Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #51 Skrevet 1. desember 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pakkekalender er noe mødre styrer med. Hvor mange fedre mener at barna MÅ ha pakkekalender og som lager til dette til barna? en annen ting som er rart er at barn dom får pakkekalender er ikke fornøyd med det (Evt mødrene ikke er fornøyd). Då de aller fleste som har pakkekalender har i tillegg sjokoladekalender. Noen også kjøpekalender så ungene har flere kalendere i tillegg til pakkekalenderen. Anonymkode: 47984...6dd Eventuelt at de med sjokoladekalender ikke er fornøyd og får pakkekaldender i tillegg😅 Men jeg er enig i at 1 kalender er nok. Mine får 1 hver. Anonymkode: c98ff...22f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. desember 2019 #52 Skrevet 1. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at tråden ikke kun handler om dere? Anonymkode: 36152...45d Det vet jeg. Jeg lurer på hva hun baserer utsagnet på
TinaK 1990 Skrevet 1. desember 2019 #53 Skrevet 1. desember 2019 Mine får pakkekalender. I de 24 lukene finner du en liten kjærlighet, en liten sjokolade, klistremerker, tyggegummi. Lille julaften er det kinobillett til en film de velger selv. Det er tradisjon. Tenker mine barn ikke blir bortskjemt av å våkne til en stk twist i kaldenderen i morgen
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #54 Skrevet 1. desember 2019 4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Heldigvis trenger jeg ikke forsvare meg😊. Hva jeg velger å gjøre i min familie har takk og lov ingen noe med. Jeg forstår bare ikke hvordan andres valg ang julekalender kan opprøre folk så til de grader Og det er andre som ikke forstår hvorfor det opprører veganere at andre spiser kjøtt... Eller at det opprører miljøfanatikere at mennesker flyr. Mange som ikke skjønner en dritt, du. Anonymkode: 324bc...d97
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. desember 2019 #55 Skrevet 1. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og det er andre som ikke forstår hvorfor det opprører veganere at andre spiser kjøtt... Eller at det opprører miljøfanatikere at mennesker flyr. Mange som ikke skjønner en dritt, du. Anonymkode: 324bc...d97 Vi snakker om pakkekalender
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #56 Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hva baserer du det du sier her på? Her er mannen minst like engasjert i alle våre juletradisjoner som meg Baserer det på utallige tråder her inne og på Facebook på hvilke kalendere barna skal få, tråder om hva som kan kjøpes i kalendere (kun mødre, ikke sett en eneste fra far) osv. veldig så du Forsvaret dette, virker som om du har dårlig samvittighet. Så mannen din (stefar) har kjøpt halvparten av gavene i guttene dine sine pakkekalendere? regner med far til ungene også har ordnet med pakkekalender? Anonymkode: 47984...6dd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. desember 2019 #57 Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Baserer det på utallige tråder her inne og på Facebook på hvilke kalendere barna skal få, tråder om hva som kan kjøpes i kalendere (kun mødre, ikke sett en eneste fra far) osv. veldig så du Forsvaret dette, virker som om du har dårlig samvittighet. Så mannen din (stefar) har kjøpt halvparten av gavene i guttene dine sine pakkekalendere? regner med far til ungene også har ordnet med pakkekalender? Anonymkode: 47984...6dd På ingen måte dårlig samvittighet nei. Nå har vi fellesøkonomi så sånn sett betaler vi begge to. Vi var begge ute og handlet inn til kalenderen og valgte ut ting begge to. Han pakket inn gavene . Far har ikke laget pakkekalender og ungene får med pakkene sine dit når de er hos han. En kalender holder i massevis. Ja eller de har flax kalender også.
Gjest Antarctica Skrevet 2. desember 2019 #58 Skrevet 2. desember 2019 12 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Absolutt alt trenger ikke å handle om miljø altså. Her snakker vi om tradisjoner. På siden her hyles det så mye om å holde julens tradisjoner hellige men når tradisjonen handler om pakkekalender så er det visst ikke så nøye. Pakkekalender kan inneholde alt fra opplevelser som baking og julekonsert til godis og ullsokker. Poenget er gleden av å pakke opp en liten gave hver dag. I dag fikk mine en nydelig liten fugl til å henge på juletreet . Vi trengte noe ny juletrepynt og ungene ble glade. Man gjør det man ønsker selv altså Når eksakt ble det «tradisjon» med gaver i hele desember, i tillegg til julegaver? Ikke før 1985-1990 i alle fall... så den argumentasjonen er vel i tynneste laget.
