Gå til innhold

Du som ikke har utdannelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fagbrev er da kun videregående skole. Så når HI skriver uten utdannelse mener hun da de som sluttet etter grunnskolen (ungdomsskolen)? 
jeg vil kalle en som slutter etter videregående skole en uten utdanning. 

Anonymkode: 66938...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei venninne som gikk 3 år på vgs og jobber som frisør. 

Hun er jo da utdannet frisør. 

Det er utdannelsen hennes. 

Hilsen bhg assistenten uten utdannelse. 

Anonymkode: 76f33...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Student er ikke synonymt med utdanning altså. 

Anonymkode: 7c538...737

Eeeeehhhh.... jo.

Med mindre man slutter før første halvår er gått.

Anonymkode: 74df7...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fagbrev er da kun videregående skole. Så når HI skriver uten utdannelse mener hun da de som sluttet etter grunnskolen (ungdomsskolen)? 
jeg vil kalle en som slutter etter videregående skole en uten utdanning. 

Anonymkode: 66938...212

Hvordan kan du det hvis de har en fagutdanning?

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Hvor studerte du?»

Ingen svarer videregående. Hvorfor? Fordi man er ikke student på VGS. Det er bare et rent faktum. Ingenting å krangle om. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Det har jo heller ikkje noko med saka å gjere? Ein har jo utdanning som frisør, elektrikar, tømrar osb sjølv om ein ikkje har studert på den måten du tenkjer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil helst ikke klippes av en frisør uten utdanning, jeg vil i hvert fall ikke ikke ha lamper montert, ledninger trukket og sikringsskap montert av en uutdannet elektriker, og jeg foretrekker en bilmekaniker som har utdannelsen i orden, ikke en glad amatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste og bære... 

Her var det jaggu mange på høye hester! Håper dere høyt utdannede her ikke får enda større skader enn dere allerede har, den dagen dere faller ned av hestene. 

Å ha lav utdanning defineres som "ikke fullført videregående utdanning". Alle som har fullført videregående utdanning er høyt utdannet, men det er selvfølgelig mulig å ta høyere utdanning. Dere som mener man må ha studert ved høyskoler og universitet for å være utdannet, tar enkelt og greit feil. Det er henvist til mange nok referanser til dette i tråden, ytterligere dokumentasjon er unødvendig. 

Hilsen akademiker med praktisk bakgrunn og ti års høyskole- og universitetsutdanning. 

Anonymkode: c3271...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trøste og bære... 

Her var det jaggu mange på høye hester! Håper dere høyt utdannede her ikke får enda større skader enn dere allerede har, den dagen dere faller ned av hestene. 

Å ha lav utdanning defineres som "ikke fullført videregående utdanning". Alle som har fullført videregående utdanning er høyt utdannet, men det er selvfølgelig mulig å ta høyere utdanning. Dere som mener man må ha studert ved høyskoler og universitet for å være utdannet, tar enkelt og greit feil. Det er henvist til mange nok referanser til dette i tråden, ytterligere dokumentasjon er unødvendig. 

Hilsen akademiker med praktisk bakgrunn og ti års høyskole- og universitetsutdanning. 

Anonymkode: c3271...f17

Hehe vgs er ikke 'høyt' utdannet. Det er det absolutte minimum. 

Anonymkode: 38802...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen minner mistenkelig om tidligere tråder der skillet har gått på om man har høyere utdanning om man «bare» har gått på høyskole.

Man tar vel en utdannelse også som elev. Som Sug lut foretrekker jeg at både elektrikeren og rørleggeren min har utdanning innen faget sitt. 

Høyere utdanning får man på universiteter og høyskoler. 

Anonymkode: a5aca...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe vgs er ikke 'høyt' utdannet. Det er det absolutte minimum. 

Anonymkode: 38802...9dd

Som sagt, jeg håper du ikke skader deg veldig den dagen du faller ned av hesten. Jåle. 

Anonymkode: c3271...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som sagt, jeg håper du ikke skader deg veldig den dagen du faller ned av hesten. Jåle. 

Anonymkode: c3271...f17

Det er ikke noe jålete ved dette. Du vil slite med å få medhold fra noen med hodet skrudd på i at frisøren har høy utdannelse. Det vil ikke si at hun ikke er fagperson på sitt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fagbrev i renhold er ikke en utdannelse. Treng et ikke å gå på skole for å få det.

Anonymkode: a92fb...a23

Formalisert kunnskap men ikke utdannet? Papirer på at du har lært noe, men ikke tegn til utdannelse? Forklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fagbrev i renhold er ikke en utdannelse. Treng et ikke å gå på skole for å få det.

Anonymkode: a92fb...a23

For de som har arbeidserfaring, så har renholdsoperatør ike mye undervisning som barne- og ungomsarbeidere har, er ikke barne- og ungomsarbeidere heller en utdannelse?

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trøste og bære... 

Her var det jaggu mange på høye hester! Håper dere høyt utdannede her ikke får enda større skader enn dere allerede har, den dagen dere faller ned av hestene. 

Å ha lav utdanning defineres som "ikke fullført videregående utdanning". Alle som har fullført videregående utdanning er høyt utdannet, men det er selvfølgelig mulig å ta høyere utdanning. Dere som mener man må ha studert ved høyskoler og universitet for å være utdannet, tar enkelt og greit feil. Det er henvist til mange nok referanser til dette i tråden, ytterligere dokumentasjon er unødvendig. 

Hilsen akademiker med praktisk bakgrunn og ti års høyskole- og universitetsutdanning. 

Anonymkode: c3271...f17

Tror ærlig talt ikke høyt utdannede bryr seg om å flisespikke på detaljer. De som har lavere utdannelse en de egentlig kunne tenkt seg, og dermed et snev av mindreverdighet, kan nok være nøye på å definere hvem som er «under dem», men er du trygg på deg selv bryr du deg katta. 

Anonymkode: 118e7...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, jeg håper du ikke skader deg veldig den dagen du faller ned av hesten. Jåle. 

Anonymkode: c3271...f17

VGS er ikke «høyt utdannet» uansett hvordan du vrir og vender på det altså. 

Utdannelse, ja. Verdsatt av samfunnet, ja. 

Høyt utdannet? Nei. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så nevner jeg aldri hvor jeg jobber til folk, med mindre de spør om det. Synes det er flaut å jobbe der, eier ikke yrkesstolthet lengre, og har derfor satt meg på skolebenken for å gjøre noe med det😊 blir lektor om noen år!

Anonymkode: 26d7c...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Elev VS student , nevnes ikke der.

Du har litt vanskelig for å henge med i svingene, skjønner jeg. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Det er vel heller du som har litt tungt for det (utrolig nok, siden det kan virke som om du er en innmari velutdannet og særs intellektuell akademiker... 🙄). 

Det er altså ikke elev VS student som diskuteres her, det er hvorvidt mennesker med fagbrev har utdanning eller ikke. 
Noe de selvsagt har. 

Jeg har til opplysning høyere utdanning selv, hvis du skulle leve i den villfarelse om at alle i akademia var enige med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er utdannet, har jo en utdannelse. Men trenger ikke være dannet for det. Men kanskje man har fagbrev? 😲

Anonymkode: 8b2a1...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En som er utdannet, har jo en utdannelse. Men trenger ikke være dannet for det. Men kanskje man har fagbrev? 😲

Anonymkode: 8b2a1...12c

Det burde finnes fagbrev i dannelse, rett og slett? Det kunne jo vært litt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke betryggende at det kommer «u-utdannede»folk på døra di for å yte førstehjelp til deg etter du har ringt 113 fordi du har hjerteinnfarkt? De har jo trossalt «bare» videregående skole (eller videregående utdanning som det og heter.)

Anonymkode: 7a65c...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sug lut skrev:

Det burde finnes fagbrev i dannelse, rett og slett? Det kunne jo vært litt fint.

Den utdanningen skulle maange vært kvotert inn på, gitt. Ville gjerne tatt den sjæl også. Er litt i gang da jeg holder på med "På sporet av den tapte tid" just nå. 

Fortsatt en artig tråd å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...