Gå til innhold

Spiser meg ihjel....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sjønner😋 er jo derfor jeg legger ut bilder og lurer🤗 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Tenker du aldri på sykdommer/kreft etc som følger med det kostholdet. Skjønner meg ikke på mennesker som bare tenker på vekten. Hva med konsekvensene av slik mat? 

Anonymkode: 873b0...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du aldri på sykdommer/kreft etc som følger med det kostholdet. Skjønner meg ikke på mennesker som bare tenker på vekten. Hva med konsekvensene av slik mat? 

Anonymkode: 873b0...61e

En av de sunneste sprekeste jentene jeg kjente fikk hjerneblødninger i en alder av 23 år! Hun er og blir aldri den samme igjen. Så nei det er ikke alltid det som skal til. Jo Ts spiser en del godteri men hun spiser også vanlig middags mat. Har sett mye verre kosthold enn det altså

Anonymkode: 45032...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er sulten fordi du er sukkeravhengig. Om du legger om kostholdet ditt så vil du ikke ha det suget hele tiden.

Anonymkode: 04c8d...751

Dette.

Anonymkode: d7821...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legger ut 2 andre bilder da😊 

20191108_204024.jpg

20191108_204006.jpg

Anonymkode: b4795...20a

Du ser ut som meg, og jeg er 95 kg. Så jeg tror deg. Du er rund i kantene, men ikke smellfeit.

Anonymkode: d7821...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En av de sunneste sprekeste jentene jeg kjente fikk hjerneblødninger i en alder av 23 år! Hun er og blir aldri den samme igjen. Så nei det er ikke alltid det som skal til. Jo Ts spiser en del godteri men hun spiser også vanlig middags mat. Har sett mye verre kosthold enn det altså

Anonymkode: 45032...3ff

200 gram kjøtt er ikke vanlig middagsmat. Hvor er fisken, hi?

Anonymkode: 46618...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bra er at du spiser mye frukt og grønnsaker. Du trenger kanskje ikke å spise så utrolig mange klementiner på en gang, men du bør absolutt fortsette med frukt og grønt! 👍 Frokosten din er bra! Ellers ville jeg spist mer av rene proteinkilder; kylling, svin, egg. Masse frukt og grønt, rent kjøtt og en moderat mengde av en karbohydratkilde er bra. Hold deg unna prosessert kjøtt, dressinger, sauser og fritert mat. Du kan spise deg mett uten å få i deg for mange kalorier. Halve tallerkenen grønt, den andre halvdelen fordeles 50/50 mellom feks kylling og ris. Velg sukkerfri drikke og magre meieriprodukter. En cookie er lov, så lenge du holder deg til én 😉 Hold deg aktiv og kos deg med sunn mat! 

Anonymkode: 1a532...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det som er bra er at du spiser mye frukt og grønnsaker. Du trenger kanskje ikke å spise så utrolig mange klementiner på en gang, men du bør absolutt fortsette med frukt og grønt! 👍 Frokosten din er bra! Ellers ville jeg spist mer av rene proteinkilder; kylling, svin, egg. Masse frukt og grønt, rent kjøtt og en moderat mengde av en karbohydratkilde er bra. Hold deg unna prosessert kjøtt, dressinger, sauser og fritert mat. Du kan spise deg mett uten å få i deg for mange kalorier. Halve tallerkenen grønt, den andre halvdelen fordeles 50/50 mellom feks kylling og ris. Velg sukkerfri drikke og magre meieriprodukter. En cookie er lov, så lenge du holder deg til én 😉 Hold deg aktiv og kos deg med sunn mat! 

Anonymkode: 1a532...abd

Glemte av fisk. Hehe. Laks er nice. 

Anonymkode: 1a532...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ellers ville jeg spist mer av rene proteinkilder; kylling, svin, egg.

«Rene» proteinkilder? Kylling og svin er vel det minst rene du kan få i deg... heia antibiotika. Heia narasin. Heia MRSA og salmonella...

Anonymkode: d7821...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En av de sunneste sprekeste jentene jeg kjente fikk hjerneblødninger i en alder av 23 år! Hun er og blir aldri den samme igjen. Så nei det er ikke alltid det som skal til. Jo Ts spiser en del godteri men hun spiser også vanlig middags mat. Har sett mye verre kosthold enn det altså

Anonymkode: 45032...3ff

Svogerforskning holder ikke. Det er ikke vanlig middagsmat Hi beskriver.. 

Anonymkode: 9e46f...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legger ut 2 andre bilder da😊 

20191108_204024.jpg

20191108_204006.jpg

Anonymkode: b4795...20a

Veier du 100 ?? Jeg veier 80. Jeg ser mye større ut enn deg !  

Begynn med å kutte ut brusen. Og så en og en ting. 

Anonymkode: 04547...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Rene» proteinkilder? Kylling og svin er vel det minst rene du kan få i deg... heia antibiotika. Heia narasin. Heia MRSA og salmonella...

Anonymkode: d7821...6d9

Sukk. 

Anonymkode: 1a532...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke HELT på bærtur med kostholdet ditt, da. Vi er mange som spiser for lite, så jeg tror mengden mat du spiser er grei - det er bare noe av det du spiser som er feil. Og brusen selvsagt. Du vet det jo egentlig selv. Problemet er jo å gjøre noe med det, og det krever litt planlegging så du ikke tyr til fem cookies eller 10 klementiner feks. Bytt ut verstingene med noe sunt, som grønnsaker, havregrøt. Jeg ville ikke kalt deg sukkermonster, det syns jeg er å overdrive. Har sett mye verre kosthold enn dette! 

Anonymkode: a6a95...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som deg, pluss ti kilo, spiste bare crap og søppel dagen lang, og drakk mengder med brus. Jo mer jeg spiste, jo mer ville jeg ha. 

Etter utallige slankekurer hvor jeg mista motet og vekten kom på igjen og litt til, så valgte jeg å ta en slankeoperasjon. Betalte det selv, og har ikke angret et sekund. Fikk livet og gleden tilbake. Spiser skjelden sjokolade og chips nå, da blir jeg skikkelig uvel. Er nå tre år siden jeg gjorde det. Kan godt si jeg juksa meg ned i vekt, det gjorde jeg. Men hvorfor ikke? Når man har brukt 30 år av livet sitt på å prøve å slanke seg, og ikke klart det, så kan man ty til andre metoder.

Man må ikke være slank, man kan fint være fornøyd med det man har. Men man må passe på kostholdet. Jeg var ulykkelig i en kjempekropp. Folk stirra og noen kom med kommentarer som såra veldig. Jeg opererte meg for å bli slank og føle meg bedre, og være en lettere mamma, som orka mer, og ikke sto ved skapdøra og smugspiste når ungene så på tv. 

Anonymkode: d2c20...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser egentlig masse grønt, da jeg elsker grønnsaker og frukt. Har alltid noe grønnt til middag. Liker best steikte grønnsaker eller ovnsbakte😁 tror egentlig om jeg spiser litt mindre og spiser bare kosemat lørdag så kansje det blir litt bedre ivertfall😉 som jeg skrev lenger oppe så drikker jeg ikke så masse brus til hverdags. Drikker vann, juice eller melk. 1 glass juice eller melk for dag. Og ja til dere so lurer vekta idag viste 102 kilo🙄 er høy da. Har 4 barn så vil være frisk og sunn og bli gammel så er vel på tide og gjøre noe. Er bare 33 år så. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiser egentlig masse grønt, da jeg elsker grønnsaker og frukt. Har alltid noe grønnt til middag. Liker best steikte grønnsaker eller ovnsbakte😁 tror egentlig om jeg spiser litt mindre og spiser bare kosemat lørdag så kansje det blir litt bedre ivertfall😉 som jeg skrev lenger oppe så drikker jeg ikke så masse brus til hverdags. Drikker vann, juice eller melk. 1 glass juice eller melk for dag. Og ja til dere so lurer vekta idag viste 102 kilo🙄 er høy da. Har 4 barn så vil være frisk og sunn og bli gammel så er vel på tide og gjøre noe. Er bare 33 år så. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Jeg vil anbefale deg å veie og logge inn absolutt alt du spiser og drikker, i minst en uke, et eller annet sted som regner ut kaloriene dine. Jeg kan garantert love deg at du vil få deg noen overraskelser og noen sjokk. Jeg gjorde det, brukte grete roede, man får seg noen øyeåpnere. Blant annet det med stekte og ovnsbakte grønnsaker, jeg er ikke glad i kokte, så spiste og spiser fremdeles helst stekte eller ovnsbakte. Men nå er jeg obs på smør/olje mengde som brukes, for der ligger det mange kalorier som er fort å glemme.

Anonymkode: f6f55...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiser egentlig masse grønt, da jeg elsker grønnsaker og frukt. Har alltid noe grønnt til middag. Liker best steikte grønnsaker eller ovnsbakte😁 tror egentlig om jeg spiser litt mindre og spiser bare kosemat lørdag så kansje det blir litt bedre ivertfall😉 som jeg skrev lenger oppe så drikker jeg ikke så masse brus til hverdags. Drikker vann, juice eller melk. 1 glass juice eller melk for dag. Og ja til dere so lurer vekta idag viste 102 kilo🙄 er høy da. Har 4 barn så vil være frisk og sunn og bli gammel så er vel på tide og gjøre noe. Er bare 33 år så. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Da er du sikker slik som  jeg var, hadde mye fett skjult på ryggen. Det er forresten mye vanskeligere å gå ned i vekt etter du fyller 40, så gjør det nå mens det er enklere. Når man har så høy BMI, så er det helsefarlig, selv om du ikke føler deg tjukk.

Anonymkode: 15a50...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du mye alene?

Prøv å spise et skikkelig måltid til lunsj og kvelds.  Spis deg mett på brødskiver eller annen vanlig mat og dropp all kosematen. Du spiser jo egentlig ikke veldig mye mat, bare veldig mye tull.

Anonymkode: 91bc0...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser så masse.omg.. dette er bare 2 dager denne uken da men.

Igår fks. 

Frokost: 2 skiver med leverpostei og ett stort glass melk. 

Lunsj: 10 mandariner. 1 pose micropopcorn. 0,5 l cola. 

Middag: 2 løvbiff, pommfri og masse salat. 

Kvelds: 2 pizzastykker. 2 skiver, 3 mandariner. Og ca 200 gram iskrem. 

Idag: frokost: 2 skiver med leverpostei. 

Lunsj: 2 pannekaker. 5 sjokolade coccies. 3 mandariner. 

Middag: fajita av 200 fram biff, 2 lefser masse grønnsaker. Cola. 

Så blir de chips,cola og is til kvelds..sikkert noe coccies også.. 

Vet jeg spiser altfor masse men er sulten. Er 100 kilo. 178 høy. Fokk tror jeg er 80. Så ser ikke så tung ut. Har endel muskler fra trening.  

Anonymkode: b4795...20a

Set er 300 kalorier bare i mandariner 

Anonymkode: 05dd3...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiser egentlig masse grønt, da jeg elsker grønnsaker og frukt. Har alltid noe grønnt til middag. Liker best steikte grønnsaker eller ovnsbakte😁 tror egentlig om jeg spiser litt mindre og spiser bare kosemat lørdag så kansje det blir litt bedre ivertfall😉 som jeg skrev lenger oppe så drikker jeg ikke så masse brus til hverdags. Drikker vann, juice eller melk. 1 glass juice eller melk for dag. Og ja til dere so lurer vekta idag viste 102 kilo🙄 er høy da. Har 4 barn så vil være frisk og sunn og bli gammel så er vel på tide og gjøre noe. Er bare 33 år så. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Tror ikke det er middagene dine som gir deg fedme. Det er det du spiser og ikke spiser resten av dagen!

Du må ta grep nå! Anbefaler deg igjen å kjøpe eller låne boka til Berit Nordstrand, da kan du få bukt med sukkeravhengigheten din.

Anonymkode: 04c8d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kosthold er verre enn ditt.....

Og, ja, jeg VET at jeg bør leve sunnere. Men det er ikke enkelt. 😭

Anonymkode: 1eb02...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 19.48, Anonym bruker skrev:

Spiser så masse.omg.. dette er bare 2 dager denne uken da men.

Igår fks. 

Frokost: 2 skiver med leverpostei og ett stort glass melk. 

Lunsj: 10 mandariner. 1 pose micropopcorn. 0,5 l cola. 

Middag: 2 løvbiff, pommfri og masse salat. 

Kvelds: 2 pizzastykker. 2 skiver, 3 mandariner. Og ca 200 gram iskrem. 

Idag: frokost: 2 skiver med leverpostei. 

Lunsj: 2 pannekaker. 5 sjokolade coccies. 3 mandariner. 

Middag: fajita av 200 fram biff, 2 lefser masse grønnsaker. Cola. 

Så blir de chips,cola og is til kvelds..sikkert noe coccies også.. 

Vet jeg spiser altfor masse men er sulten. Er 100 kilo. 178 høy. Fokk tror jeg er 80. Så ser ikke så tung ut. Har endel muskler fra trening.  

Anonymkode: b4795...20a

Kutt ut karbohydrater og sukker så går du ned 😉  For meg var lavkarbo (ikke 100%, spiste alle grønnsaker) helt genialt, for jeg er som deg veldig glad i å spise masse! 
Kjøtt, fisk, kylling, bacon, egg, ost, fløte, smør, grønnsaker, bær.

snacks: bacongull, blomkål, gulrøtter + seterrømme med krydder. 

smoothie med bær og kremfløte er skikkelig digg som «is». Evt med et par biter raspet mørk 85% sjokolade oppå. 

Første gang jeg kunne sitte og spise ost i skiver og brie som snacks også btw 😂

Jeg bare kuttet ut de veldig tydelige karbohydratene da jeg spiste ute (altså ris, brød, poteter, fries, desserter). 

Ikke et kosthold å ha i mange år, men kanskje for å få en boost i begynnelsen uten å måtte gi slipp på noe veldig 😊

Så kommer motivasjonen snikende når vekta beveger seg nedover 😊

Anonymkode: e613c...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 19.59, Anonym bruker skrev:

Kutt ut karbohydrater og sukker så går du ned 😉  For meg var lavkarbo (ikke 100%, spiste alle grønnsaker) helt genialt, for jeg er som deg veldig glad i å spise masse! 
Kjøtt, fisk, kylling, bacon, egg, ost, fløte, smør, grønnsaker, bær.

snacks: bacongull, blomkål, gulrøtter + seterrømme med krydder. 

smoothie med bær og kremfløte er skikkelig digg som «is». Evt med et par biter raspet mørk 85% sjokolade oppå. 

Første gang jeg kunne sitte og spise ost i skiver og brie som snacks også btw 😂

Jeg bare kuttet ut de veldig tydelige karbohydratene da jeg spiste ute (altså ris, brød, poteter, fries, desserter). 

Ikke et kosthold å ha i mange år, men kanskje for å få en boost i begynnelsen uten å måtte gi slipp på noe veldig 😊

Så kommer motivasjonen snikende når vekta beveger seg nedover 😊

Anonymkode: e613c...e3a

Takk for tips 😉

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode råd her fra jentene, og er helt enig med de. Kutt ned på brusen, ta 5 mandariner i stedet for 10 osv. Kutt ned på halvparten av mengdene :) Og særlig sukkerlkildene som raske karbohydrater.  

Frokosten kan heller bestå av chiagrøt med bær og nøtter eller havregrøt med kanel - kanel gjør slik at du mister lysten på søtt :)

Lunsj - omelett ( skinke, ost,tomat, løk ) med salat og grønnsaker Må ha mat som metter og som demper suget ditt på junk.

Og kjøp deg kromtabletter som igjen demper suget. 

Hilsen meg som har gått ned 37 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne spiser du et helt sinnssykt kosthold.. 10 mandariner, popkorn og cola til lunsj!? Jeez. 
Men så ser du deretter ut også. Ganske smellfeit. Om du tenker du ikke ser feit ut fordi du fremdeles har timeglassfasong lever du i en liten livsløgn.. 

Drikk heller vann (evt med saft uten kalorier) enn juice. Ikke spis frukt. Ikke spis snop. Ikke drikk sukkerbrus! Slutt med rødt kjøtt. Spis is i helgene, mørk sjokolade i helgene og popkorn i helgene. Til snack. 
Frokost spis to skiver grovt brød evt havregryn med melk, lunsj egg, grønnsaker, nøtter, bønner/linser. Til middag vanlig middag i en normal porsjon, gjerne en yoghurt til dessert, eller en mørk sjokoladebit. Kvelds for eks en god te med honning og knekkebrød/rugsprø/skyr med nøtter/havregrøt/chiagrøt eller lign. 

Det du spiser er jo helsedøden for kroppen din, innen du er 45 kommer du til være i stor risiko for den veldig stygge sykdommen diabetes. 

Anonymkode: 094c6...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...