Gå til innhold

Arrangere konfirmasjon for første gang.....hvor mange kaker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vestlending her også og er vant til mye kaker når det er fest. Det skal være godt og variert utvalg og man går gjerne med både to og tre kakestykker på ett fat for å så forsyne seg igjen 😉 er det fest så er det fest! Her jeg bor er det iallefall vanlig at venner og familie stiller opp og baker og så har vi en «hovedkake», gjerne mariapankake. Men vi serverer ikke snacks og frukt i tillegg. Her er det god middag men kakene er vel det folk gleder seg mest til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.3.2020 den 11.11, Anonym bruker skrev:

Når det er lite å velge i så vil enhver gjest ta lite for at det ikke skal tømmes, det er jo flaut for vertskapet. Høflige gjester lar det alltid bli igjen... I tillegg så er det også større sjans for at de finner noe som frister når det er litt flere kaker. Målet er vel at gjestene skal kose seg med masse kake??

Jeg hadde dødd av skam om jeg hadde servert bare 4 kaker i konfirmasjon. Jeg har minst fire kaker til vanlig bursdag... Har selv vært i selskap hos sånne som ikke vil servere så mye, kjipt å måtte gå hjem sulten altså. Og veldig kleint!!

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Min familie spiser lite kaker. Hadde jeg laget ti kaker ville jeg endt opp med å kaste 70% fordi ingen spiser mye av det. Skammelig å kaste masse mat. 

Derimot elsker vi middager og det ville det vært i rikt monn. Ingen ville gått hjem sultne.

Her blir det max 4 kaker og noen bokser is/sorbeter. Konfirmanten har ønsket seg thailandsk mat. Så vi skal kose oss med mange forskjellige middagsretter og mango sticky rice. 

Jeg spiser et lite kakestykke for syns skyld, men synes overdådige kakebord er usjarmerende fråtsing. Så vi er vel bare forskjellige.

Anonymkode: d4db1...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min familie spiser lite kaker. Hadde jeg laget ti kaker ville jeg endt opp med å kaste 70% fordi ingen spiser mye av det. Skammelig å kaste masse mat. 

Derimot elsker vi middager og det ville det vært i rikt monn. Ingen ville gått hjem sultne.

Her blir det max 4 kaker og noen bokser is/sorbeter. Konfirmanten har ønsket seg thailandsk mat. Så vi skal kose oss med mange forskjellige middagsretter og mango sticky rice. 

Jeg spiser et lite kakestykke for syns skyld, men synes overdådige kakebord er usjarmerende fråtsing. Så vi er vel bare forskjellige.

Anonymkode: d4db1...898

Så ingen i hele familien er glad i kaker? Virkelig? Høres jo litt merkelig ut, siden «folk flest» elsker kake. Sikker på at dere serverer gode kaker da? Hva lager du når du serverer fire?

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg sykt lyst på kaker 😊 Det er lite som slår et bugnende kakebord. Hilsen kakemonsen som enda ikke har funnet en kake hun ikke liker 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

10 kaker?! Er dere helt gærne? Hadde konfirmasjon for 18 pers nylig. Vi hadde en svær kake, makroner, frukt og sjokolade. Hadde kakerester etter feiringen var over.

Anonymkode: ce7b7...df5

Ja, med det sørgelige utvalget der er det ikke rart at dere hadde rester. 

Anonymkode: 9350f...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ingen i hele familien er glad i kaker? Virkelig? Høres jo litt merkelig ut, siden «folk flest» elsker kake. Sikker på at dere serverer gode kaker da? Hva lager du når du serverer fire?

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Pavlova med masse god frukt, suksessterte, en skikkelig god sjokoladekake og den siste varierer litt mellom ostekake/eplekake (på høsten)/rullekake/muffins/gulrotkake eller noe annet. Kaker med krem røres ikke, så det gidder jeg ikke lage. Frukt spises det en del av og noe is.

Det er ikke tøys, vi er en familie som ikke er glad i kaker eller dessert. Selv kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har spist kake de siste 12 mnd og da bare fordi jeg føler at jeg må. Derimot elsker jeg junk food. 

Anonymkode: d4db1...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ingen i hele familien er glad i kaker? Virkelig? Høres jo litt merkelig ut, siden «folk flest» elsker kake. Sikker på at dere serverer gode kaker da? Hva lager du når du serverer fire?

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Og ja, jeg lager gode kaker.

Anonymkode: d4db1...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 er min erfaring, her hadde vi også middag først, var 40 gjester i begges sine

Anonymkode: 0bbbf...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2020 den 19.19, Anonym bruker skrev:

Så man kan ikke ta 2 biter av samme gode kake da mener du? Hvis du spiser god mat tar du aldri en porsjon ekstra hvis du synes det er godt? Du tar bare 2 porsjoner hvis det er enda en matrett å velge mellom. Rart.....

