Gå til innhold

Ydmykende å måtte tjene penger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, det kan det fint være. Men for A-jenter som er så psykisk syk som du er, som nekter å være ærlig med lege/terapeut, som ikke spiser nok og riktig mat, men som sulter seg selv, som ikke gidder følge noen av de rådene du får... så nei, da er ikke Oslo stedet for deg. Ikke nå. Ikke før du begynner å gjøre det du må for å bli friskere!

Slutt å skrive på nettet og ta dette med legen og terapeuten din!

Anonymkode: 1397c...9cd

Hva er for meg da?? Små drittbygder? Hva er så farlig med Oslo? «Ikke nå» betyr for alltid. Hva mener du jeg skal da? Flytte til hjembygda igjen? Jeg fatter ikke at det er mulig å være så uviten og kjedelig i meningen som det du er

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du stenger deg selv inne når du nekter å følge rådene du får og nekter å være ærlig med lege og terapeut.

Det er ikke Aspergeren som er ditt største problem. Det er bare unnskyldningen du bruker for å ikke ta tak i alle de andre problemene dine.

Anonymkode: 1397c...9cd

Hva er alle andre problemene? Jeg har vært lykkelig og følte livet åpnet seg. Men får alltid en beskjed om at jeg ikke er bra nok. Det er noe med meg. Og jeg ser det ikke selv. Hvordan skal jeg da klare å like meg selv? Får hele tiden kritkk. Andre får skryt. 
Og så kaster jeg bort hele livet på dette da. Ingen sex, ingen kjæreste, ingen storby osv. Kjedelige drittbygder, bare de nærmeste og ingen inntekt..::men dette er et selvfølge når det er meg. 
 

 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så virker det som at en må være lykkelig de små stedene først. Jeg kommer aldri til å bli lykkelig der. 
Jeg pleier å reise tilbake til stedet jeg bodde i 16. For det minner meg om da jeg skulle til Tyrkia for første gang. 
Nå er jeg liksom bare her og eksisterer og har ingen fremtidsplaner. Jeg vet hva jeg vil men jeg er feil. 
Skulle ønske jeg bare kunne sparket vekk alle som stod i veien for meg og levd eget liv som jeg ville. 
 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er for meg da?? Små drittbygder? Hva er så farlig med Oslo? «Ikke nå» betyr for alltid. Hva mener du jeg skal da? Flytte til hjembygda igjen? Jeg fatter ikke at det er mulig å være så uviten og kjedelig i meningen som det du er

Anonymkode: e7971...b83

Ta dette med terapeuten din og innrøm til både terapeut og lege at du sulter deg selv!

Når du ikke liker de rådene du får, da reagerer du med å angripe meg. Det viser at du vet at noe av det jeg skrev stemmer for deg. Bl.a. det med at du sulter deg selv og ikke er ærlig med hverken legen din eller terapeuten din. Du er også intelligent nok til å vite at hvis du ikke er ærlig med dem så vil du ikke få riktig og nok hjelp. Ergo tar du et valg.

Ang. kjedelig og uviten - jeg har bodd flere år i ulike land, har jobbet beinhardt for å nå mine mål med jobb og utdanning. Selv når alle sa det ville være helt umulig for meg å oppnå noe av det valgte jeg å bite tennene sammen og jobbe knallhardt for å greie det. Jeg valgte å ikke la andre få definere hvem jeg var eller hva jeg kunne gjøre. Var de mye kjedelig underveis? Ja. Hadde jeg mange "drittjobber" (som du kaller det) underveis? Ja, ingen tvil - men jeg lærte av hver enkelt av de jobbene, de utviklet meg og gjorde meg langt dyktigere både med mennesker og i den jobben jeg endelig endte med. Men du gidder jo ikke gjøre slikt. Og da går du også glipp av alle de andre mulighetene som etterhvert kommer når du bare gidder, og når du er villig til å bruke den tiden det faktisk tar å bygge seg et liv.

Men, nå gidder ikke jeg kaste bort mer tid på deg som uansett velger å ikke ta til deg noen av rådene du får.

Du må ta et valg - vær 100 % ærlig med terapeuten og legen din, og fortell dem at du sulter deg selv!

