Gå til innhold

Arrangere konfirmasjon for første gang.....hvor mange kaker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi blir 34 gjester.

Har planlagt 10 kaker. 8 runde og 2 skuffelser. 

Greier ikke tenke om dette er nok.....

Anonymkode: d3a7f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi blir 34 gjester.

Har planlagt 10 kaker. 8 runde og 2 skuffelser. 

Greier ikke tenke om dette er nok.....

Anonymkode: d3a7f...788

Skuffelser..... nei off, så feil.... skuffe kaker skulle det så klart være.....🤣🤣

Anonymkode: d3a7f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer enn nok! Du kommer til å ha masse rester, men det er fint med et bugnende kakebord i konfirmasjoner. Var i en konfirmasjon i fjor med rundt 40 gjester og bare fire kaker hvorav to var marsipankake og bløtekake, noe mange ikke er så glad i. De to andre kakene ble tom før alle hadde forsynt seg. Vi hadde åtte kaker til vår sønn og med 31 personer. Var en del rester, men alle fikk i det minste smake ulike typer kake.

Anonymkode: f98c8...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kaker i ulik variant høres bra ut! Vi hadde i tillegg fruktspyd, noe som forsvant fort. En venninne som laget og kom innom med.

Anonymkode: c1e85...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt greit ut, skal bugne litt og være flere ting å velge i. I et sånt selskap bør også folk kunne forsyne seg er par ganger uten å måtte skrape farene. 

Vi har hatt litt andre ting på bordet også, ungene elsker is så det har det gått litt av, samme med småsjokolader, potetgull og oppkjært frukt. 

Anonymkode: bb32a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kaker høres helt vilt ut syntes jeg. Får ikke gjestene annen mat? 

Anonymkode: b55ab...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10 kaker høres helt vilt ut syntes jeg. Får ikke gjestene annen mat? 

Anonymkode: b55ab...92e

Det er ikke vilt. Det er fest.

Anonymkode: a56fe...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kaker er nok i massevis. Bare prøv å variere kakene litt. Av erfaring har jeg lært at sjokoladekaker, brownies, is, frukt og lignende blir spis opp først, mens det blir mye rester av de trauste marsipan- og bløtkakene. 

Anonymkode: 6ed0c...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde konfirmasjon i fjor - var 20 gjester og hadde 4 kaker (nøttebunn med krem og marsipan som «hovedkake», brownies, ostekake og pavlova), vestlandslefse (beste konfirmanten vet😉) snacks og frukt - var MER enn nok😊

Endret av MTF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MTF skrev:

Vi hadde konfirmasjon i fjor - var 20 gjester og hadde 4 kaker (nøttebunn med krem og marsipan som «hovedkake», brownies, ostekake og pavlova), vestlandslefse (beste konfirmanten vet😉) snacks og frukt - var MER enn nok😊

Når det er lite å velge i så vil enhver gjest ta lite for at det ikke skal tømmes, det er jo flaut for vertskapet. Høflige gjester lar det alltid bli igjen... I tillegg så er det også større sjans for at de finner noe som frister når det er litt flere kaker. Målet er vel at gjestene skal kose seg med masse kake??

Jeg hadde dødd av skam om jeg hadde servert bare 4 kaker i konfirmasjon. Jeg har minst fire kaker til vanlig bursdag... Har selv vært i selskap hos sånne som ikke vil servere så mye, kjipt å måtte gå hjem sulten altså. Og veldig kleint!!

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det er lite å velge i så vil enhver gjest ta lite for at det ikke skal tømmes, det er jo flaut for vertskapet. Høflige gjester lar det alltid bli igjen... I tillegg så er det også større sjans for at de finner noe som frister når det er litt flere kaker. Målet er vel at gjestene skal kose seg med masse kake??

Jeg hadde dødd av skam om jeg hadde servert bare 4 kaker i konfirmasjon. Jeg har minst fire kaker til vanlig bursdag... Har selv vært i selskap hos sånne som ikke vil servere så mye, kjipt å måtte gå hjem sulten altså. Og veldig kleint!!

