Gå til innhold

blir det aldri Victoria Secret show mer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og derfor synes du det er smart å støtte et kynisk milliardkonsern som fronter en livsstil som nettopp består av løssluppen og ansvarsløs livsførsel...

Anonymkode: 5078a...7f7

Men jeg synes ikke de gjør det!! Kroppene er ikke urealistiske! Men folk begynner å rope ut om hva som er vanlig , og når ting ikke blir oppnåelig så maser folk om å få det oppnåelig. 
 

Anonymkode: 30785...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men man har vel egentlig ikke tatt til seg fakta før motstår alt man vil? Hvorfor ikke bare bli ennenfor husets fire vegger, bare være med din familie. Ikke reis noe sted, ikke kjøp noe annet en mat osv.

 

Anonymkode: 30785...043

Hvorfor støtte et kompani som er store miljøsyndere for miljøet når du ellers påstår du er miljøvennlig?

 

Anonymkode: 5078a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg synes ikke de gjør det!! Kroppene er ikke urealistiske! Men folk begynner å rope ut om hva som er vanlig , og når ting ikke blir oppnåelig så maser folk om å få det oppnåelig. 
 

Anonymkode: 30785...043

Men kjære deg, du synes ikke... hva du synes er faktisk helt irrelevant når det er dokumentert opp og ned og i mente at de bruker massive mengder av giftige kjemikalier i fremstillingen av produktene sine, og at disse giftige og skadelige kjemikaliene sitter igjen i undertøyet selv etter mange gangers bruk/vask!

Hva du synes er faktisk helt irrelevant når det er dokumentert at selv om vs i 2013 sverget at de skulle kutte ut alle disse kjemikaliene, så har de fortsatt å bruke dem i omtrent like stort omfang.

https://www.greenpeace.org/international/press-release/7357/greenpeace-nike-esprit-victorias-secret-and-lining-fail-toxic-free-fashion-ranking/

Hvorfor nekter du å godta det som er dokumentert og fakta?

Anonymkode: 5078a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor støtte et kompani som er store miljøsyndere for miljøet når du ellers påstår du er miljøvennlig?

 

Anonymkode: 5078a...7f7

Hva er ikke miljøsyndere? Kjører du bil? Flyr? Kjøper nye klær?

Anonymkode: 30785...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, du synes ikke... hva du synes er faktisk helt irrelevant når det er dokumentert opp og ned og i mente at de bruker massive mengder av giftige kjemikalier i fremstillingen av produktene sine, og at disse giftige og skadelige kjemikaliene sitter igjen i undertøyet selv etter mange gangers bruk/vask!

Hva du synes er faktisk helt irrelevant når det er dokumentert at selv om vs i 2013 sverget at de skulle kutte ut alle disse kjemikaliene, så har de fortsatt å bruke dem i omtrent like stort omfang.

https://www.greenpeace.org/international/press-release/7357/greenpeace-nike-esprit-victorias-secret-and-lining-fail-toxic-free-fashion-ranking/

Hvorfor nekter du å godta det som er dokumentert og fakta?

Anonymkode: 5078a...7f7

Det er mulig de inneholder mye av dette ja, men tråden handlet vel egentlig ikke så mye om det. Men hvorfor kan de ikke bli litt mer miljøvennlige ?! 

Anonymkode: 30785...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig de inneholder mye av dette ja, men tråden handlet vel egentlig ikke så mye om det. Men hvorfor kan de ikke bli litt mer miljøvennlige ?! 

Anonymkode: 30785...043

Fordi de velger å la være. Fordi de driter i miljøet og at de bevisst skader det. Fordi de vil tjene mindre ved å bruke mer miljøvennlige alternativer.

Hvorfor støtter du et slikt selskap som så tydelig driter i miljøet?

Anonymkode: 5078a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de velger å la være. Fordi de driter i miljøet og at de bevisst skader det. Fordi de vil tjene mindre ved å bruke mer miljøvennlige alternativer.

Hvorfor støtter du et slikt selskap som så tydelig driter i miljøet?

Anonymkode: 5078a...7f7

Fordi luktene er uimotståelige. Har kjøpt bare 1 gang der da. Og at jeg kjøper en jævla ting får ikke lasset til å velte. 
Jeg ble bekymret for dette med miljøet lenge før samfunnet våknet. Men nå som saueflokken er våken så blir den som så mye som går en tur på McDonalds halshugget. Jeg harer mennesker når de blir mengder! 
 

Anonymkode: 30785...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er ikke miljøsyndere? Kjører du bil? Flyr? Kjøper nye klær?

Anonymkode: 30785...043

Hva jeg gjør i detalj er uvesentlig (selv om jeg ikke har bil, flyr ekstremt sjelden og bare når jeg må, velger å kjøpe klær som er klassiske nok til å ha i årevis, velger lokal mat der det er tilgjengelig, kommer meg stort sett alltid rundt på beina eller sykkel)... men det du gjør er å støtte og hylle et selskap som glorifiserer en overfladisk, helseskadelig og miljøskadelig jetset-livsstil. Hvorfor støtter du et slikt selskap?

Anonymkode: 5078a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi luktene er uimotståelige. Har kjøpt bare 1 gang der da. Og at jeg kjøper en jævla ting får ikke lasset til å velte. 
Jeg ble bekymret for dette med miljøet lenge før samfunnet våknet. Men nå som saueflokken er våken så blir den som så mye som går en tur på McDonalds halshugget. Jeg harer mennesker når de blir mengder! 
 

Anonymkode: 30785...043

Men du bekymrer deg jo for at de ev. ikke skal ha flere show - om du virkelig mener det du her skriver så burde du jo ha feiret at det går nedover med dem. Istedenfor oppretter du en tråd for å hylle dem og sørge fordi du kanskje ikke får se flere show fra dem.

Anonymkode: 5078a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva jeg gjør i detalj er uvesentlig (selv om jeg ikke har bil, flyr ekstremt sjelden og bare når jeg må, velger å kjøpe klær som er klassiske nok til å ha i årevis, velger lokal mat der det er tilgjengelig, kommer meg stort sett alltid rundt på beina eller sykkel)... men det du gjør er å støtte og hylle et selskap som glorifiserer en overfladisk, helseskadelig og miljøskadelig jetset-livsstil. Hvorfor støtter du et slikt selskap?

Anonymkode: 5078a...7f7

Kanskje fordi jeg liker designet. Luktene. Men om de blir miljøvennlige er det gull. 
Jeg synes livsstilen er helt Ok. Jentene har selv valgt å være modeller. Det er alle misunnelige folka med ekstra på kroppen som føler seg utilstrekkelige pga de aldri kan bli sånn. Og de irriterer meg grensesløst. Alle kan ikke passe alt. Skal jeg liksom gå til universitetet og be dem tilrettelegge for meg så jeg kan bli advokat? Nei. Jeg må akseptere at dette ikke er jobben for meg. 
 

 

Anonymkode: 30785...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi bør virkelig ikke bli større! Dette vil kreve større fly, biler, klær og mer mat. Ingen bra kombinasjon med at vi i tillegg blir flere! 

Anonymkode: 30785...043

Løsningen er ikke å ha sykelig undervekt som ideal! Og uansett hvor mye du hevder det har det aldri uten i mangelsituasjoner vært normalt å være så tynn. Å ha mer realistiske modellstørrelser er ikke skadelig. Det er bra fordi det nyanserer bildet av hvordan kropoen vår er/kan være.

At du ønsker hele verden innrettet til bare din egen kroppstype er ren idioti. 

Forøvrig begynner jeg å mistenke at du egentlig har ønsket en modellkarriere men er blitt forkastet av en eller annen grunn. Det virker ikke som du har et realistisk forhold til bransjen.