Anonymkode: 1397c...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er alle andre problemene? Jeg har vært lykkelig og følte livet åpnet seg. Men får alltid en beskjed om at jeg ikke er bra nok. Det er noe med meg. Og jeg ser det ikke selv. Hvordan skal jeg da klare å like meg selv? Får hele tiden kritkk. Andre får skryt. 
Og så kaster jeg bort hele livet på dette da. Ingen sex, ingen kjæreste, ingen storby osv. Kjedelige drittbygder, bare de nærmeste og ingen inntekt..::men dette er et selvfølge når det er meg. 
 

 

Anonymkode: e7971...b83

Depresjon, selvmordstanker, angst, mani, spiseforstyrrelser.

Ja, du har vært lykkelig, men du er det ikke nå. Du kan bli lykkelig igjen, men da må du begynne å ta ansvar for eget liv og være 100 % ærlig med legen din og terapeuten din. Er du det, da kan du få et godt og lykkelig liv!

Ditt valg. Lykke til videre!

Anonymkode: 1397c...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Skulle jeg liksom bli såret av en som deg?
Dette er grunnen til at jeg ikke er for flere mennesker på kloden, for det blir så mange om det lille som er.
Det positive er jo at det er desto flere til å ta jobbene jeg ikke vil ha, og det er lettere å gjemme seg i mengden.
Men dere moralens voktere er jo noe.... Dere kommer alltid med kjedelige meninger og mener at alle skal gjrøe noe bare for å gjøre noe. 

Hvorfor mener dere jeg skal snakke fint til meg selv, dersom jeg er så grusomt et menneske som bare fortjener straff da? 
For jeg fortjener jo tydeligvis ikke å ha det bra, for jeg er jo så selvopptatt fordi jeg vil ha en jobb jeg trives med, bo et sted jeg ønsker osv.
 

Anonymkode: e7971...b83

Er du Tyrkia-damen?

Anonymkode: 80c56...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Og så virker det som at en må være lykkelig de små stedene først. Jeg kommer aldri til å bli lykkelig der. 
Jeg pleier å reise tilbake til stedet jeg bodde i 16. For det minner meg om da jeg skulle til Tyrkia for første gang. 
Nå er jeg liksom bare her og eksisterer og har ingen fremtidsplaner. Jeg vet hva jeg vil men jeg er feil. 
Skulle ønske jeg bare kunne sparket vekk alle som stod i veien for meg og levd eget liv som jeg ville. 
 

Anonymkode: e7971...b83

Hvem nekter deg å leve livet som du ville?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Anonym bruker said:

Du stenger deg selv inne når du nekter å følge rådene du får og nekter å være ærlig med lege og terapeut.

Det er ikke Aspergeren som er ditt største problem. Det er bare unnskyldningen du bruker for å ikke ta tak i alle de andre problemene dine.

Anonymkode: 1397c...9cd

Aspergers er en lammende lidelse.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Anonym bruker said:

Ser du ikke at du bruker samme retorikk, overfor deg selv og andre, konsekvent? Uansett hva du skriver om?

1) Du er altfor tynn og sulten - men så er normalen nå altfor tykk

2) Du vil ikke bo der du bor - men du kan ikke flytte

3) Det er noe feil med deg, noe du vil endre - men så er mennesker så "svake" og fulle av feil at det bør være færre av oss

4) Du vil ha jobb - men på den annen side vil du få kritikk om du er for ambisiøs

5) Du vil ha en tyrkisk mann - men selv om han tar kontakt er det andre som er bedre og alt er umulig

Du gjør det veldig vanskelig for deg selv! Og uansett hva slags svar du får avfeier du det med den ene eller den andre typen argument, i en ren svart/hvitt tenkning. Er det mulig for deg å akseptere at det finnes middelveier?

Anonymkode: a031f...ef9

Svart/hvitt tenkning er typisk for asperger.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta dette med terapeuten din og innrøm til både terapeut og lege at du sulter deg selv!

Når du ikke liker de rådene du får, da reagerer du med å angripe meg. Det viser at du vet at noe av det jeg skrev stemmer for deg. Bl.a. det med at du sulter deg selv og ikke er ærlig med hverken legen din eller terapeuten din. Du er også intelligent nok til å vite at hvis du ikke er ærlig med dem så vil du ikke få riktig og nok hjelp. Ergo tar du et valg.