Eller så var det fordi vi hadde et svært koldtbord før kaken, godteri, makroner og frukt det ble rester. 

Anonymkode: ce7b7...df5

Denne var tydeligvis ikke veldig god, siden dere fikk så mye til overs... 

Anonymkode: a186e...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2020 den 22.39, Anonym bruker skrev:

Så ingen i hele familien er glad i kaker? Virkelig? Høres jo litt merkelig ut, siden «folk flest» elsker kake. Sikker på at dere serverer gode kaker da? Hva lager du når du serverer fire?

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Vi er heller ingen «kake-familie». Vi spiser oss mett på mat, og kaker spises her bare mest for «syns skyld»

jeg synes det også er noe ekkelt med voksne folk som fråtser i kaker, men hver sin lyst...

Anonymkode: 878ba...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er heller ingen «kake-familie». Vi spiser oss mett på mat, og kaker spises her bare mest for «syns skyld»

jeg synes det også er noe ekkelt med voksne folk som fråtser i kaker, men hver sin lyst...

Anonymkode: 878ba...e93

Vi snakker om å ha mye utvalg av ulike kaker i dåp, konfirmasjon og bryllup. Det begrenser seg jo hvor mange slike selskap man er i. Veldig mange er vant til å ha resteselskap, ta med kaker  på jobb osv etter slike selskap.

 

 

Anonymkode: c1e85...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi snakker om å ha mye utvalg av ulike kaker i dåp, konfirmasjon og bryllup. Det begrenser seg jo hvor mange slike selskap man er i. Veldig mange er vant til å ha resteselskap, ta med kaker  på jobb osv etter slike selskap.

 

 

Anonymkode: c1e85...220

Man kan fortsatt ha godt utvalg men med mindre kaker. Det spørs på hvordan sammensetningen av kakebordet er. Og jeg synes det er kvalmende når man lager masse kaker som ikke ender opp med å bli spist.
Det blir ikke nødvendigvis spist at man tar med på jobb. Ser hos oss at kaker som tas med etter f.eks helg blir nesten ikke rørt. Det er mange som ikke vil starte mandagen og uken med kaker. Hvis noe tas med på en fredag, blir gjerne mer spist siden det er mer helg og folk har «bedre samvittighet» til å ta et stykke 

Og hvis du ser i tråden her, er det en del som nevner antall kaker i vanlig bursdag. Det er jo også vilt høyt antall. Og det er mange bursdager i løpet av et år. Det er ren fråtsing av kaker mange ganger i året, og ikke noe som foregår sjeldent. 

Anonymkode: 878ba...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dib altså. Krangle om kaker, helt utrolig hvor barnslige og smålige mange av dere er 🤣

Anonymkode: 36fd8...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan fortsatt ha godt utvalg men med mindre kaker. Det spørs på hvordan sammensetningen av kakebordet er. Og jeg synes det er kvalmende når man lager masse kaker som ikke ender opp med å bli spist.
Det blir ikke nødvendigvis spist at man tar med på jobb. Ser hos oss at kaker som tas med etter f.eks helg blir nesten ikke rørt. Det er mange som ikke vil starte mandagen og uken med kaker. Hvis noe tas med på en fredag, blir gjerne mer spist siden det er mer helg og folk har «bedre samvittighet» til å ta et stykke 

Og hvis du ser i tråden her, er det en del som nevner antall kaker i vanlig bursdag. Det er jo også vilt høyt antall. Og det er mange bursdager i løpet av et år. Det er ren fråtsing av kaker mange ganger i året, og ikke noe som foregår sjeldent. 

Anonymkode: 878ba...e93

På min jobb blir alltid kakerester som tas med spist med stor glede. 
 

kan ikke bare alle, både de som er vant til mye kaker og de som er vant til lite kaker, bare ta innover seg at folk er forskjellige og har forskjellige tradisjoner? MÅ  man virkelig krangle om kaker? Dette er jo helt utrolig? 

Anonymkode: 9350f...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjemmes jo folk ut fordi de ikke liker og spiser like mye kaker som de selv gjør, det er jo ikke til å tro åpenbart...

Rart at kake vekker så mange følelser, hvorfor er fråtsing en god ting? Det går an å kose seg uten å fråtse. Å spise flere kakestykker i flere omganger er ikke vanlig eller bra for en, fest eller ei. 

Jeg er veldig glad i kake forresten, men det må ikke være veldig mye for at jeg blir fornøyd.

Anonymkode: 41184...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...