Gå til innhold

Ydmykende å måtte tjene penger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det på jobbintervjuer?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Bra. Men hvordan vet man det?? 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Bra. Men hvordan vet man det?? 

Anonymkode: e7971...b83

Det går vel ikke så bra hvis du ikke får jobben?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går vel ikke så bra hvis du ikke får jobben?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Eller noen var bedre!! Klarer dere ikke bruke hodet? Som om det bare er en person om en jobb??

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller noen var bedre!! Klarer dere ikke bruke hodet? Som om det bare er en person om en jobb??

Anonymkode: e7971...b83

Det er jo hele poenget🤦‍♀️ Du har ikke nok erfaring, mangler utdanning og/eller er bare ikke rette for jobben. Hvorfor i all verden har du fått for deg at det skal være så innmari lett å få seg jobb i Oslo? Uten formell kompetanse? 

Anonymkode: c2ac7...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en dame med Asperger. Hun har mann og barn, virker lykkelig. Vet ikke om hun er i jobb. Men poenget mitt er: ikke la diagnosen din bli en unnskyldning til å bli negativ og sutrete. Det i seg selv er utiltrekkende. Det kan godt være det er synd på deg. Men det gjelder mange mennesker. Det er ikke de som mestrer livet sin feil at du ikke mestrer ditt. Bare du kan endre tilværelsen din. 

Anonymkode: 2d4fc...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo hele poenget🤦‍♀️ Du har ikke nok erfaring, mangler utdanning og/eller er bare ikke rette for jobben. Hvorfor i all verden har du fått for deg at det skal være så innmari lett å få seg jobb i Oslo? Uten formell kompetanse? 

Anonymkode: c2ac7...c87

SÅ HVORFOR FIKK JEG JOBB FØR??? Og hvirfor kom jeg til intervju???? Og hvordan er det virkelig mulig å gjøre god karriere?

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo hele poenget🤦‍♀️ Du har ikke nok erfaring, mangler utdanning og/eller er bare ikke rette for jobben. Hvorfor i all verden har du fått for deg at det skal være så innmari lett å få seg jobb i Oslo? Uten formell kompetanse? 

Anonymkode: c2ac7...c87

OG DET ENESTE ER VEL SKOLE. SKOLE SKOLE SKOLE SKOLE. Eneste samfunnet er for er lesing og skole. Bare ironisk at vi som sliter på dette områder er de som må bruke mest tid der. 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å herre fred... 

Du igjen. 🥵

Anonymkode: e20dc...4fd

Driter i deg

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

SÅ HVORFOR FIKK JEG JOBB FØR??? Og hvirfor kom jeg til intervju???? Og hvordan er det virkelig mulig å gjøre god karriere?

Anonymkode: e7971...b83

Hvordan i all verden skal vi vite det? Hvor fikk du disse jobbene da? Og hvordan? I Oslo? 

Anonymkode: c2ac7...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i all verden skal vi vite det? Hvor fikk du disse jobbene da? Og hvordan? I Oslo? 

Anonymkode: c2ac7...c87

Dere skriver jo mangel på erfaring og utd. Trenger bi utd for det enkleste nå?? Det er Ikke vanskelig å lære noe man ikke har gjort så der overvurderer virkelig jobbene sine oppgaver! 
ja i Oslo. 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Anonym bruker said:

Dere skriver jo mangel på erfaring og utd. Trenger bi utd for det enkleste nå?? Det er Ikke vanskelig å lære noe man ikke har gjort så der overvurderer virkelig jobbene sine oppgaver! 
ja i Oslo. 

Anonymkode: e7971...b83

Har du så lett for å lære går vel et par år på,skola greit?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du så lett for å lære går vel et par år på,skola greit?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Men tar skole ALDRI slutt???? Er forskjell på eksamen og praksis. Virker som skole er hele livet jo!!! 
Dessuten kjenner jeg mange som ikke har utdannelse utover VGs. Var servitør og har bare fått jobber. 
 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du så lett for å lære går vel et par år på,skola greit?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Skole skole skole. Hva er det jeg liksom skal ta da??? Og hva er det som er så vanskelig med disse oppgavene at det trengs så mye teori? 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så føler jeg at jeg er frem i tid, men helvetes treige nevrotypikere er ikke der enda. Alt må dokumenteres, bevises fler ganger før det blir noe nytt. Det ligger sikkerhet i at ting er dokumentert, men det går så treigt alt sammen! Eller det går treigere og treigere. For snart trenger man vel en bachelorgrad for ditt og datt! Ei venninne skal kanskje starte noe snart da, hun utdanner seg og vil da ansette meg. Men da kommer vel de som faktisk har utdannelsen (vdg fagbrev grad) og klager vil jeg tro ;) hesikkes mennesker altså. Er jo over alt

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

SÅ HVORFOR FIKK JEG JOBB FØR??? Og hvirfor kom jeg til intervju???? Og hvordan er det virkelig mulig å gjøre god karriere?

Anonymkode: e7971...b83

Fordi du fungerte bedre sosialt før kanskje? Det kan godt hende at det hele tiden er én søker som er bedre enn deg, men det kan også hende at arbeidslivets krav har blitt større eller at du har blitt dårligere på å «selge deg selv». Det er hardt og brutalt når svarene til deg fokuserer på «så negativ og sutrete som du er», men jeg tror dessverre det kan være i nærheten av sannheten. Når du skriver er det i hvert fall åpenbart at du mangler tro på deg selv, du mangler tillit til at verden er rettferdig og til at andre vil deg vel. I en intervjusituasjon vil det selvfølgelig skinne gjennom. Når jeg intervjuer folk hender det jeg tenker at det der kan du da ikke si. Hvis folk ringer meg etter at stillingen er besatt og lurer på hva som gjorde at de ikke fikk jobben, gir jeg dem den tilbakemeldingen. Jeg ringer imidlertid ikke rundt uoppfordret. Kanskje er du der at du kan be om en tilbakemelding, få den, og ta den til etterretning. Kanskje er du ikke helt der akkurat nå. Anbefaler deg allikevel å spørre om hva du kunne gjort annerledes, for på et eller annet tidspunkt kommer du kanskje tilbake i en mer positiv sirkel og klarer å bli aktør i eget liv. Den bobla rundt deg blir kanskje ikke borte, men du kan helt sikkert gjøre sirkelen større og handlingsalternativene flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, Anonym bruker said:

SÅ HVORFOR FIKK JEG JOBB FØR??? Og hvirfor kom jeg til intervju???? Og hvordan er det virkelig mulig å gjøre god karriere?

Anonymkode: e7971...b83

Det var jeg som svarte det totalt uinteressante svaret om gutterom (...).

Du er 28 eller deromkring? Du har holdninger som noen ungdommer har. De fleste av oss gir slack til ungdommer fotdi vi tror de vil modnes. Som voksen får du ikke lengre denne goodwill'en.

Umoden 20-åring, okey...arbeidsgiver kan satse på det. Umoden 28-åring skremmer arbeidsgivere

Anonymkode: cf67b...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ydmykende å  måtte jobbe for å tjene penger???

Jeg er syk, og greier for tiden ikke å jobbe, DET er MYE mere ydmykende!!

Vær glad du, for at vi har Nav som hjelper oss når vi trenger det, enten det er sykdom eller arbeidsledighet. 