Ang. kjedelig og uviten - jeg har bodd flere år i ulike land, har jobbet beinhardt for å nå mine mål med jobb og utdanning. Selv når alle sa det ville være helt umulig for meg å oppnå noe av det valgte jeg å bite tennene sammen og jobbe knallhardt for å greie det. Jeg valgte å ikke la andre få definere hvem jeg var eller hva jeg kunne gjøre. Var de mye kjedelig underveis? Ja. Hadde jeg mange "drittjobber" (som du kaller det) underveis? Ja, ingen tvil - men jeg lærte av hver enkelt av de jobbene, de utviklet meg og gjorde meg langt dyktigere både med mennesker og i den jobben jeg endelig endte med. Men du gidder jo ikke gjøre slikt. Og da går du også glipp av alle de andre mulighetene som etterhvert kommer når du bare gidder, og når du er villig til å bruke den tiden det faktisk tar å bygge seg et liv.

Men, nå gidder ikke jeg kaste bort mer tid på deg som uansett velger å ikke ta til deg noen av rådene du får.

Du må ta et valg - vær 100 % ærlig med terapeuten og legen din, og fortell dem at du sulter deg selv!

Anonymkode: 1397c...9cd

Du har ikke lest det jeg har skrevet. Jeg er villig til å ta såkalte kjedelige jobber. 
Og jeg er lei av at dere skriver «jeg har jobbet beinhardt». Hvordan skal jeg vite det? Er du svak siden du mener det er beinhardt? Eller var det faktisk beinhardt? Synes folk sier at alt er «hardt». 
 

Jeg synes hver dag er beinhard selv uten jobb. For jeg er feil. Jeg tiltrekker meg feil. Jeg har ikke kontroll og makt over eget liv enda jeg ikke sitter i rullestol! Jeg styres indirekte av andre. Jeg blir ikke valgt enkelt og greit. Men kanskje jeg heller skal buse på, eller finne på noe selv jeg kan gjøre penger på. Men dette går jo selvfølgelig ikke. 
Og hvordan kan dere si jeg ikke egner meg når jeg har jobbet 3 år i Egon? Jeg fikk aldri klage, jeg slet ikke med jobben, jeg fikk gode tilbakemeldinger hos sjefen, jeg stilte på fridagene mine. Så å si at jeg ikke takler stress er feil. Blir så innmari irritert når folk da sier «dette tror jet er stressende steder» «huff her har jeg ikke taklet å jobbe». Pyser. Ikke DERE altså, men de som sitter og sier dette

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

... eller etnisk norske jenter? Er knapt en blondine å se i disse yrkene. 

Anonymkode: 210d6...b2e

Det stemmer virkelig ikke.

Anonymkode: 349eb...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Du har ikke lest det jeg har skrevet. Jeg er villig til å ta såkalte kjedelige jobber. 
Og jeg er lei av at dere skriver «jeg har jobbet beinhardt». Hvordan skal jeg vite det? Er du svak siden du mener det er beinhardt? Eller var det faktisk beinhardt? Synes folk sier at alt er «hardt». 
 

Jeg synes hver dag er beinhard selv uten jobb. For jeg er feil. Jeg tiltrekker meg feil. Jeg har ikke kontroll og makt over eget liv enda jeg ikke sitter i rullestol! Jeg styres indirekte av andre. Jeg blir ikke valgt enkelt og greit. Men kanskje jeg heller skal buse på, eller finne på noe selv jeg kan gjøre penger på. Men dette går jo selvfølgelig ikke. 
Og hvordan kan dere si jeg ikke egner meg når jeg har jobbet 3 år i Egon?

Anonymkode: e7971...b83

Hvorfor sluttet du der?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aspergers er en lammende lidelse.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Så hva er vitsen med å prøve å være lykkelig når man vet man ikke blir berre før man evt tar til takke kanskje med oppvaskjibb resten av livet ?

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sluttet du der?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Jeg vil ikke si alt! Men det var ikke jobben sin skyld. Jeg sa heller ikke opp for å ta pause fra arbeidslivet. Noen av mine tidligere kolleger KAN henge her og da kan de kjenne meg igjen. 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Så hva er vitsen med å prøve å være lykkelig når man vet man ikke blir berre før man evt tar til takke kanskje med oppvaskjibb resten av livet ?

Anonymkode: e7971...b83

Det er vel bedre enn ingen jobb?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Jeg vil ikke si alt! Men det var ikke jobben sin skyld. Jeg sa heller ikke opp for å ta pause fra arbeidslivet. Noen av mine tidligere kolleger KAN henge her og da kan de kjenne meg igjen. 

Anonymkode: e7971...b83

Skulle du til Tyrkia?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skulle du til Tyrkia?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Haha nei. Sier ikke opp for å reise på ferie

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Haha nei. Sier ikke opp for å reise på ferie

Anonymkode: e7971...b83

Du fant en bedre jobb da.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er psykisk sjuk. Hun burde vært blokkert for sitt eget beste. Slutt å svare henne; hun tar ikke til seg et eneste råd!

Anonymkode: 53c45...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fant en bedre jobb da.

Anonymkode: 8ced0...7aa

Hvorfor er det om å gjøre å vite det? Men du kan bare gå ut ifra at det ikke var noe med jobben jeg syntes var galt eller at det var under min verdighet» som mange her liker å skrive.....

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nedverdigende å tjene penger? Penger trengs og da må de fleste jobbe for dem.

 Og hva er nedverdigende med butikkjobb? Ingenting er så suverent som å komme inn i en butikk og få god hjelp av dyktige folk som kan sine produkt. Og om ingen selger mat til meg hadde det blitt dårlig stell.

Rørleggere, elektrikere, helsefagsarbeidere, barnehageassistenter osv er jo verd sin vekt i gull når de er gode i jobben sin. Det jo sørgelig om folk ser ned på dette.

Det er jo også rimelig arrogant å tro at bare de med høy utdannelse er verd å snakke med. Det vitner om manglende dannelse og et rimelig snevert syn på andre mennesker.

Anonymkode: 80c56...c32

Var med en på et julebord i oljebransjen for noen år siden. Og da en av fruene spurde hva jeg jobber med, så svarte jeg slik det er, jobber innen helseyrket.

så sa hun, åååå e du sjef der da? Nei svarer jeg. Tror du ikke denne fruen snudde ryggen til meg og snakket videre med de andre på hennes jobb!

Da snakker du om å se ned på de viktige , men mindre betalte yrkene.....

Anonymkode: f5ecb...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var med en på et julebord i oljebransjen for noen år siden. Og da en av fruene spurde hva jeg jobber med, så svarte jeg slik det er, jobber innen helseyrket.

så sa hun, åååå e du sjef der da? Nei svarer jeg. Tror du ikke denne fruen snudde ryggen til meg og snakket videre med de andre på hennes jobb!

Da snakker du om å se ned på de viktige , men mindre betalte yrkene.....

Anonymkode: f5ecb...d71

Og jeg ser ned på slike damer. Ser de faktisk ikke så ofte, men disse er ofte så utrolig middelmådige og kjedelige, men tror likevel de er så bra at de fortjener den rikeste kjekkeste mannen, å ha den beste jobben og flottest hus og klær.

Sier ikke at alle kvinner i statusyrke er slik altså. 
 

Og er du sikker på at du ikke bare så det du ville se? Kanskje hun faktisk ikke hadde mer å si til deg eller kanskje du virket uinteressert 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

HÆ?? Har jo gjort det for meg. Har fått jobber heg. Og jeg kommer jo til intervju

Anonymkode: e7971...b83

Problemet nå er vel nettopp det at du ikke får jobb... 🙄 Så da holder det tydeligvis ikke med bare noe arbeidserfaring... 

Anonymkode: c2ac7...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet nå er vel nettopp det at du ikke får jobb... 🙄 Så da holder det tydeligvis ikke med bare noe arbeidserfaring... 

Anonymkode: c2ac7...c87

Men mange tar utdannelse uten at det funker og! Skal man utdanne seg bare for å kunne si «jeg studerer».....

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke får jobb!! Og når er det på tide å gi opp? 

Anonymkode: e7971...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Men mange tar utdannelse uten at det funker og! Skal man utdanne seg bare for å kunne si «jeg studerer».....

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke får jobb!! Og når er det på tide å gi opp? 

Anonymkode: e7971...b83

Hvordan går det på jobbintervjuer?

Anonymkode: 8ced0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...