Anonymkode: fad7d...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi jeg liker designet. Luktene. Men om de blir miljøvennlige er det gull. 
Jeg synes livsstilen er helt Ok. Jentene har selv valgt å være modeller. Det er alle misunnelige folka med ekstra på kroppen som føler seg utilstrekkelige pga de aldri kan bli sånn. Og de irriterer meg grensesløst. Alle kan ikke passe alt. Skal jeg liksom gå til universitetet og be dem tilrettelegge for meg så jeg kan bli advokat? Nei. Jeg må akseptere at dette ikke er jobben for meg. 
 

 

Anonymkode: 30785...043

Så du påstår å være miljøbevisst og at du i årevis har vært opptatt av miljøet. Likevel synes du det er helt ok med en livsstil som fokuserer på enormt forbruk og kjøpepress, kroppshysteri, unødvendig sløsing av ressurser og masse unødvendig reiser er ok.

Nei, miljøbevisst er du på ingen måte!

Og du, det finnes hundrevis og tusenvis av andre jobber du kan leve av og ha det godt med selv om jeg er enig i at du ikke passer som advokat.

Anonymkode: 5078a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg synes ikke de gjør det!! Kroppene er ikke urealistiske! Men folk begynner å rope ut om hva som er vanlig , og når ting ikke blir oppnåelig så maser folk om å få det oppnåelig. 
 

Anonymkode: 30785...043

Kroppene er urealistiske. Det er en bitteliten minoritet som ser slik ut naturlig. Og så er det noen få som kan sulte seg ned dit. Å ha slike kropper som ideal fremmer kropspress og anoreksitendenser. Det er rett og slett ikke et brukbart ideal. Du ønsker det bare som ideal fordi du selv har den type kropp. Du har ikke skjønt at ingen av oss bestemmer hvilken kropstype vi er født med. Å ete på seg sykelig overvekt er ikke bra - men det er heller ikke helsebringene å sulte seg mot et uoppnåelig hypotetisk ideal. Det er rett og slett et ubrukelig ideal. Og for å være ærlig er utsultede og benede modeller ikke spesielt vakre. For å bruke ditt eget uttrykk er de kjedelige å se på. Om klærne ser bra ut på dem er irrelevant.

Anonymkode: fad7d...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du bekymrer deg jo for at de ev. ikke skal ha flere show - om du virkelig mener det du her skriver så burde du jo ha feiret at det går nedover med dem. Istedenfor oppretter du en tråd for å hylle dem og sørge fordi du kanskje ikke får se flere show fra dem.

Anonymkode: 5078a...7f7

Men snart kan man ikke ha det morsomt, pga det jævla miljøhysteriet. 

Anonymkode: 30785...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Løsningen er ikke å ha sykelig undervekt som ideal! Og uansett hvor mye du hevder det har det aldri uten i mangelsituasjoner vært normalt å være så tynn. Å ha mer realistiske modellstørrelser er ikke skadelig. Det er bra fordi det nyanserer bildet av hvordan kropoen vår er/kan være.

At du ønsker hele verden innrettet til bare din egen kroppstype er ren idioti. 

Forøvrig begynner jeg å mistenke at du egentlig har ønsket en modellkarriere men er blitt forkastet av en eller annen grunn. Det virker ikke som du har et realistisk forhold til bransjen.

Anonymkode: fad7d...fca

Jeg liker ikke å vise meg frem . Modelllkarriere ønsket jeg da jeg var sånn 16-19. Men jeg gikk bare aldri for det.

Men jeg elsket VS showet. 

