Gå til innhold

Imponert over mannens jobb!!!


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pengene dette koster og tiden som brukes kunne jo blitt brukt til å hjelpe folk som er mye svakere stilt... feks? Det signaliserer jo ikke så positivt utad, andre må jo gjerne ofre en del nå, ikke få masse luksusgoder. Jeg hadde hvertfall ikke snakket høyt om det....

Anonymkode: 54527...aaf

Igjen lyser det bitterhet av deg. Hvorfor er du så bitter på dette?

Tiltaket til denne bedriften er jo en dugnad, en dugnad for å få egne arbeidstakere og familiene deres gjennom dette på best mulig. Du sier at andre sliter, og ja, det er det mange som gjør disse dagene. Men også de som nå må jobbe langt mer enn normalt, til andre arbeidstider enn normalt, får mye mer stress, de sliter også, om enn på en annen måte. Noen av dem kan ha ektefeller som permiteres eller mister jobben eller går konkurs. Noen har kanskje forhold hvor de har slitt en stund og som vil takle så stort ekstra press dårlig. Men samfunnet er også avhengig av at disse, som har jobber hvor det kreves mye mer nå, holder ut arbeidspresset, holder oppe effektiviteten. Dermed gjør denne arbeidsgiveren en dugnad også for resten av samfunnet ved å hjelpe egne arbeidstakere gjennom denne perioden slik at de kan levere det som trengs til de som trenger det.

For disse arbeidstakerne har også nære og kjære de er bekymret for, flere av dem vil kanskje miste noen de er glade i, flere har kanskje nære og kjære som nå risikerer å miste hus, som har mistet jobbene sine, som har familiemedlemmer som er i høyrisiko for viruset. Disse har samme bekymringene som alle andre har nå om dagen, selv om de kanskje slipper bekymringen rundt økonomien akkurat nå.

Hadde du blitt like provosert om et slikt tilbud ble gitt til f.eks. helsearbeidere og deres familier nå? (sånn rent bortsett fra at disse trolig ikke ville hatt tid eller overskudd til det og det ikke finnes økonomi til det i helseforetakene nå)

Anonymkode: 9c0e2...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Les da menneske! DENNE bedriften som hi omtaler, der jobber de nok ikke. Det er få arbeidsgivere som har råd til slik luksus i disse dager, de fleste går jo under eller permitterer folk. Så de som virkelig kunne trengt slik hjelp får det ikke. Mens de som får mye å gjøre pga krisen som nevnt her, de som er sikret inntekt og trygg framtid, DE skal få krisehjelp? Ikke logisk for meg, sorry! 

Anonymkode: 54527...aaf

Du virker ekstremt bitter. Og disse argumentene dine minner meg om hun som sa til meg, da mine barn var små, at jeg ikke burde bruke mine svigerforeldre som barnevakt fordi det ikke var alle som hadde den muligheten. Nøyaktig like saklig velbegrunnet som dine argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen lyser det bitterhet av deg. Hvorfor er du så bitter på dette?

Tiltaket til denne bedriften er jo en dugnad, en dugnad for å få egne arbeidstakere og familiene deres gjennom dette på best mulig. Du sier at andre sliter, og ja, det er det mange som gjør disse dagene. Men også de som nå må jobbe langt mer enn normalt, til andre arbeidstider enn normalt, får mye mer stress, de sliter også, om enn på en annen måte. Noen av dem kan ha ektefeller som permiteres eller mister jobben eller går konkurs. Noen har kanskje forhold hvor de har slitt en stund og som vil takle så stort ekstra press dårlig. Men samfunnet er også avhengig av at disse, som har jobber hvor det kreves mye mer nå, holder ut arbeidspresset, holder oppe effektiviteten. Dermed gjør denne arbeidsgiveren en dugnad også for resten av samfunnet ved å hjelpe egne arbeidstakere gjennom denne perioden slik at de kan levere det som trengs til de som trenger det.

For disse arbeidstakerne har også nære og kjære de er bekymret for, flere av dem vil kanskje miste noen de er glade i, flere har kanskje nære og kjære som nå risikerer å miste hus, som har mistet jobbene sine, som har familiemedlemmer som er i høyrisiko for viruset. Disse har samme bekymringene som alle andre har nå om dagen, selv om de kanskje slipper bekymringen rundt økonomien akkurat nå.

