Gå til innhold

På hvilken måte blir DU skadelidende pga koronaviruset nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for å bli smittet, siden jeg har astma. Barna mister skolegang, jeg vet ikke om et av dem mister eksamener. Og jeg kommer til å få en elendig hårsveis.

Anonymkode: 98541...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg kommer til å få en elendig hårsveis.

Anonymkode: 98541...b95

Åh, ja, jeg og🙈 Og tragiske bryn... Trøster meg med at jeg uansett ikke ser folk for tiden😅 Eller, at folk ser meg😂

Anonymkode: 04310...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ble permittert fra jobben sin idag😢 endelig var vi så vidt begynt å komme ovenpå økonomisk også skjer dette. Det er så typisk! Vi møter ene motgang etter den andre, når vi endelig ser lyset i enden av tunnelen så smeller det igjen, gang på gang. Er det ikke det ene så er det det andre.. 

Heldigvis får han full lønn i 20 dager, altså en mnd siden nav regner en uke som 5 dager. Men etter det blir det 62,4% av lønnen han får og det vil merkes godt..

Anonymkode: 0843e...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Jeg er ufør og døv. Så største utfordringen blir hjemmeskole med lesing med barnet i småskolen. Klarer ikke å munnavlese alle feil uttaler, rett og slett fordi jeg er ikke en maskin. Så det kan bli litt merkelige uttaler, spesielt i engelsk. Og det kjenner jeg allerede nå gir meg dårlig samvittighet, at jeg ikke får rette på feil uttale i høytlesning på barnet mitt. Men vi får det til på et vis for det om. 

Anonymkode: eab52...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja.... Jeg er ufør og døv. Så største utfordringen blir hjemmeskole med lesing med barnet i småskolen. Klarer ikke å munnavlese alle feil uttaler, rett og slett fordi jeg er ikke en maskin. Så det kan bli litt merkelige uttaler, spesielt i engelsk. Og det kjenner jeg allerede nå gir meg dårlig samvittighet, at jeg ikke får rette på feil uttale i høytlesning på barnet mitt. Men vi får det til på et vis for det om. 

Anonymkode: eab52...180

Har barnet en som det leker med nå? Kanskje du kan avtale at foreldrene til dette barnet følger opp akkurat dette, så kan du følge opp noe annet eller passe det barnet innimellom? Jeg hadde gjerne gjort det hvis du hadde spurt meg :)

Eller kanskje du kan avtale at barnet ditt har skyp-time sammen med foreldrene til en klassevenn og denne vennen?

 

Anonymkode: 8c3df...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker lite til det. 

Er ufør, så sitter uansett mye alene om dagene. Ungene har hjemmeskole,  men de er såpass store, så det klarer de helt uten min hjelp. Flinke lærere har de også. Mannen har en såkalt "samfunnskritisk " jobb, så han må avgårde på jobb. Jobben innebærer reising, så han er borte 2 uker i slengen.  

Redd for at mannen skal bli smittet,  men de treffer jo lite andre folk nå. Hotellene er så og si tomme og lite folk på restauranter som faktisk er åpen.  Er vel egentlig mest glad han har jobben, så økonomien er sikret.  

Så alt i alt, går hverdagen stort sett som vanlig her. Ungene kommer jo selvsagt til å merke det mest, de savner allerede trening og vennene sine. 

Anonymkode: 3040f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har barnet en som det leker med nå? Kanskje du kan avtale at foreldrene til dette barnet følger opp akkurat dette, så kan du følge opp noe annet eller passe det barnet innimellom? Jeg hadde gjerne gjort det hvis du hadde spurt meg :)

Eller kanskje du kan avtale at barnet ditt har skyp-time sammen med foreldrene til en klassevenn og denne vennen?

 

Anonymkode: 8c3df...93f

Du er god 🙂

Jeg har heldigvis mulighet med skype med en med akkurat det. Kjenner på at jeg ikke strekker til godt nok likevel, men vi får det som sagt til på et vis. Får bruke den muligheten og håpe at døvheten min ikke bremser ungen med uttale i engelsk mens dette pågår. Norsk er lettere å munnavlese ordene rett ut, selv om jeg ikke får til alle ord hundre prosent. Det gjør ingen, ikke engang vi proffe munnavlesere. Engelsk uttale har en del lyder som ikke lar seg fange opp ved munnavlesning.

Anonymkode: eab52...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er god 🙂

Jeg har heldigvis mulighet med skype med en med akkurat det. Kjenner på at jeg ikke strekker til godt nok likevel, men vi får det som sagt til på et vis. Får bruke den muligheten og håpe at døvheten min ikke bremser ungen med uttale i engelsk mens dette pågår. Norsk er lettere å munnavlese ordene rett ut, selv om jeg ikke får til alle ord hundre prosent. Det gjør ingen, ikke engang vi proffe munnavlesere. Engelsk uttale har en del lyder som ikke lar seg fange opp ved munnavlesning.

