Gå til innhold

Er du redd for å få Korona? Hvorfor/hvorfor ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Overhodet ikke. Men, redd for å dra det med på jobb uten at jeg er klar over det. Jobber i helsevesenet. 

Anonymkode: 4c553...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt redd. Er selv i en risikogruppe og er alene med barna. I tillegg er mine foreldre gamle og skrøpelige. Jeg vet mentalt at sansynligvis kommer dette til å gå greit, men usikkerheten rundt det hele ligger å gnager likevel.

Anonymkode: a966d...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd. Man kan få så mange sykdommer, man kan dø av kreft og hjertefeil og ALS og nyresvikt; men jeg går ikke og frykter det daglig. 

Anonymkode: 22726...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også redd for å smitte videre på jobb. 
Også er jeg redd for å bli omplassert fra min vanlige jobb, til intensiven. Jeg har ikke lyst. Men jeg må. Hvis intensivavdelingene fylles opp. 
Jeg tenker også med bekymring på samfunnsøkonomi, de langvarige konsekvensen av dette. 
Også er jeg redd dette er værre enn noen virus vi tidligere har håndtert. Jeg tror vi kun er i startgropa på et langvarig og ille scenario. 

Anonymkode: 3d5b8...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de som har god helse generelt, skal prise seg lykkelige og forsøke å slappe av, samtidig som de med dårlig helse bør være litt ekstra på vakt og forsiktige nå. 

Syns det er skremmende at det er så dårlig kontroll på viruset...at det det ser ut til å spres i det skjulte ukontrollert pga lang inkubasjonstid..

Ikke minst utrolig skremmende at ansatt på fødeavdelingen i Stavanger har blitt smittet nå. Nyfødte babyer har jo ikke bygget seg opp et immunsforsvar enda, så det kan få alvorlige konsekvenser om smitten spres der😞

Synes ellers det er rart det i det hele tatt er lov å reise til andre land nå når smitten spres som ild i tørt gress. IKKE bare i ‘Italia og kina’ Bare flyplassene er jo i aller høyeste grad smittebombe utsatte steder.

Virker som der generelt er større frykt for de samfunnsøkonomiske konsekvensene enn at liv og helse får tapt😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke redd egentlig, men litt urolig. Og så er jeg inderlig lei av all skrivingen fra (negative) synsere. Men jeg må innrømme at jeg tenker på det, noe annet er vel helt umulig for tiden. 

Anonymkode: 6c6cb...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke redd for egen helse. Jeg er dog forkjølet nå og kjenner litt på ansvaret. Det er registrert ett tilfelle her jeg bor og nå tenker jeg veldig på ansvaret JEG har. Jeg har isolert meg frivillig i helgen og funderer veldig på hva jeg skal gjøre. Sende unger på skole og dra på jobb eller kontakte lege. Helseråd alle steder er at jeg skal leve som normalt, men er nå usikker siden det er påvist her. Er en stor bygd så sjansen er jo minimal da. 

Anonymkode: f5370...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skremmer meg er at så mange folk ikke respekterer karantene og råd de får. At idioter fyller Kollen og drar på treningssenteret og på tur hvor de trenger Røde Kors. 

Anonymkode: 68f5f...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke bekymret for meg selv, men for fosteret og barna mine må jeg innrømme å være litt bekymret. Mest fordi barna er mye syke og fort blir mer enn normalt syke av en vanlig forkjølelse. Jeg kommer heller ikke til å besøke mine besteforeldre hvis jeg tror jeg er syk eller har vært i nærheten av noen som potensielt kan ha blitt smittet. 

Anonymkode: 8d006...6b1

Samme her ❤

Anonymkode: 13d94...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært rett, men merker jeg begynner å bli litt bekymret ved beredskapen til Norge. Det er litt sånn at folk ikke tror det er så farlig, men helsevesenet sier noe annet. Hvis det skulle bli som i Italia vil vi ikke ha nok plasser på sykehuset. Tror personlig at det ville gått bra, men man vet aldri. Fått en litt dårlig følelse 

Anonymkode: e49e3...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha nei, hva er det verste som kan skje? Du blir litt forkjølet. Dette er bare en vanlig influensa som media skaper en masse hysteria om. 

Anonymkode: a04f7...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

haha nei, hva er det verste som kan skje? Du blir litt forkjølet. Dette er bare en vanlig influensa som media skaper en masse hysteria om. 

Anonymkode: a04f7...7fb

Det er ikke influensa eller forkjølelse.

Anonymkode: f9d54...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

haha nei, hva er det verste som kan skje? Du blir litt forkjølet. Dette er bare en vanlig influensa som media skaper en masse hysteria om. 