Anonymkode: 30785...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kroppene er urealistiske. Det er en bitteliten minoritet som ser slik ut naturlig. Og så er det noen få som kan sulte seg ned dit. Å ha slike kropper som ideal fremmer kropspress og anoreksitendenser. Det er rett og slett ikke et brukbart ideal. Du ønsker det bare som ideal fordi du selv har den type kropp. Du har ikke skjønt at ingen av oss bestemmer hvilken kropstype vi er født med. Å ete på seg sykelig overvekt er ikke bra - men det er heller ikke helsebringene å sulte seg mot et uoppnåelig hypotetisk ideal. Det er rett og slett et ubrukelig ideal. Og for å være ærlig er utsultede og benede modeller ikke spesielt vakre. For å bruke ditt eget uttrykk er de kjedelige å se på. Om klærne ser bra ut på dem er irrelevant.

Anonymkode: fad7d...fca

Poenget med alt, det er alltid et gjennomsnitt...og det som er iriterende er at folk sier alltid «de fleste av oss» gjør ikke ditt eller datt. Det høres på meg ut som det er om å gjøre å få alle så like som mulig. 

Anonymkode: 30785...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men snart kan man ikke ha det morsomt, pga det jævla miljøhysteriet. 

Anonymkode: 30785...043

Så ergo stikker ikke den selvoppnevnte miljøbevisstheten din særlig dypt.

Og du har misforstått totalt - man kan ha det"jævla" morsomt uten å ødelegge miljøet! Om du ikke greier det er du i så fall bare skyld i selv.

Anonymkode: 5078a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget med alt, det er alltid et gjennomsnitt...og det som er iriterende er at folk sier alltid «de fleste av oss» gjør ikke ditt eller datt. Det høres på meg ut som det er om å gjøre å få alle så like som mulig. 

Anonymkode: 30785...043

Nei. Men det er ikke bra å oppsette et ideal som så godt som ingen er fysisk i stand til å ha. Det har ikke noe med at alle skal være like å gjøre. Tvert imot. Det er et opprør mot den usunne ensrettingen.

Anonymkode: fad7d...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo den misfornøyde tyrkiadamen. Hun har en fantastisk evne til å engasjere. 

Gnåler og gnåler på sitt helt uten å ta til seg fornuftige argument. 

Enten utrolig dyktig på å skape provokasjon eller ikke helt frisk. 

Anonymkode: d656e...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkluderer med at tyrkermannen skal være glad for at du må bo i den kjedelige bygda di, der hvor alle elsker å gå i fjellet. Han skal ikke minst være takknemlig for at moren din ikke jublet da du annonserte forelskelsen i tyrkeren. Selv burde du vurdere å ta til deg noen av de fornuftige ordene som skrives til deg, i denne og i andre tråder ... Ikke at jeg tror det kommer til å skje, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi jeg liker designet. Luktene. Men om de blir miljøvennlige er det gull. 
Jeg synes livsstilen er helt Ok. Jentene har selv valgt å være modeller. Det er alle misunnelige folka med ekstra på kroppen som føler seg utilstrekkelige pga de aldri kan bli sånn. Og de irriterer meg grensesløst. Alle kan ikke passe alt. Skal jeg liksom gå til universitetet og be dem tilrettelegge for meg så jeg kan bli advokat? Nei. Jeg må akseptere at dette ikke er jobben for meg. 
 

 

Anonymkode: 30785...043

Hvorfor skal de lage et show som kundene deres ikke er interessert i? 

Anonymkode: 18909...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo den misfornøyde tyrkiadamen. Hun har en fantastisk evne til å engasjere. 

Gnåler og gnåler på sitt helt uten å ta til seg fornuftige argument. 

Enten utrolig dyktig på å skape provokasjon eller ikke helt frisk. 

Anonymkode: d656e...6fb

Jeg heller til den siste teorien. Ikke helt frisk.

