Gå til innhold

Er du redd for å få Korona? Hvorfor/hvorfor ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke redd. Ingen i risikosone. Friske og raske alle mann. Syns noen er voldsomt skremt. Skjønner dem som har syke i familien osv men skjønner ikke alle andre. 

Anonymkode: 3023f...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg er ikke redd for å bli syk, jeg tåler det. Det gjør nok ungene mine og. Men jeg jobber i helsevesenet så min største frykt er å måtte være hjemme i 14 dager for da kommer jeg til å fly på veggen. 

Anonymkode: 17ecd...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært redd.. men begynner å bli det. Det er så mye fokus på dette nå, og så mange ulike fakta og statistikker og ekstreme tiltak at jeg begynner å kjenne at panikken tar meg. 

Anonymkode: b13a1...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 
 

Jeg er mer bekymret for de samfunnsøkonomiske konsekvensene. 
 

Full forståelse for at folk er bekymret for sine nærmeste. Jeg ønsker jo heller ikke å bli syk, eller at barna mine skal bli det. Men vi skal nok forhåpentligvis stå av en runde om den kommer. Som den jo sannsynligvis gjør.

Anonymkode: e155e...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt redd. Det er en følelse i bakhodet, av dommedag eller noe sånt, en sånn uggen følelse. Som et mareritt man ikke kan våkne opp fra. 

 

Anonymkode: f872a...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke redd. Får jeg influensa, så gjør jeg det. Jeg står det nok over. 

Anonymkode: 1d9c6...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst i risikogruppe pga høyt blodtrykk, men kan ikke si jeg er redd nei. Er ganske frisk ellers, og blodtrykket er greit regulert med medisiner, satser på at det hjelper.

Men hele familien har nettopp vært slått ut i 2 uker av influensa, så vi har mest lyst til å være friske en stund nå. 😛

Anonymkode: c472e...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd. Får alltid problemer med lungene etter influensa/ forkjølelser, blir helt slått ut av virus generelt.. Vet ikke hvorfor. (Men alle problemer med helsa startet etter svineinfluensavaksinen, før det var jeg aldri syk.) Redd for at corona kan ta knekken på meg. 

Anonymkode: 971f9...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er likeverd for å få korona, men jeg er redd for å spre det videre. 

Anonymkode: 44816...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men er redd for folk rundt meg som har nedsatt immunforsvar eller er syke på andre måter. Er ikke sikkert de tåler det. 

Anonymkode: 17c49...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt redd. Det er en følelse i bakhodet, av dommedag eller noe sånt, en sånn uggen følelse. Som et mareritt man ikke kan våkne opp fra. 

 

Anonymkode: f872a...8db

Uff jeg har også denne følelsen, men jeg er ikke så veldig redd for at jeg skal få viruset, de fleste blir jo ikke så syke. Men jeg har en uggen følelse uansett. 

Anonymkode: c6113...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er ikke redd, ikke på egne eller nærmeste familie sine vegne. Da er jeg ærlig talt mer bekymret for samfunnet, økonomisk og i forhold til panikken en del andre opplever. 

Anonymkode: 851c7...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke redd, ikke på egne eller nærmeste familie sine vegne. Da er jeg ærlig talt mer bekymret for samfunnet, økonomisk og i forhold til panikken en del andre opplever. 

Anonymkode: 851c7...9bd

Samme her! 
 

Anonymkode: fce28...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har vært forkjølet før og det skal jeg nok takle igjen. 

Anonymkode: 4fb2e...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt bekymret. Ikke for meg selv, men for svake folk rundt meg, samfunnet og livet som vi kjenner. Se bare på Italia. Ekkelt. 

Anonymkode: 391c1...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg ikke.

Men følger med i spenning, tror det kan få store følger på flere områder de neste månedene.

Er dog litt skremt da jeg fikk kjennskap til at dette viruset ikke er et sesonginfluensavirus og at det derfor trolig ikke gir seg naturlig når sommeren kommer...

Anonymkode: 00fc8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke redd. Får jeg influensa, så gjør jeg det. Jeg står det nok over. 

Anonymkode: 1d9c6...acf

Det er ikke influensa.

Anonymkode: f9d54...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jeg ikke.

Men følger med i spenning, tror det kan få store følger på flere områder de neste månedene.

Er dog litt skremt da jeg fikk kjennskap til at dette viruset ikke er et sesonginfluensavirus og at det derfor trolig ikke gir seg naturlig når sommeren kommer...

Anonymkode: 00fc8...051

Det er ikke et influensavirus.

Anonymkode: f9d54...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Har vært forkjølet før og det skal jeg nok takle igjen. 

Anonymkode: 4fb2e...b5c

Det er ingen forkjølelse

Anonymkode: 05a0b...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å få det, men jeg håper vi ikke får det nå. Har et barn som har ventet lenge på en planlagt operasjon, som skal skje om 10 dager, og det vil bli veldig vanskelig om den må utsettes. 

Anonymkode: 09800...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bekymret for meg selv, men for fosteret og barna mine må jeg innrømme å være litt bekymret. Mest fordi barna er mye syke og fort blir mer enn normalt syke av en vanlig forkjølelse. Jeg kommer heller ikke til å besøke mine besteforeldre hvis jeg tror jeg er syk eller har vært i nærheten av noen som potensielt kan ha blitt smittet. 

Anonymkode: 8d006...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært bekymret hittil, men kjenner litt mer på det nå når flere i området vårt er smittet. Sønnen min har astma, og han er den jeg da eventuelt er bekymret for. Samt pappaen til min beste venninne. Han er snart 80 år og har en lungesykdom.

Anonymkode: b0309...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd på egne vegne men jobber med barn som har fått behandling for kreft og en god venninne under strålebehandling nå så frykter for at man kan bære smitte uten å være klar over det og dermed smitte videre. 
 

Hatt vond hals, verkende muskler og lett feber i helga men regner med at det er forkjølelse. Ikke problemer med luftveier el. Ikke vært på reise heller annet enn tog fra Lillestrøm til Oslo for å gå på teater. 

Anonymkode: 8ce92...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...