Anonymkode: a04f7...7fb

Du har virkelig ikke forstått det, har du? Man ønsker å unngå smittespredning med tanke på de som ikke tåler å få viruset. Solidaritet heter det. Egentlig sammenlignbart med vaksiner, der majoriteten skal beskytte de svake, men du er kanskje mot det også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hannasbananas skrev:

Du har virkelig ikke forstått det, har du? Man ønsker å unngå smittespredning med tanke på de som ikke tåler å få viruset. Solidaritet heter det. Egentlig sammenlignbart med vaksiner, der majoriteten skal beskytte de svake, men du er kanskje mot det også? 

Her var jo spørsmålet om man var redd for å få det. Det at hun/han ikke er redd for sykdommen betyr jo ikke det at de vil løpe ut i samfunnet med alskens symptomer.. 

Anonymkode: b13a1...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her var jo spørsmålet om man var redd for å få det. Det at hun/han ikke er redd for sykdommen betyr jo ikke det at de vil løpe ut i samfunnet med alskens symptomer.. 

Anonymkode: b13a1...823

Nå de tror at det bare er hysteri, så er det en stor sjangs for at de vil gjøre det. Det er jo nok av folk som ikke bryr seg.

Anonymkode: 05a0b...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Du har virkelig ikke forstått det, har du? Man ønsker å unngå smittespredning med tanke på de som ikke tåler å få viruset. Solidaritet heter det. Egentlig sammenlignbart med vaksiner, der majoriteten skal beskytte de svake, men du er kanskje mot det også? 

Det er deres ansvar. Hvis noen har så dårlig immunforsvar at de dør av en forkjølelse så hører de hjemme på isolat på sykehus, ikke ute blant folk.

Anonymkode: a04f7...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke redd. Både jeg og mannen er friske og raske og ikke-røykere. De aller fleste som får det som er under 65 år får kun en mild forkjølelse. Er mer bekymret for foreldrene våre, spesielt mannens foreldre som er over 80 år og har problemer med både hjerte og lunger. Hvis vi blir utsatt for smitte kommer vi til å holde oss unna i minst to uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for meg selv. Men for mine besteforeldre i 90 årene og er redd for å smitte andre som er i risikogruppen, uten å vite det..

Anonymkode: d0c76...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er deres ansvar. Hvis noen har så dårlig immunforsvar at de dør av en forkjølelse så hører de hjemme på isolat på sykehus, ikke ute blant folk.

Anonymkode: a04f7...7fb

Du mangler grunnleggende kunnskap om hvordan helsevesenet fungerer. Skremmende! 

Anonymkode: b572e...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke spesielt redd. Men jeg vil helst ikke ha smitte i familien da vårt minste barn tåler luftveisinfeksjoner svær dårlig og mine foreldre er i risikosonen. Veldig usikker på om min far med hjertesvikt klarer å bekjempe dette viruset. Men vi lever som vanlig. 
 

Jeg er veldig spent på konsekvensene for bl.a arbeidslivet etter dette. Både min mann og venner innen f.eks hotellnæringen. Vi ser allerede at arrangementer blir avlyst og det er innført tiltak på skole/Bhg. 

Anonymkode: 170aa...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er en del unge og friske som har dødd av coronaviruset likevel! Og det fordi immunforsvaret blir «for bra», så det ødelegger kroppen så mye at man dør. Det skjedde blant annet med en lege i Kina.

«But sometimes your immune system goes haywire and those cells kill anything in their way, including your healthy tissue “So you get more damage instead of less from the immune response,”»

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/02/here-is-what-coronavirus-does-to-the-body/

Anonymkode: 94c6a...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er deres ansvar. Hvis noen har så dårlig immunforsvar at de dør av en forkjølelse så hører de hjemme på isolat på sykehus, ikke ute blant folk.

Anonymkode: a04f7...7fb

OMG!! Ikke rart at verden sliter

Anonymkode: b13a1...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så bekymret at det går ut over å leve vanlig. Men håper på å ikke få det siden jeg er i risikogruppen og har en nyfødt. 

Anonymkode: b4fc9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er deres ansvar. Hvis noen har så dårlig immunforsvar at de dør av en forkjølelse så hører de hjemme på isolat på sykehus, ikke ute blant folk.

Anonymkode: a04f7...7fb

Coronavirus er ikke en forkjølelse. Det er et helt annet type virus som for flere forårsaker alvorlig lungesykdom. Unge tilsynelatende friske mennesker, blant annet leger, har også dødd av dette.

For en vanlig influensa er dødeligheten 1-3 av 1000. For Coronavirus er dødeligheten 30 av 1000. Altså ti ganger så mye.

Mener du at alle med hjerte- og karproblematikk, småbarnsforeldre som har kreft, eller folk med astma skal være i isolat i stedet for å delta i samfunnet og gå på jobb fordi de kan dø av sykdommen, i stedet for at vi prøver å hindre dette i å spre seg?

Anonymkode: 94c6a...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...