Gjest Antarctica Skrevet 2. desember 2019 #59 Skrevet 2. desember 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig😊 Her er det ikke de store tingene, men de er ikke vant til å få ting så gleden er stor😊 Tror mange av de som er motstander av pakkekalender kjøper nytt mellom nyttår og jul. Nye møbler, klær, leker, pusser opp, kjøper nye telefoner, lamper osv. Men det er pakkekalender som velter miljølasset😅 Anonymkode: c98ff...22f Nei, jeg gjør ikke noen av disse tingene. Forbruk er ikke det jeg finner glede i. Ungene får en sjokoladebit hver dag fram til julaften, det er nedtellingen, men det betyr ikke at jeg føler behov for å «avreagere» med noe vilt forbruk etter jul. Man skaper seg nemlig noe som heter VANER og LIVSSTIL. Og det å kaste ut penger på shopping er ikke min verden. Derfor går jeg ikke og sulter etter det, selv ikke etter en pakkefri førjulstid!
Gjest Antarctica Skrevet 2. desember 2019 #60 Skrevet 2. desember 2019 10 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Neida. Ikke alle 😊 Men du er den første som svarer i tråden? Og den første som trekker «andre skal ikke bry seg»-kortet, selv om ingen har snakket direkte til deg, sitert deg, tagget deg eller noe som helst... behovet for å ta debatten er viss der likevel! Innlegget må ha truffet en nerve.
Jippipippi Skrevet 2. desember 2019 #61 Skrevet 2. desember 2019 Jeg har tre barn. Det er billigere for meg å kjøpe pakkekalender og det er mer miljøvennlig. De får en liten sjokoladenisse eller en liten kjærlighet hver dag. Hver tredje dag får de en gave i tillegg. Desidert dyreste gaven i år er en drikkeflaske i stål til 119 kr. Jeg pleier ikke kjøpe så dyre gaver, men de trengte nye. Men det er mer jobb å lage til(mistenker at det er grunnen til at noen av dere er så negative?). Jeg gjør det fordi jeg elsker å se forventningen og gleden til barna mine. Vi har et veldig lavt forbruk resten av året, sparer mye!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #62 Skrevet 2. desember 2019 16 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: De aller fleste bruker ikke slike summer altså. Her brukte vi vel 1500 og det er kalender med 48 gaver. Det dyreste er julekonsert billetter . Ellers ligger nye ullsokker , boxershorts og kinobilletter pakket inn. 1500? Bare på konsertbilletter og kinobilletter er det tallet revet i stykker. Anonymkode: 8a858...9da
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #63 Skrevet 2. desember 2019 3 timer siden, Jippipippi skrev: Jeg har tre barn. Det er billigere for meg å kjøpe pakkekalender og det er mer miljøvennlig. De får en liten sjokoladenisse eller en liten kjærlighet hver dag. Hver tredje dag får de en gave i tillegg. Desidert dyreste gaven i år er en drikkeflaske i stål til 119 kr. Jeg pleier ikke kjøpe så dyre gaver, men de trengte nye. Men det er mer jobb å lage til(mistenker at det er grunnen til at noen av dere er så negative?). Jeg gjør det fordi jeg elsker å se forventningen og gleden til barna mine. Vi har et veldig lavt forbruk resten av året, sparer mye! Billigere? 30,- kunne du sluppet unna med. Dét er billigere Anonymkode: 8a858...9da
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. desember 2019 #64 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 1500? Bare på konsertbilletter og kinobilletter er det tallet revet i stykker. Anonymkode: 8a858...9da Nå er ikke billetter til hele familien i den summen da. Konsertbillett koster 200 PR barn og kino 100 PR barn
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #65 Skrevet 2. desember 2019 Har ikke lest alle svarene. Jeg synes det er nærmest umulig å finne 24 smågaver til gutter som ikke koster det hvite ut av øynene, og samtidig er både brukbart og morsomt å få. Jeg prøvde noen år mens guttene var små, men det funket ikke noe særlig for oss. Jenta er det lettere med, da hun alltids trenger hårpynt o.l. Her kjører vi klassisk sjokoladekalender mens barna er små. Noen år har vi supplert med en felles opplevelseskalender, forskerfabrikkens kalender eller lignende. Når eldste flytter på hybel om noen år tenker jeg heller han kan få gavekalender. Anonymkode: 059bd...b60
MTF Skrevet 2. desember 2019 #66 Skrevet 2. desember 2019 Her har vi pakkekalender til yngste på 12 år. Samme kalenderen som min mor broderte til meg og min søster da vi var små. Det er ikke dyre ting hun får, og heller ikke "ræl", og hun gleder seg i flere måneder til den pakkekalenderen, og er slett ikke storforlangende til hva som skal være i den. Her er det en kombinasjon av ting (bla. neglelakk, lypsyl, julete, hårstrikk, julepynt, ansiktsmaske, truser og godteri) og aktiviteter (pepperkakebaking, julefilm, juletrepynting og tur til byen og julemarkedet). Eldste på 15 vil helst ha Flax-kalender, men sier også at han er glad lillesøsteren fremdeles har pakkekalender, for den er så koselig å ha fremme og å telle ned med. Det beste er ofte den enkle også forresten, jeg og min søster hadde som sagt den samme kalenderen da vi var små, og det jeg husker best er det året mamma skrev ned nydelige vinter -og juledikt på tykt papir og tegnet nydelige tegninger til - en for hver dag frem til jul. Disse samlet vi en liten perm, og de er en skatt å ha den dag i dag. Kunne ønsker jeg var like flink å tegne som mamma, men muligens jeg gjør det samme til neste år (må bare huske på å begynne i god tid, for det tar tid å få klart;-))
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #67 Skrevet 2. desember 2019 Enig, derfor har vi ikke pakkekalender Anonymkode: 994df...2ac
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #68 Skrevet 2. desember 2019 8 timer siden, Pashla skrev: Når eksakt ble det «tradisjon» med gaver i hele desember, i tillegg til julegaver? Ikke før 1985-1990 i alle fall... så den argumentasjonen er vel i tynneste laget. Jeg er 54 år og jeg fikk pakkekalender når jeg var liten, det vil si på 60 og 70 tallet. Og ikke minst alle mine venner fikk også utenom ei jente som ville ha sjokoladekalende så det var vanlig lenge før du mener. Anonymkode: ec6f0...c1f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #69 Skrevet 2. desember 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 54 år og jeg fikk pakkekalender når jeg var liten, det vil si på 60 og 70 tallet. Og ikke minst alle mine venner fikk også utenom ei jente som ville ha sjokoladekalende så det var vanlig lenge før du mener. Anonymkode: ec6f0...c1f Vi hadde også pakkekalender, jeg er et år yngre enn deg. Anonymkode: bc750...c9e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #70 Skrevet 2. desember 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner jeg blir så kvalm av pakkekalender-hysteriet, enten det er «opplevelseskalender» eller «gavekalendere». Hva er greia med å ødelegge julaftens pakkespenning ved å innføre dette kalendertullet? Sto bak en ung bestemor som skrøt høylytt til venninna si i køen på H&M alt hva hun skulle kjøpe i kalendergaver til et av barnebarna. «og så skal jeg kjøpe ull- klær. Ja hun har jo masse ull som hun fortsatt passer, men jeg kjøper det likevel». «Og så får hun en julegenser, ja alle må jo ha en julegenser.» bla bla bla. Kjente jeg ble helt kvalm av all skrytinga🤮 og det var helt tydelig at dette barnebarnet ikke manglet så mye i utgangspunktet. Anonymkode: 3bac0...e63 Kjenner jeg blir kvalm av folk som ser ned på andre for så lite. At noen vil glede barnet sitt med gavekalender, synes jeg er fint. Selvom vi lever i en bruk og kast samfunn, så blir ihvertfall mine barn i ekstase når de får noe. Du begynner å bli gammel. Sutrete grinebuter. Smil. Det er sol ute. Anonymkode: fbe21...617
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. desember 2019 #71 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg blir kvalm av folk som ser ned på andre for så lite. At noen vil glede barnet sitt med gavekalender, synes jeg er fint. Selvom vi lever i en bruk og kast samfunn, så blir ihvertfall mine barn i ekstase når de får noe. Du begynner å bli gammel. Sutrete grinebuter. Smil. Det er sol ute. Anonymkode: fbe21...617 Her ble de også i ekstase i dag⭐️. I dag fant de nytt vintersengesett i pakken og det måtte på med en gang. De trengte nytt så var perfekt å få i kalenderen . Koselige morgener med morgenkaffe , lese dagens kapittel i snøsøsteren og åpne pakke. Magisk
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #72 Skrevet 2. desember 2019 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Her ble de også i ekstase i dag⭐️. I dag fant de nytt vintersengesett i pakken og det måtte på med en gang. De trengte nytt så var perfekt å få i kalenderen . Koselige morgener med morgenkaffe , lese dagens kapittel i snøsøsteren og åpne pakke. Magisk Og dette synes du er en liten, billig ting i kalenderen? Anonymkode: 47984...6dd
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. desember 2019 #73 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og dette synes du er en liten, billig ting i kalenderen? Anonymkode: 47984...6dd Ikke liten men ikke så dyr heller. Dessuten noe de trenger. De har 2 sett og begge to er sommersengesett . Nå fikk de ett jeg kjøpte på salg til 100 kr PR sett.
mamma_bergen Skrevet 2. desember 2019 #74 Skrevet 2. desember 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og dette synes du er en liten, billig ting i kalenderen? Anonymkode: 47984...6dd Så det er dumt med sengetøy? Dette er noe som må kjøpes uansett så hva var galt med å ha det i kalenderen?? Min har også fått sengetøy med julemotiv i kalenderen før, nyttig og morsomt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #75 Skrevet 2. desember 2019 22 minutter siden, mamma_bergen skrev: Så det er dumt med sengetøy? Dette er noe som må kjøpes uansett så hva var galt med å ha det i kalenderen?? Min har også fått sengetøy med julemotiv i kalenderen før, nyttig og morsomt. Det er vel mer det at hun skriver at kalenderene ikke koster så mye, men så kommer den ene dyre tingen etter den andre frem Anonymkode: 36152...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå