Gå til innhold

Du som ikke har utdannelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sekretær i fylkeskommunen. 

Har kun ett år på det som den gang var Handel og kontor. 

Får neppe en så god jobb uten mer utdannelse nå for tiden. 

Anonymkode: e8d32...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Renholder med fagbrev 

Anonymkode: d57fb...659

Da har du jo utdanning?

Anonymkode: 32ae9...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en kommune som leder assistent. Men skal begynne på skole til høsten, er lei av å være usikker på jobb, er bare innleid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber innen finans. Har jobbet meg opp, mye ansvar og over 900 000 i lønn. Ulempen er at finans er en bransje preget av mye omorganiseringer, og jeg er ikke attraktiv på arbeidsmarkedet uten formell kompetanse. Fallhøyde er stor. Jeg er avhengig av at noen som kjenner mine personlige kvalifikasjoner evnt vil ansette meg.

Anonymkode: 77a0f...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da har du jo utdanning?

Anonymkode: 32ae9...2bb

Nei, altså det er jeg ikke enig i. Man har fagbrev, og det er bra (ikke noen tvil om det ), men utdanning er det ikke. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, altså det er jeg ikke enig i. Man har fagbrev, og det er bra (ikke noen tvil om det ), men utdanning er det ikke. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Enig!

Anonymkode: 6130d...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, altså det er jeg ikke enig i. Man har fagbrev, og det er bra (ikke noen tvil om det ), men utdanning er det ikke. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Du må jo skille mellom høyere utdanning og utdanning da.

Alle med fagbrev har jo en utdanning, de er utdannet elektriker, kokk, baker, rørlegger, frisør osv. Det er jo ikke jobber du kan gjøre uten å ha noe skolering i faget.

Jeg har ingen utdanning utover generell studiekompetanse, var rødruss i min tid. Jeg jobber som butikksjef, har gått gradene og tatt mange kurs da.

Anonymkode: d8f52...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, altså det er jeg ikke enig i. Man har fagbrev, og det er bra (ikke noen tvil om det ), men utdanning er det ikke. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Er ikke fagbrev utdannelse, hva er det da? Hva med barne-og ungdomsarbeider, frisør, helsefagarbeider/hjelpepleier,, bilmekaniker, ambulansearbeider,elektriker,snekker osv.  Har ikke de utdannelse heller?

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosessoperatør med lederansvar, 700 000 i året på 10 året. Må legge til at jeg nå har tatt fagbrev!

Anonymkode: 8b2a1...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke fagbrev utdannelse, hva er det da? Hva med barne-og ungdomsarbeider, frisør, helsefagarbeider/hjelpepleier,, bilmekaniker, ambulansearbeider,elektriker,snekker osv.  Har ikke de utdannelse heller?

Anonymkode: 61dac...cb1

Da kar du gått SKOLE som nok er det HI og resten av befolkningen kaller utdannelse...

Anonymkode: 8b2a1...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kar du gått SKOLE som nok er det HI og resten av befolkningen kaller utdannelse...

Anonymkode: 8b2a1...12c

 Tror du fagbrev i renhold kommer i posten?

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mest tullete jeg har hørt! Klart fagbrev er utdannelse, utrolig nedlatende å påstå noe annet. Ja, man kan skille mellom høyere og lavere utdannelse, men en utdannelse er det så visst. Jeg kan da ikke bare bli elektriker uten å ta utdannelse.

Samfunnet går ikke rundt uten dyktige fagfolk, og å si at de ikke har utdannelse er bare for drøyt.

Anonymkode: c210a...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, altså det er jeg ikke enig i. Man har fagbrev, og det er bra (ikke noen tvil om det ), men utdanning er det ikke. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Ikke bare er det en utdanning, det er en viktig utdanning. Man trenger alle på skalaen, fra fagbrev til doktorgrad. 

Samfunnet hadde først kollapset om de fagutdannede sluttet å utføre oppgavene sine. Man trenger mer umiddelbar en elektriker eller renovatør enn en professor i statsvitenskap. 

Anonymkode: e8d32...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant hvirdan fikk fikk det til å høres ut som jeg ikke syns fagbrev er viktig, enda jeg understreket det.. 

Da har man gått videregående og fått fagbrev. Flott og viktig, men ikke utdannelse. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Videregående SKOLE

Høyere UTDANNING

Anonymkode: b736c...6dd

Akkurat. Man er ikke student på VGs. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Interessant hvirdan fikk fikk det til å høres ut som jeg ikke syns fagbrev er viktig, enda jeg understreket det.. 

Da har man gått videregående og fått fagbrev. Flott og viktig, men ikke utdannelse. 

Anonymkode: c9f2b...5e8

Jeg blir rett og slett litt matt av sånne firkantede holdninger.

"Du får fagbrev eller svennebrev etter fullført yrkesutdanning."

"Du får fagbrev eller svennebrev når du har fullført et yrkesfaglig utdanningsprogram og vært lærling i en bedrift. Du går på skole først, og deretter har du opplæring i bedrift. Det vanligste er å ta to år på skole og to år i bedrift, men dette varierer avhengig av hvilken utdanning du tar. Etter endt opplæring i bedrift tar du en svenneprøve eller fagprøve. Når du har bestått denne, får du fag- eller svennebrev

Hvis du tar utdanning i et av de tradisjonelle håndverksfagene, får du som regel svennebrev. Fagbrev får du dersom du tar en utdanning innen ulike yrker i industrien og i noen håndverksfag."

https://utdanning.no/tema/nyttig_informasjon/fagbrev_og_svennebrev

Anonymkode: 61dac...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tror det er opp til dem selv å definere hva utdanning er kan umulig ha fullført grunnskolen. JO, FAGBREV ER UTDANNING!

Anonymkode: c15ab...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...