Gå til innhold

Imponert over mannens jobb!!!


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les da menneske! DENNE bedriften som hi omtaler, der jobber de nok ikke. Det er få arbeidsgivere som har råd til slik luksus i disse dager, de fleste går jo under eller permitterer folk. Så de som virkelig kunne trengt slik hjelp får det ikke. Mens de som får mye å gjøre pga krisen som nevnt her, de som er sikret inntekt og trygg framtid, DE skal få krisehjelp? Ikke logisk for meg, sorry! 

Anonymkode: 54527...aaf

Hvorfor er du så bitter?

Du antar ting du ikke vet noe om og kritiserer et tiltak som normal logikk og sunn fornuft tilsier bør klappes for.

 

Anonymkode: 9c0e2...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så bitter?

Du antar ting du ikke vet noe om og kritiserer et tiltak som normal logikk og sunn fornuft tilsier bør klappes for.

 

Anonymkode: 9c0e2...abe

Mye vil ha mer...

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye vil ha mer...

Anonymkode: 54527...aaf

Bare for å oppklare her ; ingen av de ansatte har etterspurt eller hevdet at de trenger dette. Opplegget er kort og godt en gave fra arbeidsgiver i en krevende tid. Arbeidsgiver ser på dette som en investering i sine ansatte slik at de skal være best rustet for en krevende tid det er nå og blir fremover . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare lurer litt på hva slags folk som trenger terapi av å måtte ha hjemmekontor og ha barna hjemme noen uker. Det er jo ikke noe traumatisk dette. Hvordan skal det gå med dem som faktisk kjemper i frontlinjen på sykehus osv, om folk med hjemmekontor i noen uker trenger terapi? Litt vel bobleplast for min del og sløsing med ressurser som kunne blitt brukt på noe mer samfunnsnyttig...

Anonymkode: 54527...aaf

Kanskje redselen for å miste jobben, redselen for viruset, redselen for fremtiden, miste muligheten til egentid, skulle gå oppå hverandre 24/7, ikke ha sosial omgang med andre? 

Anonymkode: 62cad...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra og forebyggende tiltak👍👏 

Jeg jobber i barneverntjenesten og vi har i det siste hatt svært mange telefoner fra familier som sliter med karantene, isolasjon, parforhold som blir ekstra utfordrende, depresjon, angst og katastrofetanker, utfordringer rundt samvær osv. 

Nå er heldigvis familievernkontorene åpnet igjen😊 

Tommel opp for arbeidsgivere, lærere, fotballtrenere, nabokjærringa og alle som bryr seg, som vil hjelpe og som forebygger at det ikke blir mer vanskelig enn det allerede er👍

Anonymkode: 9a603...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Klapp for arbeidsgiver som har arbeidstaker ved og vel i fokus💪

Anonymkode: afbf3...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare lurer litt på hva slags folk som trenger terapi av å måtte ha hjemmekontor og ha barna hjemme noen uker. Det er jo ikke noe traumatisk dette. Hvordan skal det gå med dem som faktisk kjemper i frontlinjen på sykehus osv, om folk med hjemmekontor i noen uker trenger terapi? Litt vel bobleplast for min del og sløsing med ressurser som kunne blitt brukt på noe mer samfunnsnyttig...

Anonymkode: 54527...aaf

Det er jo endel familier som ikke fungerer så bra, hvor barna nå ikke har det bra. Hvis noen av de blir fanget opp av dette nettet her, så er jo det flott det.

Anonymkode: a7396...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tror mange av disse jobber i den bedriften??? Det var jo nettopp disse du ramset opp jeg mente kanskje trenger slikt mer, de får jo ikke noe sånt. Dette er jo luksus til de som allerede svømmer i det. Kanskje de heller burde sett på samfunnet og delt litt goder med dem som virkelig trenger hjelp? 

Anonymkode: 54527...aaf

Hvorfor skulle ikke noen av jobbet i den bedriften?

Anonymkode: a7396...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare lurer litt på hva slags folk som trenger terapi av å måtte ha hjemmekontor og ha barna hjemme noen uker. Det er jo ikke noe traumatisk dette. Hvordan skal det gå med dem som faktisk kjemper i frontlinjen på sykehus osv, om folk med hjemmekontor i noen uker trenger terapi? Litt vel bobleplast for min del og sløsing med ressurser som kunne blitt brukt på noe mer samfunnsnyttig...