Hadde du blitt like provosert om et slikt tilbud ble gitt til f.eks. helsearbeidere og deres familier nå? (sånn rent bortsett fra at disse trolig ikke ville hatt tid eller overskudd til det og det ikke finnes økonomi til det i helseforetakene nå)

Anonymkode: 9c0e2...abe

Nettopp, de har hverken tid eller penger til det. Men helsearbeiderne er jo de som virkelig får dette hardt og opplever traumer osv. 

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Superdolly skrev:

Du virker ekstremt bitter. Og disse argumentene dine minner meg om hun som sa til meg, da mine barn var små, at jeg ikke burde bruke mine svigerforeldre som barnevakt fordi det ikke var alle som hadde den muligheten. Nøyaktig like saklig velbegrunnet som dine argumenter.

Vel, ikke akkurat det samme. Det var rimelig usaklig sammenlikning. Det er virkelig ikke liv å mene noe annet enn hi her inne. Jeg snakker om at de faktisk heller kunne hjulpet noen som virkelig trenger det. 

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp, de har hverken tid eller penger til det. Men helsearbeiderne er jo de som virkelig får dette hardt og opplever traumer osv. 

Anonymkode: 54527...aaf

Du sliter virkelig med leseforståelsen din...

Anbefaler at du når krisen er over, eller kanskje før også, oppsøker hjelp, for det er ikke bra for deg å gå rundt og være så bitter og kanskje redd som det du er nå.

Anonymkode: 9c0e2...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel, ikke akkurat det samme. Det var rimelig usaklig sammenlikning. Det er virkelig ikke liv å mene noe annet enn hi her inne. Jeg snakker om at de faktisk heller kunne hjulpet noen som virkelig trenger det. 

Anonymkode: 54527...aaf

Men du vet jo ikke en dritt om folk i den bedriften trenger det eller ei

Anonymkode: a7396...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du sliter virkelig med leseforståelsen din...

Anbefaler at du når krisen er over, eller kanskje før også, oppsøker hjelp, for det er ikke bra for deg å gå rundt og være så bitter og kanskje redd som det du er nå.

Anonymkode: 9c0e2...abe

Jeg er hverken bitter eller redd, hvorfor må du legge ting på meg? Tror du burde oppsøke hjelp om du går rundt og tillegger folk meninger og sinnstemninger de ikke har... Jeg bare blir oppgitt over skryting av goder nå i disse tider. 

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel, ikke akkurat det samme. Det var rimelig usaklig sammenlikning. Det er virkelig ikke liv å mene noe annet enn hi her inne. Jeg snakker om at de faktisk heller kunne hjulpet noen som virkelig trenger det. 

Anonymkode: 54527...aaf

Bedriften hi snakker om har satt i gang et tiltak for å ta vare på sine ansatte. Du har over flere sider i denne tråden klaget på at de heller burde hjulpet noen som virkelig trenger det.¨

Da lurer jeg på:

1. Hvordan vet du at ingen av de ansatte i denne bedriften trenger det nok til at de, etter din mening, er verdige mottakere av dette tilbudet?

2. Hvis det nå er så at ingen av de ansatte i denne bedriften trenger det nok, etter din mening, hvordan mener du bedriften skal få tak i de som kan være verdige mottakere av dette tilbudet? 

Og jo, sammenlikningen er helt grei. Du klager og klager på at denne bedriften som hi referer til gir sine ansatte et tilbud som du mener de ansatte ikke burde få, fordi du mener at andre som trenger det mer ikke får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hverken bitter eller redd, hvorfor må du legge ting på meg? Tror du burde oppsøke hjelp om du går rundt og tillegger folk meninger og sinnstemninger de ikke har... Jeg bare blir oppgitt over skryting av goder nå i disse tider. 

Anonymkode: 54527...aaf

Hvis du hverken er bitter eller lei burde du begynne å uttrykke deg på en annen måte, for det lyser bitterhet og nesten sinne av innleggene dine, og det er følelser som ofte kamuflerer redsel.

Du bør uansett jobbe med leseforståelsen din, for det Hi har skrevet er ikke "skryt av goder"!

Hi kom med en gladmelding som viser en av mange tiltak som både private og bedrifter gjør for å hjelpe folk gjennom den situasjonen landet er i. Vi trenger slike hyggelige meldinger midt i all elendigheten vi står i, som sikkert blir verre også før det blir bedre. Vi trenger å fokusere på positive tiltak.

Så kan det alltids selvfølgelig bli gjort enda mer, noe denne bedriften tydeligvis også gjør.

Kanskje du heller skal gå ut og gjøre noe for andre fremfor å hakke på de som formidler hyggelige meldinger om de som gjør en forskjell?

