Gå til innhold

Imponert over mannens jobb!!!


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Sinnert noen som trenger det, men strengt tatt synes jeg det høres tullete ut å bruke tid og resurser på slikt til alle ansatte, med mindre bedriften kan bruke egne ansatte som uanset er der og ikke ellers har noe å finne på.

Anonymkode: 31ce0...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sinnert noen som trenger det, men strengt tatt synes jeg det høres tullete ut å bruke tid og resurser på slikt til alle ansatte, med mindre bedriften kan bruke egne ansatte som uanset er der og ikke ellers har noe å finne på.

Anonymkode: 31ce0...127

Hver mnd så har selskapet noe de kaller « intern dag». Det er en dag i mnd de ikke jobber med kundene sine og kun jobber med faglig utvikling eller annet som er relatert til selskapet . Dette opplegget blir da altså lagt til en sånn dag. Selskapet «taper» altså kun det de betaler for opplegget. Selskapet betaler også selvsagt for tjenesten. Hvem taper på dette mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sydamenfrøkensydame skrev:

Forstår at enslige foreldre sliter, men ikke i familier der man er 2 voksne. Den ene jobber og den andre er med barna. Så bytter man. 

Haha, for en enkel verden du lever i. Jeg er helsepersonell med lederansvar. Jeg jobber fulle dager på jobb, og har mye ekstra som må tas på hjemmekontor pga krisen vi står i. 
Mannen er leder for et firma, og står på døgnet rundt for å få til å omstille hele driften til 40 hjemmekontor, og opprettholde så høyt inntektsgrunnlag som mulig i denne økonomiske krisen. Han sitter i videomøter det meste av dagen. Hvis han og øvrig ledelse ikke prioriterer jobb så vil 40 ansatte med all sannsynlighet bli permittert. 
Vi har tre skoleelever fra 2. til 7. trinn som får forsvinnende lite oppfølging fra lærerne sine. 

Vi kan ikke bare jobbe «den ene først og den andre etterpå». Jeg opplever at skolen tror at «alle» er hjemme og tilgjengelige for å drive hjemmeskole. Heldigvis har vi skoleflinke og selvstendige barn, og vi voksne hjelper dem i alle ledige stunder, men hjemmeskolen må i mye større grad bli lærerstyrt via videoundervisning og -oppfølging om dette skal fungere for oss som ikke er permittert eller i karantene også. 

Anonymkode: 98c2e...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, for en enkel verden du lever i. Jeg er helsepersonell med lederansvar. Jeg jobber fulle dager på jobb, og har mye ekstra som må tas på hjemmekontor pga krisen vi står i. 
Mannen er leder for et firma, og står på døgnet rundt for å få til å omstille hele driften til 40 hjemmekontor, og opprettholde så høyt inntektsgrunnlag som mulig i denne økonomiske krisen. Han sitter i videomøter det meste av dagen. Hvis han og øvrig ledelse ikke prioriterer jobb så vil 40 ansatte med all sannsynlighet bli permittert. 
Vi har tre skoleelever fra 2. til 7. trinn som får forsvinnende lite oppfølging fra lærerne sine. 

Vi kan ikke bare jobbe «den ene først og den andre etterpå». Jeg opplever at skolen tror at «alle» er hjemme og tilgjengelige for å drive hjemmeskole. Heldigvis har vi skoleflinke og selvstendige barn, og vi voksne hjelper dem i alle ledige stunder, men hjemmeskolen må i mye større grad bli lærerstyrt via videoundervisning og -oppfølging om dette skal fungere for oss som ikke er permittert eller i karantene også. 

Anonymkode: 98c2e...844

Ikke sant. Vi lever og jobber forskjellig alle sammen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, for en enkel verden du lever i. Jeg er helsepersonell med lederansvar. Jeg jobber fulle dager på jobb, og har mye ekstra som må tas på hjemmekontor pga krisen vi står i. 
Mannen er leder for et firma, og står på døgnet rundt for å få til å omstille hele driften til 40 hjemmekontor, og opprettholde så høyt inntektsgrunnlag som mulig i denne økonomiske krisen. Han sitter i videomøter det meste av dagen. Hvis han og øvrig ledelse ikke prioriterer jobb så vil 40 ansatte med all sannsynlighet bli permittert. 
Vi har tre skoleelever fra 2. til 7. trinn som får forsvinnende lite oppfølging fra lærerne sine. 

Vi kan ikke bare jobbe «den ene først og den andre etterpå». Jeg opplever at skolen tror at «alle» er hjemme og tilgjengelige for å drive hjemmeskole. Heldigvis har vi skoleflinke og selvstendige barn, og vi voksne hjelper dem i alle ledige stunder, men hjemmeskolen må i mye større grad bli lærerstyrt via videoundervisning og -oppfølging om dette skal fungere for oss som ikke er permittert eller i karantene også. 

Anonymkode: 98c2e...844

Mulig jeg lever i en enkel verden. Men i min jobb har vi alltid hatt mulighet for hjemmekontor, og dette har fungert ypperlig uten videomøter med sjefen. Så hvorfor skal alt være så himla vanskelig pga korona? Forstår at det er forskjell fra bedrift til bedrift, men veldig mange har mulighet til å jobbe "på skift", etter at hjemmeskolen er slutt, etter at barna er i seng, når mannen er med barna osv. Det du skisserer er ikke normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare lurer litt på hva slags folk som trenger terapi av å måtte ha hjemmekontor og ha barna hjemme noen uker. Det er jo ikke noe traumatisk dette. Hvordan skal det gå med dem som faktisk kjemper i frontlinjen på sykehus osv, om folk med hjemmekontor i noen uker trenger terapi? Litt vel bobleplast for min del og sløsing med ressurser som kunne blitt brukt på noe mer samfunnsnyttig...

Anonymkode: 54527...aaf

Eg strevar faktisk med dette. Og det gjer mange andre og. Og no må eg gå på heimekontoret mitt og jobbe, sidan ungane endeleg er somna. Syns det var veldig lurt med familieterapeut på jobben. Å spare både vaksne og ungar for samlivsbrot trur eg nok er både samfunnsnyttig og samfunnsøkonomisk positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sydamenfrøkensydame skrev:

Mulig jeg lever i en enkel verden. Men i min jobb har vi alltid hatt mulighet for hjemmekontor, og dette har fungert ypperlig uten videomøter med sjefen. Så hvorfor skal alt være så himla vanskelig pga korona? Forstår at det er forskjell fra bedrift til bedrift, men veldig mange har mulighet til å jobbe "på skift", etter at hjemmeskolen er slutt, etter at barna er i seng, når mannen er med barna osv. Det du skisserer er ikke normalen. 

Det er ikke vanskelig på grunn av korona men det er vanskelig når jobben din består av møter med resten av verden. Skal love deg at sjefen er den vi snakker minst med nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CherryC skrev:

Flott av arbeidsgiver!! Og at noen kan vinkle dette til noe negativt er jo helt utrolig 

Veldig enig!! Jeg er så glad for det som investeres i våre familier nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er ikke vanskelig på grunn av korona men det er vanskelig når jobben din består av møter med resten av verden. Skal love deg at sjefen er den vi snakker minst med nå 

Min jobb består av møter med resten av verden. Hjemmekontor er jo helt topp da når det uansett gjøres over tlf/PC. Og ulike tider passer fint med hjemmeskole. Hvorfor er det vanskelig??

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min jobb består av møter med resten av verden. Hjemmekontor er jo helt topp da når det uansett gjøres over tlf/PC. Og ulike tider passer fint med hjemmeskole. Hvorfor er det vanskelig??

