, men de neste 2 månedene kommer statistikken til å vise at dere hadde rett. Men så...så skal alle frisørene, restaurantene, hotellene, butikkene gjennom konkurser, penger skal tapes, bidrag skal betales, statskassen skal tømmes. Da vil dere se at akkurat like mange døde i Norge, men det kostet bare 15 ganger så mye som i Sverige (og Nederland)

Men det driter vel verdens mest bortskjemte folkeslag i. Vi har jo 10.000 milliarder på bok.

Anonymkode: a4b0a...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere tar feil om Sverige. De er ikke sent på det, de ignorerer ikke fakta men baserer strategien på etablert forskning. 

Å stenge skolene medfører at mange foreldre må være hjemme, også mange i helsevesenet. Det har negative konsekvenser. Det medfører også at mange blir hjemme og produksjonen går ned. Det koster samfunnet store summer, penger som man trenger til bl. a å finansiere helsevesenet.

Etablert forskning sier at vi omgås i relativt begrensede sirkler, og god håndhygiene, unngå store forsamlinger og ikke minst hold deg hjemme når du er syk, er meget effektiv mot smitte. 

De ekstreme tiltakene som Norge og Danmark hjelper bare bittelitt mer enn Svenskenes modell men totalt maltrakterer samfunnsøkonomien på kjøpet. Så kostnaden for de ekstra tiltakene (som har kun marginell nytte) er ekstremt stor. 

Svenskene ønsker smittespredning. Bare en kontrollert spredning, ikke en galopperende utvikling som i endel andre land. Så at vi ser flere smittede og flere døde i Sverige er ikke bevis på at de har tatt feil, men at viruset "spiser seg" gjennom befolkningen raskere enn i Norge. Og jo raskere vi får folkeimmunitet jo billigere for samfunnet.

Den eneste relevante statistikken er hvor mange % av ICU (Intensive Care Units) kapasiteten vi ligger på til enhver tid. Jo nærmere 100% (men ikke over) jo raskere kommer vi oss igjennom dette. Og det betyr flere døde nå, flere innlagt nå. Men tilslutt så ender det på samme i Norge og Sverige. Ca like mange % som dør og like mange som overlever.

Mange tror at målet er å eliminere viruset. Det er det ikke. Målet er å matche spredningen med den til enhver tid tilgjengelige ICU-kapasiteten. Og å stenge samfunnet og sette alle i hjemmekarantene er ikke riktig for et land som ligger så tidlig på kurven som Norge.

Så, dere tar feil om Sverige, men de neste 2 månedene kommer statistikken til å vise at dere hadde rett. Men så...så skal alle frisørene, restaurantene, hotellene, butikkene gjennom konkurser, penger skal tapes, bidrag skal betales, statskassen skal tømmes. Da vil dere se at akkurat like mange døde i Norge, men det kostet bare 15 ganger så mye som i Sverige (og Nederland)

Men det driter vel verdens mest bortskjemte folkeslag i. Vi har jo 10.000 milliarder på bok.

Anonymkode: a4b0a...13d

Norge har stengte skoler, og sykepleierne kommer seg på jobb likevel. 

Anonymkode: 36287...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere tar feil om Sverige. De er ikke sent på det, de ignorerer ikke fakta men baserer strategien på etablert forskning. 

Å stenge skolene medfører at mange foreldre må være hjemme, også mange i helsevesenet. Det har negative konsekvenser. Det medfører også at mange blir hjemme og produksjonen går ned. Det koster samfunnet store summer, penger som man trenger til bl. a å finansiere helsevesenet.

Etablert forskning sier at vi omgås i relativt begrensede sirkler, og god håndhygiene, unngå store forsamlinger og ikke minst hold deg hjemme når du er syk, er meget effektiv mot smitte. 

De ekstreme tiltakene som Norge og Danmark hjelper bare bittelitt mer enn Svenskenes modell men totalt maltrakterer samfunnsøkonomien på kjøpet. Så kostnaden for de ekstra tiltakene (som har kun marginell nytte) er ekstremt stor. 

