Gå til innhold

Spiser meg ihjel....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 9.11.2019 den 15.20, Anonym bruker skrev:

Mitt kosthold er verre enn ditt.....

Og, ja, jeg VET at jeg bør leve sunnere. Men det er ikke enkelt. 😭

Anonymkode: 1eb02...0c8

Jo det er det faktisk. Slutt å kjøpe inn drittmat og lag sunnere middager. Da blir kostholdet bedre med en gang! 

Anonymkode: 4d41d...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, KellyTaylor skrev:

Du har fått mange gode råd her fra jentene, og er helt enig med de. Kutt ned på brusen, ta 5 mandariner i stedet for 10 osv. Kutt ned på halvparten av mengdene :) Og særlig sukkerlkildene som raske karbohydrater.  

Frokosten kan heller bestå av chiagrøt med bær og nøtter eller havregrøt med kanel - kanel gjør slik at du mister lysten på søtt :)

Lunsj - omelett ( skinke, ost,tomat, løk ) med salat og grønnsaker Må ha mat som metter og som demper suget ditt på junk.

Og kjøp deg kromtabletter som igjen demper suget. 

Hilsen meg som har gått ned 37 kg

 

Takk😊 og du har vert kjempe flink da og gått ned så masse. Jeg vil ned ca 15-30 kilo. Liker og være litt lubben.

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I mine øyne spiser du et helt sinnssykt kosthold.. 10 mandariner, popkorn og cola til lunsj!? Jeez. 
Men så ser du deretter ut også. Ganske smellfeit. Om du tenker du ikke ser feit ut fordi du fremdeles har timeglassfasong lever du i en liten livsløgn.. 

Drikk heller vann (evt med saft uten kalorier) enn juice. Ikke spis frukt. Ikke spis snop. Ikke drikk sukkerbrus! Slutt med rødt kjøtt. Spis is i helgene, mørk sjokolade i helgene og popkorn i helgene. Til snack. 
Frokost spis to skiver grovt brød evt havregryn med melk, lunsj egg, grønnsaker, nøtter, bønner/linser. Til middag vanlig middag i en normal porsjon, gjerne en yoghurt til dessert, eller en mørk sjokoladebit. Kvelds for eks en god te med honning og knekkebrød/rugsprø/skyr med nøtter/havregrøt/chiagrøt eller lign. 

Det du spiser er jo helsedøden for kroppen din, innen du er 45 kommer du til være i stor risiko for den veldig stygge sykdommen diabetes. 

Anonymkode: 094c6...41d

Nei jeg ser ikkje smellfeit ut.. kødda du?  Jeg gjør jo ikke det🙄 spiser selfølgelig ikkje popcorn til lunsj til vanlig, det var den dagen likksom😋 og ja jeg vet veldig godt jeg er i risiko for både eine og andre er derfor jeg vil ta grep før det er for sent. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg ser ikkje smellfeit ut.. kødda du?  Jeg gjør jo ikke det🙄 spiser selfølgelig ikkje popcorn til lunsj til vanlig, det var den dagen likksom😋 og ja jeg vet veldig godt jeg er i risiko for både eine og andre er derfor jeg vil ta grep før det er for sent. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Det sa du om brusen og, det var og bare den dagen.... Sikker på at du ikke lurer deg selv litt. Det er nesten som å høre meg selv

Anonymkode: f6f55...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det sa du om brusen og, det var og bare den dagen.... Sikker på at du ikke lurer deg selv litt. Det er nesten som å høre meg selv

Anonymkode: f6f55...17c

Kansje eg lurer meg selv litt..Men eg drikker vanligvis ikkje brus kvar dag. Heller ikkje popcorn til lunsj, når eg tenke meg om var det første gang 😋 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg ser ikkje smellfeit ut.. kødda du?  Jeg gjør jo ikke det🙄 spiser selfølgelig ikkje popcorn til lunsj til vanlig, det var den dagen likksom😋 og ja jeg vet veldig godt jeg er i risiko for både eine og andre er derfor jeg vil ta grep før det er for sent. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Ikke feit? Jo! Fytti grisen!