Anonymkode: 54527...aaf

tja, har du hørt om psykisk helse? Mange takler ikke den usikkerheten som man går gjennom nå, to om barna eller ikke. Jeg er en av de. Det er ikke det å "Holde ut sammen" som er problemet. Ikke i det hele tatt... Men jeg vet ikke om jeg kommer meg normal ut på andre enden,- enda verre, jeg frykter jeg ødelegger barna mine med den oppførsel jeg har nå. Prøver som bare det å skjerpe meg,- tenke positivt,- være normal,- men samme faen så blir enhver tanke som er et forsøk på å se det gode oppi det hele et såkorn for katastrofetanker. Jeg blir sur, lei meg, redd,- og prøver å kline på meg ei maske om at dette her går jo sååååå bra,- ovenfor mann og barn. SÅ BOM, eksploderer det i tarere, eller sinne eller noe annet....Ikke forutsigbar i det hele tatt... Ser allerde at i hvert fall det ene barnet er påvirket,- negativt av ei mor som er sånn.....Og det er ikke bare meg selv og mine nærmeste jeg bekymrer meg for, når tankene kommer så omfavner de alltids gradvis oss som kjernefamilie, fjernere familie, venner, bygda, kommunen, landet, Europa, verden..... Stakkars alle sammen.....

 

Jeg VET dette er ulogiske og overdrevne tanker, men om vi kunne fått styrt disse tankene og følelsene så hadde vel ikke psykiske problem eksistert i det hele tatt??? Hadde de? Så nei, er ikke det å være i karantene med familien som er problemet, det er årsaken til at man er sittende hjemme som er årsak.

At alle eksamener blir avlyst to måneder før de skal avholdes er noe av det verste jeg har fått høre.... Hva vet man som vi normale folk ikke vet? En skriftlig eksamen krever veldig lite planlegging, er de samme over hele landet i alle fag,- og sensorer er mer eller mindre valgt allerede. Koster ikke noe ekstra og fortsatt planlegge at de skal avholdes som normalt. Kunne lett blit avlyst uka før om det innen da fortsatt er usikkert. Evt vente til etter påske da,- når nye forhåndsregler skal komme....De sa jo at smittetallet som er da vil gi sterke føringer for resten av våren.....  Men avlyse de nå? Hvorfor..... Hva vet de kommer til å skje,- jeg ble livredd, kvalm og ja.....Vet ikke hva.... Men det er ikke det å være steng ikke sammen med familien som er problemet!!!! Det er mitt eget lille hode som lever sitt eget katastrofale liv for tiden....Så hjelp, jatakk, hadde vært fint det....

Anonymkode: 6f345...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

tja, har du hørt om psykisk helse? Mange takler ikke den usikkerheten som man går gjennom nå, to om barna eller ikke. Jeg er en av de. Det er ikke det å "Holde ut sammen" som er problemet. Ikke i det hele tatt... Men jeg vet ikke om jeg kommer meg normal ut på andre enden,- enda verre, jeg frykter jeg ødelegger barna mine med den oppførsel jeg har nå. Prøver som bare det å skjerpe meg,- tenke positivt,- være normal,- men samme faen så blir enhver tanke som er et forsøk på å se det gode oppi det hele et såkorn for katastrofetanker. Jeg blir sur, lei meg, redd,- og prøver å kline på meg ei maske om at dette her går jo sååååå bra,- ovenfor mann og barn. SÅ BOM, eksploderer det i tarere, eller sinne eller noe annet....Ikke forutsigbar i det hele tatt... Ser allerde at i hvert fall det ene barnet er påvirket,- negativt av ei mor som er sånn.....Og det er ikke bare meg selv og mine nærmeste jeg bekymrer meg for, når tankene kommer så omfavner de alltids gradvis oss som kjernefamilie, fjernere familie, venner, bygda, kommunen, landet, Europa, verden..... Stakkars alle sammen.....

 

Jeg VET dette er ulogiske og overdrevne tanker, men om vi kunne fått styrt disse tankene og følelsene så hadde vel ikke psykiske problem eksistert i det hele tatt??? Hadde de? Så nei, er ikke det å være i karantene med familien som er problemet, det er årsaken til at man er sittende hjemme som er årsak.

At alle eksamener blir avlyst to måneder før de skal avholdes er noe av det verste jeg har fått høre.... Hva vet man som vi normale folk ikke vet? En skriftlig eksamen krever veldig lite planlegging, er de samme over hele landet i alle fag,- og sensorer er mer eller mindre valgt allerede. Koster ikke noe ekstra og fortsatt planlegge at de skal avholdes som normalt. Kunne lett blit avlyst uka før om det innen da fortsatt er usikkert. Evt vente til etter påske da,- når nye forhåndsregler skal komme....De sa jo at smittetallet som er da vil gi sterke føringer for resten av våren.....  Men avlyse de nå? Hvorfor..... Hva vet de kommer til å skje,- jeg ble livredd, kvalm og ja.....Vet ikke hva.... Men det er ikke det å være steng ikke sammen med familien som er problemet!!!! Det er mitt eget lille hode som lever sitt eget katastrofale liv for tiden....Så hjelp, jatakk, hadde vært fint det....

Anonymkode: 6f345...cdb

Sender deg en god klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Sender deg en god klem❤️

Takk. Til deg og dine også,- og alle andre som sliter og ikke sliter, men bare håpe at snart er vi ferdig :roser:

Anonymkode: 6f345...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, sånn er det jo i ALLE familier.

I vår familie er vi begge hjemme, går oppå hverandre og "å gå tur i skævven" er brukt opp for lenge siden. Kan ikke engang besøke familie eller dra på hytta osv. Sitter fast i det forbanna hølet her, hele forbanna tida.

Anonymkode: f391b...07d

Jøss, jeg og mine går/løper/sykler tur i skauen alene eller sammen 1-4 ganger hver dag året rundt. Det blir ikke brukt opp, altså, det er nye løperekorder å sette, nye bakker å sette utfor på ski, nye trær å binde hengekøye mellom, nye teltplasser, nye maur å studere, nye trær å klatre i, grillspidd og buer og piler å spikke, bekker å demme opp, matpakker å grille, myrer å plumpe i, orrhaneleik å ligge andektig stille i barhytta og se på, spor å følge og ekskrementer å bestemme, fuglesang å lære seg, und so weiter und so fort. Få av dere nedovertrynet og bruk mulighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, sug lut skrev:

Jøss, jeg og mine går/løper/sykler tur i skauen alene eller sammen 1-4 ganger hver dag året rundt. Det blir ikke brukt opp, altså, det er nye løperekorder å sette, nye bakker å sette utfor på ski, nye trær å binde hengekøye mellom, nye teltplasser, nye maur å studere, nye trær å klatre i, grillspidd og buer og piler å spikke, bekker å demme opp, matpakker å grille, myrer å plumpe i, orrhaneleik å ligge andektig stille i barhytta og se på, spor å følge og ekskrementer å bestemme, fuglesang å lære seg, und so weiter und so fort. Få av dere nedovertrynet og bruk mulighetene.

1-4 ganger hver dag? Hvordan rekker du det med jobb, fritidsaktiviteter, oppfølging av skole, husarbeid og sosialt liv? Jeg lar meg imponere over denne typen supermenneske. 

Selv er jeg hjemme fra jobb 1615. Hjelper barna med lekser, lager middag, kjører på fritidsaktiviteter man-tors og er hjemme ca 1830-19 de dagene, kvelds, nattstell og yngste i seng til 2030. Skjønner ikke hvordan folk har overskudd og tid til alt...

Anonymkode: 62cad...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser enkelte av de sure og bitre svarene her inne, er min umiddelbare tanke at enkelte selv kunne trenge et tilsvarende tiltak. Er ikke normalt å bli så opprørt av slikt om ikke en sliter med ett eller annet selv. 

Anonymkode: 0f673...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg leser enkelte av de sure og bitre svarene her inne, er min umiddelbare tanke at enkelte selv kunne trenge et tilsvarende tiltak. Er ikke normalt å bli så opprørt av slikt om ikke en sliter med ett eller annet selv. 

Anonymkode: 0f673...758

Det føles bare litt som at de som har plenty av ressurser og trygg fin jobb cruiser rundt og koser seg på «spa», mens andre kjemper bokstavelig for livet. Det er dugnadsånden som mangler, meg og mine og mer mer mer...

