Gå til innhold

Spiser meg ihjel....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spiser så masse.omg.. dette er bare 2 dager denne uken da men.

Igår fks. 

Frokost: 2 skiver med leverpostei og ett stort glass melk. 

Lunsj: 10 mandariner. 1 pose micropopcorn. 0,5 l cola. 

Middag: 2 løvbiff, pommfri og masse salat. 

Kvelds: 2 pizzastykker. 2 skiver, 3 mandariner. Og ca 200 gram iskrem. 

Idag: frokost: 2 skiver med leverpostei. 

Lunsj: 2 pannekaker. 5 sjokolade coccies. 3 mandariner. 

Middag: fajita av 200 fram biff, 2 lefser masse grønnsaker. Cola. 

Så blir de chips,cola og is til kvelds..sikkert noe coccies også.. 

Vet jeg spiser altfor masse men er sulten. Er 100 kilo. 178 høy. Fokk tror jeg er 80. Så ser ikke så tung ut. Har endel muskler fra trening.  

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sulten fordi du er sukkeravhengig. Om du legger om kostholdet ditt så vil du ikke ha det suget hele tiden.

Anonymkode: 04c8d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, lo godt når jeg leste gjennom listen din her, for dette kunne vært meg for inntil for 4 mndr siden. Jeg tok helt av i matfatet.

Jeg begynte med å kutte ut brusen og erstatte den med lettbrus , lettsaft og farris og senere begynte jeg å redusere matinntaket og bytte ut litt av maten med sunnere alternativer og jeg går sakte men sikkert ned i vekt. 

Ikke helt heldig med 10 mandariner heller, selv om de er sinnsykt gode 😊

Anonymkode: bbbc7...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du ikke gal i magen av alle de mandarinene? Men det er jo ikke rart at du higer etter mat, du forer jo sukkermonsteret så godt du kan og spiser stort sett bare kosemat

Anonymkode: f6f55...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo ikke sundt dette her, trenger ikke være rakett forsker for å finne ut det. Men det er jo så sinnsykt vanskelig og skal legge om kostholdet sitt🤔 jeg drikker forresten ikke brus hver dag, bare i helgene stort sett ca 1,5 liter pr helg. Men drikker alltid cola når jeg er på kafé og slikt. Ellers drikker jeg masse vann i løpet av dagen. Sikkert 2 liter. 

Noen tips til mat som metter godt? Spiser det meste men er ikke så glad i fisk🙄

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir du ikke gal i magen av alle de mandarinene? Men det er jo ikke rart at du higer etter mat, du forer jo sukkermonsteret så godt du kan og spiser stort sett bare kosemat

Anonymkode: f6f55...17c

Fiseringen har fått kjørt seg en del siste dagene jo😂 den har vibrert mer enn den bruker😆 og har skremt vekk snart både mann og barn😏 ja jeg er ett sukkermonster😑

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er jo ikke sundt dette her, trenger ikke være rakett forsker for å finne ut det. Men det er jo så sinnsykt vanskelig og skal legge om kostholdet sitt🤔 jeg drikker forresten ikke brus hver dag, bare i helgene stort sett ca 1,5 liter pr helg. Men drikker alltid cola når jeg er på kafé og slikt. Ellers drikker jeg masse vann i løpet av dagen. Sikkert 2 liter. 

Noen tips til mat som metter godt? Spiser det meste men er ikke så glad i fisk🙄

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Skaff deg boken "12 uker til et sunnere liv" av Berit Nordstrand. Da får du konkrete råd uke for uke for hva du skal gjøre og hvordan du skal gå frem og tips om mat. Da legger du gradvis om til et sunt kosthold som blir en form for grovkarbokosthold, som vil holde blodsukkeret ditt stabilt, gjøre at du holder deg mett og at du går ned i vekt.

Virker som om du trenger noe mer enn bare "tips om mat som metter godt". Så kjøp boken og bare bestem deg for å legge om.

 

Anonymkode: 04c8d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fiseringen har fått kjørt seg en del siste dagene jo😂 den har vibrert mer enn den bruker😆 og har skremt vekk snart både mann og barn😏 ja jeg er ett sukkermonster😑

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Mente ikke at du er et sukkermonster altså.

Anonymkode: f6f55...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er jo ikke sundt dette her, trenger ikke være rakett forsker for å finne ut det. Men det er jo så sinnsykt vanskelig og skal legge om kostholdet sitt🤔 jeg drikker forresten ikke brus hver dag, bare i helgene stort sett ca 1,5 liter pr helg. Men drikker alltid cola når jeg er på kafé og slikt. Ellers drikker jeg masse vann i løpet av dagen. Sikkert 2 liter. 

