Gå til innhold

Jeg trenger mer utdannelse, men har ingen penger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 29.1.2020 den 13.47, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hvordan det fungerer. men mulig du ikke forstår helt hva jeg skriver? 
Jeg har per i dag ingen jobb. Jeg mottar aap. Jeg har søkt over 100 jobber som jeg egentlig kan bruke utdannelsen jeg har til, men jeg når aldri helt opp. Jeg får lov av nav å ta små kurs og evt kortvarig fagskole på maks 6 mnd. Dette har jeg allerede, og det gir ingen jobb. Nav stopper aap om jeg starter på utdanning de ikke har godkjent, og blant det de ikke godkjenner er høyskole/universitet. 

Anonymkode: a6062...01f

Mest sannsynlig er det ikke utdannelsen din som er problemet, men heller det at du omtrent ikke har noen arbeidserfaring og går på AAP, i tillegg til denne nei- hatten. Hva med å be NAV ordne en praksisplass?

Anonymkode: c8a8e...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir litt vanskelig å gi råd når du svarer hvert råd med informasjon som er helt feil. Tror du burde fått rådgivning på flere av disse områdene for du har store hull i kunnskapen din 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig er det ikke utdannelsen din som er problemet, men heller det at du omtrent ikke har noen arbeidserfaring og går på AAP, i tillegg til denne nei- hatten. Hva med å be NAV ordne en praksisplass?

Anonymkode: c8a8e...e07

Jeg har mye arbeidserfaring. Jeg jobbet i over 20 år før jeg ble syk. 
Jeg hr søkt om praksis i kommunen, men de ønsket ikke ta inn noen nå da alle har mer enn nok å gjøre med sammenslåinger. Jeg har selv tatt kontakt med noen bedrifter og de har meldt tilbake at de ikke ønsker praktikanter fordi de må følges opp mye hele tiden og det er mye papirer og mye jobb med praktikanter.

Anonymkode: a6062...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ms.science skrev:

Det blir litt vanskelig å gi råd når du svarer hvert råd med informasjon som er helt feil. Tror du burde fått rådgivning på flere av disse områdene for du har store hull i kunnskapen din 😕

Hva er det som er feil. Jeg svarer kun det nav har sagt til meg. Dersom nav opplyser meg feil, så trenger jeg dokumentasjon på det

Anonymkode: a6062...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nettstudier på Bi, da? Eller Høyskolen Kristiania? Da kan du ta det hjemmefra når du er i form. 

De har en del økonomi /administrasjonsfag, og en del annet også. Kanskje du kan trekke veksler på den utdanningen du allerede har også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Hva med nettstudier på Bi, da? Eller Høyskolen Kristiania? Da kan du ta det hjemmefra når du er i form. 

De har en del økonomi /administrasjonsfag, og en del annet også. Kanskje du kan trekke veksler på den utdanningen du allerede har også? 

Så lenge nav ikke dekker en ny bachelor og gir ts aap under hele løpet, er ingenting interessant. 

Anonymkode: 4a326...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge nav ikke dekker en ny bachelor og gir ts aap under hele løpet, er ingenting interessant. 

Anonymkode: 4a326...26d

Det er da veldig mange ting som er interessant å studere. Men uten inntekt, så kan jeg ikke studere.

Anonymkode: a6062...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 14.36, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg ønsker å jobbe, ikke være ufør. Jeg vil ikke gro fast hjemme

Anonymkode: a6062...01f

Du lukta ikke på dette forslaget engang? 

På 30.1.2020 den 0.10, Anonym bruker skrev:

Men hva om du bruker det halve året på å lære deg fotografering, og så går du i gang som frilansjournalist? Du skriver jo godt, har samfunnsrelevant utdannelse og trenger ikke jobbe på dårlige dager dersom du skal skrive for en avis eller et fagblad.

Anonymkode: ecdf7...311

 

Anonymkode: ecdf7...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på etter å ha lest hele denne tråden, er om det i det hele tatt er realistisk å tenke at du kan jobbe med de diagnosene du har?

Anonymkode: 1acd9...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg lurer på etter å ha lest hele denne tråden, er om det i det hele tatt er realistisk å tenke at du kan jobbe med de diagnosene du har?

Anonymkode: 1acd9...200

Hun vil ikke gro fast hjemme... 🙄

Anonymkode: ecdf7...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...