Svenskene ønsker smittespredning. Bare en kontrollert spredning, ikke en galopperende utvikling som i endel andre land. Så at vi ser flere smittede og flere døde i Sverige er ikke bevis på at de har tatt feil, men at viruset "spiser seg" gjennom befolkningen raskere enn i Norge. Og jo raskere vi får folkeimmunitet jo billigere for samfunnet.

Den eneste relevante statistikken er hvor mange % av ICU (Intensive Care Units) kapasiteten vi ligger på til enhver tid. Jo nærmere 100% (men ikke over) jo raskere kommer vi oss igjennom dette. Og det betyr flere døde nå, flere innlagt nå. Men tilslutt så ender det på samme i Norge og Sverige. Ca like mange % som dør og like mange som overlever.

Mange tror at målet er å eliminere viruset. Det er det ikke. Målet er å matche spredningen med den til enhver tid tilgjengelige ICU-kapasiteten. Og å stenge samfunnet og sette alle i hjemmekarantene er ikke riktig for et land som ligger så tidlig på kurven som Norge.

Så, dere tar feil om Sverige, men de neste 2 månedene kommer statistikken til å vise at dere hadde rett. Men så...så skal alle frisørene, restaurantene, hotellene, butikkene gjennom konkurser, penger skal tapes, bidrag skal betales, statskassen skal tømmes. Da vil dere se at akkurat like mange døde i Norge, men det kostet bare 15 ganger så mye som i Sverige (og Nederland)

Men det driter vel verdens mest bortskjemte folkeslag i. Vi har jo 10.000 milliarder på bok.

Anonymkode: a4b0a...13d

Litt av problemet er vel at man ikke vet om man er immun etter smitte. Er jo kommet rapporter om folk som er smittet igjen, etter sykdomsforløp. Da er det et lite bra sjakktrekk å satse på folkeimmunitet 

Anonymkode: d5c8c...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Litt av problemet er vel at man ikke vet om man er immun etter smitte. Er jo kommet rapporter om folk som er smittet igjen, etter sykdomsforløp. Da er det et lite bra sjakktrekk å satse på folkeimmunitet 

Anonymkode: d5c8c...af3

Rapportene, de rapportene som media har referert til, beskriver noe helt annet enn det media skriver. Ett tilfelle i Osaka og ett i Chengdu. I begge er det knyttet veldig stor usikkerhet til testene som er foretatt i etterkant. Man mistenker kontaminering av prøvene eller andre feil.

Det man derimot kan si er at alle 7 coronavirusene har veldig begrensede muteringer i glykoproteinene (de "kronene" som gjør at de fester seg til kroppens celler) og det betyr at kroppens antistoffer TROLIG gjør oss immune, i kortere eller lenger tid. Så i motsetning til mange influensa-virus som muterer hele tiden er faktisk folke-immunitet en større sannsynlighet med SARS-cov2. Men dette vet vi selvsagt ikke. 

Det som iallefall er helt sikkert er at vi ikke kan sulte ut viruset ved å sitte hjemme. Vi tømmer statskassene til en sånn grad at det ikke vil finnes penger til mat lenge før det er borte. Så da er vi inne i et total-anarki lenge lenge før viruset er borte. Og en vaksine er 18-24 måneder down the road så vi kan jo ikke vente på det heller.

Så vi må la viruset få jobbe seg gjennom samfunnet. Det er ikke noe alternativ. Regjeringen vet dette, men satt alle bremsene på med en gang. Av frykt for å bli som Italia. Men frykt er ingen god base for å ta fornuftige beslutninger.

Anonymkode: a4b0a...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rapportene, de rapportene som media har referert til, beskriver noe helt annet enn det media skriver. Ett tilfelle i Osaka og ett i Chengdu. I begge er det knyttet veldig stor usikkerhet til testene som er foretatt i etterkant. Man mistenker kontaminering av prøvene eller andre feil.

Det man derimot kan si er at alle 7 coronavirusene har veldig begrensede muteringer i glykoproteinene (de "kronene" som gjør at de fester seg til kroppens celler) og det betyr at kroppens antistoffer TROLIG gjør oss immune, i kortere eller lenger tid. Så i motsetning til mange influensa-virus som muterer hele tiden er faktisk folke-immunitet en større sannsynlighet med SARS-cov2. Men dette vet vi selvsagt ikke. 

Det som iallefall er helt sikkert er at vi ikke kan sulte ut viruset ved å sitte hjemme. Vi tømmer statskassene til en sånn grad at det ikke vil finnes penger til mat lenge før det er borte. Så da er vi inne i et total-anarki lenge lenge før viruset er borte. Og en vaksine er 18-24 måneder down the road så vi kan jo ikke vente på det heller.

Så vi må la viruset få jobbe seg gjennom samfunnet. Det er ikke noe alternativ. Regjeringen vet dette, men satt alle bremsene på med en gang. Av frykt for å bli som Italia. Men frykt er ingen god base for å ta fornuftige beslutninger.

Anonymkode: a4b0a...13d

Hvis vi ikke bremser viruset, vil det knapt bli folk igjen til å bruke penger eller til å gå på jobb uansett. 1,6 mill nordmenn er i risikogruppen, hvis mange blir syke samtidig er det uansett ingenting som vil fungere. Aller minst helsevesenet. 

Anonymkode: 36287...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rapportene, de rapportene som media har referert til, beskriver noe helt annet enn det media skriver. Ett tilfelle i Osaka og ett i Chengdu. I begge er det knyttet veldig stor usikkerhet til testene som er foretatt i etterkant. Man mistenker kontaminering av prøvene eller andre feil.

Det man derimot kan si er at alle 7 coronavirusene har veldig begrensede muteringer i glykoproteinene (de "kronene" som gjør at de fester seg til kroppens celler) og det betyr at kroppens antistoffer TROLIG gjør oss immune, i kortere eller lenger tid. Så i motsetning til mange influensa-virus som muterer hele tiden er faktisk folke-immunitet en større sannsynlighet med SARS-cov2. Men dette vet vi selvsagt ikke. 

Det som iallefall er helt sikkert er at vi ikke kan sulte ut viruset ved å sitte hjemme. Vi tømmer statskassene til en sånn grad at det ikke vil finnes penger til mat lenge før det er borte. Så da er vi inne i et total-anarki lenge lenge før viruset er borte. Og en vaksine er 18-24 måneder down the road så vi kan jo ikke vente på det heller.

Så vi må la viruset få jobbe seg gjennom samfunnet. Det er ikke noe alternativ. Regjeringen vet dette, men satt alle bremsene på med en gang. Av frykt for å bli som Italia. Men frykt er ingen god base for å ta fornuftige beslutninger.

Anonymkode: a4b0a...13d

Oi. Hvem er du?
Takk for at du tar deg tid til å beskrive dette.

Det er omtrent slik jeg har følt at det må være. Å stenge ned Norge slik vi holder på nå, er uholdbart i lengden, vi styrer landet mot en økonomisk ruin. 
Jeg er enig med deg. 

Anonymkode: 27974...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi. Hvem er du?
Takk for at du tar deg tid til å beskrive dette.

Det er omtrent slik jeg har følt at det må være. Å stenge ned Norge slik vi holder på nå, er uholdbart i lengden, vi styrer landet mot en økonomisk ruin. 
Jeg er enig med deg. 

Anonymkode: 27974...6a9

Du har FØLT. Jaggu.

Anonymkode: 7f868...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Hvis vi ikke bremser viruset, vil det knapt bli folk igjen til å bruke penger eller til å gå på jobb uansett. 1,6 mill nordmenn er i risikogruppen, hvis mange blir syke samtidig er det uansett ingenting som vil fungere. Aller minst helsevesenet. 

Anonymkode: 36287...2e8

Det er riktig. Får viruset fri spredning overbelaster vi  helsevesenet i en periode og det gjør at fler risikerer å ikke få behandling og dermed kan fler dø. Men fri spredning er jo ikke det vi diskuterer

 Vi diskuterer (a) kraftige og effektive tiltak som i Sverige eller (b) det samme pluss full shutdown som i Norge. Altså mer-tiltak med svært begrenset nytte men med massiv påvirkning på hele samfunnet og økonomien. Og (b) skaper også mer frykt og redsel blant folket. I Sverige er folk oppmerksomme og følger reglene, men de løper ikke rundt i panikk og tror at alle skal dø i morgen. Alle er i full jobb og sitter ikke hjemme og koker opp katastrofetanker. 

 

Anonymkode: a4b0a...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Anonym bruker said:

Du har FØLT. Jaggu.

Anonymkode: 7f868...63b

Det er lov å føle. Det gjør vi alle hele tiden. Du føler du også. Vi skal bare ikke la følelsene ta overhånd.

Det dør i snitt 2.200 Svensker over 65 hver dag. Av mange forskjellige årsaker. Hver dag er det en eller annen ytre faktor som dytter den gamle og svake ut av livet. Det være seg influensa, organsvikt forårsaket av en banal infeksjon, kroppen som ikke lenger vil ta i mot næring osv osv. Nå har det kommet én ytre faktor til som er med å gi mange gamle det siste dyttet ut av livet. Og det er convid 19. Denne dytter bittelitt harderer enn årets influensa. Og mange dør. Mange gamle syke mennesker dør noen dager, uker eller måneder tidligere. Også de på cellegiftbehandlinger. Og de med kraftig nedsatt immunforsvar. De løper en høyere risiko. Men de 99,5% andre er svært godt rustet for dette. Så vårt worstcase er ikke dramatisk. 

Anonymkode: a4b0a...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har FØLT. Jaggu.

Anonymkode: 7f868...63b

Hva er poenget med å være frekk? Ble du sint for at noen med bedre peil enn deg slo ned dine teorier?

Jeg håper regjeringen snart skjønner at det de driver med ikke kan fortsette. Se til Sverige og gjør som dem. Viruset kan ikke stoppes fullstendig uansett, da må vi løse det på en mest mulig samfunnsøkonomisk måte. Og det er ikke den metoden som brukes nå. Jeg har troen på at de lemper på tiltakene etter påske, dette kan ikke fortsette.

Anonymkode: 81bb6...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er poenget med å være frekk? Ble du sint for at noen med bedre peil enn deg slo ned dine teorier?

 

Anonymkode: 81bb6...a0d

Jeg  for min del har ikke luftet en eneste teori, siden jeg faktisk vet forskjellen på teori og føleri og ikke ser noen grunn til å lufte offentlig den sistnevnte. Følere bør fratas retten til å ytre seg offentlig om tiltak og begrensninger.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er poenget med å være frekk? Ble du sint for at noen med bedre peil enn deg slo ned dine teorier?

Jeg håper regjeringen snart skjønner at det de driver med ikke kan fortsette. Se til Sverige og gjør som dem. Viruset kan ikke stoppes fullstendig uansett, da må vi løse det på en mest mulig samfunnsøkonomisk måte. Og det er ikke den metoden som brukes nå. Jeg har troen på at de lemper på tiltakene etter påske, dette kan ikke fortsette.

Anonymkode: 81bb6...a0d

Ikke meg du svarer, men man skal være rimelig trygg på seg selv før man mener man har mer kunnskap enn WHO. Tiden vil vise. Jeg er ikke bastant i verken den ene eller andre retningen, men synes ikke man skal bagatellisere tilstandene på steder som Italia, Spania og New York.

Anonymkode: f4407...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Ikke meg du svarer, men man skal være rimelig trygg på seg selv før man mener man har mer kunnskap enn WHO. Tiden vil vise. Jeg er ikke bastant i verken den ene eller andre retningen, men synes ikke man skal bagatellisere tilstandene på steder som Italia, Spania og New York.