Anonymkode: 54527...aaf

Det er utfordrende for de fleste om dagen og derfor får vi dette flotte tiltaket . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min jobb består av møter med resten av verden. Hjemmekontor er jo helt topp da når det uansett gjøres over tlf/PC. Og ulike tider passer fint med hjemmeskole. Hvorfor er det vanskelig??

Anonymkode: 54527...aaf

Tja... 

Kanskje det er vanskelig for alenemoren med 3 barn og en kolikkbaby, som ikke har sjans til å få avlastning? 

Kanskje det er vanskelig for Kari fordi mannen øker alkoholinntaket nå når han er permittert, og det går utover henne?

Kanskje det er vanskelig for Ola, som sliter med depresjoner, hvor den manglende kontakten med omverdenen forverrer depresjonen? 

Kanskje det er vanskelig for familier som har sosiale utfordringer og som var presset psykisk/fysisk/økonomisk i forveien, og som nå er på randen av sammenbrudd? 

Kanskje....og hør godt etter nå.....Kanskje, du skal prøve å forestille deg en verden hvor det eksisterer andre former for hverdager? At ikke alle er like, og heller ikke  har samme liv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Tja... 

Kanskje det er vanskelig for alenemoren med 3 barn og en kolikkbaby, som ikke har sjans til å få avlastning? 

Kanskje det er vanskelig for Kari fordi mannen øker alkoholinntaket nå når han er permittert, og det går utover henne?

Kanskje det er vanskelig for Ola, som sliter med depresjoner, hvor den manglende kontakten med omverdenen forverrer depresjonen? 

Kanskje det er vanskelig for familier som har sosiale utfordringer og som var presset psykisk/fysisk/økonomisk i forveien, og som nå er på randen av sammenbrudd? 

Kanskje....og hør godt etter nå.....Kanskje, du skal prøve å forestille deg en verden hvor det eksisterer andre former for hverdager? At ikke alle er like, og heller ikke  har samme liv? 

Du tror mange av disse jobber i den bedriften??? Det var jo nettopp disse du ramset opp jeg mente kanskje trenger slikt mer, de får jo ikke noe sånt. Dette er jo luksus til de som allerede svømmer i det. Kanskje de heller burde sett på samfunnet og delt litt goder med dem som virkelig trenger hjelp? 

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror mange av disse jobber i den bedriften??? Det var jo nettopp disse du ramset opp jeg mente kanskje trenger slikt mer, de får jo ikke noe sånt. Dette er jo luksus til de som allerede svømmer i det. Kanskje de heller burde sett på samfunnet og delt litt goder med dem som virkelig trenger hjelp? 

Anonymkode: 54527...aaf

Hvorfor forestiller du deg at de ikke har en jobb? Har du et dårlig menneskesyn, basert på sosial status? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror mange av disse jobber i den bedriften??? Det var jo nettopp disse du ramset opp jeg mente kanskje trenger slikt mer, de får jo ikke noe sånt. Dette er jo luksus til de som allerede svømmer i det. Kanskje de heller burde sett på samfunnet og delt litt goder med dem som virkelig trenger hjelp? 

Anonymkode: 54527...aaf

Som jeg skrev lenger opp har bedriften også bestemt seg for å jobbe pro bono for selskap i krise. De gir også penger hvert år til gode formål . Er det virkelig så ille å ta vare på sine ansatte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader jeg begynner ALVORLIG TALT å bli pisslei av alle som sutrer over hvor forferdelig de har det og hvor tungt det er å sjonglere hjemmekontor og undervisning av egne fuckings barn! Suck it up og få hodene deres ut fra navlen! 

Anonymkode: bd1fa...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror mange av disse jobber i den bedriften??? Det var jo nettopp disse du ramset opp jeg mente kanskje trenger slikt mer, de får jo ikke noe sånt. Dette er jo luksus til de som allerede svømmer i det. Kanskje de heller burde sett på samfunnet og delt litt goder med dem som virkelig trenger hjelp? 

Anonymkode: 54527...aaf

Men uansett er det jo supert at bedrifta betalar familieterapeut no framfor at staten betalar sjukmelding ++ når parforhold ryk? Kan ikkje begripe korleis du kan få snudd dette til noko negativt. Og eg har ikkje sett at hi skriv at dette er ei bedrift med luksuslønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fy fader jeg begynner ALVORLIG TALT å bli pisslei av alle som sutrer over hvor forferdelig de har det og hvor tungt det er å sjonglere hjemmekontor og undervisning av egne fuckings barn! Suck it up og få hodene deres ut fra navlen! 

Anonymkode: bd1fa...db0

Og eg er lei av dei som er lei av det. Ja, det er eit ilands og luksusproblem. Men før korona, då sat vi her og klagde på veninner som kasta bind i søpla nr dei var på besøk og svigermødre som flytta på potteplantar når dei var på besøk. Poenget er jo berre å få ut litt stim. Eller er dette eit redd-verden forum kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HeiteH skrev:

Du er ikke imponert over jobben hans, men over arbeidsgiveren. 

Begge deler i grunn. Det er en super jobb, flinke folk og de gjør en kjempejobb . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Begge deler i grunn. Det er en super jobb, flinke folk og de gjør en kjempejobb . 

Det er en «super arbeidsplass med flinke folk som gjør en kjempejobb». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HeiteH skrev:

Det er en «super arbeidsplass med flinke folk som gjør en kjempejobb». 

Ok😊 takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jordbærblomst skrev:

Hvorfor forestiller du deg at de ikke har en jobb? Har du et dårlig menneskesyn, basert på sosial status? 

Les da menneske! DENNE bedriften som hi omtaler, der jobber de nok ikke. Det er få arbeidsgivere som har råd til slik luksus i disse dager, de fleste går jo under eller permitterer folk. Så de som virkelig kunne trengt slik hjelp får det ikke. Mens de som får mye å gjøre pga krisen som nevnt her, de som er sikret inntekt og trygg framtid, DE skal få krisehjelp? Ikke logisk for meg, sorry! 

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les da menneske! DENNE bedriften som hi omtaler, der jobber de nok ikke. Det er få arbeidsgivere som har råd til slik luksus i disse dager, de fleste går jo under eller permitterer folk. Så de som virkelig kunne trengt slik hjelp får det ikke. Mens de som får mye å gjøre pga krisen som nevnt her, de som er sikret inntekt og trygg framtid, DE skal få krisehjelp? Ikke logisk for meg, sorry! 

Anonymkode: 54527...aaf

Altså ! Hvem skal de som trenger det få det av da? Hvorfor skal det ikke investeres i en trygg arbeidsplass? Og hvorfor er det på noen måte negativt å ta vare på sine ansatte og deres familier? Som nevnt tidligere så gjør bedriften også mye for andre også. Mener du på fullt alvor at bare fordi de ansatte tjener godt og har trygge jobber så fortjener de ikke dette? Hvem går dette utover? Her kommer det til å bli vanvittige arbeidsmengder fordi det er så mange kunder som trenger bedriftens hjelp i denne krisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les da menneske! DENNE bedriften som hi omtaler, der jobber de nok ikke. Det er få arbeidsgivere som har råd til slik luksus i disse dager, de fleste går jo under eller permitterer folk. Så de som virkelig kunne trengt slik hjelp får det ikke. Mens de som får mye å gjøre pga krisen som nevnt her, de som er sikret inntekt og trygg framtid, DE skal få krisehjelp? Ikke logisk for meg, sorry! 

Anonymkode: 54527...aaf

Herregud, hva er det du snakker om? Skal ikke én bedrift få ta ekstra godt vare på sine ansatte, fordi det finnes andre folk i samfunnet som også har det vondt? Gratulerer med dagens mest dustete whataboutism.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...