Gå til innhold

Hva tenker dere om is-moren som har kommet hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med tanke på fremtiden: Hvordan vil det være i fremtiden om det viser seg at en av de som reiste for å bli med i IS blir dømt for krigsforbrytelser i Syria? Vil vi da ikke kunne sende de ned for å sone fordi de kan risikere dødsstraff? Vil vi ende opp med flere Krekar-million-sluk?
 

Det kan jo tenkes. Sjansen for at de får en rettferdig dom (for alle parter) er vel noe høyere her uansett.

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor hentet ikke norske myndigheter tilbake de tre jentene som ble dømt for narkotikasmugling i Bolivia? I alle fall 2 av de mente de var uskyldig og fikk barn mens de satt i fengsel. Vi burde heller ha hentet de hjem. 

Fordi de var voksne og dømt for en forbrytelse. Bolivia ville da heller ikke sende dem fra seg, slik Syria vil. Vi kan ikke kreve at voksne som begår en kriminell handling i utlandet, og som dømmes for dette i utlandet, får lov å sone i Norge. 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun reiste ned frivillig. Hun kom til et stort flott hus, det er ikke mulig å tro at han terroristen hun giftet seg med tok fri for å bygge huset selv. 

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Skal et sykt barn straffes for det mor har gjort?

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier ikke at hun er uskyldig, men at hun må dømmes ut fra hva hun faktisk har gjort. Noen har vært veldig mye mer involvert enn andre.

Anonymkode: 814f4...ec7

Mannen hennes og far til ene barnet er en av lederne. 

Anonymkode: 2d040...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mannen hennes og far til ene barnet er en av lederne. 

Anonymkode: 2d040...3f5

Ja, men for det første er han død og for det andre skal hun dømmes for hva hun har gjort, ikke for hva mannen har gjort.

Anonymkode: 814f4...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo tenkes. Sjansen for at de får en rettferdig dom (for alle parter) er vel noe høyere her uansett.

Fordi de var voksne og dømt for en forbrytelse. Bolivia ville da heller ikke sende dem fra seg, slik Syria vil. Vi kan ikke kreve at voksne som begår en kriminell handling i utlandet, og som dømmes for dette i utlandet, får lov å sone i Norge. 

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Skal et sykt barn straffes for det mor har gjort?

Anonymkode: 71749...27e

Nå var det mor selv som valgte å holde igjen det syke barnet sitt og dermed straffet det. Det sier vel en del om en mor når hun først tar med ene barnet og flytter for å delta i IS, for så å være villig til å risikere livet til ene barnet sitt for egen vinnings skyld... Hvorfor skal denne selvsentrerte og egoistiske prioriteringen endre seg når hun er på norsk landejord? IS er kjent for å bruke barn i terror. Hvorfor skal ikke hun kunne finne på å gjøre dette på norsk landejord? 
 

Er det virkelig bra å vokse opp med en slik mor? 

Anonymkode: 2d040...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå var det mor selv som valgte å holde igjen det syke barnet sitt og dermed straffet det. Det sier vel en del om en mor når hun først tar med ene barnet og flytter for å delta i IS, for så å være villig til å risikere livet til ene barnet sitt for egen vinnings skyld... Hvorfor skal denne selvsentrerte og egoistiske prioriteringen endre seg når hun er på norsk landejord? IS er kjent for å bruke barn i terror. Hvorfor skal ikke hun kunne finne på å gjøre dette på norsk landejord? 
 

Er det virkelig bra å vokse opp med en slik mor? 

Anonymkode: 2d040...3f5

Begge barna er født der nede, hun tok ikke med seg noe barn dit.

Anonymkode: e6aaa...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men for det første er han død og for det andre skal hun dømmes for hva hun har gjort, ikke for hva mannen har gjort.

Anonymkode: 814f4...ec7

Hun kunne laget bedervet mat til han eller helt inn avføringsmidler osv. Og om hun fortsatt bodde i et herskapskhus ville hun da ønske å komme til Norge?

Anonymkode: c46f8...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det mor selv som valgte å holde igjen det syke barnet sitt og dermed straffet det. Det sier vel en del om en mor når hun først tar med ene barnet og flytter for å delta i IS, for så å være villig til å risikere livet til ene barnet sitt for egen vinnings skyld... Hvorfor skal denne selvsentrerte og egoistiske prioriteringen endre seg når hun er på norsk landejord? IS er kjent for å bruke barn i terror. Hvorfor skal ikke hun kunne finne på å gjøre dette på norsk landejord? 
 

Er det virkelig bra å vokse opp med en slik mor? 

Anonymkode: 2d040...3f5

Ja, men jeg har da aldri skrevet at hun er en god mor, har jeg det? Jeg aner ikke hva slags mor hun er. Jeg kjenner hverken henne eller hennes sak, og det er igrunnen også helt irrelevant. 

Saken stiller seg slik at barnet hennes er både norsk statsborger og sykt. Uansett om hun bruker barnet som gissel eller returbillett, eller om hun er redd for at noe skal skje dem underveis, uansett er Norge avhengig av hennes hjelp for å få barnet hjem. Og barnet er fortsatt norsk statsborger, og ikke minst et barn, og dermed uskyldig. 

Dere som er så forbanna for dette, som trekker inn landssvikoppgjøret og i det hele tatt, jeg begynner å lure på hva dere egentlig mener om Norges behandling av tyskerjentene etter krigen?

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kunne laget bedervet mat til han eller helt inn avføringsmidler osv. Og om hun fortsatt bodde i et herskapskhus ville hun da ønske å komme til Norge?

Anonymkode: c46f8...7c9

Det er vel knekkende likegyldig? Hun skal dømmes for sine handlinger, ikke mannens. Barna skal ikke dømmes for noe av det!

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel knekkende likegyldig? Hun skal dømmes for sine handlinger, ikke mannens. Barna skal ikke dømmes for noe av det!

Anonymkode: 71749...27e

Ingen her som har sagt at barna skal dømmes. Men beklager dette er ei kynisk dame som bruker et sykt barn for å komme seg til Norge. Hennes foreldre bør heller ikke få mye kontakt med barna siden de forsøkte å gifte henne bort til en pakistansk fetter, de er ikke integrert nok. 

Anonymkode: c46f8...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen her som har sagt at barna skal dømmes. Men beklager dette er ei kynisk dame som bruker et sykt barn for å komme seg til Norge. Hennes foreldre bør heller ikke få mye kontakt med barna siden de forsøkte å gifte henne bort til en pakistansk fetter, de er ikke integrert nok. 

Anonymkode: c46f8...7c9

Du trenger ikke å beklage. Det kan godt hende hun er kynisk, det kan hende hun er desperat, det er overhodet ikke viktig. Det viktige er at i dette tilfellet var det nødvendig å ha med mor for å få barnet hjem. Akkurat hvem barna skal ha kontakt med og ikke er heldigvis en beslutning som hviler hos høyst kompetente fagfolk i dette tilfellet. 

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men jeg har da aldri skrevet at hun er en god mor, har jeg det? Jeg aner ikke hva slags mor hun er. Jeg kjenner hverken henne eller hennes sak, og det er igrunnen også helt irrelevant. 

Saken stiller seg slik at barnet hennes er både norsk statsborger og sykt. Uansett om hun bruker barnet som gissel eller returbillett, eller om hun er redd for at noe skal skje dem underveis, uansett er Norge avhengig av hennes hjelp for å få barnet hjem. Og barnet er fortsatt norsk statsborger, og ikke minst et barn, og dermed uskyldig. 

Dere som er så forbanna for dette, som trekker inn landssvikoppgjøret og i det hele tatt, jeg begynner å lure på hva dere egentlig mener om Norges behandling av tyskerjentene etter krigen?

Anonymkode: 71749...27e

Barna kan søke om norsk statsborgerskap, men må dna testes stod det en plass. 

