Gå til innhold

Arrangere konfirmasjon for første gang.....hvor mange kaker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, MTF skrev:

Det er ikke snakk om at ingen liker kake, men at de ikke spiser mengder med kake. De fleste forsyner seg med et-to stykker og er fornøyd med det.

Ja, det hadde jeg og gjort det om det kun var satt fram litt kake. Eller kaker som ikke er så fristende/gode... hos svigerinnen min spiser jeg knapt kake. Hun pleier kun lage kjipe kaker og ikke nok. Hun kan fint tro vi ikke spiser mye kake utifra det, og tror også sikkert hun lager mer enn nok for det blir jo aldri tomt...

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt konfirmasjon med 40 gjester, da hadde vi 10-12 kaker med smått og stort. Ja, vi er fra Vestlandet og ja, vi liker kaker... Ble faktisk ikke spesielt mye rester, en gang! 

Anonymkode: c319d...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det her ser jeg gå igjen i alle kaketråder og skjønner det ikke! Man må jo ha bløtkake eller marsipankake til fest! Og her er det alltid den mest populære 😅 

Anonymkode: b6572...dc4

Ingen spiser der i vår familie...

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt konfirmasjon med 40 gjester, da hadde vi 10-12 kaker med smått og stort. Ja, vi er fra Vestlandet og ja, vi liker kaker... Ble faktisk ikke spesielt mye rester, en gang! 

Anonymkode: c319d...4bc

Høres ut som min og mannens familie :D . Vi hadde 34 gjester og 13 kaker i siste konfirmasjon. Det ble ikke sååå mye rester. Sendte litt med noen av gjestene når de dro, stakk over til naboene med litt kake, og resten spiste vi selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Høres ut som min og mannens familie :D . Vi hadde 34 gjester og 13 kaker i siste konfirmasjon. Det ble ikke sååå mye rester. Sendte litt med noen av gjestene når de dro, stakk over til naboene med litt kake, og resten spiste vi selv. 

Restene er jo halve gleda ja. De som får dem kan jo kose seg igjen påfølgende dager. Eller man kan fryse ned. Tenker man lager «feil» kaker om ingen vil ha restene... feks kremkaker er jo ikke noe særlig å gjemme på. De er jo lite fristende ferske også🤣 Jeg elsker å kunne ta fram litt kake noen dager etter lag! Kos😄

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror dette med antall kaker er ulikt iallefall på Vestlandet og Østlandet? Jeg er fra Vestlandet og her bugner kakebordet i bryllup og konfirmasjon. Har vært i flere bryllup på Østlandet og der har det kun blitt servert en stor bryllupskake. 

Anonymkode: c1e85...220

Bor på Østlandet, og mine kakebord bugner! Meeen, nå er mamma fra nordland da, så kan være derfra 😉 Svigers som er fra østlandet syns jeg overdriver hver gang vi 😂

Men 10 kaker høres bra ut. En konfirmasjon er en festdag, og da er det bugnende kakebord som gjelder, med litt av hvert å velge i, for både små og store.

Anonymkode: 47774...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor på Østlandet, og mine kakebord bugner! Meeen, nå er mamma fra nordland da, så kan være derfra 😉 Svigers som er fra østlandet syns jeg overdriver hver gang vi 😂

Men 10 kaker høres bra ut. En konfirmasjon er en festdag, og da er det bugnende kakebord som gjelder, med litt av hvert å velge i, for både små og store.

Anonymkode: 47774...e06

Jeg er også fra Østlandet og alle lag jeg har vært i (med noen få unntak) bugner. 

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror dette med antall kaker er ulikt iallefall på Vestlandet og Østlandet? Jeg er fra Vestlandet og her bugner kakebordet i bryllup og konfirmasjon. Har vært i flere bryllup på Østlandet og der har det kun blitt servert en stor bryllupskake. 

Anonymkode: c1e85...220

Og mange steder i Nord-Norge. Jeg er vant til mange kaker til bryllup, konfirmasjon og lignende fester. 

Anonymkode: 9350f...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fra østlandet, og noe annet enn bugnende kakebord hadde jeg virkelig skammet meg over ;)

Men mormor var fra hedmarken da, hun har i aller høyeste grad formet storfamilien vår. Hos henne var det alltid masse mennsker, masse mat og masse kaker, om det var bursdag, jul, eller bare en eller annen form for familieselskap hos henne så bugnet det, alltid.

Anonymkode: bb32a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Restene er jo halve gleda ja. De som får dem kan jo kose seg igjen påfølgende dager. Eller man kan fryse ned. Tenker man lager «feil» kaker om ingen vil ha restene... feks kremkaker er jo ikke noe særlig å gjemme på. De er jo lite fristende ferske også🤣 Jeg elsker å kunne ta fram litt kake noen dager etter lag! Kos😄

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Restekaffe med venner og naboer! 🥰

Anonymkode: 9350f...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Nord Norge er vel 10 forskjellige eller ved få gjester 1 kake per 4 personer.

For å sikre utvalg. 

Anonymkode: dd12f...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bor på Østlandet, og mine kakebord bugner! Meeen, nå er mamma fra nordland da, så kan være derfra 😉 Svigers som er fra østlandet syns jeg overdriver hver gang vi 😂

Men 10 kaker høres bra ut. En konfirmasjon er en festdag, og da er det bugnende kakebord som gjelder, med litt av hvert å velge i, for både små og store.

Anonymkode: 47774...e06

Jeg er også østlending, har bare østlendinger i stamtavla mi :) og er gift med en østlending. Jeg er også vant til bugnende kakebord og har aldri opplevd et bryllup med kun en bryllupskake. Det er også helt vanlig her at slekt og venner tar med seg kake til store anledninger.

10 kaker blir perfekt, hi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kaker på 40 personer??! Det er galskap. Spiser dere virkelig 1/4 kake hver? Det er jo enormt mye. Og det til og med etter mat? 
 

Syns det høres helt tullete mye ut, og har aldri opplevd det noe sted. 

Anonymkode: 8c2be...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

10 kaker på 40 personer??! Det er galskap. Spiser dere virkelig 1/4 kake hver? Det er jo enormt mye. Og det til og med etter mat? 
 

Syns det høres helt tullete mye ut, og har aldri opplevd det noe sted. 

Anonymkode: 8c2be...04c

Hvor har du holdt til? Det er da helt vanlig? Og nei, det er jo ikke sånn at alle skal spise 1/4 kake hver eller at alt skal spises opp😆🙄 Det skal bugne, være mye å velge i, og nok til at alle kan smake på det de vil og ikke være redd for å tømme fatet. 

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10 kaker på 40 personer??! Det er galskap. Spiser dere virkelig 1/4 kake hver? Det er jo enormt mye. Og det til og med etter mat? 
 

Syns det høres helt tullete mye ut, og har aldri opplevd det noe sted. 

Anonymkode: 8c2be...04c

Det skal være mer enn nok til reste-selskapet også!

Anonymkode: c1e85...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skal være mer enn nok til reste-selskapet også!

Anonymkode: c1e85...220

Jeg har vært i bortimot et tjuetalls dåper, konfirmasjoner og brylluper, og jeg har aldri sett 10 kaker når det har vært 40-ish gjester. Kanskje der det har vært 60-70 + personer, ja, men ikke til 40. 
 

Jeg hadde reagert med å tenke "hvem er det de prøver å imponere?" Men for all del, dere gjør hva dere vil. 

Anonymkode: 8c2be...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært i bortimot et tjuetalls dåper, konfirmasjoner og brylluper, og jeg har aldri sett 10 kaker når det har vært 40-ish gjester. Kanskje der det har vært 60-70 + personer, ja, men ikke til 40. 
 

Jeg hadde reagert med å tenke "hvem er det de prøver å imponere?" Men for all del, dere gjør hva dere vil. 

Anonymkode: 8c2be...04c

Og nå spurte hi om antall kaker til 34 gjester. Antar det er noen barn der og. Da tenker jeg i hvertfall at 10 kaker blir altfor mange. 

Anonymkode: 8c2be...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært i bortimot et tjuetalls dåper, konfirmasjoner og brylluper, og jeg har aldri sett 10 kaker når det har vært 40-ish gjester. Kanskje der det har vært 60-70 + personer, ja, men ikke til 40. 
 

Jeg hadde reagert med å tenke "hvem er det de prøver å imponere?" Men for all del, dere gjør hva dere vil. 

Anonymkode: 8c2be...04c

Hvor bor du? Det ER faktisk helt vanlig å servere et bugnende kakebord i selskap...

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært i bortimot et tjuetalls dåper, konfirmasjoner og brylluper, og jeg har aldri sett 10 kaker når det har vært 40-ish gjester. Kanskje der det har vært 60-70 + personer, ja, men ikke til 40. 
 

Jeg hadde reagert med å tenke "hvem er det de prøver å imponere?" Men for all del, dere gjør hva dere vil. 

Anonymkode: 8c2be...04c

Måtte sjekke bilder her. Ser at i dåpen til minsten hadde vi 9 kaker + muffins, hjemmelaget kjeks, multekrem, kransekake og fruktfat. Mener vi var rundt 30 stk. I bryllupet hadde vi sikkert 20 kaker, da var vi vel 80 mener jeg. Og dette er normalen for oss. Fest er kaker, og kaker er fest! Vi er en kakeglad gjeng, alle skal finne noe de liker og kunne forsyne seg flere ganger, rester spises opp på restelag dagen etter, eller sendes med gjester eller blir tatt med på jobb osv. Og det går mye kaker selv om det er mye kaker der. Da tør gjestene å forsyne seg.

Anonymkode: 47774...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor du? Det ER faktisk helt vanlig å servere et bugnende kakebord i selskap...

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Asker. Du da?

Anonymkode: 8c2be...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Asker. Du da?

Anonymkode: 8c2be...04c

En ekte Vestlending ville skammet seg over å servere noe mindre enn 8-10 kaker i en dåp/konfirmasjon med 30+ gjester. Det handler ikke om å få spist opp, men at det skal bugne og være masse valg! 

Anonymkode: f98c8...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Asker. Du da?

Anonymkode: 8c2be...04c

Lillestrøm, men er fra Hamar 

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Asker. Du da?

Anonymkode: 8c2be...04c

Jeg er også askerbøring, men ikke innflytter som du kanskje er? I min familie og blandt venner som kommer herfra er det vanlig med mange, hjemmelagde kaker. Hvis vi er i selskap hos innflyttere, hovedsaklig  fra Oslo, er det derimot ofte stusselige kakebord.

Anonymkode: a56fe...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kaker?! Er dere helt gærne? Hadde konfirmasjon for 18 pers nylig. Vi hadde en svær kake, makroner, frukt og sjokolade. Hadde kakerester etter feiringen var over.

Anonymkode: ce7b7...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

10 kaker?! Er dere helt gærne? Hadde konfirmasjon for 18 pers nylig. Vi hadde en svær kake, makroner, frukt og sjokolade. Hadde kakerester etter feiringen var over.

Anonymkode: ce7b7...df5

Selvfølgelig hadde dere det om dere hadde bare en kake, da er det ingen som forsyner seg med mer enn et kakestykke.

Anonymkode: bb32a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...