Anonymkode: eab52...180

Ikke bekymre deg, dette er ikke det som definerer ditt barns uttale på sikt :)  - du gjør jobben så godt du kan og mer kan ingen forlange. Dessuten klarer ikke hørende foreldre heller å gi sine barn rett uttale.

Anonymkode: 89de7...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2020 den 20.44, Anonym bruker skrev:

Samme her. Ekstra uoversiktlig da jeg er helsepersonell og skal flytte fra sør til nord om 14.dager. Huset overtas her da, så vi må forflytte oss. Har heldigvis familie og bosted i nord..kjører i stedet for å fly og rett i karantene. Men ungene som skulle bytte skole kan ikke det. Bagatell det, men mye usikkerhet akkurat nå pga dette. Er også redd for å bli syk selv. Er ikke risiko men noen friske blir syke og barna mine har ingen som kan ta omsorgen for dem om det skjer noe med meg 😕

Anonymkode: 67033...1cc

Huff ja, jeg har i tillegg til å være midt i jobb-bytte en mann som jobber offshore, så det blir ikke så lett med 3 barn. Jeg får jo ikke møtt opp på jobb med 3 små barn og har ikke krav på noe som helst når man ikke har jobbet et sted 4 uker, så selv om jeg går fra en 100% jobb til en ny 100% jobb faller jeg her mellom 2 stoler økonomisk sett.

Anonymkode: 1ad5c...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Jeg har termin om to uker, og liker ikke tanken på evt å måtte føde uten partner og å være alene på barsel...

Det forstår jeg godt, var jeg deg tror jeg at jeg hadde fått panikk. Men du er på en måte "heldig" også, siden du ikke får baby i mai eller noe når de forventer at veldig mange er smittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh, ja, jeg og🙈 Og tragiske bryn... Trøster meg med at jeg uansett ikke ser folk for tiden😅 Eller, at folk ser meg😂

Anonymkode: 04310...bae

Jeg ser alltid sånn ut, jeg... Ordner brynene selv. Trodde ikke det var vanlig å fikse brynene i salong? At det bare var for spesielt interesserte, for å si det sånn. Litt i samme gate som botox.

Anonymkode: 5bbd3...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser alltid sånn ut, jeg... Ordner brynene selv. Trodde ikke det var vanlig å fikse brynene i salong? At det bare var for spesielt interesserte, for å si det sånn. Litt i samme gate som botox.

Anonymkode: 5bbd3...bba

Tja, godt mulig det🤷‍♀️ Jeg orker ikke å bruke pinsett, resultatet blir veldig sjelden bra. Så da vokser og farger jeg heller brynene hver mnd hos hudpleier. Litt sært å sammenligne voksing med botox, men😅

Anonymkode: 04310...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bekymre deg, dette er ikke det som definerer ditt barns uttale på sikt :)  - du gjør jobben så godt du kan og mer kan ingen forlange. Dessuten klarer ikke hørende foreldre heller å gi sine barn rett uttale.

Anonymkode: 89de7...331

Tusen takk for fine ord 💖 Lærerene til barnet vet at jeg gjør så godt jeg kan. Bare jeg som naturlig nok stresser meg selv med det. En positiv ting med at jeg er døv er at ungen er tydelig og ikke mumlete i talen til både meg og andre, siden jeg skal klare å munnavlese når vi snakker til hverandre. 

Anonymkode: eab52...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er heldige i forhold til veldig mange andre. Jeg jobber i staten og er på jobb som vanlig (med en litt annerledes hverdag selvsagt), mannen har hjemmekontor. Enn så lenge trenger vi ikke bekymre oss for permitteringer eller det økonomiske. 
Ungene er store nok til at de klarer å gjøre det de skal av skolearbeid (7. og 10. klasse), og skolene har laget et veldig bra opplegg digitalt. Eldste skal til og med ha hjemme-heldagsprøver i matte, engelsk og norsk de neste ukene. Han er også satt i karantene da en i klassen har fått påvist smitte, men han har ingen symptomer foreløpig og er ikke i en risikogruppe. Holder da også yngste i karantene hjemme med han, hun er vanligvis veldig sosial og sammen med venner hele tiden, men dette tar hun veldig fint og skjønner godt hvorfor det må være sånn. Det virker som om de begge to har fått god info om dette på skolen, i tillegg til at vi har snakket mye om det hjemme (særlig siden eldste er i karantene, og hva det innebærer). 

De største konsekvensene for vår del er småting i forhold til hva mange andre må forholde seg til - fotballtreninger- og kamper som avlyses, at Norway Cup som begge skulle være med på i år, kanskje avlyses - at sommerferien kanskje går i vasken (skulle til utlandet med hele familien for å feire 70-årsdagen til svigers), at påskeferien på hytta på Hemsedal ikke blir noe av og at vi alle kommer til å se ut som troll på håret hvis dette drar ut😂 Men så langt koser vi (de) seg hjemme, og har heldigvis travle dager med skolearbeid og trening inne (har treningsrom med bla tredemølle - veldig glad for det nå!) og kos med brettspill og Netflix. Ungene er sosiale på FaceTime og snap, så de klarer seg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...