Anonymkode: 6152c...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke feit? Jo! Fytti grisen!

Anonymkode: 6152c...eb1

Nei jeg ser ikke smellfeit ut nei!! Sjerp deg. Eg blir ikke fornærmet engang fordi jeg VET jeg ikke ser smellfeit ut. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg ser ikke smellfeit ut nei!! Sjerp deg. Eg blir ikke fornærmet engang fordi jeg VET jeg ikke ser smellfeit ut. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Jo. Vrangforestilt much...

Anonymkode: 6152c...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg ser ikke smellfeit ut nei!! Sjerp deg. Eg blir ikke fornærmet engang fordi jeg VET jeg ikke ser smellfeit ut. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Med en sånn høyde og kroppsform så blir du kraftigere og mer «maskulin» når du er overvektig. Pent er det ikke men det er noe du må avgjøre selv. Uansett er helse viktigere enn utseende og det er helseskadelig! Jeg ble kvalm bare å lese hva du hadde spist de to dagene. At noen kan behandle kroppen sin som søppeldunker er merkelig for meg. særlig med barn inne i bildet. Spiser du slik mat når de ikke ser på eller er dette noe hele familien spiser? For meg hadde det vært helt utenkelig å fø familien på slik mat. Et kosemåltid er greit men dette var bare kvalmt. 
 

Du nevner du har en del muskler. Jeg ser ingenting til de. 
For å sammenligne, jeg er 180 cm høy og veier 66 kg. Trener 4 ganger i uken og har godt synlige muskler så vet at de veier en del. 

Anonymkode: 4d41d...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld altså, men her lurer du deg selv, du ser ganske feit ut på bildene

Anonymkode: 05dd3...8f6

Skal vøre enig i lubben men ikke feit eller smellfeit!! 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Med en sånn høyde og kroppsform så blir du kraftigere og mer «maskulin» når du er overvektig. Pent er det ikke men det er noe du må avgjøre selv. Uansett er helse viktigere enn utseende og det er helseskadelig! Jeg ble kvalm bare å lese hva du hadde spist de to dagene. At noen kan behandle kroppen sin som søppeldunker er merkelig for meg. særlig med barn inne i bildet. Spiser du slik mat når de ikke ser på eller er dette noe hele familien spiser? For meg hadde det vært helt utenkelig å fø familien på slik mat. Et kosemåltid er greit men dette var bare kvalmt. 
 

Du nevner du har en del muskler. Jeg ser ingenting til de. 
For å sammenligne, jeg er 180 cm høy og veier 66 kg. Trener 4 ganger i uken og har godt synlige muskler så vet at de veier en del. 

Anonymkode: 4d41d...5ba

Jeg spiser litt i sjul desverre😐 i bilen og sånn. Så familien spiser ikke det samme som meg nei.

Men jeg har faktisk masse muskler men under fettlaget, dere får tro hva dere vil men har det. Det har jeg fått bekreftet av 2 fysioterapeuter siste året så det vet jeg ivertfall!!

Men ja har lyst og komme meg ut dette spise marerittet😐 og gå ned ivertfall 15-20 kilo, både jeg og samboer liker best når jeg er litt lubben og chunky😋 trivst best da. 

Hi 

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal vøre enig i lubben men ikke feit eller smellfeit!! 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Beklager, men du er godt over begrepet lubben. Burde jo ikke skrive sånn, men det er jo viktig at du forstår ar du er veldig overvektig, så du kan ta tak i dette. Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 05dd3...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal vøre enig i lubben men ikke feit eller smellfeit!! 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Jeg er enig i at du ikke er smellfeit, slik noe sier.

Men du er heller ikke lubben. Lubben hører til få kilo for mye, i kategorien "overvektig". Du trener nok, men du har ikke så definerte muskler at det utgjør veldig mye på vekten din - og du er så tung nå at du ligger godt over i kategorien fedme, og faktisk også nærmer deg alvorlig fedme med betydelig økt helserisiko.

