Gå til innhold

På hvilken måte blir DU skadelidende pga koronaviruset nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de veldig heldige akkurat nå. Kan jobbe med hjemmekontor, mannen er arbeidsledig og kan ta seg av barna når jeg må jobbe. 
Min største bekymring er jo hvordan det går med alle andre. Så tar ansvar, holder ungene hjemme i håp om at denne perioden skal bli så kort som mulig og tenker at jeg skal bruke ferien i år til å legge igjen kronene mine hos lokale bedrifter. 
 

Anonymkode: a36d9...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er en av de veldig heldige akkurat nå. Kan jobbe med hjemmekontor, mannen er arbeidsledig og kan ta seg av barna når jeg må jobbe. 
Min største bekymring er jo hvordan det går med alle andre. Så tar ansvar, holder ungene hjemme i håp om at denne perioden skal bli så kort som mulig og tenker at jeg skal bruke ferien i år til å legge igjen kronene mine hos lokale bedrifter. 
 

Anonymkode: a36d9...eed

Hva legger du i "så kort som mulig"? I mine øyne vil det si ca 6 mnd.

Anonymkode: 5bbd3...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva legger du i "så kort som mulig"? I mine øyne vil det si ca 6 mnd.

Anonymkode: 5bbd3...bba

Hvis alle som kan holder seg hjemme, vil smitten begrenses raskere og tiden det tar å få kontroll være kortere enn om folk flyr rundt å sosialiserer fordi de kjeder seg. 

Anonymkode: a36d9...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber i helsevesenet og har 3 barn hjemme. De greier seg greit, kan kontakte farmor hvis det er krise. Jeg er redd for å spre smitte, vurderer å legge meg inn i kjelleren når første bekreftede tilfellet kommer i vår kommune. 

Ellers går det bra. Fritidsaktiviteter er stengt, ingen besøk, vi bor usentralt, så treffer ikke på folk om vi er utenfor døren, så jentene er mye ute nå. 
 

Jeg må leve et roligere liv, og jeg tror vi vil knytte tettere familiebånd i disse første 2 ukene i hvert fall... 

Anonymkode: c8aa5...9b2

Absolutt ikke anbefalt å be besteforeldre om å være barnevakt.. 😕

Anonymkode: 58cfc...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt ikke anbefalt å be besteforeldre om å være barnevakt.. 😕

Anonymkode: 58cfc...989

Ikke alle besteforeldre er over 65 da

Anonymkode: 1614c...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av. Jeg har en førsteklassing og det opplegget vi har hjemme er bedre enn skolens, bøkene er mer avanserte, oppfølgingen er tettere :)

Anonymkode: 8ef98...5d6

Så kjekt å høre at alle timene jeg bruker på å finne alternative opplegg, i en situasjon jeg aldri har opplevd før, blir satt sånn pris på. 😕

Anonymkode: 919e0...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir skadelidende ved at jeg ikke får begynt på jobb etter en lang fødselspermisjon. Hadde gledet meg veldig til å treffe folk igjen neste uke, har vært ensom og følt meg alene hele permisjonen, og elsker jobben min. Nå blir det hjemmekontor i stedet. Mannen skal ha foreldrepermisjon og jeg syns det er kjipt at han ikke får ha den alene, jeg blir jo her også. I tillegg skal vi drive undervisning av to skolebarn som krever mye ekstra oppfølgning. 
men alt i alt kan vi ikke klage. Vi er friske og har god økonomi. Føler med alle som virkelig påvirkes av dette. 

Anonymkode: 7516b...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Jeg må jo være hjemme fra jobb.

Noen sier vi får sykt barn dager for det, men ingen vet om vi får ekstra.  Fått beskjed om at de som kan skal på jobb. Vet ikke hva jeg eventuelt skule gjort der da vi er stengt og jeg ikke kan fjernlage mat til elevene slik lærerne skal med undervisning. 

Er egentlig mest bekymret for hvor fort vi begynner å irritere hverandre 2 voksne og 2 barn der ett er bhg alder og et skole alder. Nå når vi skal være sammen 24/7.

Anonymkode: 9af3e...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bli mentalt syk av å bare være hjemme og av at barna ikke kan gå på trening osv. 
Ikke verre enn for alle andre, da vi har, og kommer til å ha, penger, mat, klær, hus osv.

