Gå til innhold

Dumpet flere ganger fordi jeg har hatt for mange sexpartnere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker om det som om det er en sannhet. Da flagger du at du har fordommer.

Og nei, det «er» ikke sånn at kvinner liker rikdom og menn liker ærbarhet. Kvinner og menn i Norge ser etter partnere som ligner dem selv i personlighet.

Anonymkode: 38b7b...691

Det er jo en sannhet, enten man liker det eller ikke. Selv her i frigjorte Norge er det ikke mange menn som liker at damer har hatt sex med hundrevis av menn. Og det er en grunn til at høystatusmennene går på rundgang mens Per Olav og hans like som går på trygd eller har lavstatusyrke forblir single og barnløse. 
 

Har forresten aldri snakker om kun Norge. Du skal ikke langt utenfor Skandinavias grenser før en kvinne som har hatt flere seksualpartnere er fullstendig uaktuelle som konemateriale.

Anonymkode: 7d482...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker om det som om det er en sannhet. Da flagger du at du har fordommer.

Og nei, det «er» ikke sånn at kvinner liker rikdom og menn liker ærbarhet. Kvinner og menn i Norge ser etter partnere som ligner dem selv i personlighet.

Anonymkode: 38b7b...691

Vei, nå har vel hi opplevd mange ganger at menn ikke synes det er attraktivt at hun har hatt mange hunde partnere da, de synes faktisk det er så lite attraktivt at de dumper henne.

Det forteller jo at mange menn ikke ønsker en kvinne som har hatt seg med så mange.

Selvfølgelig finnes det menn som ikke bryr seg, men veldig mange gjør det, det er ikke til å komme ifra, uansett hva du sier...

Anonymkode: 341b6...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha hatt en mann som hadde hatt så mange sexpertnere, ville heller ikke hatt sex med han for den saks skyld. Kunne selvsagt vært en venn men ikke noe mer. 

Anonymkode: 6d3b8...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Anonym bruker said:

Vei, nå har vel hi opplevd mange ganger at menn ikke synes det er attraktivt at hun har hatt mange hunde partnere da, de synes faktisk det er så lite attraktivt at de dumper henne.

Det forteller jo at mange menn ikke ønsker en kvinne som har hatt seg med så mange.

Selvfølgelig finnes det menn som ikke bryr seg, men veldig mange gjør det, det er ikke til å komme ifra, uansett hva du sier...

Anonymkode: 341b6...4b1

Menn som stiller dette spørsmålet er neppe spesielt attraktive selv, så det kan jeg ikke tro at vil være noe tap. Like greit at man finner ut av det så tidlig som overhodet mulig. 

Hadde aldri svart på det spørsmålet, men så ville jeg heller ikke vært interessert i å dele livet med en som mener at han trenger ha oversikt over mitt tidligere sexliv, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, beef sister skrev:

Menn som stiller dette spørsmålet er neppe spesielt attraktive selv, så det kan jeg ikke tro at vil være noe tap. Like greit at man finner ut av det så tidlig som overhodet mulig. 

Hadde aldri svart på det spørsmålet, men så ville jeg heller ikke vært interessert i å dele livet med en som mener at han trenger ha oversikt over mitt tidligere sexliv, da.

Det må jo være en grunn til at de spør, enten går rykter til hi foran henne eller hun sier/gjør noe som får de til å spørre. 

Jeg har heller aldri opplevd å bli spurt, men jeg har hatt under 10 så det er liksom ingen grunn til å spørre heller... 

Anonymkode: 341b6...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Anonym bruker said:

Det må jo være en grunn til at de spør, enten går rykter til hi foran henne eller hun sier/gjør noe som får de til å spørre. 

Jeg har heller aldri opplevd å bli spurt, men jeg har hatt under 10 så det er liksom ingen grunn til å spørre heller... 

Anonymkode: 341b6...4b1

Det er da like liten grunn til å spørre dersom du hadde hatt 200. Og hvis man lytter til rykter og tenker at disse skal være gjeldende for hvordan man oppfatter noen (er det veldig vanlig blant voksne mennesker? Aldri vært borti at noen mener så mye om andres sexliv), så er det jo helt tydelig at man burde ha nok respekt for vedkommende til å holde seg unna ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å bedømme puling som noe «galt» personen gjør, er vel kun aktuelt for dem som er fast i et pietistisk verdisyn der seksuallivet anses som skittent.

Dersom du påstår deg å ikke sitte inne med gammeldagse holdninger, kunne du like godt bedømt hans evner til å kaste diskos eller hans hang til å tygge tyggis, og bestemt deg for hvilken standard du ville legge deg på der. Ingen av delene påvirker deres framtidige liv sammen, verken hans fortidige sexliv eller hans ferdigheter i diskoskast. Muligens kan tyggegummi påvirke deg MER enn antall tilbakelagte partnere...

Anonymkode: 38b7b...691

Jeg er ikke enig med deg. 

Hvis jeg treffer en mann som forteller at han kaster diskos 5 ganger i uka må jeg forvente at han ønsker å fortsette med det. På samme måte ville jeg forvente at han fortsatt ville ønsket stadig nye sexpartnere selv om vi ble sammen. Det ville telle svært negativt hvis jeg vurderte et seriøst forhold. Om jeg derimot bare ønsket en ons ville det vært helt greit, kanskje til og med positivt.

Formildende omstendogheter kunne jo vært at dette var for 20 år siden eller noe sånt, men i utgangspunktet ville jeg ikke satset på en mann som hadde hatt flere hundre partnere.

 

Anonymkode: c43ff...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg er ikke enig med deg. 

Hvis jeg treffer en mann som forteller at han kaster diskos 5 ganger i uka må jeg forvente at han ønsker å fortsette med det. På samme måte ville jeg forvente at han fortsatt ville ønsket stadig nye sexpartnere selv om vi ble sammen. Det ville telle svært negativt hvis jeg vurderte et seriøst forhold. Om jeg derimot bare ønsket en ons ville det vært helt greit, kanskje til og med positivt.

Formildende omstendogheter kunne jo vært at dette var for 20 år siden eller noe sånt, men i utgangspunktet ville jeg ikke satset på en mann som hadde hatt flere hundre partnere.

 

Anonymkode: c43ff...020

Ja, for det at man som SINGEL velger å ha sex med flere er jo synonymt med notorisk utroskap ... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært borte i en mann som spør om hvor mange sexpartnere jeg har hatt tidligere. Det er jo gjerne sånt man ikke vil høre noe om. 
Da synes jeg det er rart at alle du starter relasjon med, ( og det er jo tydeligvis mange!), ønsker å vite om dette. Tror du bare finner på dette.

Anonymkode: 5e341...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en sannhet, enten man liker det eller ikke. Selv her i frigjorte Norge er det ikke mange menn som liker at damer har hatt sex med hundrevis av menn. Og det er en grunn til at høystatusmennene går på rundgang mens Per Olav og hans like som går på trygd eller har lavstatusyrke forblir single og barnløse
 

Har forresten aldri snakker om kun Norge. Du skal ikke langt utenfor Skandinavias grenser før en kvinne som har hatt flere seksualpartnere er fullstendig uaktuelle som konemateriale.

Anonymkode: 7d482...1ec

Av naturen så er det nå en gang slik at menn bare vil spre sæden sin, i mens vi kvinner er "gatekeepers", de som velger hvem vi forener våre egg med.

Når det er sagt, det har ikke med status å gjøre, direkte. Det har å gjøre med at slike menn har ståpåvilje, de kjemper for å oppnå det de vil oppnå. Menn som bare sitter på baken hele dagen og forventer at partneren skal bli den nye mammaen hans... Grøss!

Anonymkode: 79f75...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig med deg. 

Hvis jeg treffer en mann som forteller at han kaster diskos 5 ganger i uka må jeg forvente at han ønsker å fortsette med det. På samme måte ville jeg forvente at han fortsatt ville ønsket stadig nye sexpartnere selv om vi ble sammen. Det ville telle svært negativt hvis jeg vurderte et seriøst forhold. Om jeg derimot bare ønsket en ons ville det vært helt greit, kanskje til og med positivt.

Formildende omstendogheter kunne jo vært at dette var for 20 år siden eller noe sånt, men i utgangspunktet ville jeg ikke satset på en mann som hadde hatt flere hundre partnere.

 

Anonymkode: c43ff...020

Merkelig konklusjon. 
At jeg bytter partnere når jeg ikke har forpliktelser overfor noen, er da noe ganske annet enn hva jeg gjør når jeg inngår i et gjensidig forhold.

Hvis man skulle følge din logikk, måtte jo alle ha null sex som single, dersom de skulle få noen tillit i et forhold.

Anonymkode: 38b7b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, beef sister skrev:

Ja, for det at man som SINGEL velger å ha sex med flere er jo synonymt med notorisk utroskap ... 🙄

En som har gatt flere hundre partnere har et såpass ulikt syn på hva sex bør være at jeg tviler på at vi hadde passet sammen. Jeg har ikke noe mot at andre velger det, men det er ikkd noe jeg vil involveres i.

Anonymkode: c43ff...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det er en grunn til at høystatusmennene går på rundgang mens Per Olav og hans like som går på trygd eller har lavstatusyrke forblir single og barnløse. 

De som forblir single og barnløse har ikke trygd eller lavstatusyrke til felles. Det skjer med menn i alle samfunnslag, og forskerne har ikke konkludert med noen fellestrekk mellom dem. Du er smekkfull av fordommer.

