Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #26 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har inngått all inc først og fremst fordi det dreper lokalt næringsliv, videre fordi jeg synes det er drit usjarmerende. Å se hvordan turistene frotser og nærmest dytter seg fram i matkøen gjør meg kvalm. De siste årene har jeg latt være å reise med fly. Det ville jo være merkelig å fly til Spania, for så å velge noe annet enn all inc av miljøhensyn... Anonymkode: bfd95...526
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #27 Skrevet 10. januar 2020 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hvis noen så GMN i dag hadde de en reportasje om flyskam og miljø. Der kom det frem at man oppfordres til å tenke miljø med tanke på hvordan vi lever og oppfører oss når vi reiser. Blant annet at vi kan kjøpe lokal mat og at vi kan spise på lokale restauranter . Bidra til å bruke lokal mat og støtte lokal næring . Det betyr blant annet å holde seg unna all inc hoteller. Det jeg lurer på er hvor mange her som er opptatt av å støtte lokalt næringsliv når man reiser og tenker miljø på den måten. Jeg holder meg unna all inc både fordi jeg ikke liker konseptet men også fordi det er veldig viktig for meg å legge mine penger til det lokale næringslivet . Har vel ikke så mange hotellopphold i året at jeg har begynt å tenke på det der i det hele tatt. Hadde all inclusive på en ferie i 2007, liksom, alle ganger etterpå har det vært mer løs snipp. Anonymkode: bb315...efe
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #28 Skrevet 10. januar 2020 Her lukter det reparasjonsstrategi fra næringslivet. Klart flyselskapene og reisebyråene ikke vil vi skal fly mindre. De prøver å lulle oss inn i en imaginær tåke av god samvittighet, og vi ønsker å ta imot. Mange av oss elsker å reise, og tar gjerne til oss alle unnskyldninger vi kan for å fortsette, selv om vi egentlig vet bedre. Det utvikles nok mer miljøvennlige reisemetoder etter hvert, men inntil da holder jeg en knapp på kortreiste ferier og interrail. Anonymkode: 4e6ba...d95
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #29 Skrevet 10. januar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her lukter det reparasjonsstrategi fra næringslivet. Klart flyselskapene og reisebyråene ikke vil vi skal fly mindre. De prøver å lulle oss inn i en imaginær tåke av god samvittighet, og vi ønsker å ta imot. Mange av oss elsker å reise, og tar gjerne til oss alle unnskyldninger vi kan for å fortsette, selv om vi egentlig vet bedre. Det utvikles nok mer miljøvennlige reisemetoder etter hvert, men inntil da holder jeg en knapp på kortreiste ferier og interrail. Anonymkode: 4e6ba...d95 Det merkelige er at en kanal som tv2 ikke vinkler dette mer nyansert. De kunne fint ha hatt en sak om det å velge å støtte lokalt næringsliv om man er i utlandet, uten å forsøke å renvaske flyreiser. Men det lykkes, over 8000 har svart på tv2.no på spørsmål om de føler flyskam eller ikke - 90 % svarer nei. Som også jo er synet til trådstarter og flere andre her. Anonymkode: 397eb...3fc
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #30 Skrevet 10. januar 2020 Hvis vi er på hotell i sommerferien i utlandet er det alltid all inclusive pga matallergier. Avtaler alltid spesialmåltider med hotellet i forkant av bestilling. Det å gå ut for å spise andre steder tar mye tid, energi og er alltid fare for at barnet blir sykt. I tillegg skjønner ofte ikke lokale restauranter allergiaspektet. Jeg kommer for øvrig ikke til å ha noen skam verken for å spise på hotellet eller å fly. Tar en ferietur i året og det er absolutt helt innafor. Anonymkode: 1a827...f1c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #31 Skrevet 10. januar 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hvis noen så GMN i dag hadde de en reportasje om flyskam og miljø. Der kom det frem at man oppfordres til å tenke miljø med tanke på hvordan vi lever og oppfører oss når vi reiser. Blant annet at vi kan kjøpe lokal mat og at vi kan spise på lokale restauranter . Bidra til å bruke lokal mat og støtte lokal næring . Det betyr blant annet å holde seg unna all inc hoteller. Det jeg lurer på er hvor mange her som er opptatt av å støtte lokalt næringsliv når man reiser og tenker miljø på den måten. Jeg holder meg unna all inc både fordi jeg ikke liker konseptet men også fordi det er veldig viktig for meg å legge mine penger til det lokale næringslivet . Enda en tråd du skal disse all inclusive?? Er vel flytrafikken som er verst uansett? De som har all inclusive på hotellene sine kjøper jo inn maten og råvarene ett sted de også, gjerne lokalt? Du kaster stein i glasshus her, du ser det?? Anonymkode: afe44...9ee
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #32 Skrevet 10. januar 2020 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Miljøutfordringene med all inc går på at slike hoteller gjerne baserer seg på billig masseprodusert mat som flys inn. Jeg er helt enig med deg i at det er veldig leit for lokalmiljøet dersom pengene legges hos de store hotellene . Det her er jo ikke sant. Blir for dumt å produsere påstander som støtter ditt syn. De serverer mat laget on site og mest sannsynlig med lokale råvarer. Mange har faktisk veldig bra mat! Anonymkode: afe44...9ee
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #33 Skrevet 10. januar 2020 Hvis du virkelig bryr deg om miljøet, lar du være å fly. Alt annet er bagateller i forhold. Anonymkode: 3f6c1...dab
