Gå til innhold

Er du redd for å få Korona? Hvorfor/hvorfor ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er skremmende å lese det legene i Italia sier. Jeg håper folk viser hensyn, selv om dr ikke selv er i faresonen, så vi kan spre den kommende epidemien utover i tid så flest mulig får best mulig behandling. 

Anonymkode: 44816...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det fra? Det er absolutt ikke bevist. Det var kun ett tilfelle av "gjensmitte" men dette er så uvanlig at de regner med at hun ha vært erklært frisk for tidlig og at det derfor dreide seg om ett og samme sykdomsforløp.

Vær så snill.. ikke skap panikk ved å strø om deg med usakligheter

Anonymkode: b13a1...823

Takk for oppklaring. Jeg var i utgangspunktet ikke redd, helt til jeg leste dette utsagnet.

Anonymkode: 42621...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode nyheita er at dødsraten for barn er svært lav, 29/2 var det ingen barn under 9 år som hadde dødd.  Vanlegvis er jo spedbarn utsette for infeksjonssjukdomar.  

Eg er ikke redd på eigne vegne, men redd for å spreie sjukdom til pasientar som er i risikogruppa.  Vi held allereie avstand til dei gamle i familien, der begge fedrene har lungeproblemer. 

Eg er og spent/engsteleg for korleis dette vil påverke arbeidskvardagen min framover.  Det som vert skissert frå Italia verkar skremmande!  Eg kjem likevel ikkje til å vere spesielt redd for å behandle smitta pasientar, så lenge vi har verneutstyr.  

Anonymkode: 1af2e...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk ble ikke særlig bekymret da hele byer ble stengt i Kina, men Italia er rett rundt hjørnet. Og for bare 3 uker siden var det noen få tilfeller der, nå blir HELE landet påvirket med reiseforbud.

Den som tror at den italienske regjering gjør det fordi de er en gjeng dramaqueens må virkelig tenke seg om.

Anonymkode: 69e1f...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 7.42, Anonym bruker skrev:

haha nei, hva er det verste som kan skje? Du blir litt forkjølet. Dette er bare en vanlig influensa som media skaper en masse hysteria om. 

Anonymkode: a04f7...7fb

Dette er ikke vanlig influensa. Mye mer smittsomt enn svineinfluensaen var i sin tid. 

Anonymkode: 0ab27...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 7.42, Anonym bruker skrev:

haha nei, hva er det verste som kan skje? Du blir litt forkjølet. Dette er bare en vanlig influensa som media skaper en masse hysteria om. 

Anonymkode: a04f7...7fb

Jeg synes det er så skremmende med sånne som deg, som ikke evner å se hva som faktisk skjer og ikke evner å forstå at det ikke er en vanlig influensa eller forkjølelse. Og det som er mest skremmende med sånne som deg, er jo at dere mest sannsynlig blåser i det og ta forholdsregler for å hindre smitte, men gjør som dere vil uten tanke for andre.

Anonymkode: 05a0b...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min egen del er jeg ikke spesielt redd. Jeg er i 30-årene, har ingen lungesykdom, diabetes eller andre alvorlige sykdommer.

Men det er jo sett flere tilfeller av unge og friske som dør av dette, så man kan ikke være HELT sikker. 

Mannen min har astma og blir nok lett smittet om jeg blir smittet. Barna våre er jeg ikke bekymret for, da barn virker å tåle det bra, og våre barn har godt immunforsvar og er sjeldent syke. Blir bare litt snufsete som regel.

Men jeg er redd for at det skal spre seg til de med bakenforliggende sykdom, og de eldre. Min svigerfar er i 60-årene og er kreftsyk. Ei god venninne av meg er diabetiker og har i tillegg astma. Hun har tre barn.

Vi må gjøre alt vi kan for å hindre spredning. Unngå forsamlinger og kollektivtransport om vi kan. Være nøye med håndvask og antibac 

Anonymkode: 94c6a...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for meg selv. Har ikke lyst å bli syk, men ikke redd. Er der i mot bekymret for de eldre i familien min som er i risikosonen, helsevesen kollaps, hysterisk hamstring ect. 
 

Så følger alle råd og tar forholdsregler. 

Anonymkode: 7ffa6...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 20.49, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er skremmende å lese det legene i Italia sier. Jeg håper folk viser hensyn, selv om dr ikke selv er i faresonen, så vi kan spre den kommende epidemien utover i tid så flest mulig får best mulig behandling. 

Anonymkode: 44816...5b2

Hvorfor det? Man kan jo bli smittet både 2 og 10 ganger.

Anonymkode: f872a...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 10.36, Anonym bruker skrev:

Slapp av, så godt som alle blir friske fra denne influensaen. Det er nesten ingen som blir alvorlig syke av det. Så slapp helt av.

Anonymkode: a04f7...7fb

Skjønner meg ikke på mennesker som snakker om andre mennesker som statistikk! 

Om 1 til, i verden, dør av dette så er det alt for mange. Målet skal være at ingen dør av det.

Anonymkode: f872a...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Man kan jo bli smittet både 2 og 10 ganger.

Anonymkode: f872a...8db

Det stemmer ikke. Man blir immun etter å ha hatt viruset. Det kan komme tilbake i en annen variant, slik man ser med influensa, men et mutert virus muterer gjerne i mildere variant. 

Dette ble sagt av legene på Debatten i går. Det tilfellet som ble trukket frem med en kvinne fra Japan som ble smittet to ganger viste seg å være en feiltolkning av et enhetlig sykdomsforløp.

Ikke skrem opp deg selv og andre med usannheter.

Anonymkode: b13a1...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke. Man blir immun etter å ha hatt viruset. Det kan komme tilbake i en annen variant, slik man ser med influensa, men et mutert virus muterer gjerne i mildere variant. 

Dette ble sagt av legene på Debatten i går. Det tilfellet som ble trukket frem med en kvinne fra Japan som ble smittet to ganger viste seg å være en feiltolkning av et enhetlig sykdomsforløp.

Ikke skrem opp deg selv og andre med usannheter.

Anonymkode: b13a1...823

Influensa kan man få hvert eneste år, det er det samme viruset som har mutert.

Omgangssykevirus kan man få på nytt igjen etter to uker. 

Anonymkode: f872a...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på egne helse, men er jo litt redd for foreldrene mine og besteforeldrene mine.

 

Er på ingen måtte lysten på å bli den eldste i min familie. 

Anonymkode: 165fe...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...