GÃ¥ til innhold

Er dere begynt?🎄

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi gleder oss også masse og det selv med noen flasker julebrus innabords 😊

Å glede seg til noe kan jo være nesten like godt som å glede seg over noe.

Anonymkode: 0ba73...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Nå fikk jeg lyst til å ha noen flasker juleøl innabords, juleøltesting hadde jeg nesten glemt, enda en godsak i desember.

Det står noen tomme flasker av juleøl i skapet også her gitt😊. Mannen måtte teste under påskudd av kvalitetstesting . 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for latteren 😂

Anonymkode: a7a60...b3c

Siden det ikke er meg du ler av må jeg få spørre, hva er det som er så morsomt?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å glede seg til noe kan jo være nesten like godt som å glede seg over noe.

Anonymkode: 0ba73...61c

Og begge deler går også helt fint

Skrevet

Vi pynter til jul 1. desember eller første søndag i advent, den datoen som kommer først. Jeg liker ikke lilla, så vi har minimalt med adventsstæsj. Kun noen lilla brikker, noen lilla servietter og en adventsstake med lilla lys. Fra og med neste år kjører jeg hvite lys i den og hvite servietter (må bruke opp det vi har først).

Da kommer alt av julepynt fram, inkl. juletreet og utebelysning. Vi fjerner alt før vi begynner å jobbe igjen, så i år blir det 5. januar. Eller, antakeligvis før, for jeg har 0 % julestemning i januar.

Mannen min er britisk og det er slik vi ønsker å gjøre det.

Anonymkode: e2c94...3f6

Skrevet

Vi skal pynte til helgen da vi skal ha vennejulebord her hjemme. Har vokst opp med adventspynt og så julepynt, men pga liten plass de første årene jeg ikke bodde hjemme ble det kun julepynt hele desember istedenfor dobbelt opp. Juletreet kommer opp litt før julaften så det ikke drysser for mye.

Også tar vi julepynten bort samtidig som vi vasker og steller i stand til nyttårsselskap.

Anonymkode: b24cd...c54

Skrevet

Morsom diskusjon. Her begynner vi litt 1. søndagen i advent. Vi har lys i vinduene og utenfor, tar frem juleservicet, duker og etpar nisser og annen julepynt. Og lilla stearinlys. Også fyller vi på senere i adventstiden med mer nisser og annen pynt. Juletreet kommer opp et par dager før julaften. Også begynner vi å pakke vekk litt i romjulen, og resten står til over nyttår. 

At folk lar seg provosere over ting som dette er fascinerende, snakker om klasse og dannelse, og egoisme og utålmodighet?😂 Man har jo forskjellige tradisjoner, og hvem kan påstå at deres er den riktige? Jeg slutter aldri å fundere på folka her inne.

Anonymkode: 506f5...119

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At folk lar seg provosere over ting som dette er fascinerende, snakker om klasse og dannelse, og egoisme og utålmodighet?😂 Man har jo forskjellige tradisjoner, og hvem kan påstå at deres er den riktige? Jeg slutter aldri å fundere på folka her inne.

Jeg er så enig med deg. Det virker som noen mennesker blir dypt personlig fornærmet av at noen velger å gjøre ting annerledes enn dem, eller har vokst opp med andre tradisjoner. Jeg føler meg heldig som ikke blir så sterkt personlig berørt av hvordan andre mennesker velger å julepynte.

Anonymkode: e2c94...3f6

Skrevet

Pynta i går 😃

Anonymkode: b9126...5c7

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Morsom diskusjon. Her begynner vi litt 1. søndagen i advent. Vi har lys i vinduene og utenfor, tar frem juleservicet, duker og etpar nisser og annen julepynt. Og lilla stearinlys. Også fyller vi på senere i adventstiden med mer nisser og annen pynt. Juletreet kommer opp et par dager før julaften. Også begynner vi å pakke vekk litt i romjulen, og resten står til over nyttår. 

Det verste er at de snakker om klasse og dannelse, samtidig som de rakker ned på andre

Anonymkode: a7a60...b3c

Skrevet

Pleier å starte såvidt enten 1.desember eller første søndag i advent. Og så blir det mer i løpet av desember. Innen midten av desember er det meste på plass, utenom juletreet. Juletreet kommer inn 23.desember og blir pyntet da. For oss er magien å våkne opp på juleaften til pynta juletre, som på mystisk vis har fått masse pakker under seg i løpet av natta. Det er den tradisjonen jeg har, og som jeg velger å føre videre. Vi liker å ha hele desember som førjulskos, og for oss inkluderer det nisser, røde lys, julefilmer, pepperkakebaking, julesanger og julebrus. Av adventspynt har vi kun lilla duk og adventslysene, så trenger litt nisser. Jeg jobber ofte en del i jula, så for å få tid til å kjenne på julefølelsen og få litt julero, så tjuvstarter vi. Hvis ikke blir jula så ufattelig kort. Selv om vi har julepynt fremme til 20.dag jul, så forsvinner julefølelsen når januar kommer. I år kom faktisk pynten opp i dag. Litt for tidlig, ja, men jeg er borte hele denne helga, og neste helg er det jobbing og bursdag for unga. Så da ble det litt for tidlig i år. 

Anonymkode: 21c43...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...