Gå til innhold

Badesko? Hvor kjøper man det?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Vi vurderer en gresk øy for sommerferien og mange tipset om badesko. Hvor kjøper man badesko ? Må for all del ikke være Crocs eller sko som ligner på dem. Har dere best erfaring med sandaler man kan ha i vann eller finnes det noen smarte andre badesko? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjøper de når du kommer frem. Er det behov for badesko, så er det garantert 15 små sjapper som selger sko på stedet du skal til.

Anonymkode: 3d900...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kjøper de når du kommer frem. Er det behov for badesko, så er det garantert 15 små sjapper som selger sko på stedet du skal til.

Anonymkode: 3d900...bdc

Sett sånne sjapper jeg også men om jeg ikke tar fullstendig feil så er det ofte slippers? Jeg tenkte i grunn på noen som vil kunne sitte godt på foten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt til barna på leker.no. Sånne som ser ut som ankelsokker med tykk såle. 

Anonymkode: b68b1...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har kjøpt til barna på leker.no. Sånne som ser ut som ankelsokker med tykk såle. 

Anonymkode: b68b1...e43

Lekmer.no

Anonymkode: b68b1...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har kjøpt til barna på leker.no. Sånne som ser ut som ankelsokker med tykk såle. 

Anonymkode: b68b1...e43

Nå er gutta mine 12 og 13 til sommeren så usikker på om de har de str der..  Er det også mulig å gå med disse sokkene over korte avstander ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå er gutta mine 12 og 13 til sommeren så usikker på om de har de str der..  Er det også mulig å gå med disse sokkene over korte avstander ? 

Altså, trenger de badesko når de er så store da? Er de ikke over badeskoalder? Har du aldri kjøpt badesko til dem før?
 

Større barn bruker flip flop eller Crocs. Men ikke uti vannet da. 

Anonymkode: b9995...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, trenger de badesko når de er så store da? Er de ikke over badeskoalder? Har du aldri kjøpt badesko til dem før?
 

Større barn bruker flip flop eller Crocs. Men ikke uti vannet da. 

Anonymkode: b9995...fba

Har fått tips om at det er lurt med badesko for både barn og voksne. Det er altså til å ha ute i vannet. Til strandbruk bruker de flip flops. Har aldri hatt behov for badesko før nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Har fått tips om at det er lurt med badesko for både barn og voksne. Det er altså til å ha ute i vannet. Til strandbruk bruker de flip flops. Har aldri hatt behov for badesko før nei 

Oi, her ble badesko brukt på ymse strender fram til 7-8 års alder. Men etter det har de ikke trengt det, de tåler litt stein og greier like fint som oss å bade uten. 
 

Jolmyroom, lekmer, xxl, alle sportsbutikker, de fleste har vel badesko, men sjelden til større barn/voksne da. Surfe sjapper?

Anonymkode: b9995...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oi, her ble badesko brukt på ymse strender fram til 7-8 års alder. Men etter det har de ikke trengt det, de tåler litt stein og greier like fint som oss å bade uten. 
 

Jolmyroom, lekmer, xxl, alle sportsbutikker, de fleste har vel badesko, men sjelden til større barn/voksne da. Surfe sjapper?

Anonymkode: b9995...fba

Poenget er at det er sleipe og skarpe steiner i bunnen. Det er også feks steiner til å hoppe/stupe fra. De er også spisse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Poenget er at det er sleipe og skarpe steiner i bunnen. Det er også feks steiner til å hoppe/stupe fra. De er også spisse 

Men mitt poeng er at dette må dere da ha støtt på før? 

Anonymkode: b9995...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men mitt poeng er at dette må dere da ha støtt på før? 

Anonymkode: b9995...fba

Nei! Vi har aldri det. Vi har kun vært på steder hvor det ikke har vært behov for badesko 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nei! Vi har aldri det. Vi har kun vært på steder hvor det ikke har vært behov for badesko 

Så kun på strigla badehoteller med (kunstige) sandstrender? 

Anonymkode: b9995...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kun på strigla badehoteller med (kunstige) sandstrender? 

Anonymkode: b9995...fba

På ingen måte. Tåler helt fint strender her i Norge også. Det er dog mange øyer i Hellas hvor man blir anbefalt badesko. Skjell, steiner og bunn hvor det er ugreit å gå barbent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Sett sånne sjapper jeg også men om jeg ikke tar fullstendig feil så er det ofte slippers? Jeg tenkte i grunn på noen som vil kunne sitte godt på foten 

Neida, ordentlige badesko. Nå har vi vært mye i Kroatia hvor det er helt obligatorisk med badesko både for små og store pga kråkeboller og steiner. Da snakker vi ordentlige sko i neopren med gummisåle. Min erfaring er som sagt at er det nødvendig med slike sko, så er det også mange som selger det lokalt.

Anonymkode: 3d900...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Neida, ordentlige badesko. Nå har vi vært mye i Kroatia hvor det er helt obligatorisk med badesko både for små og store pga kråkeboller og steiner. Da snakker vi ordentlige sko i neopren med gummisåle. Min erfaring er som sagt at er det nødvendig med slike sko, så er det også mange som selger det lokalt.

