Gå til innhold

Ydmykende å måtte tjene penger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

SÅ HVORFOR FIKK JEG JOBB FØR??? Og hvirfor kom jeg til intervju???? Og hvordan er det virkelig mulig å gjøre god karriere?

Anonymkode: e7971...b83

Jeg tror at du er for syk til å fungere i en jobb for tiden, og det merkes selvsagt umiddelbart i en intervjusituasjon. 

 

Anonymkode: 560df...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at du er for syk til å fungere i en jobb for tiden, og det merkes selvsagt umiddelbart i en intervjusituasjon. 

 

Anonymkode: 560df...c4b

Det tror jeg også.

Anonymkode: 14328...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan begynne med å fullføre videregående. Uten det får du garantert ikke jobb.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Har gått vdg. Har gens.

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldersgrense på utenlandske menn er det virkelig ikke. Det er du som velger å ikke ta kontakt. Og ingen står i veien for at du kan leve slik du vil, det er du som stopper deg selv. Har du gode referanser når du søker jobb?  Kanskje du må finne andre referanser.

Anonymkode: 5859f...e38

Ingenting i veien med referansene. En arbeidsgiver har kontaktet ene, og det var bare positivtsa hun. 
 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at du er for syk til å fungere i en jobb for tiden, og det merkes selvsagt umiddelbart i en intervjusituasjon. 

 

Anonymkode: 560df...c4b

Men hvordan bli frisk uten noe å gjøre??? Jeg har behov for impulser! Jeg kjeder meg lett. Jeg trenger å gjøre noe! Jeg jobber fort! Jeg elsker å sortere! Jeg elsker å gi service! Men, jeg er en feil. 
Alt føles som en straff. Jeg må gjøre ting uten å høre til. Jeg hører da ikke til. 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at du er for syk til å fungere i en jobb for tiden, og det merkes selvsagt umiddelbart i en intervjusituasjon. 

 

Anonymkode: 560df...c4b

Såååå hva skal jeg innstille meg på da?????? Være lykkelig fordi jeg har fri? Og kan gå? 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, Anonym bruker said:

Men hvordan bli frisk uten noe å gjøre??? Jeg har behov for impulser! Jeg kjeder meg lett. Jeg trenger å gjøre noe! Jeg jobber fort! Jeg elsker å sortere! Jeg elsker å gi service! Men, jeg er en feil. 
Alt føles som en straff. Jeg må gjøre ting uten å høre til. Jeg hører da ikke til. 

Anonymkode: e7971...b83

Søk jobb på Fretex sitt sorteringslager eller en avfallsdeponi, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, beef sister skrev:

Søk jobb på Fretex sitt sorteringslager eller en avfallsdeponi, da. 

Ja ja. Jeg søker på mye jeg. Vi får se om det blir svar etter hvert. 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen av oss blir liksom aldri noe! Det er helt utrolig at noen i min alder er advokat !!!! Jeg er en av de der nederst nede. 
 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Anonym bruker said:

Men noen av oss blir liksom aldri noe! Det er helt utrolig at noen i min alder er advokat !!!! Jeg er en av de der nederst nede. 
 

Anonymkode: e7971...b83

De færreste er advokater.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samtale med mamma på tlf i kveld. Hun sa det hadde vært jordskjelv i Tyrkia og folk har dødd. Jeg er tross alt ganske heldig som er her. Og da sa jeg det jeg følte. Jeg vil heller dra dit, dø i et jordskjelv enn å være her og leve slik. Kanskje denne Asperger greia bare er en trygghet for meg. 
Den gjør så jeg ikke kan mye. Mye er ikke mulig. 
Men seriøst. Heller dø i Tyrkia enn å fortsette å leve slik. Jeg sa også at er det noen som ikke skal være redd for å miste ungen sin så er det henne (mamma). Hun har jo en datter som ikke kommer seg ut i livet. 
Men så sa hun at hun alltid har det vondt og er mentalt forberedt på å ikke få følge meg resten av livet. Jeg vet jo ikke. Hvem er jet viktig for liksom ? Jeg er jo en av de svake når jeg ikke engang klarer å skaffe meg noe. 
Og det er jo mange om beinet . Og jeg gidder egentlig ikke ofte så mye om jeg skal få dobbelt så mye tilbake. Men keg hater denne jævla befolkningsveksten . Det er den som gjør at alle krisene oppstår. Og de helvetes mødrene som drar til Danmark fordi de ikke har mann men MÅ ha barn. De øker befolkningen unøsdvendig. Synd det er lov, men er penger i det.