Anonymkode: 14328...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Iiiiik skrev:

Fordi du fungerte bedre sosialt før kanskje? Det kan godt hende at det hele tiden er én søker som er bedre enn deg, men det kan også hende at arbeidslivets krav har blitt større eller at du har blitt dårligere på å «selge deg selv». Det er hardt og brutalt når svarene til deg fokuserer på «så negativ og sutrete som du er», men jeg tror dessverre det kan være i nærheten av sannheten. Når du skriver er det i hvert fall åpenbart at du mangler tro på deg selv, du mangler tillit til at verden er rettferdig og til at andre vil deg vel. I en intervjusituasjon vil det selvfølgelig skinne gjennom. Når jeg intervjuer folk hender det jeg tenker at det der kan du da ikke si. Hvis folk ringer meg etter at stillingen er besatt og lurer på hva som gjorde at de ikke fikk jobben, gir jeg dem den tilbakemeldingen. Jeg ringer imidlertid ikke rundt uoppfordret. Kanskje er du der at du kan be om en tilbakemelding, få den, og ta den til etterretning. Kanskje er du ikke helt der akkurat nå. Anbefaler deg allikevel å spørre om hva du kunne gjort annerledes, for på et eller annet tidspunkt kommer du kanskje tilbake i en mer positiv sirkel og klarer å bli aktør i eget liv. Den bobla rundt deg blir kanskje ikke borte, men du kan helt sikkert gjøre sirkelen større og handlingsalternativene flere. 

Takk for noe annet enn «herregud er det mulig» :) konstruktivt.

Men målet med livet er at denne bobla skall bli borte. Den har vært borte før. Men det er så kort imellom!:( og når jeg har drukket da, men kan jo ikke drikke hver gang jeg vil være lykkelig. 
 

Jeg har blitt mer negativ ja; men det er fordi surheten mot meg selv øker. Hver dag Er en påminnelse om at jeg er meg. Jeg burde aldri sikte sørlig høyt. Det er aldergrense på utenlandske menn (ikke for små jenter med Asperger). Og jeg kan ikke ha ansvar for noe 😕 Tror jeg bare feiler i alt.

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men om alle tenkte som deg hvordan  skal du få brød? 

Anonymkode: 3e30c...4fe

Hæ? Så urelevant. Jeg tenker at det er positivt at folk har sine interesser og gjør noe de liker. Jeg får jo ikke gjøre det jeg liker, ikke engang om jeg mestrer det!!!! Jeg skal bare ta det nav eller samfunnet ber meg ta. Det ingen vil ha som er lett å få ;) men slik er det når man har As, det er et selvfølge at man ikke bestemmer selv da.

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ydmykende å  måtte jobbe for å tjene penger???

Jeg er syk, og greier for tiden ikke å jobbe, DET er MYE mere ydmykende!!

Vær glad du, for at vi har Nav som hjelper oss når vi trenger det, enten det er sykdom eller arbeidsledighet. 

Anonymkode: 14328...7ae

Nei for det er griseflaks at jeg er født i Norge slik sett. Men føler meg så feig. I utlandet hadde jeg sikkert vært prostituert. Besten så jeg vurderer det her og. For jeg er jo jomfru, og finne nok ikke noen mann likevel. 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Anonym bruker said:

Skole skole skole. Hva er det jeg liksom skal ta da???

Du kan begynne med å fullføre videregående. Uten det får du garantert ikke jobb.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for noe annet enn «herregud er det mulig» :) konstruktivt.

Men målet med livet er at denne bobla skall bli borte. Den har vært borte før. Men det er så kort imellom!:( og når jeg har drukket da, men kan jo ikke drikke hver gang jeg vil være lykkelig. 
 

Jeg har blitt mer negativ ja; men det er fordi surheten mot meg selv øker. Hver dag Er en påminnelse om at jeg er meg. Jeg burde aldri sikte sørlig høyt. Det er aldergrense på utenlandske menn (ikke for små jenter med Asperger). Og jeg kan ikke ha ansvar for noe 😕 Tror jeg bare feiler i alt.

Anonymkode: e7971...b83

Aldersgrense på utenlandske menn er det virkelig ikke. Det er du som velger å ikke ta kontakt. Og ingen står i veien for at du kan leve slik du vil, det er du som stopper deg selv. Har du gode referanser når du søker jobb?  Kanskje du må finne andre referanser.

Anonymkode: 5859f...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...