Anonymkode: a8b1c...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men jeg har da aldri skrevet at hun er en god mor, har jeg det? Jeg aner ikke hva slags mor hun er. Jeg kjenner hverken henne eller hennes sak, og det er igrunnen også helt irrelevant. 

Saken stiller seg slik at barnet hennes er både norsk statsborger og sykt. Uansett om hun bruker barnet som gissel eller returbillett, eller om hun er redd for at noe skal skje dem underveis, uansett er Norge avhengig av hennes hjelp for å få barnet hjem. Og barnet er fortsatt norsk statsborger, og ikke minst et barn, og dermed uskyldig. 

Dere som er så forbanna for dette, som trekker inn landssvikoppgjøret og i det hele tatt, jeg begynner å lure på hva dere egentlig mener om Norges behandling av tyskerjentene etter krigen?

Anonymkode: 71749...27e

Landssvik går på dem som er eller var passiv i forederi mot sitt land. ( is kvinnen) 

Tyskerbarna for det var nemlig gutter som også ble født,ble dømt opp og ned for de hadde tysk far og fars delaktighet i krigen.

Mødrene til tyskerbarna ble utsatt for like mye sjikane. 

Også famile til dem som ble dømt for landssvik ble uglesett. 

Barna i is saken har alle sagt skal få komme til norge. Til og med FRP. 

Men mora kunne blitt igjen, som man reder sår mann. Hun holdt igjen sitt syke barn for at hun selv skulle bli tatt med. Rett og slett et pressmiddel. 

Anonymkode: a8b1c...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Landssvik går på dem som er eller var passiv i forederi mot sitt land. ( is kvinnen) 

Tyskerbarna for det var nemlig gutter som også ble født,ble dømt opp og ned for de hadde tysk far og fars delaktighet i krigen.

Mødrene til tyskerbarna ble utsatt for like mye sjikane. 

Også famile til dem som ble dømt for landssvik ble uglesett. 

Barna i is saken har alle sagt skal få komme til norge. Til og med FRP. 

Men mora kunne blitt igjen, som man reder sår mann. Hun holdt igjen sitt syke barn for at hun selv skulle bli tatt med. Rett og slett et pressmiddel. 

Anonymkode: a8b1c...05d

"Tyskerjenter" er jenter som fikk tysk kjæreste under krigen.

"Landssvikoppgjøret" er benevnelsen på rettsakene etter krigen.

Anonymkode: 814f4...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper hun har brukt tiden hun har kjempet for å komme til Norge til å lære barna norsk, så barna er godt forberedt.

 

de burde også tatt fra henne burka (eller hva det heter) i det sekundet hun landet på norsk jord. Slik at hun ikke kan gjemme seg inni der. (Har ingenting imot at normale troende bruker slike plagg, men terrorister bør ikke kunne gjemme seg).

 

hadde hun tenkt på barnas beste ville hun latt besteforeldre komme å hente barna å tatt de med til Norge. Det ville vært mye bedre for barna enn nå når de må i fosterhjem.

 

jeg håper aldri hun får se sine barn igjen, hun har påført de så mye traumer og sykdom. Syria burde tatt barna til de utenlandske kvinnene med makt og sendt dem hjem. 

Anonymkode: 9b6d4...011

Enig i absolutt alt du sier 👍

Anonymkode: 15c95...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

"Tyskerjenter" er jenter som fikk tysk kjæreste under krigen.

"Landssvikoppgjøret" er benevnelsen på rettsakene etter krigen.

Anonymkode: 814f4...ec7

Hmmhm, kortere forklart 

Anonymkode: a8b1c...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmmhm, kortere forklart 

Anonymkode: a8b1c...05d

Du surret såpass med begrepene at jeg tenkte det var greit å få det på plass.

Anonymkode: 814f4...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Landssvik går på dem som er eller var passiv i forederi mot sitt land. ( is kvinnen) 

Tyskerbarna for det var nemlig gutter som også ble født,ble dømt opp og ned for de hadde tysk far og fars delaktighet i krigen.

Mødrene til tyskerbarna ble utsatt for like mye sjikane. 

Også famile til dem som ble dømt for landssvik ble uglesett. 

Barna i is saken har alle sagt skal få komme til norge. Til og med FRP. 

Men mora kunne blitt igjen, som man reder sår mann. Hun holdt igjen sitt syke barn for at hun selv skulle bli tatt med. Rett og slett et pressmiddel. 

Anonymkode: a8b1c...05d

Ser du noen som helst likhet mellom moren til disse aktuelle IS-barna og tyskerjentene i Norge? (Tyskerjentene er altså de myndige, norske jentene som ble sammen med tyske soldater)

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du surret såpass med begrepene at jeg tenkte det var greit å få det på plass.

Anonymkode: 814f4...ec7

Surra fint lite. Snakka ingenting om landssvikoppgjøret som begrep dette var det du som snakka om. Jeg snakka om at is kvinna sku blitt dømt for landsvik. Hadde den enda blitt brukt. 

Du kan ikke samenligne is kvinna med Tyskerjenter. Is dama reiste frivillig å ble med i IS. 

 

 

Anonymkode: a8b1c...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser du noen som helst likhet mellom moren til disse aktuelle IS-barna og tyskerjentene i Norge? (Tyskerjentene er altså de myndige, norske jentene som ble sammen med tyske soldater)

Anonymkode: 71749...27e

Norge var okkupert, det var hverdagen. Mange av de tyske soldatene hadde ikke lyst til å gå i krig. Men pga hitlers regime og propaganda ble de tvunget. Nektet man var en landsviker. 

IS kvinnen ble allerede i Norge med i et ekstrem islamistisk miljø før hun reiste for å bli med i IS. 

Så nei ser ikke samenlignen du vil frem til. 

Forklar gjerne

Anonymkode: a8b1c...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmes for landssvik? Hvordan er det å delta i IS landssvik? Ja, hun er farlig og en potensiell tikkende bombe, men ikke landssviker. 

Hun bør få komme tilbake ene og alene av hensyn til Syriske myndigheter, som vil ha henne ut av landet og ikke er interessert i å stille henne for retten. Når hun kommer til Norge bør hun fratas barna og arresteres. Ideelt sett dømmes hun til ubetinget fengsel og forvaring.

Anonymkode: 62407...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

IS kvinnen ble allerede i Norge med i et ekstrem islamistisk miljø før hun reiste for å bli med i IS. 

Anonymkode: a8b1c...05d

Har du en kilde for det? Det har ikke jeg lest noe om. Derimot har jeg lest at hun stod i fare for tvangsekteskap, og at hun var forelsket i Bastian Vasquez.

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du en kilde for det? Det har ikke jeg lest noe om. Derimot har jeg lest at hun stod i fare for tvangsekteskap, og at hun var forelsket i Bastian Vasquez.

Anonymkode: 71749...27e

Å bli forelsket i Bastian Vasquez sier ganske mye da... det er som å forelske seg i Breivik. Du gjør ikke det uten å støtte vedkommendes syke ideologi.

Anonymkode: 659cf...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å bli forelsket i Bastian Vasquez sier ganske mye da... det er som å forelske seg i Breivik. Du gjør ikke det uten å støtte vedkommendes syke ideologi.

Anonymkode: 659cf...83a

Det er som å gifte seg med en ekspert i manipulasjon. På den tiden IS var nytt så hadde ikke Bastian begått disse forferdelige handligene heller og ingen visste vel helt hva han var i stand til. 
 

Anonymkode: df4bf...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er som å gifte seg med en ekspert i manipulasjon. På den tiden IS var nytt så hadde ikke Bastian begått disse forferdelige handligene heller og ingen visste vel helt hva han var i stand til. 
 

Anonymkode: df4bf...9f8

Hvorfor antar du at hun ble manipulert?

Anonymkode: 659cf...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna kan søke om norsk statsborgerskap, men må dna testes stod det en plass. 

Anonymkode: a8b1c...05d

Du blander med en av de andre is-kvinnene. De to barna det er snakk om i tråden her, er norske statsborgere

Anonymkode: e6aaa...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...