Gå til innhold

Du som ikke har utdannelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Videregående skole anser jeg ikke som utdannelse, nei. Utdannelse er det som kommer etter VGS. Fagbrev er fint det. Men VGS blir aldri det samme som å studere.

Anonymkode: 6130d...8a8

Men hva du anser og ikke er fullstendig irrelevant så lenge alle andre i samfunnet retter seg etter utdanningsreglene som gjelder. 

Anonymkode: e8d32...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Videregående skole anser jeg ikke som utdannelse, nei. Utdannelse er det som kommer etter VGS. Fagbrev er fint det. Men VGS blir aldri det samme som å studere.

Anonymkode: 6130d...8a8

Hvorfor har du sånn voldsom trang til å trykke ned andre?

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Petra Prøvedukke skrev:

Du, beklager å måtte si det, men dette er pisspreik. Du kan være så mye akademiker du bare orker, uten fagarbeidere stopper samfunnet! 

Ingen vei, ingen rørlegger, ingen elektriker, ingen rørlegger eller snekker. Ingen som holder det rent på arbeidsplassen din. Ingen som kjører ut varer til dagligvarebutikken, ingen bussjåfør eller trikkefører. Ikke er det noen som kan ta blodprøver av deg hos legen heller, og ingen som pleier verken deg eller din gamle, syke mor eller bestemor på sykehus eller på sykehjem. 

Å si at de med fagbrev ikke har utdannelse er fullstendig idiotisk! Vi (ja, jeg er akademiker) er fullstendig avhengig av fagarbeidere. 

Snu den litt rundt: 

Det du sier, og flere andre, er at man kan ikke er viktig for samfunnet uten utdannelse? 

Vi sier ikke at de ikke er viktige. Vi sier ikke at de ikke har stor betydning i samfunnet. Det var din fortolkning. Men, å studere, kan aldri kobles til VGS. Ren begrepsavklaring fra vår side. 

Det du, og alle andre her, hører er: «De er ikke viktige for samfunnet. De betyr ingenting! De har ikke betydning, og vi ser stygt på dem når de går på gaten».  Men ingen har sagt det. Så, denne ville fortolkningen må jo faktisk ha grobunn i at du mener at uten utdannelse, er man uten verdi? For det er jo ikke ord som er ytret av andre? 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Snu den litt rundt: 

Det du sier, og flere andre, er at man kan ikke er viktig for samfunnet uten utdannelse? 

Vi sier ikke at de ikke er viktige. Vi sier ikke at de ikke har stor betydning i samfunnet. Det var din fortolkning. Men, å studere, kan aldri kobles til VGS. Ren begrepsavklaring fra vår side. 

Det du, og alle andre her, hører er: «De er ikke viktige for samfunnet. De betyr ingenting! De har ikke betydning, og vi ser stygt på dem når de går på gaten».  Men ingen har sagt det. Så, denne ville fortolkningen må jo faktisk ha grobunn i at du mener at uten utdannelse, er man uten verdi? For det er jo ikke ord som er ytret av andre? 

Anonymkode: 6130d...8a8

Har man fagbrev, har man utdannelse. 

Du kan bruke så mange ord du vil, realiteten endrer seg ikke for det. 

Anonymkode: e8d32...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Snu den litt rundt: 

Det du sier, og flere andre, er at man kan ikke er viktig for samfunnet uten utdannelse? 

Vi sier ikke at de ikke er viktige. Vi sier ikke at de ikke har stor betydning i samfunnet. Det var din fortolkning. Men, å studere, kan aldri kobles til VGS. Ren begrepsavklaring fra vår side. 

Det du, og alle andre her, hører er: «De er ikke viktige for samfunnet. De betyr ingenting! De har ikke betydning, og vi ser stygt på dem når de går på gaten».  Men ingen har sagt det. Så, denne ville fortolkningen må jo faktisk ha grobunn i at du mener at uten utdannelse, er man uten verdi? For det er jo ikke ord som er ytret av andre? 

Anonymkode: 6130d...8a8

Dere kan ikke bare lage deres egne definisjoner.

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har man fagbrev, har man utdannelse. 

Du kan bruke så mange ord du vil, realiteten endrer seg ikke for det. 

Anonymkode: e8d32...30f

Igjen: Er man mindre viktig uten utdannelse?

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Igjen: Er man mindre viktig uten utdannelse?

Anonymkode: 6130d...8a8

Det er ikke det diskusjonen dreier seg om. 

 

Anonymkode: e8d32...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier du med din egne definisjon på hva utdanning er om folk med fagbrev da? 

Broren min er utdannet elektriker. Sier du at han er elektriker uten utdanning? 

Du har en veldig merkelig definisjon, men heldigvis er du ganske alene om den. 

Selvfølgelig er en faglært utdannet. 

Anonymkode: d8f52...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dere kan ikke bare lage deres egne definisjoner.

Anonymkode: 61dac...cb1

«Hvor studerte du?»

Ingen svarer videregående. Hvorfor? Fordi man er ikke student på VGS. Det er bare et rent faktum. Ingenting å krangle om. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

«Hvor studerte du?»

Ingen svarer videregående. Hvorfor? Fordi man er ikke student på VGS. Det er bare et rent faktum. Ingenting å krangle om. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Så dum er det ikke mulig å være.

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det diskusjonen dreier seg om. 

 

Anonymkode: e8d32...30f

Jo, det er jo tydelig det. Verken jeg, eller den/de andre, har påstått at de er mindre viktige. 

Det er jo dere som fortolker det slik. Så, bunner det i en egen fordom? Mindre verdig uten utdannelse? Så burde dere kanskje heller jobbe med dere selv. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så dum er det ikke mulig å være.

Anonymkode: 61dac...cb1

Flott å diskutere med en intellektuell. Det er så veloverveide argumenter. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo, det er jo tydelig det. Verken jeg, eller den/de andre, har påstått at de er mindre viktige. 

Det er jo dere som fortolker det slik. Så, bunner det i en egen fordom? Mindre verdig uten utdannelse? Så burde dere kanskje heller jobbe med dere selv. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Dere trenger ikke å skrive det, det lyser utfra innleggene deres

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dere trenger ikke å skrive det, det lyser utfra innleggene deres

Anonymkode: 61dac...cb1

Nei.

Man er elev på barneskole, ungdomsskole og videregående. 

Man er student på høyskole/universitet. Det er ikke noe å diskutere, da det er et rent faktum. 

Hva du fortolker, er helt på din kappe. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er jo tydelig det. Verken jeg, eller den/de andre, har påstått at de er mindre viktige. 

Det er jo dere som fortolker det slik. Så, bunner det i en egen fordom? Mindre verdig uten utdannelse? Så burde dere kanskje heller jobbe med dere selv. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Det er forskjell på utdannelse og høyere utdannelse. 

Ingen er verd mer eller mindre enn andre, det er det kun du som har trukket inn i diskusjonen. 

Anonymkode: e8d32...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Man er elev på barneskole, ungdomsskole og videregående. 

Man er student på høyskole/universitet. Det er ikke noe å diskutere, da det er et rent faktum. 

Hva du fortolker, er helt på din kappe. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Du kan si akkurat hva du vil, definisjonene endres ikke av den grunn.

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på utdannelse og høyere utdannelse. 

Ingen er verd mer eller mindre enn andre, det er det kun du som har trukket inn i diskusjonen. 

Anonymkode: e8d32...30f

Nei, det er jo nettopp det jeg ikke har. Det er andre som hyler opp om viktigheten av fagbrev i samfunnet. Jeg har ikke sagt et ord om høy eller lav betydning. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Man er elev på barneskole, ungdomsskole og videregående. 

Man er student på høyskole/universitet. Det er ikke noe å diskutere, da det er et rent faktum. 

Hva du fortolker, er helt på din kappe. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Spør deg igjen, hvorfor har du sånn voldsom trang til å trykke ned andre?

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan si akkurat hva du vil, definisjonene endres ikke av den grunn.

Anonymkode: 61dac...cb1

Da må du lese deg opp på definisjonene. 

For det er faktisk sånn det er.

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Man er elev på barneskole, ungdomsskole og videregående. 

Man er student på høyskole/universitet. Det er ikke noe å diskutere, da det er et rent faktum. 

Hva du fortolker, er helt på din kappe. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Utdanning, fellesbetegnelse for all læring av ferdigheter og kunnskaper. I dagligtale refererer utdanning i hovedsak til læring i grunnskole, videregående skole, høgskole og universitet. ... Voksne har også rett til voksenopplæring på både grunnskolenivå og videregående nivå. Høyere utdanning er også gratis i Norge.9. okt. 2017
 

utdanning – Store norske leksikon

Du får melde inn til Store norske leksikon at de tar feil. 

Anonymkode: e8d32...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Spør deg igjen, hvorfor har du sånn voldsom trang til å trykke ned andre?

Anonymkode: 61dac...cb1

Jeg trykker ikke ned noen. Hvis du er fornærmet, så er det jo din egen sak. 

Jeg sitter ikke med annet enn et behov for begrepsavklaring. Elev og student, er delt opp. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Videregående skole anser jeg ikke som utdannelse, nei. Utdannelse er det som kommer etter VGS. Fagbrev er fint det. Men VGS blir aldri det samme som å studere.

Anonymkode: 6130d...8a8

«Som helsesekretær er du <b>utdannet</b> sekretær tilpasset helsevesenet.»

«Utdanningsløpet i videregående opplæring vil endres til skoleåret 2020-2021.»

Begge sitater fra utdanning.no, som er drevet av Utdanningsdirektoratet. Jeg kan hoste opp tusen andre eksempler til deg.

Du er rimelig høy på deg selv når du tror du selv kan bestemme hva som ligger i begreper, og når du innbilder deg at du vet bedre en  de som er ansvarlige for skole og utdanning i Norge hva som er en utdanning og ikke.

 

 

Anonymkode: c15ab...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:
Utdanning, fellesbetegnelse for all læring av ferdigheter og kunnskaper. I dagligtale refererer utdanning i hovedsak til læring i grunnskole, videregående skole, høgskole og universitet. ... Voksne har også rett til voksenopplæring på både grunnskolenivå og videregående nivå. Høyere utdanning er også gratis i Norge.9. okt. 2017
 

utdanning – Store norske leksikon

Du får melde inn til Store norske leksikon at de tar feil. 

Anonymkode: e8d32...30f

Elev VS student , nevnes ikke der.

Du har litt vanskelig for å henge med i svingene, skjønner jeg. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trykker ikke ned noen. Hvis du er fornærmet, så er det jo din egen sak. 

Jeg sitter ikke med annet enn et behov for begrepsavklaring. Elev og student, er delt opp. 

Anonymkode: 6130d...8a8

Hvorfor skulle jeg være fornærmet?

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ringe litt rundt, og forhøre dere. 

Studerende: Universitet eller høyskole

Elev: Barneskole, ungdomskole, VGS. 

Om fagbrev er viktig for samfunnet, er ikke diskusjonen. Men man studerer ikke på VGS. 

Nå logger jeg av, og tilbringer tid med mennesker som er en smule mer spennende enn dere

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...