mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #51 Skrevet 10. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du mener at jeg skal sitte å gå igjennom alle dine tråder? 😂 Ikke alle har like lite å gjøre som andre altså... Anonymkode: afe44...9ee Nå er det vel sånn at den som beskylder andre for noe bør stå for bevisbyrden? Jeg hadde oppriktig syntes det vært interessant å se deg bevise det utsagnet du kom med men forstår godt du ikke gidder lete i alle mine tråder😊.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #52 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå er det vel sånn at den som beskylder andre for noe bør stå for bevisbyrden? Jeg hadde oppriktig syntes det vært interessant å se deg bevise det utsagnet du kom med men forstår godt du ikke gidder lete i alle mine tråder😊. Jeg kan jo like gjerne kreve at du må bevise at du ikke har sagt det. Vi vet jo at du har sagt det... og det kommer jo også fram indirekte i veldig mange av dine tråder. Anonymkode: afe44...9ee
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #54 Skrevet 10. januar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan jo like gjerne kreve at du må bevise at du ikke har sagt det. Vi vet jo at du har sagt det... og det kommer jo også fram indirekte i veldig mange av dine tråder. Anonymkode: afe44...9ee Det blir jo litt hvordan man tolker det som er skrevet da.
Hannasbananas Skrevet 10. januar 2020 #55 Skrevet 10. januar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det driter jeg i, for å si det sånn Fullstendig uinteressant på absolutt alle måter i hele verden :D! Og bare fordi du skrev det, skal jeg mest sannsynlig neste gang jeg bestiller hotell bestille all inclusive. Og handle på nett. Fra utlandet. Anonymkode: 724d2...e8c Jøje meg, du var et sjarmtroll.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #56 Skrevet 10. januar 2020 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vis meg Vi er flere som husker de uttalelsene dine. Anonymkode: d0610...eea
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #57 Skrevet 10. januar 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vis meg Jeg husker og... Anonymkode: 81a61...536
*Miss Marple* Skrevet 10. januar 2020 #58 Skrevet 10. januar 2020 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det blir jo litt hvordan man tolker det som er skrevet da. Ingen rom for tolkning her. Du påberoper deg retten til å fly akkurat så mye du vil, fordi du lever her og nå, og til helvete med resten (sist tilføring er mine ord om hva du har sagt). Så da blir det ikke så rent lite selvmotsigende å være så bekymret for den lokale osteleverandøren når du har null restriksjoner på egne reisevaner. All inklusive og familiehoteller passer ikke dine ønsker, og da er det jo den enklest sak i verden å være prektig og fake omsorg for lokale råvarer. Du har null troverdighet i noen som helst miljøspørsmål.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #59 Skrevet 10. januar 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det blir jo litt hvordan man tolker det som er skrevet da. «Det er viktigere her og nå enn fremtidige generasjoner, ja». Svarte du så søtt i en annen tråd. Ikke så veldig åpent for tolkning. Anonymkode: bfd95...526
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #60 Skrevet 11. januar 2020 Se der, da ble bevisene og motstanden for stor for hi. Det er en av ulempene ved å signere med nick, folk husker hva man har sagt før. Anonymkode: 93aaf...cf5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #61 Skrevet 11. januar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Se der, da ble bevisene og motstanden for stor for hi. Det er en av ulempene ved å signere med nick, folk husker hva man har sagt før. Anonymkode: 93aaf...cf5 På ingen måte😊. Står for alt jeg har sagt og mener fortsatt at jeg aldri har sagt eller ment at jeg driter i miljøet. Jeg har derimot sagt at jeg lever her og nå og at jeg ikke har flyskam. Jeg har ikke kunne svart før nå da jeg har vært opptatt med jobb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #62 Skrevet 11. januar 2020 23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: På ingen måte😊. Står for alt jeg har sagt og mener fortsatt at jeg aldri har sagt eller ment at jeg driter i miljøet. Jeg har derimot sagt at jeg lever her og nå og at jeg ikke har flyskam. Jeg har ikke kunne svart før nå da jeg har vært opptatt med jobb Du har tydeligvis en ganske sellektiv hukommelse. I tillegg "glemmer" du helt alle de gangene du bruker all inklusive selv. Det er ikke lenge til du skal på høyfjellshotell og jeg mener fu skrev noe om spahotell for en tid siden. Begge deler er typiske all inklusive-hoteller, me detgjelder janskje ikke hvis det er i Noreg? Anonymkode: d0610...eea
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #63 Skrevet 11. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har tydeligvis en ganske sellektiv hukommelse. I tillegg "glemmer" du helt alle de gangene du bruker all inklusive selv. Det er ikke lenge til du skal på høyfjellshotell og jeg mener fu skrev noe om spahotell for en tid siden. Begge deler er typiske all inklusive-hoteller, me detgjelder janskje ikke hvis det er i Noreg? Anonymkode: d0610...eea Vi har vært på all inc en gang . Det var i fjor. Det er ingen hemmelighet. Spa hotellet vi drar til er ikke all inc. Der er kun frokost inkludert . Høyfjellshotellet vi skal på er heller ikke det. Vi er invitert på julebord og alle måltider er inkludert men det er fordi selskapet har bestilt dette.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #64 Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har vært på all inc en gang . Det var i fjor. Det er ingen hemmelighet. Spa hotellet vi drar til er ikke all inc. Der er kun frokost inkludert . Høyfjellshotellet vi skal på er heller ikke det. Vi er invitert på julebord og alle måltider er inkludert men det er fordi selskapet har bestilt dette. Det er ko slik det ofte er på all inklusive. Noen bestiller all inklusive, mens andre har bare frokost eller for eksempel halvpensjon. Når man er på seminarer og konferanser pleier det å være all inklusive. Det samme gjelder hoteller utenfor allfarvei. Anonymkode: d0610...eea
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #65 Skrevet 11. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ko slik det ofte er på all inklusive. Noen bestiller all inklusive, mens andre har bare frokost eller for eksempel halvpensjon. Når man er på seminarer og konferanser pleier det å være all inklusive. Det samme gjelder hoteller utenfor allfarvei. Anonymkode: d0610...eea Nå er det ikke all inc dit vi skal ( eller har vært på spa). Vet ikke engang om det er mulig å bestille det på DR holms.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #66 Skrevet 11. januar 2020 36 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå er det ikke all inc dit vi skal ( eller har vært på spa). Vet ikke engang om det er mulig å bestille det på DR holms. Du kan forhåndsbetale for alle måltider eller skrive det på rommet og betale etterpå, men jeg tror ikke du kan forhåndsbetale fri bar. Når gruppen har bestilt alle måltider fungerer det på akkurat samme måten som de hotellene du hater. Selv har jeg bodd på slike hoteller mange ganger. Noen små og noen store. Det er veldig greit å kunne stikke i restauranten å spise uten å måtte dra noe sted, men vi gjorde jo ikke det hver dag. Mange steder spiste vi jo andre steder minst en gang om dagen. Eneste gang vi spiste nesten alle måltider på hotellet var da vi tok dykkersertefikat. Da hadde vi såpass tett med teori, basengøvelser og dykking, samt at det var langt å dra til andre spisesteder, at vi spiste nesten bare der. Andre gjester hadde imidlertid halvpensjon eller bare frokost. Folk har som regel en god grunn hvis de velger å benytte seg av hele tilbudet i all inklusive. Hvis du ikke har et spessielt opplegg blir det jo fort veldig kjedelig. Jeg kan se at store hotellkomplekser kan bli en stor utfordring for lokale små steder, på linje med cruisetrafikk, men det er i liten grad muligheten til å spise alle måltider der som er problemet og i hvertfall ikke miljøproblemet. Hovedproblemet er størrelsen i seg selv og at veldig mange turister skal inn på lite omtåde. Anonymkode: d0610...eea
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #67 Skrevet 11. januar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan forhåndsbetale for alle måltider eller skrive det på rommet og betale etterpå, men jeg tror ikke du kan forhåndsbetale fri bar. Når gruppen har bestilt alle måltider fungerer det på akkurat samme måten som de hotellene du hater. Selv har jeg bodd på slike hoteller mange ganger. Noen små og noen store. Det er veldig greit å kunne stikke i restauranten å spise uten å måtte dra noe sted, men vi gjorde jo ikke det hver dag. Mange steder spiste vi jo andre steder minst en gang om dagen. Eneste gang vi spiste nesten alle måltider på hotellet var da vi tok dykkersertefikat. Da hadde vi såpass tett med teori, basengøvelser og dykking, samt at det var langt å dra til andre spisesteder, at vi spiste nesten bare der. Andre gjester hadde imidlertid halvpensjon eller bare frokost. Folk har som regel en god grunn hvis de velger å benytte seg av hele tilbudet i all inklusive. Hvis du ikke har et spessielt opplegg blir det jo fort veldig kjedelig. Jeg kan se at store hotellkomplekser kan bli en stor utfordring for lokale små steder, på linje med cruisetrafikk, men det er i liten grad muligheten til å spise alle måltider der som er problemet og i hvertfall ikke miljøproblemet. Hovedproblemet er størrelsen i seg selv og at veldig mange turister skal inn på lite omtåde. Anonymkode: d0610...eea Nå skal vi ikke ha buffemat på hotellet og hadde det vært sånn at man kunne bestille fra meny på all inc så hadde det muligens vært hyggeligere å spise slike steder . ( frokostbuffet er jo vanlig og helt greit) . Det er store spisesaler med mengder av mat på forskjellige fat jeg virkelig misliker . Det føles som en kantine . Jeg misliker og konseptet både fordi jeg setter pris på god og variert mat og fordi jeg ønsker å støtte lokalt næringsliv
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #68 Skrevet 11. januar 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har vært på all inc en gang . Det var i fjor. Det er ingen hemmelighet. Spa hotellet vi drar til er ikke all inc. Der er kun frokost inkludert . Høyfjellshotellet vi skal på er heller ikke det. Vi er invitert på julebord og alle måltider er inkludert men det er fordi selskapet har bestilt dette. Så da spiser dere jo all mat på hotellet...? All inclusive... Anonymkode: afe44...9ee
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #69 Skrevet 11. januar 2020 19 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå skal vi ikke ha buffemat på hotellet og hadde det vært sånn at man kunne bestille fra meny på all inc så hadde det muligens vært hyggeligere å spise slike steder . ( frokostbuffet er jo vanlig og helt greit) . Det er store spisesaler med mengder av mat på forskjellige fat jeg virkelig misliker . Det føles som en kantine . Jeg misliker og konseptet både fordi jeg setter pris på god og variert mat og fordi jeg ønsker å støtte lokalt næringsliv Du har jo lov å mislike slike konsept, men å late som du er mer miljøbevisst og mer «flink» som ikke drar på slike turer blir så dumt at jeg må le... Du argumenterer så meningsløst og rart at all troverdighet blir borte. Anonymkode: afe44...9ee
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #70 Skrevet 11. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så da spiser dere jo all mat på hotellet...? All inclusive... Anonymkode: afe44...9ee Vi skal spise i vanlig restaurant . Bestille fra vanlig meny. Ikke gå i noe buffé restaurant . Nå er dette dessuten en helg og ikke en lang ferie. Vi hadde aldri bestilt noe hotell noe sted hvor all mat er inkludert . Denne turen er jobbrelatert og vi er inviterte gjester
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #71 Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du har jo lov å mislike slike konsept, men å late som du er mer miljøbevisst og mer «flink» som ikke drar på slike turer blir så dumt at jeg må le... Du argumenterer så meningsløst og rart at all troverdighet blir borte. Anonymkode: afe44...9ee Det må du få lov å mene😊.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #72 Skrevet 11. januar 2020 Jeg har reist mye og testet mye med familien på slep. All inclusive er bare dritt. Får helt fnatt av det. Gir jo ingen opplevelse. For å ta min del av miljøtiltak vil de neste feriene bli lokale. Er så mange fine steder å se i Norge, Sverige og Danmark. Målet er å oppleve noen av stedene som var med i nordens perler. Kanskje en tur på Maaemo. I tillegg handler jeg mye lokalt. Vi bor i et landbruksfylke, andelsgårder og flere lokale bakeriet osv. Bruker de flittig. Totalt koster det mye mindre enn en uke charterferie i fellesferien. Anonymkode: cb25d...4aa
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #73 Skrevet 11. januar 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi skal spise i vanlig restaurant . Bestille fra vanlig meny. Ikke gå i noe buffé restaurant . Nå er dette dessuten en helg og ikke en lang ferie. Vi hadde aldri bestilt noe hotell noe sted hvor all mat er inkludert . Denne turen er jobbrelatert og vi er inviterte gjester Så det er kun buffet som er problemet nå? Mange av disse all inclusive resortene har restauranter med a la carte også, da er det greit eller? Miljømessig? Anonymkode: afe44...9ee
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #74 Skrevet 11. januar 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det er kun buffet som er problemet nå? Mange av disse all inclusive resortene har restauranter med a la carte også, da er det greit eller? Miljømessig? Anonymkode: afe44...9ee Problemet med all inc er flere ting. Samme mat hele tiden( veldig ofte) , store spisesaler, matsvinn, lite variert mat ( hvis man er der over lengere tid) ,støtter ikke lokalt næringsliv , masseprodusert mat og buffe mat. I tillegg til dette at masse mennesker er samlet i store komplekser og at slike hoteller generelt er dyre. Veldig få slike hoteller har mulighet til å basere seg på a la carte. Det ville blitt endeløse ventetider dersom en kokk skulle lage mat til så mange folk på bestilling. ( ja jeg er klar over at det finnes men da ofte på mindre boutiqe hotell)
Nille 76 Skrevet 11. januar 2020 #75 Skrevet 11. januar 2020 12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Problemet med all inc er flere ting. Samme mat hele tiden( veldig ofte) , store spisesaler, matsvinn, lite variert mat ( hvis man er der over lengere tid) ,støtter ikke lokalt næringsliv , masseprodusert mat og buffe mat. I tillegg til dette at masse mennesker er samlet i store komplekser og at slike hoteller generelt er dyre. Veldig få slike hoteller har mulighet til å basere seg på a la carte. Det ville blitt endeløse ventetider dersom en kokk skulle lage mat til så mange folk på bestilling. ( ja jeg er klar over at det finnes men da ofte på mindre boutiqe hotell) Hvordan vet du alt dette når du aldri bruker sånt? Vi har vært på det mange ganger, og ikke noe av det du sier stemmer med det jeg har opplevd? Kanskje du ikke skulle uttale deg så bastant om ting du tydeligvis ikke har greie på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå