Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Er dere begynt å pynte til jul?Jeg jobber på et senter og det har vært jul allerede en hel mnd, kjenner at jeg må begynne snart hjemme også😅🙈 Hva med dere?Strøket julegardina?😅 Anonymkode: 3a41a...bf6
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Selvfølgelig ikke. Advent har ikke engang begynt. Pynter til advent 1.desember. Pynter til jul 23.desember. Tar ned jula 13.dag jul. Anonymkode: a01d6...78a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Man pynter til advent før man pynter til jul. Advent er lilla. Anonymkode: 5fcc7...0eb
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Kan man ikke bare gjøre det samtidig da?😅Eneste adventspynt jeg har er lysestake...ellers er det jul😁🎄🎁 Jeg tenker jeg må gjøre det nå når jeg har tid, jeg jobber 12 timer nesten hver dag mot jul nå så da er det ikke mange timene igjen å pynte... Anonymkode: 3a41a...bf6
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan man ikke bare gjøre det samtidig da?😅Eneste adventspynt jeg har er lysestake...ellers er det jul😁🎄🎁 Jeg tenker jeg må gjøre det nå når jeg har tid, jeg jobber 12 timer nesten hver dag mot jul nå så da er det ikke mange timene igjen å pynte... Anonymkode: 3a41a...bf6 Advent er ventetid. Voksne bør klare å vente til jula begynner med å pynte. Har dere ikke julestjerne? Lilla lys? Lilla duk el.? Tror det er gjengs i samfunnet i dag at å vente på tur er noe mange ikke behersker. Samme med å holde på norske tradisjoner. Her klarer man ikke vente og hiver jula opp i novemer for å ta jula ned i romjulen når det faktisk ER jul. Anonymkode: a01d6...78a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Pynter treet neste helg. Julen har allerede sneket seg inn i form av hvite svibler 😊. Vi skal ikke ha noe lilla og ingen duker.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Jeg starter i løpet av uken. Begynner med lys og stjerner i vinduene, gradvis mer og mer julepynt. Jeg har aldri pyntet til advent, jeg har vokst opp med at vi pynter til jul i løpet av desember. Ikke noe lilla pynt. Ikke er det nytt av tiden heller, sånn gjør både mamma og mormor det også. Anonymkode: fd0a6...f8d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Pynta treet i går 😉 eller var det slik at adventspynten kommer opp neste helg og 23. desember pynter vi til jul? Ja. Anonymkode: 1571e...859
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 Men når dere pynter så sent blir det jo ikke tid til å kose seg med all pynten og stemninga?All den jobben for noen dager🙈Barnehage, jobb og skole har begynt så da tenker jeg det er innafor.Er tross alt bare ei uke til første luke i kalenderen skal åpnes.... Anonymkode: 3a41a...bf6
frk Nilsen Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 Pynter litt til advent første søndag i advent, pynter til jul 23 desember. Jula ryker ut 1-2 januar.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men når dere pynter så sent blir det jo ikke tid til å kose seg med all pynten og stemninga?All den jobben for noen dager🙈Barnehage, jobb og skole har begynt så da tenker jeg det er innafor.Er tross alt bare ei uke til første luke i kalenderen skal åpnes.... Anonymkode: 3a41a...bf6 Pynter 23. og den står til 13.dag jul. Det er lenge nok og det er fint å ta ned jula før man når å bli lei 😊 Anonymkode: a01d6...78a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 Venter til neste søndag 😊 Anonymkode: 2125d...784
HeiteH Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 Jeg pynter ikke til advent. Syns lilla er en gyselig farge. Har adventsstake med lilla lys. Har tidligere pyntet en del 1. desember, men i år sier ungene at de syns det er for tidlig. Vi har kompromisset på 15 desember.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men når dere pynter så sent blir det jo ikke tid til å kose seg med all pynten og stemninga?All den jobben for noen dager🙈Barnehage, jobb og skole har begynt så da tenker jeg det er innafor.Er tross alt bare ei uke til første luke i kalenderen skal åpnes.... Anonymkode: 3a41a...bf6 Vi pynter til jul til jula begynner, og så har vi jul hele jula, helt til 20. dag jul, den 13. januar. Anonymkode: cf6cb...1a0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi pynter til jul til jula begynner, og så har vi jul hele jula, helt til 20. dag jul, den 13. januar. Anonymkode: cf6cb...1a0 For meg er det helt feil, nissene er mye mer viktig i tiden før jul enn etter jul. Så her kommer julepynten frem før jul og blir ryddet vekk etter nyttår. Men lysene har vi så lenge som mulig, stjerner i vinduene osv helt til 13.januar. Anonymkode: fd0a6...f8d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Advent er ventetid. Voksne bør klare å vente til jula begynner med å pynte. Har dere ikke julestjerne? Lilla lys? Lilla duk el.? Tror det er gjengs i samfunnet i dag at å vente på tur er noe mange ikke behersker. Samme med å holde på norske tradisjoner. Her klarer man ikke vente og hiver jula opp i novemer for å ta jula ned i romjulen når det faktisk ER jul. Anonymkode: a01d6...78a Voksne bestemmer over seg selv 😃 haha ! Vente på tur ?? Jeg ELSKER å stå i kø jeg 😁 Men å bytte gardiner og styre ekstra, orker jeg ikke. Anonymkode: 20f7a...430
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg er det helt feil, nissene er mye mer viktig i tiden før jul enn etter jul. Så her kommer julepynten frem før jul og blir ryddet vekk etter nyttår. Men lysene har vi så lenge som mulig, stjerner i vinduene osv helt til 13.januar. Anonymkode: fd0a6...f8d Jula varer til 13. eller 20.dag jul, litt forskjellige tradisjoner. Kan ikke se at noen har skrevet at de har julepynt til etter jula er over Anonymkode: a01d6...78a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #19 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men når dere pynter så sent blir det jo ikke tid til å kose seg med all pynten og stemninga?All den jobben for noen dager🙈Barnehage, jobb og skole har begynt så da tenker jeg det er innafor.Er tross alt bare ei uke til første luke i kalenderen skal åpnes.... Anonymkode: 3a41a...bf6 Vi hAr den koselige adventspynten fremme fra 1. søndag i advent til lille julaften. Det inkluderer utejuletre med lys, krans på ytterdøra og stjerne i vinduet som får stå fremme til jula er over. Juleblomstene kommer midt i desember, men rødd lys,nisser juletrær inne, røde duker, engler, julekrybbe osv kommer ikke før lille julaften. Da tar vi vekk det lilla. Til sammen har vi jule-/adventspynt fra 1. søndag i advent til 20.dag jul. Anonymkode: 0ba73...61c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #20 Skrevet 24. november 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg er det helt feil, nissene er mye mer viktig i tiden før jul enn etter jul. Så her kommer julepynten frem før jul og blir ryddet vekk etter nyttår. Men lysene har vi så lenge som mulig, stjerner i vinduene osv helt til 13.januar. Anonymkode: fd0a6...f8d Jeg har jul i jula, ikke før, ikke etter. 24.desember til 13. januar. Anonymkode: cf6cb...1a0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2019 #21 Skrevet 24. november 2019 Jeg tenker at hvis vi alle kan godta og respektere at alle familier har lov til å skape egne tradisjoner så har vi kommet langt
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #22 Skrevet 24. november 2019 4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg tenker at hvis vi alle kan godta og respektere at alle familier har lov til å skape egne tradisjoner så har vi kommet langt Og for noen er det viktig og riktig at man ikke pynter til påske i februar, men når det ER påske. Feirer 17.mai når det ER 17.mai. Har jul når det ER jul. Synd for kommende generasjoner at tradisjoner viskes ut fordi MEG og MITT er viktigere Anonymkode: a01d6...78a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2019 #23 Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og for noen er det viktig og riktig at man ikke pynter til påske i februar, men når det ER påske. Feirer 17.mai når det ER 17.mai. Har jul når det ER jul. Synd for kommende generasjoner at tradisjoner viskes ut fordi MEG og MITT er viktigere Anonymkode: a01d6...78a For noen er det viktig å holde jul etter gammel tradisjon og hos andre er det mer riktig å skape egne tradisjoner. 17 mai vil jeg tro at alle feirer 17 mai altså. Det samme gjelder påske. De tradisjonene vi skaper i familien vil jo våre kommende generasjoner ta med seg videre . Det aller viktigste er å godta at folk er forskjellige . At hvordan vi feirer jul kan by på så mange diskusjoner altså... så lenge folk har det bra er det godt nok for meg altså
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #24 Skrevet 24. november 2019 Jeg begynner så vidt med litt pynt til advent, stjerne i vinduer, lys i adventstaken og så flytter en liten nissefamilie inn i vinduskarmen på kjøkkenet. Ellers pynter vi til jul når julen starter. Andre får gjøre som de vil, men jeg ler litt av dem som henger opp adventstjerna i midten på november og pynter treet 1 desember. Jeg tenker rett og slett at de er litt enkle som ikke evner å vente. Anonymkode: 4d32c...0af
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #25 Skrevet 24. november 2019 5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: For noen er det viktig å holde jul etter gammel tradisjon og hos andre er det mer riktig å skape egne tradisjoner. 17 mai vil jeg tro at alle feirer 17 mai altså. Det samme gjelder påske. De tradisjonene vi skaper i familien vil jo våre kommende generasjoner ta med seg videre . Det aller viktigste er å godta at folk er forskjellige . At hvordan vi feirer jul kan by på så mange diskusjoner altså... så lenge folk har det bra er det godt nok for meg altså Det er et sykdomstegn i et samfunn når meg, mitt og individperspektivet blir viktigere enn fellesskap, tradisjon og gruppetenkning. Det gjelder ikke bare jula, men vi beveger oss nærmere og nærmere et svært individualistisk samfunn. Feks. i skolen, på jobb, tradisjoner, det å ikke kunne ta imot uanmeldt besøk, JEG gjør det som passer MEG best og lagånden forsvinner. Enkeltmennesket er i fokus. Det er en dårlig utvikling og setter man det i sammenheng med at mennesker i utgangspunktet er sosiale flokkdyr kan man undre seg over økning i psykisk uhelse. Fordi det vi gjør er usunt. Anonymkode: a01d6...78a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå