Gå til innhold

Nei, jeg kommer ikke til å avvikle tradisjoner pga dyr...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvorfor alle dere pro-fyrverkeri-folk klikker i vinkel av tanken på å forby privat oppskyting, da jeg føler at hovedargumentet deres er at "det er så fint" og "ungene elsker det" osv. Personlig er jeg dritlei av å hvert år se de samme stusselige rakettene som hyler seg opp og fisler ut, og tenker at om fagfolk fikk ansvaret, og man kunne putte litt penger i det, så hadde det kanskje blitt noe som var verdt å faktisk se på?

Og jeg slår gjerne et slag for lasershow istedetfor fyrverkeri, sånn som de har i Sverige. Utrolig mye kulere, og gjør absolutt samme samfunnsnytten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Vi skyter ikke raketter privat uansett... så det blir ikke akkurat noe vanskelig...

Anonymkode: 396bc...c00

Men da startet du bare tråden for å fortelle at du misliker hundeeiere, da?

Fikk du ellers med deg den hesten som var skremt i hjel av fyrverkeri? Skulle den også ha sittet på fanget til eieren i et lydtett rom?

Anonymkode: 63223...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men da startet du bare tråden for å fortelle at du misliker hundeeiere, da?

Fikk du ellers med deg den hesten som var skremt i hjel av fyrverkeri? Skulle den også ha sittet på fanget til eieren i et lydtett rom?

Anonymkode: 63223...66b

Og den drektige kua som døde, og alle kuene i fjøset var livredde. De har nok og eiere som synes det er litt slitsomt å trøste de på et lydtett rom

https://www.nrk.no/innlandet/ku-dode-av-fyrverkeri-1.14842844

Folk som skyter raketter mot hunder ute på tur, og ifyrer opp raketter inne i en stall. Men det er nok bare hundeeiere som er litt vanskelige ja

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/01/02/195638470/politiet-varslet-om-personer-som-skjot-fyrverkeri-mot-folk-med-hund-i-kristiansand

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/fyrverkeri-mot-folk-dyr-og-kjoretoy/3423902798.html

Anonymkode: 907a8...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2019 den 23.01, Anonym bruker skrev:

Det var det der med logisk tenkning og det å sammenligne ting som ikke kan sammenlignes da - ikke din sterkeste side.

Fyrverkeri har ingen reell verdi for samfunnet bortsett fra noen få korte arbeidsplasser og noen skatteinntekter til staten og opplevelser til folket.

Biler og kjøring har en samfunnsverdi, samfunnet vårt er avhengig av biler og dermed kjøring. Samfunnet er ikke avhengig av fyrverkeri.

De fordelene fyrverkeri har kan man like gjerne oppnå ved at kommuner/private samarbeider om å fyre opp fellesfyrverkeri. Ergo er det heller ikke noen grunn til å opprettholde en praksis som hvert eneste år fører til at folk blir skadet for livet helt unødvendig.

Anonymkode: 9c0cd...04c

Du tar feil. Fyrverkeri har stor nytte for samfunnet. Det skaper fest og lykke og er med på å gi menneskene en grunn til å leve, ikke bare eksistere. Vi trenger gledesting som musikk, teater, blomsterbuketter, sjokolade, kyss og fyrverkeri. Hva er vell viktigere enn det?

Anonymkode: d5507...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. Fyrverkeri har stor nytte for samfunnet. Det skaper fest og lykke og er med på å gi menneskene en grunn til å leve, ikke bare eksistere. Vi trenger gledesting som musikk, teater, blomsterbuketter, sjokolade, kyss og fyrverkeri. Hva er vell viktigere enn det?

Anonymkode: d5507...080

Det er jo ikke snakk om å avskaffe fyrverkeri da, men ha det i ordnede former, ikke at enhver skal kunne skyte opp fyrverkeri

Anonymkode: 907a8...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. Fyrverkeri har stor nytte for samfunnet. Det skaper fest og lykke og er med på å gi menneskene en grunn til å leve, ikke bare eksistere. Vi trenger gledesting som musikk, teater, blomsterbuketter, sjokolade, kyss og fyrverkeri. Hva er vell viktigere enn det?

Anonymkode: d5507...080

Ville du følt stor lykke hvis noen skjøt etter deg med fyrverkeri?

Anonymkode: 907a8...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville du følt stor lykke hvis noen skjøt etter deg med fyrverkeri?

Anonymkode: 907a8...b2a

Nei, men så var det heller ikke det jeg svarte på, akkurat som du sikkert heller ikke ville mene det var nyttig å bli påkjørt av en buss.

Anonymkode: d5507...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. Fyrverkeri har stor nytte for samfunnet. Det skaper fest og lykke og er med på å gi menneskene en grunn til å leve, ikke bare eksistere. Vi trenger gledesting som musikk, teater, blomsterbuketter, sjokolade, kyss og fyrverkeri. Hva er vell viktigere enn det?

Anonymkode: d5507...080

Jeg tør påstå at det er mange viktigere ting enn fyrverkeri og sjokolade, selvom jeg selvsagt er enig i at samlingspunkter som f.eks nyttårsaften med fyrverkeri er viktig. At det skaper glede og samhold. Men om det blir et privatforbud vil man fortsatt ha dette. Selvom noen kanskje vil måtte dra hjemmefra for å se det. I prinsippet er jeg i mot forbud, man kan ikke forby alt man ikke liker. Men når veldig mange ikke klarer å forholde seg til loven så skaper det et problem. Og ja, det er veldig synd at noen ødelegger for mange. 

Anonymkode: c0e49...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hundeoppdretter og hater fyrverkeri. Faktisk ikke pga hundene mine de bryr seg ikke og har aldri vert ett problem. Har samme rutine som jeg har hatt alle årene med de. Det fungerer supert og har ingen redde hunder her selv om jeg har mange. De jeg tenker på er dyrene ute i skogen feks. Eller andre fluktdyr som ikke bor sammen med oss mennesker på denne måten . Så tenker jeg litt på forskjellsbehandlling med barn å dere kjøpte ikke nei..... altså det finnes så mye press i vårt samfunn med tanke på økonomi, at jeg spyr av tanken på å bokstavelig talt smelle av flere tusen på to minutter. Det er helt latterlig at mange klamrer seg så til de grader til denne utingen. Som selvsagt skal være større og bedre og ikke minst mye dyrere for hvert år!

Anonymkode: 0b462...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...