Jeg tror engasjementet kommer av at hun starter med å stille spørsmål som er så latterlige at folk himler litt med øynene. Så innser man at hun faktisk mener dette her, og så får hun noen svar som er saklige, godt begrunnet og gjennomtenkte. Imidlertid nekter hun å ta til seg noe fra de svarene hun får, hun gnager bare videre på det samme. Så slenger hun også inn en god dose generaliseringer samt nedvurdering og forakt for sine medmennesker. Noen forsøker virkelig å få henne på rett spor ved å legge inn linker til forskning for eksempel, men fremdeles kommenterer hun ikke dette. I stedet henger hun seg opp i en setning fra innlegget og vrir på den, og kverner videre på sitt. Helt uten evne og vilje til å ta til seg noe som helst av det som blir skrevet. 

Noen av de som svarer kan bli provosert av dette, og det kommer etterhvert mindre pene kommentarer. Igjen preller det av som vann på gåsa, og hi bare kjører på med det samme maset. I tillegg til at hun gjerne motsier seg selv opptil flere ganger i en tråd, selvsagt helt uten evne og vilje til å innse det. 

Etterhvert blir tråden å sammenlikne med en bilulykke man kommer forbi. Man ønsker ikke å se på, men klarer ikke å se vekk heller. Hi styrer lukt mot katastrofen, men tilsynelatende helt uten å skjønne det selv. Samtidig som hun maser på med å legge skylden på alle andre. Skriver slemme ting om andre, hater tilsynelatende alle andre mennesker og generaliserer. Men kun negative generaliseringer, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg heller til den siste teorien. Ikke helt frisk.

Jeg tror engasjementet kommer av at hun starter med å stille spørsmål som er så latterlige at folk himler litt med øynene. Så innser man at hun faktisk mener dette her, og så får hun noen svar som er saklige, godt begrunnet og gjennomtenkte. Imidlertid nekter hun å ta til seg noe fra de svarene hun får, hun gnager bare videre på det samme. Så slenger hun også inn en god dose generaliseringer samt nedvurdering og forakt for sine medmennesker. Noen forsøker virkelig å få henne på rett spor ved å legge inn linker til forskning for eksempel, men fremdeles kommenterer hun ikke dette. I stedet henger hun seg opp i en setning fra innlegget og vrir på den, og kverner videre på sitt. Helt uten evne og vilje til å ta til seg noe som helst av det som blir skrevet. 

Noen av de som svarer kan bli provosert av dette, og det kommer etterhvert mindre pene kommentarer. Igjen preller det av som vann på gåsa, og hi bare kjører på med det samme maset. I tillegg til at hun gjerne motsier seg selv opptil flere ganger i en tråd, selvsagt helt uten evne og vilje til å innse det. 

Etterhvert blir tråden å sammenlikne med en bilulykke man kommer forbi. Man ønsker ikke å se på, men klarer ikke å se vekk heller. Hi styrer lukt mot katastrofen, men tilsynelatende helt uten å skjønne det selv. Samtidig som hun maser på med å legge skylden på alle andre. Skriver slemme ting om andre, hater tilsynelatende alle andre mennesker og generaliserer. Men kun negative generaliseringer, naturligvis.

Dessverre er dette en helt presis og god oppsummering på alle trådene Hi har hatt siste året.

Anonymkode: 5078a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes folk begynner å ta ting litt for alvorlig også. Kvinner har blitt paranoide på hvordan samfunnet ser dem. Vs showet har alltid vært på en måte morsomt, ikke noe jeg så på som kvinneundertrykkende. Men i dag er det aller mest kvinneundertrykkende. 
 

Anonymkode: 30785...043

Det ER og har ALLTID vært kvinneundertrykkende! Kvinners verdi måles ut i fra utseende og kropp, hvorfor F er du mer verdt som menneske fordi du er "vakker"? Hvilken samfunnsnytte har disse showene og modellene? Hi er åpenbart tiltrukket VS fordi hun har en modellkropp, uten å måtte slanke seg vel å merke, noe tom ikke modellene som går showet ikke får til engang. Så det blir en egotrip og boost av selvtilliten, de må hylles og hun må hylles, for er ikke det jeveste i verden å være MODELL?

 

Anonymkode: 3b1aa...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...