Anonymkode: f4407...368

Italia, Spania og NY har helt andre forutsetninger enn Norden. Italia med svært gammel befolkning og veldig høy grad av sosial interaksjon ("20 til middag hver dag"), Spania klatret fort opp på kurven av delvis samme årsak og NY klatret høyt på kurven før de reagerte fordi de har et privatisert helsevesen og lever veldig mye tettere på hverandre.

I NY øker man nå sykehuskapasiteten fra 19.000 til 140.000 på 3 uker. Konferanse-sentre, hoteller, studenboliger konverteres for å klare toppen av kurven som ligger 14 til 21 dager unna. 

Jeg skulle gjerne sett samme tiltak i Norge. 

Anonymkode: a4b0a...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg  for min del har ikke luftet en eneste teori, siden jeg faktisk vet forskjellen på teori og føleri og ikke ser noen grunn til å lufte offentlig den sistnevnte. Følere bør fratas retten til å ytre seg offentlig om tiltak og begrensninger.

Jeg brukte ETT ord "feil," og blir hugget hodet av. Beklager, jeg burde skrevet "mener" i stedet.
 

Jeg er ingen forsker eller lege, men  noe sier meg at anonym ...13d har mer peiling enn de aller fleste i denne tråden. 

Anonymkode: 27974...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg brukte ETT ord "feil," og blir hugget hodet av. Beklager, jeg burde skrevet "mener" i stedet.
 

Jeg er ingen forsker eller lege, men  noe sier meg at anonym ...13d har mer peiling enn de aller fleste i denne tråden. 

Anonymkode: 27974...6a9

Heldigvis er det flere eksperter i verden enn de som er på DIB. 

Anonymkode: f4407...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intensivkapasiteten på Ahus er nesten sprengt

Ahus har i alt 62 pasienter som er innlagt med koronasmitte, 24 av dem i intensivbehandling. Av disse var 15 pasienter på respirator.

Samtidig har sykehuset foreløpig 27 intensivplasser. Dermed er nesten alle plassene fylt opp allerede før bølgen av koronapasienter er ventet.
https://www.tv2.no/nyheter/11340041/

Anonymkode: 17f7b...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår uroen der ute. 

17 minutes ago, Anonym bruker said:

Intensivkapasiteten på Ahus er nesten sprengt

Ahus har i alt 62 pasienter som er innlagt med koronasmitte, 24 av dem i intensivbehandling. Av disse var 15 pasienter på respirator.

Samtidig har sykehuset foreløpig 27 intensivplasser. Dermed er nesten alle plassene fylt opp allerede før bølgen av koronapasienter er ventet.
https://www.tv2.no/nyheter/11340041/

Anonymkode: 17f7b...30f

Så da lurer jeg på hvorfor ikke den er doblet, eller tredoblet. Eller femdoblet. Har altså myndighetene holdt folk hjemme i 14 dager uten å trykke på den store alarmknappen? Har de ikke hentet inn pensjonerte helsepersonell? Har de ikke begynt å konvertere hoteller til provisoriske sykehus? 

Nei. Så da har man gjort halve jobben. Vi må gjøre 2 ting samtidig. Begrense smitte OG bygge ut kapasitet. Sånn at vi kan ta en så høy topp som overhode mulig, så fort som mulig. Å vente er å brenne samfunnets midler. 

Anonymkode: a4b0a...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår uroen der ute. 

Så da lurer jeg på hvorfor ikke den er doblet, eller tredoblet. Eller femdoblet. Har altså myndighetene holdt folk hjemme i 14 dager uten å trykke på den store alarmknappen? Har de ikke hentet inn pensjonerte helsepersonell? Har de ikke begynt å konvertere hoteller til provisoriske sykehus? 

Nei. Så da har man gjort halve jobben. Vi må gjøre 2 ting samtidig. Begrense smitte OG bygge ut kapasitet. Sånn at vi kan ta en så høy topp som overhode mulig, så fort som mulig. Å vente er å brenne samfunnets midler. 

Anonymkode: a4b0a...13d

De har jo ikke gjort annet enn å ruste opp helsevesenet. Har du ikke sett en eneste pressekonferanse, debatt eller nyhetssending?

Anonymkode: ddb62...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...