 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De færreste er advokater.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Selvfølgelig. Men at det er mulig. Jeg driter dessuten i hva «de fleste» er altså. Jeg er så lei av «vanlig» tankegangen deres! Skal jeg BARE se på hva som er vanlig? 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Anonym bruker said:

Selvfølgelig. Men at det er mulig. Jeg driter dessuten i hva «de fleste» er altså. Jeg er så lei av «vanlig» tankegangen deres! Skal jeg BARE se på hva som er vanlig? 

Anonymkode: e7971...b83

Du sikter alt for høyt.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva koster det om jeg skal ta voksen videregående da? Eller vil det ha noe for seg i det hele tatt? Å starte på salg og service? 
Jeg har helse og sosial, barn og ungdom. Tok det jævla året fordi jeg ville få studiekompetanse. Jeg har påbygg. 
Men kan jeg ta helseservice og bytte ut tverrfaglig barn ungdom? Jeg gikk jo først design og håndverk men sluttet pga mobbing, depresjon, vold fra jente i klassen, og at jeg ikke tenkte kosthold den tiden så jeg spiste mildt sagt drittmat så fungerte ikke d hele tatt. 
Jeg kunne da velge å gå bare grunnfag og ikke programfag. For da kunne jeg starte på en annen linje og ta bare tverrfaglig/programfag. 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

... eller etnisk norske jenter? Er knapt en blondine å se i disse yrkene. 

Anonymkode: 210d6...b2e

Da har du lite kjennskap til eldreomsorgen.

Anonymkode: 29516...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt samtale med mamma på tlf i kveld. Hun sa det hadde vært jordskjelv i Tyrkia og folk har dødd. Jeg er tross alt ganske heldig som er her. Og da sa jeg det jeg følte. Jeg vil heller dra dit, dø i et jordskjelv enn å være her og leve slik. Kanskje denne Asperger greia bare er en trygghet for meg. 
Den gjør så jeg ikke kan mye. Mye er ikke mulig. 
Men seriøst. Heller dø i Tyrkia enn å fortsette å leve slik. Jeg sa også at er det noen som ikke skal være redd for å miste ungen sin så er det henne (mamma). Hun har jo en datter som ikke kommer seg ut i livet. 
Men så sa hun at hun alltid har det vondt og er mentalt forberedt på å ikke få følge meg resten av livet. Jeg vet jo ikke. Hvem er jet viktig for liksom ? Jeg er jo en av de svake når jeg ikke engang klarer å skaffe meg noe. 
Og det er jo mange om beinet . Og jeg gidder egentlig ikke ofte så mye om jeg skal få dobbelt så mye tilbake. Men keg hater denne jævla befolkningsveksten . Det er den som gjør at alle krisene oppstår. Og de helvetes mødrene som drar til Danmark fordi de ikke har mann men MÅ ha barn. De øker befolkningen unøsdvendig. Synd det er lov, men er penger i det.

 

Anonymkode: e7971...b83

Drit nå i mor di, kutt navlestrengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ganske mye om hvem som utdannet seg innen helse- og oppvekst. Det sier ganske mye at mange klasser må ha forsterket norskopplæring.

Uansett: er det mer ærverdig å jobbe innen helse enn innen bygg og anlegg?

Anonymkode: 210d6...b2e

Jøss. Tror du det bare er helsefagarbeidere som har tatt studiet på VGS i Norge som jobber i eldreomsorgen med stell og rumpetørking? Det er også mengder av sykepleiere i eldreomsorgen, leger som ikke har fått turnus, ufaglærte eller faglærte fra Sverige osv.

Anonymkode: 29516...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Tror du det bare er helsefagarbeidere som har tatt studiet på VGS i Norge som jobber i eldreomsorgen med stell og rumpetørking? Det er også mengder av sykepleiere i eldreomsorgen, leger som ikke har fått turnus, ufaglærte eller faglærte fra Sverige osv.

Anonymkode: 29516...20d

Huffda. Dette hadde egentlig passet i en annen tråd , men slik skjer. Dette er likevel ikke yrker jeg ser ned på. Men jeg hadde ikke taklet det. Jeg har jobbet såvidt på eldrehjem og ble nedfor fra dag 1. Spurte flere som jobber der og de trives på jobb. Dette er en viktig jobb og jeg føler nesten jeg har plikt til det. Men jeg må da offer hele meg selv 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

men jeg søker jobber som bare faen! Men får ikke en jævla jobb! Jeg skjønner ikke hva som er galt når jeg faktisk er frisk nok til å jobbe, erfaring til og med. 
Ja, jeg vet det ligger selvverd i å jobbe, men hjelper lite når man ikke får jobb.
Jeg er også veldig sint på meg selv. For jeg har ikke lyst til å tilbake til jobben jeg hadde for en del år siden, det vil føles som ta mange skritt tilbake. 
Men jeg tenker at slik går det, og slik er det nødt til å gå, fordi jeg tar feil valg hele tiden. 
Jeg er ikke ment for å være lykkelig tror jeg, og det med at "det ordner seg til slutt" "livet blir bedre" tror jeg er bare tull. For eg tror faktisk det bare blir verre. jeg klarer ikke nyte tilværelsen i det hele tatt....eneste jeg kan nyte er at jeg er frisk (enn så lenge). Irriterer meg grønn at de jævla sjefene ikke kan gi meg noe snart, og så må jeg sikkert begynne å se på deg jeg direkte mistrives med igjen. 
 

Anonymkode: e7971...b83

Har du nå noen år med hull på CV'en?

Sett bort fra den siste jobben din som du ikke vil gå tilbake til: Har du en annen tidligere jobb som du kunne tenke deg å vende tilbake til, og kan høre med om vil ansette deg på ny? Har du mulighet til å studere?

Anonymkode: 29516...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du nå noen år med hull på CV'en?

Sett bort fra den siste jobben din som du ikke vil gå tilbake til: Har du en annen tidligere jobb som du kunne tenke deg å vende tilbake til, og kan høre med om vil ansette deg på ny? Har du mulighet til å studere?

Anonymkode: 29516...20d

Dere leser ikke så nøyaktig da. Min første jobb var når jeg var 20. Sommerjobb. I den lokale nærbutikken. Sur sjef (fått vite i ettertid at hun var deprimert pga noe i privatlivet). Dårlig opplæring. Trivdes ikke, men var nå en jobb.

Skole igjen. Jobb i feriene. Alle ferier. En grei jobb om du bare skal tjene penger. Men ingen fremtid. Mannsdominert også. Eldre grisete mannfolk. Jeg følte meg alene som jente der. De pene jentene jobbet i klesbutikker liksom. Men jeg var jo fra bygda der dette var litt mer alternativet. Denne jobben hadde jeg i flere år. Kunne bare tiltre når jeg hadde ferie. 
 

Fullførte påbygg. Beinhardt for meg med mine diagnoser. Satt oppe om nettene med lekser. Gjorde gjerne ikke annet etter skoletid. 
 

Fortsatte med jobben da jeg strøk i matte. Stod i matte med 2. Fortsatte i jobben. Grodde fast. Jobbet og jobbet opp penger. Måtte bryte opp. Flyttet. Søkte jobber uten napp. Fikk napp på samme jobb. Trivsel Ikke helt. Mannsdominert igjen. Ei jente begynte der da men sluttet like fort. 

Brøt ut igjen. Fant sted i Oslo. Kompis av slektning hadde sted. Jeg sa opp jobben for jeg var så lei og de truet noen ganger med å ikke betale dersom jeg ikke ville møte de dagene jeg hadde fri. Truet dem tilbake med LO. Sa opp. Betalte husleie for første gang uten stipend. Livredd for å måtte på nav og bli blakk. En jobb jeg hadde søkt for 2 mnd siden ringte. Fikk den. Men var visst bare annenhver helg!!! Men var mye sykemeld og jeg jobbet så godt som fulltid. Fikk etter hvert fulltid fordi jeg var så flink å stille opp og gjorde en bra jobb. Holdt meg der. Til det ble slutt.

Fikk tilkallingsjobb, og jobbet fra 3 dager i uken og fast hver helg. Men sjefen ødela bedriften. Da ble jeg uten jobb.

Nå står jeg her. Jeg fikk jobb hos bemanningsbyrå men tok en operasjon som gjorde meg bevegelseshemmet et par dager. Så jeg fikk den ikke....... de skal si fra når det kommer noe for meg igjen..... 

Ellers søker jeg jobber. Jeg har også fått enda en referanseperson. En som savner å jobbe med meg.

Det er de første jobbene jeg ikke vil tilbake til. Den siste der jeg jobbet fulltid har jeg søkt, men jeg kom ikke videre. Søknaden går til en sjef jeg ikke kjenner. Det er en kjempe stor bedrift med mange mange avdelinger, så et rykte om meg går ikke. Men jeg savner å jobbe der. Jeg har også vært der og ser at jeg ikke skjønner hva de ansatte der har som jeg ikke har..... mange gjør det bra, men jeg har virkelig ikke vært imponert et par ganger.

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes dette er et større problem blandt små prinsesser som ikke «takler» vgs, men som i egne øyne er aaaaltfor fine til å nedverdige seg til en hvilken som helst jobb. Kunne ikke falt dem inn å ta fatt i rørleggertanga, hammeren, saga eller begi seg ut på et tak som må fikses i regn og stiv kuling - slik gutta gjerne gjør.

Anonymkode: 210d6...b2e

 

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mens du snakker respektfullt ovenfor gutta som sliter? Det er du som dro inn kjønn.

Jeg har heller aldri sagt at jeg jobber MED ungdom. Jeg jobbet innen utdanning på vgs-nivå. Det er ganske mye arbeid som ikke innebærer direkte kontakt med elevene.

Anonymkode: 210d6...b2e

Nei, det var nok du som dro inn kjønn.... 

Anonymkode: c7f43...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

SÅ HVORFOR FIKK JEG JOBB FØR??? Og hvirfor kom jeg til intervju???? Og hvordan er det virkelig mulig å gjøre god karriere?

Anonymkode: e7971...b83

Mulig du virket mer mentalt stabil tidligere, men nå lyser det jo antakelig rødt med en gang du kommer inn døra. Du blir ikke akkurat bedre av å skrive det ene meningsløse innlegget etter det andre. Dagene dine bruker du jo til å velte deg i medlidenhet inne her og det kan ikke akkurat være bra for deg eller oss!

Anonymkode: 79815...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig. Men at det er mulig. Jeg driter dessuten i hva «de fleste» er altså. Jeg er så lei av «vanlig» tankegangen deres! Skal jeg BARE se på hva som er vanlig? 

Anonymkode: e7971...b83

Du ser jo ikke på det som er vanlig, du er opptatt av av å syte deg gjennom hver eneste dag! Jeg er så lei av det "vanlige" maset ditt og tankegangen på at du burde ha vært noe spesielt.

Anonymkode: 79815...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her. Jeg forstår at du har noen utfordringer med tanke på diagnoser. Men du må slutte med selvmedlidenheten, bitterheten og negativiteten. Tror du at den eneste som sliter? Mange har ulike utfordringer. Men du har merkbart selvsentrert, det er som om du tror utfordringene dine er helt unike. Det er de ikke. 

Hva med Nav? Helt ærlig, når jeg leser hvordan du skriver, tenker jeg at ordinært arbeidsliv muligens er å sikte for høyt. Hva med tilrettelagt arbeidspraksis?

 

Anonymkode: 2d4fc...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hør her. Jeg forstår at du har noen utfordringer med tanke på diagnoser. Men du må slutte med selvmedlidenheten, bitterheten og negativiteten. Tror du at den eneste som sliter? Mange har ulike utfordringer. Men du har merkbart selvsentrert, det er som om du tror utfordringene dine er helt unike. Det er de ikke. 

Hva med Nav? Helt ærlig, når jeg leser hvordan du skriver, tenker jeg at ordinært arbeidsliv muligens er å sikte for høyt. Hva med tilrettelagt arbeidspraksis?

 

Anonymkode: 2d4fc...fcc

Et selvfølge for en Asperger ;) vi kan jo ingenting. Tenk å ikke klare jobb en gang med en fysisk frisk kropp

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...