Du er "heldig" med høyden din og formene dine, som jeg har skrevet før, men du har likevel for høy vekt og så mye at det nå gir deg økt helserisiko.

Men du er også heldig med at det er veldig tydelig hva du kan gjøre med kostholdet ditt for å få en vektnedgang, og du er glad i å trene. Da har du de beste forutsetninger for å bli normalvektig og å holde deg der. Og det greier du om du vil! :)

Anonymkode: 04c8d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i at du ikke er smellfeit, slik noe sier.

Men du er heller ikke lubben. Lubben hører til få kilo for mye, i kategorien "overvektig". Du trener nok, men du har ikke så definerte muskler at det utgjør veldig mye på vekten din - og du er så tung nå at du ligger godt over i kategorien fedme, og faktisk også nærmer deg alvorlig fedme med betydelig økt helserisiko.

Du er "heldig" med høyden din og formene dine, som jeg har skrevet før, men du har likevel for høy vekt og så mye at det nå gir deg økt helserisiko.

Men du er også heldig med at det er veldig tydelig hva du kan gjøre med kostholdet ditt for å få en vektnedgang, og du er glad i å trene. Da har du de beste forutsetninger for å bli normalvektig og å holde deg der. Og det greier du om du vil! :)

Anonymkode: 04c8d...751

Takk😊 blir ikke sur. Men synst begrepet SMELLFEIT var og ta litt i. Jeg er godt i gang men slanking dag 1😊 

Frokost: 2 skiver med pølse. Ett glass juice. 

Lunsj: 1 avokado med salt. 2 mandariner. 

Middag: 1 potet, kokt torsk med litt smør. 

Kvelds blir: 2-3ryvita knekkebrød med kvit ost/skinke med påpeike,agurk og tomat. Og sikkert ett glass kald ekstra lett melk. 

Greit? Eller.

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk😊 blir ikke sur. Men synst begrepet SMELLFEIT var og ta litt i. Jeg er godt i gang men slanking dag 1😊 

Frokost: 2 skiver med pølse. Ett glass juice. 

Lunsj: 1 avokado med salt. 2 mandariner. 

Middag: 1 potet, kokt torsk med litt smør. 

Kvelds blir: 2-3ryvita knekkebrød med kvit ost/skinke med påpeike,agurk og tomat. Og sikkert ett glass kald ekstra lett melk. 

Greit? Eller.

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Dropp juice, like mye kalorier som brus, dropp smøret på fisken og pass på at du kjøper lett pålegsskinke

Anonymkode: 05dd3...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal vøre enig i lubben men ikke feit eller smellfeit!! 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Du ser ikke feit ut på bildene, men du uansett tykk ikke lur deg selv. Du er ganske overvekti og har en bmi på 31,6 og er i fedmekategori 1

Anonymkode: f6f55...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk😊 blir ikke sur. Men synst begrepet SMELLFEIT var og ta litt i. Jeg er godt i gang men slanking dag 1😊 

Frokost: 2 skiver med pølse. Ett glass juice. 

Lunsj: 1 avokado med salt. 2 mandariner. 

Middag: 1 potet, kokt torsk med litt smør. 

Kvelds blir: 2-3ryvita knekkebrød med kvit ost/skinke med påpeike,agurk og tomat. Og sikkert ett glass kald ekstra lett melk. 

Greit? Eller.

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Veldig mye bedre. Jeg ville droppet juicen til frokost, det er så mye fruktsukker i juice. Drikk heller vann eller god te.

Få også i deg proteiner til lunsj. Bare en avokado med salt blir for lite, lag deg en liten salat med litt annet grønt til og f.eks. et egg eller to til også. Spis en mandarin da, så kan du heller gjemme den andre til kvelden om du blir fysen.

Middag. Du kan godt beholde smøret, bare pass på at du også spiser godt med grønnsaker til.

Godt du er i gang - lykke til videre :)

Anonymkode: 04c8d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

I mine øyne spiser du et helt sinnssykt kosthold.. 10 mandariner, popkorn og cola til lunsj!? Jeez. 
Men så ser du deretter ut også. Ganske smellfeit. Om du tenker du ikke ser feit ut fordi du fremdeles har timeglassfasong lever du i en liten livsløgn.. 

Drikk heller vann (evt med saft uten kalorier) enn juice. Ikke spis frukt. Ikke spis snop. Ikke drikk sukkerbrus! Slutt med rødt kjøtt. Spis is i helgene, mørk sjokolade i helgene og popkorn i helgene. Til snack. 
Frokost spis to skiver grovt brød evt havregryn med melk, lunsj egg, grønnsaker, nøtter, bønner/linser. Til middag vanlig middag i en normal porsjon, gjerne en yoghurt til dessert, eller en mørk sjokoladebit. Kvelds for eks en god te med honning og knekkebrød/rugsprø/skyr med nøtter/havregrøt/chiagrøt eller lign. 

Det du spiser er jo helsedøden for kroppen din, innen du er 45 kommer du til være i stor risiko for den veldig stygge sykdommen diabetes. 

Anonymkode: 094c6...41d

Hun er muligens overvektig. Du er et ufyselig menneske. Helt utrolig at noen får glede av å ordlegge seg på den måten.

Anonymkode: 9ae0f...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er muligens overvektig. Du er et ufyselig menneske. Helt utrolig at noen får glede av å ordlegge seg på den måten.

Anonymkode: 9ae0f...425

Hun er ikke muligens overvektig, i følge bmi kalkulatoren er det fedme. Hvorfor pakke det inn og si, neida jenta mi, du ser flott ut. Hun bør legge om kostholdet, så hun ikke blir alvorlig syk

Anonymkode: 05dd3...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er ikke muligens overvektig, i følge bmi kalkulatoren er det fedme. Hvorfor pakke det inn og si, neida jenta mi, du ser flott ut. Hun bør legge om kostholdet, så hun ikke blir alvorlig syk

Anonymkode: 05dd3...8f6

Poenget er: Du er et fælt menneske. Det spiller ingen rolle for meg hvordan du svarer meg, og jeg gidder verken å forklare deg retoriske grep eller å underholde deg. Du liker å være slem, og det er ynkelig.

Anonymkode: 9ae0f...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er: Du er et fælt menneske. Det spiller ingen rolle for meg hvordan du svarer meg, og jeg gidder verken å forklare deg retoriske grep eller å underholde deg. Du liker å være slem, og det er ynkelig.

Anonymkode: 9ae0f...425

Ikke meg du svarer her, bare et tips - sjekk anonymkodene før du svarer folk...

Anonymkode: 04c8d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun er ikke muligens overvektig, i følge bmi kalkulatoren er det fedme. Hvorfor pakke det inn og si, neida jenta mi, du ser flott ut. Hun bør legge om kostholdet, så hun ikke blir alvorlig syk

Anonymkode: 05dd3...8f6

Du er jo fanatisk og ekkel. Hun er slett ikke smellfeit og hun trenger absolutt ikke være i fare for å dø når hun blir 45 ( - ei heller få diabetes eller andre skumle sykdommer)

Anonymkode: a6a95...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du er jo fanatisk og ekkel. Hun er slett ikke smellfeit og hun trenger absolutt ikke være i fare for å dø når hun blir 45 ( - ei heller få diabetes eller andre skumle sykdommer)

Anonymkode: a6a95...6b7

Beklager, det ble kanskje til feil anonym.... 🙈

Anonymkode: a6a95...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo fanatisk og ekkel. Hun er slett ikke smellfeit og hun trenger absolutt ikke være i fare for å dø når hun blir 45 ( - ei heller få diabetes eller andre skumle sykdommer)

Anonymkode: a6a95...6b7

Jo, med en bmi på godt over 30 (32,2, som Hi har nå) så er det betydelig økt risiko for både diabetes og andre sykdommer. Hi er i kategori fedme I. Både overvekt og fedme gir økt risiko for diabetes og en god del andre sykdommer. Man trenger ikke like at det er slik, men forskning viser tydelig at det er slik.

Anonymkode: 04c8d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...