Anonymkode: 9c0e2...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Superdolly skrev:

Bedriften hi snakker om har satt i gang et tiltak for å ta vare på sine ansatte. Du har over flere sider i denne tråden klaget på at de heller burde hjulpet noen som virkelig trenger det.¨

Da lurer jeg på:

1. Hvordan vet du at ingen av de ansatte i denne bedriften trenger det nok til at de, etter din mening, er verdige mottakere av dette tilbudet?

2. Hvis det nå er så at ingen av de ansatte i denne bedriften trenger det nok, etter din mening, hvordan mener du bedriften skal få tak i de som kan være verdige mottakere av dette tilbudet? 

Og jo, sammenlikningen er helt grei. Du klager og klager på at denne bedriften som hi referer til gir sine ansatte et tilbud som du mener de ansatte ikke burde få, fordi du mener at andre som trenger det mer ikke får det.

Du har ikke skjønt poenget mitt. Og det kommer du ikke til å gjøre heller. Vi blir ikke enige...

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hverken er bitter eller lei burde du begynne å uttrykke deg på en annen måte, for det lyser bitterhet og nesten sinne av innleggene dine, og det er følelser som ofte kamuflerer redsel.

Du bør uansett jobbe med leseforståelsen din, for det Hi har skrevet er ikke "skryt av goder"!

Hi kom med en gladmelding som viser en av mange tiltak som både private og bedrifter gjør for å hjelpe folk gjennom den situasjonen landet er i. Vi trenger slike hyggelige meldinger midt i all elendigheten vi står i, som sikkert blir verre også før det blir bedre. Vi trenger å fokusere på positive tiltak.

Så kan det alltids selvfølgelig bli gjort enda mer, noe denne bedriften tydeligvis også gjør.

Kanskje du heller skal gå ut og gjøre noe for andre fremfor å hakke på de som formidler hyggelige meldinger om de som gjør en forskjell?

Anonymkode: 9c0e2...abe

Alt den dama kommer med er jo skryt, kamuflert i ulik form😂😂

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alt den dama kommer med er jo skryt, kamuflert i ulik form😂😂

Anonymkode: 54527...aaf

Men opphengt i henne, er du ikke....

Anonymkode: a7396...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt den dama kommer med er jo skryt, kamuflert i ulik form😂😂

Anonymkode: 54527...aaf

Hvis det er skryt å hylle bedrifter som gjør det lille ekstra både for kunder og ansatte så skryter jeg høyt og lenge jeg! Null stress!!!😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hverken er bitter eller lei burde du begynne å uttrykke deg på en annen måte, for det lyser bitterhet og nesten sinne av innleggene dine, og det er følelser som ofte kamuflerer redsel.

Du bør uansett jobbe med leseforståelsen din, for det Hi har skrevet er ikke "skryt av goder"!

Hi kom med en gladmelding som viser en av mange tiltak som både private og bedrifter gjør for å hjelpe folk gjennom den situasjonen landet er i. Vi trenger slike hyggelige meldinger midt i all elendigheten vi står i, som sikkert blir verre også før det blir bedre. Vi trenger å fokusere på positive tiltak.

Så kan det alltids selvfølgelig bli gjort enda mer, noe denne bedriften tydeligvis også gjør.

Kanskje du heller skal gå ut og gjøre noe for andre fremfor å hakke på de som formidler hyggelige meldinger om de som gjør en forskjell?

Anonymkode: 9c0e2...abe

Gjøre noe for andre? Jeg jobber midt i smørøyet her dessverre, så det er det eneste jeg har gjort i det siste. Akkurat nå må jeg sitte i karantene pga symptomer, til testen sier om jeg er smittet eller ikke. Mens jeg har karantene er jeg lærer for mine barn og noen kollegaers også over nett. Mange har ikke tid eller mulighet til å tenke på egne behov og ønsker nå; det kommer en tid for det igjen senere, forhåpentligvis. Men for all del; folk får skryte av sin luksus, sine goder og klage som gale på at de må tilbringe flere timer per dag med mann og barn. Skjønner jo at de må ha det skikkelig fælt... 

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men opphengt i henne, er du ikke....

Anonymkode: a7396...34f

Vet du hva opphengt betyr? Er alt svart eller hvitt i din verden?

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjøre noe for andre? Jeg jobber midt i smørøyet her dessverre, så det er det eneste jeg har gjort i det siste. Akkurat nå må jeg sitte i karantene pga symptomer, til testen sier om jeg er smittet eller ikke. Mens jeg har karantene er jeg lærer for mine barn og noen kollegaers også over nett. Mange har ikke tid eller mulighet til å tenke på egne behov og ønsker nå; det kommer en tid for det igjen senere, forhåpentligvis. Men for all del; folk får skryte av sin luksus, sine goder og klage som gale på at de må tilbringe flere timer per dag med mann og barn. Skjønner jo at de må ha det skikkelig fælt... 

Anonymkode: 54527...aaf

Du skjønner at det ikke er spa med påfølgende massasje det er snakk om her? Det er snakk om 2 timers rådgivning /terapi for hver familie i bedriften . Er dette luksus i dine øyne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du skjønner at det ikke er spa med påfølgende massasje det er snakk om her? Det er snakk om 2 timers rådgivning /terapi for hver familie i bedriften . Er dette luksus i dine øyne? 

Mannen her i huset hadde i alle fall sett på det som unødvendig, ikke noen luksus, men bare ubehagelig.

Anonymkode: f391b...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mannen her i huset hadde i alle fall sett på det som unødvendig, ikke noen luksus, men bare ubehagelig.

Anonymkode: f391b...07d

Ok. Vi er forskjellige . Vi ser det som en gave og er veldig takknemlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du skjønner at det ikke er spa med påfølgende massasje det er snakk om her? Det er snakk om 2 timers rådgivning /terapi for hver familie i bedriften . Er dette luksus i dine øyne? 

Jeg har vel gitt ganske klart utrykk for hva jeg mener, du må virkelig ha det en gang til med teskje?

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sydamenfrøkensydame skrev:

Mulig jeg lever i en enkel verden. Men i min jobb har vi alltid hatt mulighet for hjemmekontor, og dette har fungert ypperlig uten videomøter med sjefen. Så hvorfor skal alt være så himla vanskelig pga korona? Forstår at det er forskjell fra bedrift til bedrift, men veldig mange har mulighet til å jobbe "på skift", etter at hjemmeskolen er slutt, etter at barna er i seng, når mannen er med barna osv. Det du skisserer er ikke normalen. 

Vel jeg personlig er ikke vant med å måtte jobbe fra 5 til 9 på morgenen , så holde på med 3 unger(hvorav ettåringen er svært krevende) og dra på tur hver dag i samme nabolag , middag og kvelds også sitte å jobbe igjen fra 20 til 23 for så å gå å sove. Eneste pause er da når en sover. Hadde vært Ok som en arbeidsdag hvis en kunne ta seg 1 time på kvelden å sett litt på TV før en legger seg..,

Dette er ikke sammenlignbart med vanlig hjemmekontor når barn er på skole/bhg... ikke minst når vi ikke har eget rom i huset til å ha hjemmekontor .. så begge voksne jobber i stua med ungene .

Så synes dette er et supert tiltak fra arbeidsgiver 🙂

Anonymkode: 2efda...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vel gitt ganske klart utrykk for hva jeg mener, du må virkelig ha det en gang til med teskje?

Anonymkode: 54527...aaf

Jeg skal gi deg det... du har gjentatt deg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg skal gi deg det... du har gjentatt deg selv 

Ja, altså, det er jo tydelig at det må til noen teskjeer her for at ting skal synke inn. Eller liker du bare å holde liv i tråden ved å spørre om og om igjen det samme? 

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, altså, det er jo tydelig at det må til noen teskjeer her for at ting skal synke inn. Eller liker du bare å holde liv i tråden ved å spørre om og om igjen det samme? 

Anonymkode: 54527...aaf

Jeg spør deg gjentatte ganger fordi du ikke svarer på det det blir spurt om 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg spør deg gjentatte ganger fordi du ikke svarer på det det blir spurt om 

Hvis du ikke skjønner hva svaret mitt er etter alle mine innlegg så gir jeg faktisk opp... og skjønner at spm nr to i min forrige mld var spot on.

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke skjønner hva svaret mitt er etter alle mine innlegg så gir jeg faktisk opp... og skjønner at spm nr to i min forrige mld var spot on.

Anonymkode: 54527...aaf

Det er jo ganske sørgelig for deg at ingen i tråden forstår hva du vil frem til, da. Kanskje jobbe med måten å formidle budskapet ditt?

Det eneste budskapet du har greid å få frem er at du er bitter, at du er misunnelig på andre og at du er en av de som velger å bare formidle negative ting her inne. I tillegg kommer selvfølgelig det problemet du tydeligvis har med Hi.

Stå opp i morgen og bestem deg for å formidler noe positivt til verden istedenfor :)

Anonymkode: 9c0e2...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...