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Vi var nærmeste familie, hvorav 5 var barn under 12 (minste halvannet), så jeg kjenner familien min godt nok til å vite hva og hvor mye som går av kaker. Var ingen av kakene som ble oppspist, eneste som var tomt var fatet med lefser (og det var fordi konfirmanten spiste mange😁) Kan love deg at ingen gikk hjem sultne (vi hadde da mat før kakene og hadde i tillegg snacks og frukt som jeg skrev) og ingenting var klient. Ingen døde av skam og vi hadde en perfekt konfirmasjon uten å måtte kaste en haug med kaker etterpå😉 Vi har vanligvis 2-3 kaker i vanlig bursdag med samme folkene, og har aldri spist de opp😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MTF skrev:

Vi var nærmeste familie, hvorav 5 var barn under 12 (minste halvannet), så jeg kjenner familien min godt nok til å vite hva og hvor mye som går av kaker. Var ingen av kakene som ble oppspist, eneste som var tomt var fatet med lefser (og det var fordi konfirmanten spiste mange😁) Kan love deg at ingen gikk hjem sultne (vi hadde da mat før kakene og hadde i tillegg snacks og frukt som jeg skrev) og ingenting var klient. Ingen døde av skam og vi hadde en perfekt konfirmasjon uten å måtte kaste en haug med kaker etterpå😉 Vi har vanligvis 2-3 kaker i vanlig bursdag med samme folkene, og har aldri spist de opp😉

Nei, du vil ikke oppleve at de blir spist opp, av grunnene jeg skrev over. Høflige folk forsyner seg bare mindre når det er lite å ta av. Og når det er få kaker er det jo ikke sikkert de liker noen av dem heller...

Hvorfor skulle du kaste kakerestene??

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du vil ikke oppleve at de blir spist opp, av grunnene jeg skrev over. Høflige folk forsyner seg bare mindre når det er lite å ta av. Og når det er få kaker er det jo ikke sikkert de liker noen av dem heller...

Hvorfor skulle du kaste kakerestene??

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Herregud, gi deg da. Som sagt - nærmeste familie - jeg VET hvor mye kaker som går når de er på besøk. Får servert det samme når vi er på besøk (og i konfirmasjon) hos de. Når det gjelder type kaker vet jeg også veldig godt hva de liker og ikke liker. Verken kleint eller noe å dø av skam for. Hos oss er det ingen som spiser mye kake (hvis du fremdeles ikke har skjønt det), så det å ta vare på kakerester har ingen hensikt - blir ikke spist. Ikke alle er kakemonser og spiser kaker i bøtter og spann (selv om det er konfirmasjon)

Endret av MTF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MTF skrev:

Herregud, gi deg da. Som sagt - nærmeste familie - jeg VET hvor mye kaker som går når de er på besøk. Får servert det samme når vi er på besøk (og i konfirmasjon) hos de. Når det gjelder type kaker vet jeg også veldig godt hva de liker og ikke liker. Verken kleint eller noe å dø av skam for. Hos oss er det ingen som spiser mye kake (hvis du fremdeles ikke har skjønt det), så det å ta vare på kakerester har ingen hensikt - blir ikke spist. Ikke alle er kakemonser og spiser kaker i bøtter og spann (selv om det er konfirmasjon)

Nei, hvis ingen liker kake så er det jo noe annet. 

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette med antall kaker er ulikt iallefall på Vestlandet og Østlandet? Jeg er fra Vestlandet og her bugner kakebordet i bryllup og konfirmasjon. Har vært i flere bryllup på Østlandet og der har det kun blitt servert en stor bryllupskake. 

Anonymkode: c1e85...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hvis ingen liker kake så er det jo noe annet. 

Anonymkode: 4bd3f...b3b

Det er ikke snakk om at ingen liker kake, men at de ikke spiser mengder med kake. De fleste forsyner seg med et-to stykker og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror dette med antall kaker er ulikt iallefall på Vestlandet og Østlandet? Jeg er fra Vestlandet og her bugner kakebordet i bryllup og konfirmasjon. Har vært i flere bryllup på Østlandet og der har det kun blitt servert en stor bryllupskake. 

Anonymkode: c1e85...220

Fra Vestlandet her også, så vi er i så fall unntaket til den regelen😉 Er vel de på Sunnmøre som helst er kjent for å ha veldig mange kaker så vidt jeg har hørt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest mulig valgmuligheter. Vi pleier å lage ostekake, gulrotkake, sjokoladekake, bløtkake og makroner og minst en annen kake når vi er ca 20 stk. Vi har som regel også frukt, gele, popcorn og litt annet ved siden av. 

Anonymkode: 6af04...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres bra ut 🙂, jeg er også fra Vestlandet. Ville hatt litt frukt enten fruktspyd, i kopper eller bare på fat, og popcorn og chips i små pappbeger eller bare skåler, det er alltid veldig populært. 🙂

Anonymkode: a5160...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Det er mer enn nok! Du kommer til å ha masse rester, men det er fint med et bugnende kakebord i konfirmasjoner. Var i en konfirmasjon i fjor med rundt 40 gjester og bare fire kaker hvorav to var marsipankake og bløtekake, noe mange ikke er så glad i. De to andre kakene ble tom før alle hadde forsynt seg. Vi hadde åtte kaker til vår sønn og med 31 personer. Var en del rester, men alle fikk i det minste smake ulike typer kake.

Anonymkode: f98c8...af1

Det her ser jeg gå igjen i alle kaketråder og skjønner det ikke! Man må jo ha bløtkake eller marsipankake til fest! Og her er det alltid den mest populære 😅 

Anonymkode: b6572...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

10 kaker høres helt vilt ut syntes jeg. Får ikke gjestene annen mat? 

Anonymkode: b55ab...92e

Det skal være litt vilt i en konfirmasjon, da skal det bugne og folk skal kunne smake på flere kaker og ikke minst gå og forsyne seg flere ganger.

Restene kan naboene eller arbeidskollegaene få dagen derpå.

Vi hadde konfirmasjon i fjor og mannen til med masse rester på jobb neste dag, der fikk det bein å gå på ;)

Det skal ikke være sånn i en konfirmasjon at folk forsyner seg med en tynn flis av en kake og ikke tør forsyne seg igjen fordi det var så lite igjen at de risikerer å ta siste biten.

Anonymkode: bb32a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det her ser jeg gå igjen i alle kaketråder og skjønner det ikke! Man må jo ha bløtkake eller marsipankake til fest! Og her er det alltid den mest populære 😅 

Anonymkode: b6572...dc4

Joda, man bør ha en av kakene, men man trenger ikke begge samtidig som man bare har to små kaker utenom. Jeg endte opp med å ikke spise kake, enda jeg er glad i kaker, fordi jeg ikke liker akkurat disse to og de andre var tom før jeg fikk forsynt meg. Det synes jeg faktisk er ganske kjipt. Selvfølgelig mitt problem at jeg blir kvalm av krembaserte kaker som bløtekake, men er greit å ha litt mer utvalg slik at alle får noe de liker 😊 Min erfaring er at det er mest godt voksne som liker bløtekake, men det er jo selvfølgelig mange unge også. Min ene unge elsker marsipankake. 

Anonymkode: f98c8...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Joda, man bør ha en av kakene, men man trenger ikke begge samtidig som man bare har to små kaker utenom. Jeg endte opp med å ikke spise kake, enda jeg er glad i kaker, fordi jeg ikke liker akkurat disse to og de andre var tom før jeg fikk forsynt meg. Det synes jeg faktisk er ganske kjipt. Selvfølgelig mitt problem at jeg blir kvalm av krembaserte kaker som bløtekake, men er greit å ha litt mer utvalg slik at alle får noe de liker 😊 Min erfaring er at det er mest godt voksne som liker bløtekake, men det er jo selvfølgelig mange unge også. Min ene unge elsker marsipankake. 

Anonymkode: f98c8...af1

Det er jeg helt enig i, her har vi gjerne 4-6 kaker i relativt små familiebursdager så til større anledninger må man ha mer! Men jeg ser mange ofte foreslår å droppe bløtkake for det er det ingen som spiser! Her hadde det blitt skikkelig nedtur for både små og store om det ikke var noen form for kremkake på bordet ☺️

Anonymkode: b6572...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...