Noen tips til mat som metter godt? Spiser det meste men er ikke så glad i fisk🙄

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Du sier du drikker brus stort sett bare i helgene, alikevel så har du drukket cola begge dagene du har notert opp, både til lunsj, middag og kvelds. Først må du være ærlig med deg selv. Jeg vet hvor avhengig man blir av den colaen, jeg drakkk mye av det før. Det første jeg gjorde når jeg sto opp, var å hente meg en cola. En dag fikk jeg nok og sluttet med all cola og sukker på flekken.

 

 

 

Anonymkode: f6f55...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mente ikke at du er et sukkermonster altså.

Anonymkode: f6f55...17c

Men jeg er jo det da😑😋 vet det selv.. 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er mengdene, men det er jo så mye crap. 😱 Har vært / er sukkermonster selv. Må holde meg helt unna - droppe raske karbohydrater for å bli kvitt sukkersuget. I sitt tilfelle har du mye å gå på i kvaliteten på maten i første omgang, så kn du jo evt redusere mengdene etter hvert....?

Anonymkode: bd732...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser slik ut.. så er ikke tjukk heller eller? Bruker str L/XL i klær. 

Lubben😋

Hi

Screenshot_20191108-201455_Snapchat.jpg

Anonymkode: b4795...20a

Oi, du ser virkelig ikke ut som om du veier 100 kilo. Sikker på at vekten din er riktig?

Anonymkode: f6f55...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser slik ut.. så er ikke tjukk heller eller? Bruker str L/XL i klær. 

Lubben😋

Hi

Screenshot_20191108-201455_Snapchat.jpg

Anonymkode: b4795...20a

Vi ser jo ikke armene dine men du har store lår og stor mage. Bukfedme er jo ikke sunt. PS bilde tatt ovenfra ser automatisk slankere ut så prøv en annen vinkel. Heier på deg 😁😁

Anonymkode: 46618...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da sinnssyke mengder :o Helt sjokkert, jeg 😛

En typisk dag for meg = 2 rundstykker, 1 porsjon middag. 

Hvorfor er vi like tykke, da? Jeg spiser kanskje FOR LITE jeg, da.

Anonymkode: 630cd...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du egentlig med bildene, HI? At folk skal si til deg at neeeida, du trenger ikke gå ned i vekt og selvføøølgelig kan du bare fortsette med et kosthold som er på full fart til å gjøre deg syk?

Jeg synes bildene dine viser det du er, en persom med fedme, kategori I, og med en bmi som nærmer seg 32.

Om bare 11 kg til er du i kategorien alvorlig fedme med en bmi på 35. Og de kiloene kommer til å komme fort om du ikke gjør noe med kostholdet ditt! Nå surfer du bare på høyden og proporsjonene dine, men det endrer ikke virkeligheten.

Du må bestemme deg for hva du vil med livet og helsen din. Om du vil bli syk så fortsetter du som nå. Vil du bli friskere og holde deg frisk så setter du i gang med en varig livsstils- og kostholdsendring.

Anonymkode: 04c8d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spiser så masse.omg.. dette er bare 2 dager denne uken da men.

Igår fks. 

Frokost: 2 skiver med leverpostei og ett stort glass melk. 

Lunsj: 10 mandariner. 1 pose micropopcorn. 0,5 l cola. 

Middag: 2 løvbiff, pommfri og masse salat. 

Kvelds: 2 pizzastykker. 2 skiver, 3 mandariner. Og ca 200 gram iskrem. 

Idag: frokost: 2 skiver med leverpostei. 

Lunsj: 2 pannekaker. 5 sjokolade coccies. 3 mandariner. 

Middag: fajita av 200 fram biff, 2 lefser masse grønnsaker. Cola. 

Så blir de chips,cola og is til kvelds..sikkert noe coccies også.. 

Vet jeg spiser altfor masse men er sulten. Er 100 kilo. 178 høy. Fokk tror jeg er 80. Så ser ikke så tung ut. Har endel muskler fra trening.  

Anonymkode: b4795...20a

Men det positive er jo at dette er lett å gjøre noe med!


Frokost: 2 skiver og et lite glass lettmelk. Vann hvis du er mer tørst.