Men synes det er skikkelig ille uansett og hvordan stemningen er om 14 dager tør jeg ikke tenke på  

 

Anonymkode: db59f...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke skadelidene, men mine barn kommer til å merke det godt at det er unntakstilstand. Jeg er alenemor og har en uke fremfor meg der jeg nesten flytter inn på jobb. Nå starter jobben etter all hamstringen til folk. Jeg er dødssliten, men det er bare å brette opp armene og klistre på meg ett smil imorra tidlig. Når jeg kommer hjem og må være klar til å hjelpe to barn med skolearbeid de ikke klarte aner jeg ikke, det blir nok sent. Om de har nok mat i skapet anerr jeg heller ikke, det var ikke stort utvalg når jeg var ferdig på jobb igår kveld. Ikke klarte jeg å tenke på hva jeg burde kjøpe heller, tok med ett brød og noe pålegg så mulig dette blir all maten vi spiser idag og håper det blir noe igjen til imorra. 

Jeg krysser fingre, armer og bein for at de rundt meg holder seg til anbefalinger slik at jeg ikke blir smittet. Jeg har barn hjemme som ikke bør bli smittet, så jeg må nesten bare håpe at folk har begynt å skjønne alvoret og viser hensyn. 

Anonymkode: c3ae8...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en aktiv familie med to barn. Vi er nå innestengt alle sammen i eget hus (alle er friske fysisk), men det går på nervene allerede. Mange vil få ødelagt livene sine på denne måten, men det viktigste er nok at ikke noen blir forkjølet av corona.

Anonymkode: 14179...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2020 den 9.28, Anonym bruker skrev:

Foreløpig går det ikke ut over økonomien min, da jeg er ufør. Men jeg er bekymret for at det skal skje noe med trygda, eller at prisene skal gå mye opp fordi krona går ned. Også er jeg redd for å bli smittet midt i den verste toppen og bli vurdert som en av de det ikke er verdt å redde når det ikke blir plass til alle. Er i risikogruppe.

Anonymkode: 3d998...29e

Litt det samme her. Frykter ikke så mye økonomien, men er mest  redd jeg skal bli smittet, da jeg ikke tror at jeg vil,klare meg. Er i risikogruppen med 2 alvorlige lungesykdommer. Skolene er jo stengt, så vi slipper den bekymringen med smitte derfra og mat hadde vi i frysen fra før, så jeg slipper å dra fra butikk til butikk for å lete etter mat, slik mange gjorde forrige uke. 

Anonymkode: 67776...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi i kjernefamilien har det veldig fint. Barna leker godt sammen heldigvis, og både mannen og jeg har relativt trygge jobber (alt tatt i betraktning). Så vi er ikke veldig bekymret. 

Men jeg har en mor som jeg ikke har snakket sett på 15 år, som jobber i helsevesenet og som er i midten av 60-årene. Sannsynligheten for at hun blir smittet er høy, og hun er i risikogruppen pga. alder. Om hun dør nå, så var det sånn det ble. Jeg har forsonet meg med at vi ikke kom til å forsones før hun døde, men jeg hadde ikke tenkt at det skulle komme før om 15-20 år..

Anonymkode: e7104...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spesialsykepleier og er vurdert til å være på "coronaintensiven" om den blir etablert. Jeg har måttet avtale med familie at datteren min flytter til de når det evt "braker" løs. 

Hun blir ikke å takle det særlig bra, men akkurat nå er hun fornuftig og forståelsesfull. 

Jeg håper så inderlig at det ikke blir bruk for de planene vi legger akkurat nå. Håper at de tiltak som er gjort har stor effekt på smittespredning.

Jeg har snakket med barn og familie om at påsketuren med stor sannsynlighet er avlyst for vår del. Har snakket med gamle besteforeldre og sagt at de ikke får besøk på noen måneder nå, og ordnet noen som kan handle til de.

Jeg er forberedt på usannsynlig stort arbeidspress og på svært tøffe tider både fysisk og mentalt. Føler jeg og min familie ofrer mye, vi ruster til krig mot en usynlig fiende.

Anonymkode: 4c573...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gård med over 100 dyr, så er redd for at vi skal bli syke og ikke få stelt dyra. Har og små barn, er nok heller ikke så lett å ta vare på dem om vi skulle bli syke. Den minste er 6 mnd.

Har en eldre forelder som bor langt unna, så er litt bekymret da jeg ikke får hjulpet med så mye annet enn telefonsamtaler.

Så lenge butikkene og meieriet er oppe, og at distribusjonen fungerer har vi inntekt fra gården. Jeg håper at denne situasjonen får øynene opp hos folk når det gjelder viktigheten av selvforsyning i Norge. 

 

Oppsummert så påvirker dette oss ikke så mye, mest bekymringer. 

Anonymkode: c87a1...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har gård med over 100 dyr, så er redd for at vi skal bli syke og ikke få stelt dyra. Har og små barn, er nok heller ikke så lett å ta vare på dem om vi skulle bli syke. Den minste er 6 mnd.

