Gå til innhold

Hva tenker dere om is-moren som har kommet hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns man skulle hentet barna, men latt mor være igjen. Det virker som at hun har spilt et kynisk spill med barna for å komme til Norge. Her vil hun uansett bli fratatt barna, så de vil ikke få "tryggheten" ved å ha mor hos seg. 

Anonymkode: 5df03...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott! Konsekvensen er den samme for barna, de vil bli skilt fra moren sin, men moren vil nå faktisk måtte stå til ansvar for sine handlinger, det er bra. I tillegg vil barna få nødvendig behandling og oppfølging. 
Det var en helt riktig avgjørelse, slik jeg ser det. 

Anonymkode: c2368...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flott! Konsekvensen er den samme for barna, de vil bli skilt fra moren sin, men moren vil nå faktisk måtte stå til ansvar for sine handlinger, det er bra. I tillegg vil barna få nødvendig behandling og oppfølging. 
Det var en helt riktig avgjørelse, slik jeg ser det. 

Anonymkode: c2368...291

Hun kommer knapt til å få noen straff. Jeg mener de aldri burde ha latt henne komme tilbake, hun blir nå premiert ved å ha nektet sin sønn skikkelig legebehandling.

Anonymkode: e6aaa...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun bør bli fratatt barna idet hun lander på norsk jord og aldri se de igjen. At hun må stilles for retten og gjøres til et eksempel med å gi ekstra streng straff. At rettsaken bør gjøres med presse og uten skjult ansikt slik at alle i ettertid vet hvem hun er. Bør ikke få noe lett, man bruker ikke barna slik hun har gjort.

Anonymkode: 15c95...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det irriterer meg. Synes fint vi kunne hentet barna til Norge og latt moren bli igjen. 

Jeg er redd at de ikke klarer å dømme henne for noe alvorlig at hun kanskje får 1-2 år soning med fotlenke sammen med barna, dette må vi da også måtte betale for. Jeg kunne mye heller tenke meg pengene gikk til ofrene for IS eller en 3 ukers betalt luksus ferie for meg. 

Jeg lurer på en ting, er det lov med niqab eller burka i norske fengsel? 

Hun burde fått 6 års fengsel (som er maks), sonet sammen med ABB og barna burde bli tatt vare på av en fosterfamilie som bodde langt unna spøkelsekladder. 

Anonymkode: c46f8...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er små barn, som behøver mammaen sin. At de får reise hjem til Norge sammen med henne og ikke skilles fra henne med en gang, er bra og riktig.

Barna skal ikke straffes for det moren har gjort. Men moren bør få både straff og behandling.

Anonymkode: 48aa7...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At hun bør bli fratatt barna idet hun lander på norsk jord og aldri se de igjen. At hun må stilles for retten og gjøres til et eksempel med å gi ekstra streng straff. At rettsaken bør gjøres med presse og uten skjult ansikt slik at alle i ettertid vet hvem hun er. Bør ikke få noe lett, man bruker ikke barna slik hun har gjort.

Anonymkode: 15c95...a21

Men fortjener barna å miste mammaen sin samtidig som alt annet i livet blir snudd opp ned for dem?! Ikke bra for tilknytningen

Anonymkode: 48aa7...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er små barn, som behøver mammaen sin. At de får reise hjem til Norge sammen med henne og ikke skilles fra henne med en gang, er bra og riktig.

Barna skal ikke straffes for det moren har gjort. Men moren bør få både straff og behandling.

Anonymkode: 48aa7...691

Men barna vil jo bli skilt fra moren sin uansett. Det er barna som vil bli straffet og lide for dette uansett hvordan dette gjøres, og det er helt og holdent pga mammaen deres sin handling

Anonymkode: e6aaa...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men fortjener barna å miste mammaen sin samtidig som alt annet i livet blir snudd opp ned for dem?! Ikke bra for tilknytningen

Anonymkode: 48aa7...691

Hvorfor tror du det er bedre at de skilt med en gang de kommer til Norge, livet er jo snudd opp ned for dem uansett

Anonymkode: e6aaa...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har påført barna sine alvorlige traumer allerede fra fødsel ved å VELGE å dra til Syria, bli IS-brud og få barna. Barna har levd under grusomme forhold og i stor frykt. I tillegg til at et av barna er alvorlig sykt og har blitt frarøvet mulighet til forsvarlig medisinsk behandling. 

Mor bør aldri mer få ha omsorgen for sine barn og de bør få vokse opp hos nær familie. Barna bør også når de er store nok gradvis få vite hva mor faktisk gjorde.

 

Anonymkode: 49120...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns man skulle hentet barna, men latt mor være igjen. Det virker som at hun har spilt et kynisk spill med barna for å komme til Norge. Her vil hun uansett bli fratatt barna, så de vil ikke få "tryggheten" ved å ha mor hos seg. 

Anonymkode: 5df03...2b4

Men det er vanskelig, vil jeg tro, rent teknisk. Altså: om dette var forsømte barn av en forfyllet, voldelig norsk mor på Granka, ville vi ikke nølt med å hente dem hjem. Men det å få såpass små barn ut av en flyktningeleir i et krigsområde er ikke det samme som å hente noen på et hotell i utlandet. Det er dessuten ikke et område hvor det nødvendigvis er lett å samarbeide med ordensmyndighet om å tilbakeholde mor mens barna blir med. Hvis vi tenker barnas beste her - og kun barnas beste - er det verdt, mener jeg, å hente hjem barn OG mor dersom det er det som skal til for å beskytte det som er norske, mindreårige og komplett uskyldige statsborgere.

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er små barn, som behøver mammaen sin. At de får reise hjem til Norge sammen med henne og ikke skilles fra henne med en gang, er bra og riktig.

Barna skal ikke straffes for det moren har gjort. Men moren bør få både straff og behandling.

Anonymkode: 48aa7...691

Hva har ikke denne moren allerede utsatt barna sine for? Hva har denne kvinnen vært med på når hun var der? Hva med å ta hensyn til hva hun sier om Norge og vår kultur? 

 

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men fortjener barna å miste mammaen sin samtidig som alt annet i livet blir snudd opp ned for dem?! Ikke bra for tilknytningen

Anonymkode: 48aa7...691

Hva tenker du om en mor som er rusmisbruker, vanskøter barna sine, lar barna leve i stor omsorgssvikt, lar barna se og oppleve fryktelige ting hjemme i Norge? Skal denne moren fortsette å ta vare på barna, bør barna få bo med moren pga man tenker på tilknytning?

 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er vanskelig, vil jeg tro, rent teknisk. Altså: om dette var forsømte barn av en forfyllet, voldelig norsk mor på Granka, ville vi ikke nølt med å hente dem hjem. Men det å få såpass små barn ut av en flyktningeleir i et krigsområde er ikke det samme som å hente noen på et hotell i utlandet. Det er dessuten ikke et område hvor det nødvendigvis er lett å samarbeide med ordensmyndighet om å tilbakeholde mor mens barna blir med. Hvis vi tenker barnas beste her - og kun barnas beste - er det verdt, mener jeg, å hente hjem barn OG mor dersom det er det som skal til for å beskytte det som er norske, mindreårige og komplett uskyldige statsborgere.

Anonymkode: 71749...27e

Denne tenkte moren i Syden har vel ikke vært med i et terrorregime?

Anonymkode: 5df03...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er et utdrag fra en avis, der det står litt om hva disse folkene drev med, og som da støttes av bla denne moren.

20200116_134246.jpg

Anonymkode: 5df03...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flott! Konsekvensen er den samme for barna, de vil bli skilt fra moren sin, men moren vil nå faktisk måtte stå til ansvar for sine handlinger, det er bra. I tillegg vil barna få nødvendig behandling og oppfølging. 
Det var en helt riktig avgjørelse, slik jeg ser det. 

Anonymkode: c2368...291

Straff? Det er inntil 6 års fengsel for det hun har gjort.. Altså ingenting. Om hun får den strsffen, vil hun være fri og iblant oss andre om et par år. Og motta penger fra NAV. 

Anonymkode: 8af67...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men fortjener barna å miste mammaen sin samtidig som alt annet i livet blir snudd opp ned for dem?! Ikke bra for tilknytningen

Anonymkode: 48aa7...691

Ja, barna fortjener å bli skilt fra dette grusomme menneske de har til mor. Hun er livsfarlig og radikalisert. 

 

Anonymkode: 8af67...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er riktig at både mor og barn hentes til Norge. Barna har det bedre om de vet mor sitter trygt i fengsel enn om de ikke vet om hun fortsatt er i live i en leir. 

Hun skal stilles for retten og dømmes rettferdig etter bevisenes stilling. Norge er en rettsstat. 

Anonymkode: 79fb2...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne tenkte moren i Syden har vel ikke vært med i et terrorregime?

Anonymkode: 5df03...2b4

Nei, det er jeg klar over. Poenget er at barna ikke skal straffes for foreldrenes dårlige valg. Altså: et norsk barn som er i nød i utlandet bør hentes hjem uavhengig av hva foreldrene har gjort. I tillegg kommer da altså det praktiske med å hente barn hjem fra en leir i et konfliktområde. Det kan neppe gjøres uten mors hjelp, uansett om mor er terrorist eller ikke. Om vi da tenker barnets beste er vi nødt til å ta hensyn til mor i akkurat dette tilfellet, fordi hun er nødvendig for å gjennomføre det.

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo igrunnen det samme som enhver alvorlig barnevernssak hvor foreldrene ikke vil gi fra seg barna. Barnevernet henter jo barna uansett hva foreldrene måtte mene. Det spesielle i denne saken er at mor er nødvendig for å få barnet ut. Skal vi da la henne utsette barna for nød og manglende medisinsk behandling, fordi hun fortsetter å ta dårlige valg? Eller skal vi la hensynet til barna veie tyngst, slik vi ville gjort i alle andre saker som omhandler omsorgssvikt?

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns man skulle hentet barna, men latt mor være igjen. Det virker som at hun har spilt et kynisk spill med barna for å komme til Norge. Her vil hun uansett bli fratatt barna, så de vil ikke få "tryggheten" ved å ha mor hos seg. 

Anonymkode: 5df03...2b4

Helt enig! Hvis hun hadde tenkt på barnas beste og helse så hadde hun gitt de fra seg til Norge da hun fikk tilbud om det. Hun har brukt de for å redde seg selv. Skammelig! 

Anonymkode: 91e45...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jeg klar over. Poenget er at barna ikke skal straffes for foreldrenes dårlige valg. Altså: et norsk barn som er i nød i utlandet bør hentes hjem uavhengig av hva foreldrene har gjort. I tillegg kommer da altså det praktiske med å hente barn hjem fra en leir i et konfliktområde. Det kan neppe gjøres uten mors hjelp, uansett om mor er terrorist eller ikke. Om vi da tenker barnets beste er vi nødt til å ta hensyn til mor i akkurat dette tilfellet, fordi hun er nødvendig for å gjennomføre det.

Anonymkode: 71749...27e

... Men kan hensynet til disse to barna (vedrørende å reise sammen med mor til Norge) rettferdiggjøres overfor Norge og dets befolkning, mtp på at det er ganske sannsynlig at hun ikke har totalt skiftet mening om IS, og det er en reell fare for at hun ønsker å bedrive terror innenfra et land i Vesten, som IS hater og ønsker å infiltrere...? Så lenge to barn ikke må oppleve ytterligere traumer, ved å bli skilt fra mor for å reise til Norge, så er dette et godt valg? Naive Norge..Mor har drevet aktiv barnemishandling mot disse barna hele deres liv. Og hva hun har gjort mot andre mennesker der nede vil jeg ikke vite engang.. Barna hadde besteforeldre i norge som var klare på å ta imot dem, selv om barna ikke kjenner de.. Mor burde blitt værende igjen der hun var og fortjener å være, barna ville klart seg fint.

 

Anonymkode: 8af67...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at disse barna blir regnet for norske, for når utlendinger får barn i Norge så kan de ikke sendes tilbake til hjemlandet til foreldrene siden de er født her. 

Anonymkode: d9e97...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig at disse barna blir regnet for norske, for når utlendinger får barn i Norge så kan de ikke sendes tilbake til hjemlandet til foreldrene siden de er født her. 

Anonymkode: d9e97...7f4

Det er vel ikke merkelig at ikke alle land har like lover og regler?

Anonymkode: e6aaa...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig at disse barna blir regnet for norske, for når utlendinger får barn i Norge så kan de ikke sendes tilbake til hjemlandet til foreldrene siden de er født her. 

Anonymkode: d9e97...7f4

Jo det kan de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

... Men kan hensynet til disse to barna (vedrørende å reise sammen med mor til Norge) rettferdiggjøres overfor Norge og dets befolkning, mtp på at det er ganske sannsynlig at hun ikke har totalt skiftet mening om IS, og det er en reell fare for at hun ønsker å bedrive terror innenfra et land i Vesten, som IS hater og ønsker å infiltrere...? Så lenge to barn ikke må oppleve ytterligere traumer, ved å bli skilt fra mor for å reise til Norge, så er dette et godt valg? Naive Norge..Mor har drevet aktiv barnemishandling mot disse barna hele deres liv. Og hva hun har gjort mot andre mennesker der nede vil jeg ikke vite engang.. Barna hadde besteforeldre i norge som var klare på å ta imot dem, selv om barna ikke kjenner de.. Mor burde blitt værende igjen der hun var og fortjener å være, barna ville klart seg fint.

 

Anonymkode: 8af67...cae

Hvis vi forutsetter at mor faktisk er terrorist: gir det større grunn til å gi henne lov til å fortsette å la barna leve slik?

Hvordan hadde du eventuelt tenkt å hente disse barna ut uten mors hjelp?

Hva mors intensjoner er er igrunn knekkende likegyldig hvis vi setter barnas beste først, ser du det? Når det er sagt vil jeg anta at å hente henne hjem gir større sjanse for rehabilitering enn å la henne bli og dømmes i det som neppe kan defineres som en rettsstat, men det er igrunnen en annen diskusjon.

Anonymkode: 71749...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...