Gå til innhold

På randen av psykisk sammenbrudd og ingen å prate med


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søsteren min som jeg egentlig er kjempe glad i hater meg plutselig uten grunn (som jeg kan se) Hun sliter med psyken og alkoholavhengighet samtidig som hun har ansvar for barna sine... Jeg har forsøkt å hjelpe og også meldt fra noen ganger til BV. Men nå er jeg djevelen reinkarnert av en eller annen grunn...

Jeg er også høygravid med intense bekken og ryggplager som gjør hver minste ting vondt og krevende, slik at jeg ofte må spørre om hjelp fra mannen min. Noe han tidvis gir litt furtent.

Har utrolig dårlig samvittighet ovenfor mitt første barn, da jeg ikke har kropp og energi nok til å gjøre alt med han som vi gjorde før... Det blir mye TV. 
 

Økonomien er på bånn og mannen er ikke veldig god til å følge opp regninger og slikt, så det har jeg ansvar for.

Forrige uke fant jeg plutselig ut mens jeg holdt på å skulle betale regninger fra mailen at han er utro mot meg... Jeg konfronterte han med det og han påstår det bare var prat på nett og at han aldri traff noen, men klarer ikke helt å stole på det og føler at det også er et ganske stort svik...

Skal på parterapi på familievernkontoret imorgen og ta ting derifra. Men jeg vet ikke om jeg klarer å stå i dette forholdet lenger... Dette er heller ikke første gangen noe sånt har skjedd...

Itillegg har jeg svangerskapsdepresjon, så alt dette hjelper jo jævlig på det!

Har bare lyst å grave meg ned i et hull og bli der.

Anonymkode: fef78...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje ikke dette er tiden for å ta de store avgjørelser. Ta timen hos fvk, lytt og snakk med partneren din, ta tiden litt til hjelp og avgjør etter st barnet er født hva du skal gjøre. Nå koker det jo for deg! Snakke med jordmor kanskje? Psykiatrisk sykepleier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har vi noe som heter akutt psykisk helsehjelp, det er et lavterskeltilbud og ALLE får plass, det skal gå maks 7 dager fra du tar kontakt til du får en å prate med.

 

Ring kommunen og spør om de har et tilsvarende tilbud, eller ring fastlegen og få time på dagen. De skal vite om slike tilbud.

Anonymkode: de14c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Optatium skrev:

Jeg tror kanskje ikke dette er tiden for å ta de store avgjørelser. Ta timen hos fvk, lytt og snakk med partneren din, ta tiden litt til hjelp og avgjør etter st barnet er født hva du skal gjøre. Nå koker det jo for deg! Snakke med jordmor kanskje? Psykiatrisk sykepleier? 

Takk for råd. Det høres veldig fornuftig ut. Det er ikke så lett å tenke logisk når det er så nært...

Anonymkode: fef78...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring fastlegen! Lokale tilbud og muligheter varierer, men din fastlege skal vite om det og kunne hjelpe deg. Pust så dypt det går, fokuser på ditt barn og dine egne behov for å kunne fungere akkurat nå og så ta det derfra.

Anonymkode: 82380...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...