Har en eldre forelder som bor langt unna, så er litt bekymret da jeg ikke får hjulpet med så mye annet enn telefonsamtaler.

Så lenge butikkene og meieriet er oppe, og at distribusjonen fungerer har vi inntekt fra gården. Jeg håper at denne situasjonen får øynene opp hos folk når det gjelder viktigheten av selvforsyning i Norge. 

 

Oppsummert så påvirker dette oss ikke så mye, mest bekymringer. 

Anonymkode: c87a1...15e

Det er jeg helt enig i. Det er helt sykt at vi ikke produserer våre egne medisiner.

Anonymkode: 5bbd3...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle besteforeldre er over 65 da

Anonymkode: 1614c...b30

Ikke alle som blir alvorlig syke er over 65. 

Anonymkode: 58cfc...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bekymring er at jeg er midt i et jobb-bytte, så bekymrer meg for at jeg ikke får startet til avtalt tid og blir gående uten inntekt eller rettigheter 😳

Anonymkode: 1ad5c...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min bekymring er at jeg er midt i et jobb-bytte, så bekymrer meg for at jeg ikke får startet til avtalt tid og blir gående uten inntekt eller rettigheter 😳

Anonymkode: 1ad5c...1d9

Samme her. Ekstra uoversiktlig da jeg er helsepersonell og skal flytte fra sør til nord om 14.dager. Huset overtas her da, så vi må forflytte oss. Har heldigvis familie og bosted i nord..kjører i stedet for å fly og rett i karantene. Men ungene som skulle bytte skole kan ikke det. Bagatell det, men mye usikkerhet akkurat nå pga dette. Er også redd for å bli syk selv. Er ikke risiko men noen friske blir syke og barna mine har ingen som kan ta omsorgen for dem om det skjer noe med meg 😕

Anonymkode: 67033...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er en aktiv familie med to barn. Vi er nå innestengt alle sammen i eget hus (alle er friske fysisk), men det går på nervene allerede. Mange vil få ødelagt livene sine på denne måten, men det viktigste er nok at ikke noen blir forkjølet av corona.

Anonymkode: 14179...2d8

Hvorfor er dere stengt inne? Dere er friske og kan være ute så mye dere vil. 

Hva slags familie er dere som går hverandre på nervene etter en helg sammen?

Leser du ikke aviser? Hører du ikke på nyheter? Tror du at Norge stenges for en forkjølelse? 

Kjenner at jeg er superspent på svar. 

Anonymkode: a5ac8...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2020 den 14.59, Anonym bruker skrev:

Vi i kjernefamilien har det veldig fint. Barna leker godt sammen heldigvis, og både mannen og jeg har relativt trygge jobber (alt tatt i betraktning). Så vi er ikke veldig bekymret. 

Men jeg har en mor som jeg ikke har snakket sett på 15 år, som jobber i helsevesenet og som er i midten av 60-årene. Sannsynligheten for at hun blir smittet er høy, og hun er i risikogruppen pga. alder. Om hun dør nå, så var det sånn det ble. Jeg har forsonet meg med at vi ikke kom til å forsones før hun døde, men jeg hadde ikke tenkt at det skulle komme før om 15-20 år..

Anonymkode: e7104...0e8

Hun er nå ikke død enda, da.. kanskje ikke engang smittet.. 

Anonymkode: 58cfc...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om to uker, og liker ikke tanken på evt å måtte føde uten partner og å være alene på barsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2020 den 7.15, Anonym bruker skrev:

Så kjekt å høre at alle timene jeg bruker på å finne alternative opplegg, i en situasjon jeg aldri har opplevd før, blir satt sånn pris på. 😕

Anonymkode: 919e0...15a

Du. Vi er mange som er veldig imponerte  over dere lærere i disse dager! Bare i løpet av et halvt døgn har dere klart å omstille dere og laget opplegg for barna. Begge mine barns lærere har kontaktet oss i dag for å høre hvordan det går og om opplegget fungerer. INGEN normalt oppegående mennesker forventer at alt skal fungere 100% i en slik unntakstilstand. Dere har mange ulike elever å ta hensyn til, med varierende tekniske løsninger.

Dere imponerer. Takk ❤️

Anonymkode: 32e04...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og har hjemmekontor. Underviser 6. trinn. Er hjemme med en 2. klassing og to barnehagebarn. Mannen min eier bedrift som kommer til å klare seg. Dørene på butikken er stengte, men produksjonen kan fortsette. Han og alle hans folk er på jobb hele dagene som vanlig. Er veldig takknemlig for at vi er så heldige som vi er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...