Gå til innhold

Norge vs Sverige


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er sammenhengen mellom feminisme og afterskis? Eller puber? Dette er vel steder med større interesse blant menn. 

Anonymkode: f4407...368

Sammenhengen er at den selvutnevnte verdens første feministiske regjering  som styrer Sverige nå har bestemt at alle politiske beslutninger skal være basert på den feministiske ideologi. Beslutninger som pmfatter åpne puber og afterski, selvsagt en lek med folks liv.

Med det samme til grunn holder de tilbake vaksine for gutter med resultat i at et hundretalls dør unødvendig på grunn av sitt kjønn. I tillegg lar de nærmest Coronaen leve fritt, business as usual, Norge og Danmark tar regningen.

Anonymkode: a49db...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Unge mennesker utenfor risikogruppene får livsnødvendig helsehjelp på Bærum sykehus etter å ha blitt smittet av koronaviruset.

Får pustehjelp 

Pasientene på intensivavdelingen legges i narkose, og får hjelpe til å puste ved hjelp av respirator. De får også annen støttebehandling. 

I noen tilfeller utføres dialyse for å forhindre nyresvikt, og det gis medikamentell behandling for å unngå infeksjoner og/eller blodforgiftning.

– Sprer seg veldig raskt

– Enhver epidemi vil også ramme unge, friske mennesker. Siden ingen er immune, og svært mange blir smittet samtidig, brer sykdommen seg veldig raskt. Det samme så vi under svineinfluensa-epidemien, sier Monica Thallinger, lege ved intensivavdelingen og leder av beredskapsteamet på Bærum sykehus.

https://www.budstikka.no/helse/unge-personer-utenfor-risikogruppe-lagt-i-respirator-pa-baerum-sykehus/575450!/

Anonymkode: 17f7b...30f

dette har de avvist blankt nå

Anonymkode: 6099c...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sammenhengen er at den selvutnevnte verdens første feministiske regjering  som styrer Sverige nå har bestemt at alle politiske beslutninger skal være basert på den feministiske ideologi. Beslutninger som pmfatter åpne puber og afterski, selvsagt en lek med folks liv.

Med det samme til grunn holder de tilbake vaksine for gutter med resultat i at et hundretalls dør unødvendig på grunn av sitt kjønn. I tillegg lar de nærmest Coronaen leve fritt, business as usual, Norge og Danmark tar regningen.

Anonymkode: a49db...23d

Du er tape gal og forstår ikke hva feminisme er. Bli gjerne med oss feminister i kampen for begge kjønns rettigheter. Vi kunne virkelig trengt noen menn.

Anonymkode: f4407...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette har de avvist blankt nå

Anonymkode: 6099c...f9e

Nå, ja, men ikke da jeg siterte det. Til gjengjeld er dette nylig bekreftet.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

– Vi er ikke vant til å se så mange, unge og tidligere friske alvorlig syke pasienter på en gang, sier intensivsykepleier Anne-Lise Solum.
https://www.nrk.no/norge/overlege_-derfor-tror-vi-noen-unge-blir-alvorlig-syke-1.14961783

Anonymkode: 17f7b...30f

 

Anonymkode: 17f7b...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er tape gal og forstår ikke hva feminisme er. Bli gjerne med oss feminister i kampen for begge kjønns rettigheter. Vi kunne virkelig trengt noen menn.

Anonymkode: f4407...368

I så fall er det ikke meg, men den svenske regjering som ikke forstår. Det er de som holder tilbake livsviktig vaksine for menn og gambler med befolkningens liv i feminismens navn.

Jeg er for like rettigheter og menneskeverd, men har lært meg at feminismen bidrar like mye til det som IS bidrar til et godt og trygt trossamfunn.

Anonymkode: a49db...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I så fall er det ikke meg, men den svenske regjering som ikke forstår. Det er de som holder tilbake livsviktig vaksine for menn og gambler med befolkningens liv i feminismens navn.

Jeg er for like rettigheter og menneskeverd, men har lært meg at feminismen bidrar like mye til det som IS bidrar til et godt og trygt trossamfunn.

Anonymkode: a49db...23d

Da har du ikke forstått det. Noe sier meg at det er fåfengt å lære deg det også. Vi ønsket deg hjertelig velkommen i kampen for at alle skal få de beste mulighetene og rettighetene innen utdanning, helse, oppvekst, arbeidsliv og flere andre viktige områder. En mann ville vært et forfriskende tilskudd. Inntil videre holder vi ermene oppbrettet og kjører på for alle kjønn. 

Anonymkode: f4407...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er de svenske myndighetene selv som sier at alle deres politiske beslutninger skal være basert på et feministisk grunnlag.

Når de med det utgangspunktet "driter" i råd fra verdens helseorganisasjon ved å holde skianlegg, afterski, puber osv. åpne; da stusser jeg over ideologiens menneskeverd! Mange mennesker dør helt unødvendig!

Når vi ser dette i sammenheng med å holde tilbake vaksine for gutter på grunn av deres kjønn, torturlignednde varetektsfengslinger, applaudere omskjæring av guttebabyer osv. Da er det lett å se at denne ideologien bryter med gode verdier.

Anonymkode: a49db...23d

Milde fredens, du trekker det langt! Fascinerende.

Du må gjøre noen ganske spektakulære mentale hopp for å få til overgangen fra feministisk perspektiv til det du beskriver, men det er fortsatt temmelig vanskelig å følge logikken din. Corona angår da virkelig både kvinner og menn? Og når har svenske myndigheter applaudert omskjæring av guttebabyer? Det ser da dessuten ut som den samme folkehelsemyndigheten som ikke er så strenge som vår mtp covid-19 faktisk ANBEFALER å vaksinere gutter mot hpv? https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vaccinationsprogram/utredningar-om-nationella-vaccinationsprogram/vaccination-av-pojkar-mot-hpv/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi krisemaksimerer at unge, friske folk blir hardt rammet i MYE større grad enn man trodde var mulig,- hvordan vet vi at de "Unge friske" ikke har underliggende sykdom ikke oppdaget enda? Eller at de bare har et generelt dårlig immunforsvar,- vil tro alle voksne husker den jenta/gutten som fikk omgangssyke fler gang i løpet av året til han/hun var voksen, influensa hvert år og ble alltid kjempesyk ved forkjølelse.....Uten at de hadde noe annen sykdom bak, de var bare "sykelig" anlagt. Eller hva om de misbruker narkotika, røyker i smug, skjult alkoholiker? Kan gjelde både 14 og 21 åringen som har dødd det siste døgnet. De VIRKET friske og raske, folk TRODDE de var det,- og da må man anta det,- men ingen kan vel med sikkerhet vite. Kan de?

Også har vi jo det ordtaket som aldri tar feil: "finnes ingen regle uten unntak" ....

Anonymkode: be789...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bli gjerne med oss feminister i kampen for begge kjønns rettigheter. Vi kunne virkelig trengt noen menn.

Anonymkode: f4407...368

Skjerpings, alle ser at Sverige har blitt et tøffere land med mindre medmenneskelighet etter de innførte at alle politiske beslutninger skal være basert på et feministisk grunnlag. Deriblant deres håpløse håndtering av Corona; penger er mer verdt enn menneskeliv der.

Ja, god idé å invitere meg til å bli feminist! Akkurat nå lurer jeg på hvilket feministiske slagord som treffer meg nærmest. Det står mellom "kvinner trenger menn like mye som en fisk trenger sykkel", "the future is female" eller bare rett og slett "grl pwr".

Anonymkode: a49db...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjerpings, alle ser at Sverige har blitt et tøffere land med mindre medmenneskelighet etter de innførte at alle politiske beslutninger skal være basert på et feministisk grunnlag. Deriblant deres håpløse håndtering av Corona; penger er mer verdt enn menneskeliv der.

Ja, god idé å invitere meg til å bli feminist! Akkurat nå lurer jeg på hvilket feministiske slagord som treffer meg nærmest. Det står mellom "kvinner trenger menn like mye som en fisk trenger sykkel", "the future is female" eller bare rett og slett "grl pwr".

Anonymkode: a49db...23d

Snakk om å spore av tråd, så til de grader. Kan du ikke starte din egen tråd heller?

Anonymkode: b32fa...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjerpings, alle ser at Sverige har blitt et tøffere land med mindre medmenneskelighet etter de innførte at alle politiske beslutninger skal være basert på et feministisk grunnlag. Deriblant deres håpløse håndtering av Corona; penger er mer verdt enn menneskeliv der.

Anonymkode: a49db...23d

Ja, kapitalismen og feminismen er jo kjent for å gå hånd i hånd.

Jeg noterer meg forøvrig at du overhodet ikke adresserer at du tar feil i eksemplene dine om for eksempel hpv-vaksine til gutter i Sverige. Det er jo en interessant debatt-teknikk du har lagt deg til der: finn på noe du tenker passer inn i narrativet og bruk det som argument. Classy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ostepop123 skrev:

Ja, kapitalismen og feminismen er jo kjent for å gå hånd i hånd.

Jeg noterer meg forøvrig at du overhodet ikke adresserer at du tar feil i eksemplene dine om for eksempel hpv-vaksine til gutter i Sverige. Det er jo en interessant debatt-teknikk du har lagt deg til der: finn på noe du tenker passer inn i narrativet og bruk det som argument. Classy!

23e har konstruert sitt helt personlige virkelighetsbilde og ingenting kan få ham bort fra det. Ganske trist i grunn, for det viser hvor lite kontakt han (antar jeg) har med virkeligheten.

Han har heller ikke svart på det at hvis Sveriges myndigheter er feminister fordi de har valgt som de gjør i koronakampen, da må, iflg. hans egen logikk, også Trump, Bolsonaro og Johnson også være feminister... ;)

Anonymkode: 0a43b...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er de svenske myndighetene selv som sier at alle deres politiske beslutninger skal være basert på et feministisk grunnlag.

Når de med det utgangspunktet "driter" i råd fra verdens helseorganisasjon ved å holde skianlegg, afterski, puber osv. åpne; da stusser jeg over ideologiens menneskeverd! Mange mennesker dør helt unødvendig!

Når vi ser dette i sammenheng med å holde tilbake vaksine for gutter på grunn av deres kjønn, torturlignednde varetektsfengslinger, applaudere omskjæring av guttebabyer osv. Da er det lett å se at denne ideologien bryter med gode verdier.

Anonymkode: a49db...23d

Jeg har vanskeligheter med å skjønne hvorfor HPV vaksinen har kostet hundrevis av gutter/menn livet. 
den vaksinen ble ikke inkludert for gutter for så lenge siden her i Norge heller. Mener du at et par år har kostet mange gutter livet? 

Anonymkode: 2d580...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.3.2020 den 19.33, Anonym bruker skrev:

Hvor står det at Sverige har 62 døde?

Anonymkode: b32fa...325

NRK melder nå 92 døde i Sverige.

Anonymkode: 62d6c...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NRK melder nå 92 døde i Sverige.

Anonymkode: 62d6c...bcc

Nå setter Sverige inn strengere tiltak, de ser vel selv at ting ikke fungerer. Tror de kommer til å stramme enda mer på tiltakene i dagene som kommer. 

Anonymkode: 5357e...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå setter Sverige inn strengere tiltak, de ser vel selv at ting ikke fungerer. Tror de kommer til å stramme enda mer på tiltakene i dagene som kommer. 

Anonymkode: 5357e...abc

De gjør som i Storbritannia; reagere alt for sent... når man tenker økonomi før helse og velferd er det for sent å angre når viruset har spredt seg som ild i tørt gress. Dette kommer til å bli katastrofalt for Sverige. 

Anonymkode: 36287...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå setter Sverige inn strengere tiltak, de ser vel selv at ting ikke fungerer. Tror de kommer til å stramme enda mer på tiltakene i dagene som kommer. 

Anonymkode: 5357e...abc

For sent dessverre.

Anonymkode: 09b8b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De gjør som i Storbritannia; reagere alt for sent... når man tenker økonomi før helse og velferd er det for sent å angre når viruset har spredt seg som ild i tørt gress. Dette kommer til å bli katastrofalt for Sverige. 

Anonymkode: 36287...2e8

Man kan jo konspirere litt og lure på om det var noen som ville at viruset skulle spre seg. Hvem vet?

Anonymkode: 09b8b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man kan jo konspirere litt og lure på om det var noen som ville at viruset skulle spre seg. Hvem vet?

Anonymkode: 09b8b...91f

Er det ikke det han incel-anti-feministen gjør da?

Anonymkode: 17f7b...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det ikke det han incel-anti-feministen gjør da?

Anonymkode: 17f7b...30f

Hvem...?

Anonymkode: 09b8b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo konspirere litt og lure på om det var noen som ville at viruset skulle spre seg. Hvem vet?

Anonymkode: 09b8b...91f

Sverige vil jo at det skal spre seg. De vil at eldre og utsatte skal isolere seg. Og de satser på «flokkimmunitet» ved at folk blir smittet. Det har visst gått hus forbi at folk som blir smittet av dette viruset faktisk dør i hopetall. Også unge, friske. Hvor mange som nå ligger på intensivavdelingene i Sverige har jeg ikke sett tall på. Men det kan ikke være få. Dødstallene vil stige enormt med denne «taktikken» 

Anonymkode: 36287...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sverige vil jo at det skal spre seg. De vil at eldre og utsatte skal isolere seg. Og de satser på «flokkimmunitet» ved at folk blir smittet. Det har visst gått hus forbi at folk som blir smittet av dette viruset faktisk dør i hopetall. Også unge, friske. Hvor mange som nå ligger på intensivavdelingene i Sverige har jeg ikke sett tall på. Men det kan ikke være få. Dødstallene vil stige enormt med denne «taktikken» 

Anonymkode: 36287...2e8

Spørsmålet er vel heller årsaken til at de vil spre det

Anonymkode: 09b8b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen hemmelighet at mange (også her inne dessverre) har klaget stort og høylytt over "overbefolkningen i verden", er det de samme som gnir seg i hendene nå? 

Jeg har alltid snakket imot det. Og ser på dette som dypt tragisk.

Anonymkode: 09b8b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo ingen hemmelighet at mange (også her inne dessverre) har klaget stort og høylytt over "overbefolkningen i verden", er det de samme som gnir seg i hendene nå? 

Jeg har alltid snakket imot det. Og ser på dette som dypt tragisk.

Anonymkode: 09b8b...91f

Jeg har alltid stusset over det der. Ja, det er ganske tett og fullt i Oslo. Men så snart jeg tar en kjøretur ut av Oslo så er det milevis av nesten ubebodd natur. Det er til og med blitt et problem i dag, mange steder gror igjen, fordi det er så få folk rundt om i det ganske land.

Så dette med en overbefolket verden? Det stemmer bare ikke i min bok.

Anonymkode: 17f7b...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet er vel heller årsaken til at de vil spre det

Anonymkode: 09b8b...91f

209 på respirator.. 

De er vel redd for landets økonomi. 
Eller mener du at de vil kvitte seg med sine innbyggere? Med vilje? 

Anonymkode: 36287...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...