Anonymkode: 38b7b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En som har gatt flere hundre partnere har et såpass ulikt syn på hva sex bør være at jeg tviler på at vi hadde passet sammen. Jeg har ikke noe mot at andre velger det, men det er ikkd noe jeg vil involveres i.

Anonymkode: c43ff...020

Det bekrefter jo hva jeg sa om å være fast i en pietistisk tradisjon der sex liksom er litt «galt», og der det «gale» hoper seg opp desto mer man gjør det.

Anonymkode: 38b7b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De som forblir single og barnløse har ikke trygd eller lavstatusyrke til felles. Det skjer med menn i alle samfunnslag, og forskerne har ikke konkludert med noen fellestrekk mellom dem. Du er smekkfull av fordommer.

Anonymkode: 38b7b...691

Det er stor overvekt av dem med lite penger og lav status selv om det ikke gjelder for alle.

Anonymkode: c43ff...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det bekrefter jo hva jeg sa om å være fast i en pietistisk tradisjon der sex liksom er litt «galt», og der det «gale» hoper seg opp desto mer man gjør det.

Anonymkode: 38b7b...691

Det er ikke galt, men for meg innebærer det følelser, ikke bare teknikk og kropp.

Anonymkode: c43ff...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er stor overvekt av dem med lite penger og lav status selv om det ikke gjelder for alle.

Anonymkode: c43ff...020

Kan du belegge det? For jeg leste nettopp A-magasinets artikkel om saken, og der finner man ikke slike fellestrekk.

Anonymkode: 38b7b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke galt, men for meg innebærer det følelser, ikke bare teknikk og kropp.

Anonymkode: c43ff...020

Det kan det jo gjøre for dem som har mange også. Hvor dype de følelsene er, kan jo variere litt. Og poenget må jo uansett være om sexen fra NÅ av innebærer de påkrevde følelser, hvis to inngår i et forhold.

Anonymkode: 38b7b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du belegge det? For jeg leste nettopp A-magasinets artikkel om saken, og der finner man ikke slike fellestrekk.

Anonymkode: 38b7b...691

https://humanist.no/2015/04/nar-menn-velges-bort/

 

https://forskning.no/samliv-sex/drommepartneren-avslorer-stort-sprik-mellom-kvinner-og-menn/475545

Anonymkode: c43ff...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan det jo gjøre for dem som har mange også. Hvor dype de følelsene er, kan jo variere litt. Og poenget må jo uansett være om sexen fra NÅ av innebærer de påkrevde følelser, hvis to inngår i et forhold.

Anonymkode: 38b7b...691

Det er tross alt ganske begrenset hvor mange du kan rekke å bli såpass kjent med at det kan utvikle seg noe særlig til følelser hver uke. Flere hundre partnere er mange.

Anonymkode: c43ff...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Anonym bruker said:

En som har gatt flere hundre partnere har et såpass ulikt syn på hva sex bør være at jeg tviler på at vi hadde passet sammen. Jeg har ikke noe mot at andre velger det, men det er ikkd noe jeg vil involveres i.

Anonymkode: c43ff...020

Hva bør sex være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her står det jo «Menn med høy sosioøkonomisk status har høyere sannsynlighet for å bli far med ny partner. Men det samme gjelder for menn med lav sosioøkonomisk status. Disse mennene har ofte ustabile samliv og høyere samlivsoppløsning. »

Anonymkode: 38b7b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er tross alt ganske begrenset hvor mange du kan rekke å bli såpass kjent med at det kan utvikle seg noe særlig til følelser hver uke. Flere hundre partnere er mange.

Anonymkode: c43ff...020

Men DINE følelser er jo ikke involvert. Den andres følelser kan da ikke bli gjenstand for gransking flere år etterpå, med vinn eller forsvinn som resultat.

Anonymkode: 38b7b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men DINE følelser er jo ikke involvert. Den andres følelser kan da ikke bli gjenstand for gransking flere år etterpå, med vinn eller forsvinn som resultat.

Anonymkode: 38b7b...691

Historien følger en person. Man må ta konsekvensene av valg man tar. 

Anonymkode: c382b...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av naturen så er det nå en gang slik at menn bare vil spre sæden sin, i mens vi kvinner er "gatekeepers", de som velger hvem vi forener våre egg med.

Når det er sagt, det har ikke med status å gjøre, direkte. Det har å gjøre med at slike menn har ståpåvilje, de kjemper for å oppnå det de vil oppnå. Menn som bare sitter på baken hele dagen og forventer at partneren skal bli den nye mammaen hans... Grøss!

Anonymkode: 79f75...3fd

Ja, og slik kan jo menn sine preferanser forsvares/forklares og. Ettersom menn investerer mye i å ivareta eget avkom, så er det viktig for dem at avkommet faktisk er deres. Da er det strategisk dumt å velge seg en kvinne som har sex med mange menn. 
 

Det aller meste har en årsak.

Anonymkode: 7d482...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...