Anonymkode: 3d900...bdc

Ok! Så flott! Da kan jeg regne med at det finnes her også siden dette er ett typisk sted hvor det er nødvendig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På ingen måte. Tåler helt fint strender her i Norge også. Det er dog mange øyer i Hellas hvor man blir anbefalt badesko. Skjell, steiner og bunn hvor det er ugreit å gå barbent 

Jeg tenkte på utenlandske strender, og synes det er merkelig at dere ikke har vært borti dette før, dere som er så bereiste til eksotiske steder? 

Anonymkode: b9995...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte på utenlandske strender, og synes det er merkelig at dere ikke har vært borti dette før, dere som er så bereiste til eksotiske steder? 

Anonymkode: b9995...fba

Vi har altså ikke vært borti dette før. Vi har vært på steder hvor det er strand badesko ikke er ett tema eller på steder hvor man bader fra klipper/svaberg. Vi har ikke vært på kunstige strender eller flotte badehotell. Vi leier stort sett hus eller bor på små hotell . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har altså ikke vært borti dette før. Vi har vært på steder hvor det er strand badesko ikke er ett tema eller på steder hvor man bader fra klipper/svaberg. Vi har ikke vært på kunstige strender eller flotte badehotell. Vi leier stort sett hus eller bor på små hotell . 

Ok...

Anonymkode: b9995...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok...

Anonymkode: b9995...fba

Mhm😊 hva er så merkelig med det? Det har alltid stått høyt på min liste at vi bor ved en flott strand . Vi leter etter det når vi reiser. Jeg har alltid hatt litt angst for å bade i vann hvor jeg ikke ser det som er på bunnen så jeg foretrekker strender med helt lys sand og lys sandbunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Mhm😊 hva er så merkelig med det? Det har alltid stått høyt på min liste at vi bor ved en flott strand . Vi leter etter det når vi reiser. Jeg har alltid hatt litt angst for å bade i vann hvor jeg ikke ser det som er på bunnen så jeg foretrekker strender med helt lys sand og lys sandbunn. 

Ja, så strigla (kunstige) strender. De aller fleste steder er det ikke sandstrand overalt, hvertfall ikke litt mer eksotiske steder og steder som ikke er midt i verste turisttråkket. Skjell finnes «overalt», og også andre levende havdyr og planter. Høres bare litt kjedelig ut å bare være på den strigla hotellstranda uten å oppleve naturen litt flere steder og med litt variasjon. Men hver sin smak. Tipper dere (du) foretrekker basseng. 
 

 

Anonymkode: b9995...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så strigla (kunstige) strender. De aller fleste steder er det ikke sandstrand overalt, hvertfall ikke litt mer eksotiske steder og steder som ikke er midt i verste turisttråkket. Skjell finnes «overalt», og også andre levende havdyr og planter. Høres bare litt kjedelig ut å bare være på den strigla hotellstranda uten å oppleve naturen litt flere steder og med litt variasjon. Men hver sin smak. Tipper dere (du) foretrekker basseng. 
 

 

Anonymkode: b9995...fba

Hva er kunstig strand for deg? Kunstig kun fordi den er lys? Har kun en gang feriert i det som kan kalles turisttråkk. Har du noen ganger vært på strender ( naturlige) på små greske øyer ? Øyer masseturismen ikke har satt sitt inntog ? Øyen vi er aller mest på er en av øyene grekerne selv ferierer på og den er alt annet enn det du beskriver . Basseng? Jeg hadde valgt å bo uten basseng hvis det var opp til meg og da ene barnet dårlig tåler klor står vi over med mindre det er saltvannsbasseng 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hva er kunstig strand for deg? Kunstig kun fordi den er lys? Har kun en gang feriert i det som kan kalles turisttråkk. Har du noen ganger vært på strender ( naturlige) på små greske øyer ? Øyer masseturismen ikke har satt sitt inntog ? Øyen vi er aller mest på er en av øyene grekerne selv ferierer på og den er alt annet enn det du beskriver . Basseng? Jeg hadde valgt å bo uten basseng hvis det var opp til meg og da ene barnet dårlig tåler klor står vi over med mindre det er saltvannsbasseng 

Når du skal ha lys, skjellfri, fri for alt sand, og kunne se bunnen hele tiden, så er ofte stranden kunstig som ved typiske turisthoteller.

Jeg har vært ganske overalt, og variasjonen er stor; rullestein, lavasand, steiner, masse skjell, levende organismer med pigger, osv. Stort sett de eneste stedene som er kun lys sand uten noe er ved hotellene. Eller ute i sandbanker, men der kryr det jo av levende ting med og uten pigger. Her var vel spørsmålet hvor har du vært? Som aldri har vært på annet enn sandstrender uten så mye som et skjell?

Anonymkode: b9995...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så strigla (kunstige) strender. De aller fleste steder er det ikke sandstrand overalt, hvertfall ikke litt mer eksotiske steder og steder som ikke er midt i verste turisttråkket. Skjell finnes «overalt», og også andre levende havdyr og planter. Høres bare litt kjedelig ut å bare være på den strigla hotellstranda uten å oppleve naturen litt flere steder og med litt variasjon. Men hver sin smak. Tipper dere (du) foretrekker basseng. 
 

 

Anonymkode: b9995...fba

Hva vil du frem til? Det var da en merkelig ting å henge seg opp i?

Til hi, joggesko kan være et alternativ med så skarpe stener? De tørker fort i solen, og man trenger jo ikke bruke de nyeste med den beste dempingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...