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #34 Skrevet 10. januar 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis vi er på hotell i sommerferien i utlandet er det alltid all inclusive pga matallergier. Avtaler alltid spesialmåltider med hotellet i forkant av bestilling. Det å gå ut for å spise andre steder tar mye tid, energi og er alltid fare for at barnet blir sykt. I tillegg skjønner ofte ikke lokale restauranter allergiaspektet. Jeg kommer for øvrig ikke til å ha noen skam verken for å spise på hotellet eller å fly. Tar en ferietur i året og det er absolutt helt innafor. Anonymkode: 1a827...f1c I ditt tilfelle forstår jeg valget veldig godt.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #35 Skrevet 10. januar 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det merkelige er at en kanal som tv2 ikke vinkler dette mer nyansert. De kunne fint ha hatt en sak om det å velge å støtte lokalt næringsliv om man er i utlandet, uten å forsøke å renvaske flyreiser. Men det lykkes, over 8000 har svart på tv2.no på spørsmål om de føler flyskam eller ikke - 90 % svarer nei. Som også jo er synet til trådstarter og flere andre her. Anonymkode: 397eb...3fc De aller fleste føler ikke skam og det gjenspeiler jo greit hva folk flest mener
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #36 Skrevet 10. januar 2020 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: De aller fleste føler ikke skam og det gjenspeiler jo greit hva folk flest mener Du føler jo heller ingen flyskam? Du bare hater all inclusive og resorter...🙄 Anonymkode: afe44...9ee
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #37 Skrevet 10. januar 2020 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: De aller fleste føler ikke skam og det gjenspeiler jo greit hva folk flest mener Ja folk flest er jo idioter. Hva med en liten flytur til Australia? Anonymkode: bfd95...526
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #38 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du føler jo heller ingen flyskam? Du bare hater all inclusive og resorter...🙄 Anonymkode: afe44...9ee Jeg føler ikke flyskam nei. Jeg misliker resorter og all inc hoteller av flere årsaker ja
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #39 Skrevet 10. januar 2020 28 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: De aller fleste føler ikke skam og det gjenspeiler jo greit hva folk flest mener Å forsvare det med at de fleste tenker det samme blir for dumt når man ser hvor enormt det forurenser. Men du har jo tidligere sagt klart og tydelig at du ikke bryr deg, det er viktigere for deg å fly akkurat så mye som du vil. Å bruke "lokalt næringsliv" som melis for å pynte på flyreiser, når man reiser mye, det blir rett og slett for dumt. Det blir bare en ren dråpe i et hav av skitt - hjelper lite på totalen. Anonymkode: 397eb...3fc
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #40 Skrevet 10. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å forsvare det med at de fleste tenker det samme blir for dumt når man ser hvor enormt det forurenser. Men du har jo tidligere sagt klart og tydelig at du ikke bryr deg, det er viktigere for deg å fly akkurat så mye som du vil. Å bruke "lokalt næringsliv" som melis for å pynte på flyreiser, når man reiser mye, det blir rett og slett for dumt. Det blir bare en ren dråpe i et hav av skitt - hjelper lite på totalen. Anonymkode: 397eb...3fc Jeg har aldri sagt og aldri ment at jeg ikke bryr meg om miljøet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #41 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg har aldri sagt og aldri ment at jeg ikke bryr meg om miljøet. Jo DET har du! Den kommer du ikke utenom altså! Anonymkode: afe44...9ee
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #42 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo DET har du! Den kommer du ikke utenom altså! Anonymkode: afe44...9ee Jeg har sagt at jeg ikke føler på flyskam . Jeg gjør fortsatt mange valg som er miljøvennlig .
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #43 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg har sagt at jeg ikke føler på flyskam . Jeg gjør fortsatt mange valg som er miljøvennlig . Du har sagt at du bryr deg om her og nå og ikke tenker på dine barn og barnebarns fremtid. Nå må du ikke ro deg bort. Anonymkode: 9821d...8cb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #44 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har sagt at du bryr deg om her og nå og ikke tenker på dine barn og barnebarns fremtid. Nå må du ikke ro deg bort. Anonymkode: 9821d...8cb Jeg har sagt at jeg lever her og nå . Det betyr ikke at jeg driter i miljøet hverken nå eller i fremtiden .
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #45 Skrevet 10. januar 2020 9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg har sagt at jeg lever her og nå . Det betyr ikke at jeg driter i miljøet hverken nå eller i fremtiden . Kanskje ikke, men du prioriterer deg og ditt foran alt annet Anonymkode: 9821d...8cb
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #46 Skrevet 10. januar 2020 Her skal man blankpolere drittpakken og renvaske samvittigheten for forurensende flyreiser ved å spise lokalgrodd agurk og ost fra nabolagets ysteri. Jeg får litt samme følelsen som når jeg hører mennesker som uttaler : «jeg er ikke rasist, men....» . «Jeg bryr meg veeeeldig om miljøet jeg, men jeg kan koste på meg flyturer x flere per år fordi jeg er en racer på å sortere plast og spiser lokalt grisekjøtt når jeg ferierer på Maldivene». Anonymkode: 098dc...77c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #47 Skrevet 10. januar 2020 10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg har sagt at jeg lever her og nå . Det betyr ikke at jeg driter i miljøet hverken nå eller i fremtiden . Joda du sa det i minst en tråd for en tid tilbake. Anonymkode: afe44...9ee
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #48 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje ikke, men du prioriterer deg og ditt foran alt annet Anonymkode: 9821d...8cb På ingen måte.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #49 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda du sa det i minst en tråd for en tid tilbake. Anonymkode: afe44...9ee Vis meg
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #50 Skrevet 10. januar 2020 5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vis meg Du mener at jeg skal sitte å gå igjennom alle dine tråder? 😂 Ikke alle har like lite å gjøre som andre altså... Anonymkode: afe44...9ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå