Gå til innhold

Du som ikke har utdannelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Anonym bruker said:

Akkurat. Man er ikke student på VGs. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Nettopp. Derfor kan man ikke få studielån for vgs. Eller?

Anonymkode: 8c5a5...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man fagbrev, så har man utdanning. Viktig utdanning. Samfunnet stopper opp hvis fagarbeiderne stopper opp. Akademikere er null verdt uten fagarbeidere. 

Anonymkode: c3271...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge noen her inne så har jeg ikke utdannelse siden jeg er autorisert helsesekretær, så det er det jeg jobber som "uten utdannelse". 

Merkelig ting å si, at man ikke er utdannet med bare videregående, respektløst rett og slett. 

Anonymkode: a2bc8...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I følge noen her inne så har jeg ikke utdannelse siden jeg er autorisert helsesekretær, så det er det jeg jobber som "uten utdannelse". 

Merkelig ting å si, at man ikke er utdannet med bare videregående, respektløst rett og slett. 

Anonymkode: a2bc8...bd5

Kommer ann på hva man legger i utdannelse da. For meg er utdannelse alt etter videregående. Jeg har utdannelse etter det men jobber med noe helt annet der jeg ikke har utdannelse.

Å bli fornærmet fordi noen mener fullført vgs ikke er utdannelse er jo tullete da. Du legger for mye i det rett og slett. 

Anonymkode: a7353...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ann på hva man legger i utdannelse da. For meg er utdannelse alt etter videregående. Jeg har utdannelse etter det men jobber med noe helt annet der jeg ikke har utdannelse.

Å bli fornærmet fordi noen mener fullført vgs ikke er utdannelse er jo tullete da. Du legger for mye i det rett og slett. 

Anonymkode: a7353...0c5

Du kan ikke legge hva du vil i det. Utdannelse er utdannelse, uansett hva du eller andre måtte mene om det.

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke legge hva du vil i det. Utdannelse er utdannelse, uansett hva du eller andre måtte mene om det.

Anonymkode: 61dac...cb1

Det er grunnleggende utdannelse ja, men ingen fullverdig utdannelse i mine øyne. Så kan vi krangle om dét, men det orker jeg ikke. 

Anonymkode: a7353...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er grunnleggende utdannelse ja, men ingen fullverdig utdannelse i mine øyne. Så kan vi krangle om dét, men det orker jeg ikke. 

Anonymkode: a7353...0c5

Hva det er i dine øyne er ikke definisjonen på det

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ann på hva man legger i utdannelse da. For meg er utdannelse alt etter videregående. Jeg har utdannelse etter det men jobber med noe helt annet der jeg ikke har utdannelse.

Å bli fornærmet fordi noen mener fullført vgs ikke er utdannelse er jo tullete da. Du legger for mye i det rett og slett. 

Anonymkode: 

Men hvorfor kan du si at man ikke er utdannet med bare videregående? Man har faktisk en tittel, man har fagbrev, svennebrev, autorisasjon, og man må jobbe for det, hvis du ikke visste det. Man får det ikke bare sendt i posten. 

Jeg er ikke fornærmet, men syns det er tullete at du kan si noe sånt, du tråkker faktisk folk ned. Skal man ikke være stolt av det man jobber med når man bare har videregående?

Er de med disse utdannelsene (som jeg menet det er) som får hverdagen til å gå rundt for oss alle.

Anonymkode: a2bc8...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikksjef.

Jeg tar fag som privatist nå og skal ta fagbrev. Jeg er foreløpig ikke redd for at jobben min skal forsvinne, men det er jo helt krise i varehandel nå til dags, så jeg har tenkt til å undersøke om det er noe jeg kan bygge videre på. 

Anonymkode: 339f6...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ann på hva man legger i utdannelse da. For meg er utdannelse alt etter videregående. Jeg har utdannelse etter det men jobber med noe helt annet der jeg ikke har utdannelse.

Å bli fornærmet fordi noen mener fullført vgs ikke er utdannelse er jo tullete da. Du legger for mye i det rett og slett. 

Anonymkode: a7353...0c5

De som har fagbrev har jo vært lærling i 2 år etter vgs da, de har ikke "bare" vgs.

Anonymkode: d8f52...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen utdanning utover studiespes. Har drevet eget firma i mange år som jeg til slutt solgte for et åttesifret beløp. Nå jobber jeg med økonomi og tjener en helt vanlig lønn på ca 700.000,- før overtid.

Anonymkode: 1c393...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er grunnleggende utdannelse ja, men ingen fullverdig utdannelse i mine øyne. Så kan vi krangle om dét, men det orker jeg ikke. 

Anonymkode: a7353...0c5

Klart fagbrev er fullverdig utdanning!! Men viss du har gått studiespesialiserande (det vi kalle allmennfag for 100 år sidan) uten å studere meir har du jo ikkje ei fullverdig utdanning. 

Men all de som påstår at fagbrev ikkje er ei utdanning tek rett og slett feil. Og de nører opp under den farlege og feilaktige oppfatninga av at alle må ta høgare utdanning for å kome nokon veg her i livet. Viss ikkje nokon går yrkesfag og tek fagbrev sit vi snart å frys utan verken hus eller veg eller mat, med langt pistrete hår og sjuke av basiluskar ingen har vaska vekk frå arbeidsplassane våre. Ikkje kan vi køyre nokon plass heller, og kollektivtransporten har stoppa.