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det føles bare litt som at de som har plenty av ressurser og trygg fin jobb cruiser rundt og koser seg på «spa», mens andre kjemper bokstavelig for livet. Det er dugnadsånden som mangler, meg og mine og mer mer mer...

Anonymkode: 54527...aaf

Du svarer meg jo ikke på det jeg spør om; hvem går dette tiltaket utover? Og mener du at vi skulle takket nei til dette fordi vi har en trygg økonomi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du svarer meg jo ikke på det jeg spør om; hvem går dette tiltaket utover? Og mener du at vi skulle takket nei til dette fordi vi har en trygg økonomi? 

Pengene dette koster og tiden som brukes kunne jo blitt brukt til å hjelpe folk som er mye svakere stilt... feks? Det signaliserer jo ikke så positivt utad, andre må jo gjerne ofre en del nå, ikke få masse luksusgoder. Jeg hadde hvertfall ikke snakket høyt om det....

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Pengene dette koster og tiden som brukes kunne jo blitt brukt til å hjelpe folk som er mye svakere stilt... feks? Det signaliserer jo ikke så positivt utad, andre må jo gjerne ofre en del nå, ikke få masse luksusgoder. Jeg hadde hvertfall ikke snakket høyt om det....

Anonymkode: 54527...aaf

Men det er vel et tiltak gjennom EN arbeidsplass, det er da ikke noe som går utover deg? Det er vel ikke sånn at fellesgoder går til dette plutselig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Pengene dette koster og tiden som brukes kunne jo blitt brukt til å hjelpe folk som er mye svakere stilt... feks? Det signaliserer jo ikke så positivt utad, andre må jo gjerne ofre en del nå, ikke få masse luksusgoder. Jeg hadde hvertfall ikke snakket høyt om det....

Anonymkode: 54527...aaf

Det er ikke så mange som ser på dette som luksus altså. Det er ment som ett forebyggende tiltak . Jeg har tidligere skrevet at dette ikke går utover kundene til selskapet og selskapet har besluttet å jobbe gratis for flere andre selskap som er i krise nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Men det er vel et tiltak gjennom EN arbeidsplass, det er da ikke noe som går utover deg? Det er vel ikke sånn at fellesgoder går til dette plutselig? 

Neida, bare merkelig signal å gi i disse tider. De fleste opplever jo permittering, lønnsreduksjon og fjerning av goder. Andre skryter av nye goder og gode tider...

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pengene dette koster og tiden som brukes kunne jo blitt brukt til å hjelpe folk som er mye svakere stilt... feks? Det signaliserer jo ikke så positivt utad, andre må jo gjerne ofre en del nå, ikke få masse luksusgoder. Jeg hadde hvertfall ikke snakket høyt om det....

Anonymkode: 54527...aaf

Du er så tydelig opphengt i mamma til adhd gutt at det er helt pinlig.

Anonymkode: a7396...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Neida, bare merkelig signal å gi i disse tider. De fleste opplever jo permittering, lønnsreduksjon og fjerning av goder. Andre skryter av nye goder og gode tider...

Anonymkode: 54527...aaf

Kjære folk, alle arbeidsplasser som kan det gjør da virkelig sitt for å ivareta sine om dagen. Misunnelsen din er ikke kledelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, bare merkelig signal å gi i disse tider. De fleste opplever jo permittering, lønnsreduksjon og fjerning av goder. Andre skryter av nye goder og gode tider...

Anonymkode: 54527...aaf

Det er lov å kunne både ta vare på sine egne og samtidig gjøre noe for andre? Selskapet får mer å gjøre ja og det er jo økonomisk godt for bedriften men de ønsker jo nettopp nå å bidra ved å jobbe pro bono . Alle i selskapet gir ett visst antall timer gratis jobb til de selskapene som er i krise. Alle er forberedt på arbeid utover vanlig arbeidstid . Det blir kvelder og 24/7 vakter på alle i perioder. Arbeidsgiver ønsker således å hjelpe der det er mulig og vi familiene er evig takknemlige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er så tydelig opphengt i mamma til adhd gutt at det er helt pinlig.

Anonymkode: a7396...34f

Ja, DET er jo saken her, hjelpe meg🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 54527...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, DET er jo saken her, hjelpe meg🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 54527...aaf

Det er jo tydelig for alle det

Anonymkode: a7396...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...