Viss mine born blir elektrikar, tømrar, mekanikar osb blir eg skikkeleg stolt. 

Anonymkode: 7af48...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart fagbrev er fullverdig utdanning!! Men viss du har gått studiespesialiserande (det vi kalle allmennfag for 100 år sidan) uten å studere meir har du jo ikkje ei fullverdig utdanning. 

Men all de som påstår at fagbrev ikkje er ei utdanning tek rett og slett feil. Og de nører opp under den farlege og feilaktige oppfatninga av at alle må ta høgare utdanning for å kome nokon veg her i livet. Viss ikkje nokon går yrkesfag og tek fagbrev sit vi snart å frys utan verken hus eller veg eller mat, med langt pistrete hår og sjuke av basiluskar ingen har vaska vekk frå arbeidsplassane våre. Ikkje kan vi køyre nokon plass heller, og kollektivtransporten har stoppa.

Viss mine born blir elektrikar, tømrar, mekanikar osb blir eg skikkeleg stolt. 

Anonymkode: 7af48...9e5

Da kan dine barn bli det, problem solved.

Anonymkode: ec53e...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er grunnleggende utdannelse ja, men ingen fullverdig utdannelse i mine øyne. Så kan vi krangle om dét, men det orker jeg ikke. 

Anonymkode: a7353...0c5

Du, beklager å måtte si det, men dette er pisspreik. Du kan være så mye akademiker du bare orker, uten fagarbeidere stopper samfunnet! 

Ingen vei, ingen rørlegger, ingen elektriker, ingen rørlegger eller snekker. Ingen som holder det rent på arbeidsplassen din. Ingen som kjører ut varer til dagligvarebutikken, ingen bussjåfør eller trikkefører. Ikke er det noen som kan ta blodprøver av deg hos legen heller, og ingen som pleier verken deg eller din gamle, syke mor eller bestemor på sykehus eller på sykehjem. 

Å si at de med fagbrev ikke har utdannelse er fullstendig idiotisk! Vi (ja, jeg er akademiker) er fullstendig avhengig av fagarbeidere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan dine barn bli det, problem solved.

Anonymkode: ec53e...bb8

Så smålig og nedlatende du er

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan dine barn bli det, problem solved.

Anonymkode: ec53e...bb8

Så mange ungar har eg ikkje. 

Anonymkode: 7af48...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som går yrkesfag går jo ut i læretid. Det er praktisk utdanning i tillegg til VGS. Kvalmende hvor nedlatende folk er. Dere hadde ikke hatt hus å bo i, uten disse menneskene som er utdannet gjennom yrkesfag. 

Anonymkode: 34531...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer ann på hva man legger i utdannelse da. For meg er utdannelse alt etter videregående. Jeg har utdannelse etter det men jobber med noe helt annet der jeg ikke har utdannelse.

Å bli fornærmet fordi noen mener fullført vgs ikke er utdannelse er jo tullete da. Du legger for mye i det rett og slett. 

Anonymkode: a7353...0c5

Hva du mener er jo helt irrelevant. Fagbrev er og blir en utdannelse selv om du av en eller annen grunn har behov for å tenke annerledes. 

Har du for vane å lage din egen tolkning av ting sånn på generell basis? 

Anonymkode: e8d32...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger🙂 Mye fritid, god lønn og en sjef som virkelig setter pris på medarbeiderne sine👍

Anonymkode: ef225...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det mest tullete jeg har hørt! Klart fagbrev er utdannelse, utrolig nedlatende å påstå noe annet. Ja, man kan skille mellom høyere og lavere utdannelse, men en utdannelse er det så visst. Jeg kan da ikke bare bli elektriker uten å ta utdannelse.

Samfunnet går ikke rundt uten dyktige fagfolk, og å si at de ikke har utdannelse er bare for drøyt.

Anonymkode: c210a...0c2

Det er ikke nedlatende, det er avslørende. Hun avslører seg som en kunnskapsløs twit.

Anonymkode: 40030...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan dine barn bli det, problem solved.

Anonymkode: ec53e...bb8

Og det kan dine også, det skal de velge helt selv ;) 

Anonymkode: 756c6...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

I følge noen her inne så har jeg ikke utdannelse siden jeg er autorisert helsesekretær, så det er det jeg jobber som "uten utdannelse". 

Merkelig ting å si, at man ikke er utdannet med bare videregående, respektløst rett og slett. 

Anonymkode: a2bc8...bd5

Videregående skole anser jeg ikke som utdannelse, nei. Utdannelse er det som kommer etter VGS. Fagbrev er fint det. Men VGS blir aldri det samme som å studere.

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Videregående skole anser jeg ikke som utdannelse, nei. Utdannelse er det som kommer etter VGS. Fagbrev er fint det. Men VGS blir aldri det samme som å studere.

Anonymkode: 6130d...8a8

Så henne du svarer jobber sin ikke-utdannet autorisert helsesekretær...?

Folk ass...

Anonymkode: c15ab...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...