Lunsj: 1-2 klementiner (men ikke mer!), en yoghurt, eller to skiver knekkebrød med magert pålegg, eller en liten salat (selve grønnsakene kan man spise omtrent så mye man vil av da, bare pass på hvis man har på dressing, kjøtt, ost, krutonger, osv).

Middag: 1 porsjon. F.eks kutt ned til 1 løvbiff i stede for 2, ta mer salat enn pommfri (la alltid halvparten av tallerken være grønnsaker!) , lag en salat til fajitasen og spis kun 1 wraps.

Kveldsmat: Noe av det samme som lunsj.

Mellommåltid: En liten yoghurt, banan, eple, noen nøtter, lompe med grønnsaker, osv. 

 

Kutt ut alt av chips, cookies, iskrem, popcorn (til lunsj? måtte le av den). Kiloene kommer pga alle disse "små" tingene du putter i deg som kroppen ikke trenger. Man blir bare mer søtsugen og får lyst på mer dritt jo mer man spiser. Hvis du må drikke brus, så drikk lettbrus uten kalorier. Ikke drikk ting med kalorier. 

Jeg vet det er vanskelig. Jeg er avhengig av sukker selv. Men jeg har mengdebegrensing på alt jeg spiser. F.eks spiser jeg smågodt hver eneste dag, men jeg får kun lov til å spise 5 biter og ikke mer. Jeg bestemmer meg for mengde middag før jeg spiser. Har vi taco spiser jeg kun 1 wraps og så er det stopp. Snop i helgene putter jeg i en skål. Når skålen min er tom (tilsvarende ca 200kcal potetgull), så er det tomt. Når søtsuget kommer på kveldene spiser jeg vannis eller tar meg en klubbe. Har gått ned over 60 kg over mange år ved å ta små, små grep. Men en sterk vilje må man ha! 

Ta en dag og prøv deg frem! Du kommer til å bli stolt av deg selv når du ikke spiser de cookiesene :) Fokuser på et sunt kosthold og ikke nødvendigvis vekt i starten. 

Og det viktigste av alt: Aldri få dårlig samvittighet for noe du har spist. Det som er spist er spist, man får ikke gjort noe med det. ALLE har dager hvor de dytter i seg bare dritt og skammes over det siden. "Tilbakefall" eller knekk i viljen opplever vi alle! Men da er det bare å begynne på´an igjen dagen etterpå med nytt mot! 

Anonymkode: 4e910...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi- har du prøvd å logge alt du spiser i feks lifesum? Mange synes det er motiverende å gjøre endringer når de ser hvor mye alle disse snacksene blir til sammen....

Anonymkode: bd732...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legger ut 2 andre bilder da😊 

20191108_204024.jpg

20191108_204006.jpg

Anonymkode: b4795...20a

Du kan helt sikkert være flott men du har jo for mye mage for hva som er sunt. Jeg er 176 cm og 78 kilo og har fortsatt en muffinmage. Ikke meningen å trekke deg ned men når kostholdet ditt er såpass begrenset og dårlig så tenk på hvor bra det kan bli med litt endring 😁💪🏼

Anonymkode: 46618...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er flott jeg! Jeg er 167 og veie 81-82 kilo. Skal ned til 65. Der jeg trives. 
Du må rett og slett kutte rasjonen din for dagen med halvparten hvertfall. Samt mindre sukker. Jævlig den første uka, men det blir bedre. 
Har gått ned fra 87 til 81 bare ved å kutte på kalorier. :) 68816CE8-9D22-4DF8-9246-0E86067F968B.thumb.jpeg.c63e940e3609ad01c81d94d58917d350.jpeg

Anonymkode: 58afe...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men det positive er jo at dette er lett å gjøre noe med!


Frokost: 2 skiver og et lite glass lettmelk. Vann hvis du er mer tørst.

Lunsj: 1-2 klementiner (men ikke mer!), en yoghurt, eller to skiver knekkebrød med magert pålegg, eller en liten salat (selve grønnsakene kan man spise omtrent så mye man vil av da, bare pass på hvis man har på dressing, kjøtt, ost, krutonger, osv).

Middag: 1 porsjon. F.eks kutt ned til 1 løvbiff i stede for 2, ta mer salat enn pommfri (la alltid halvparten av tallerken være grønnsaker!) , lag en salat til fajitasen og spis kun 1 wraps.

Kveldsmat: Noe av det samme som lunsj.

Mellommåltid: En liten yoghurt, banan, eple, noen nøtter, lompe med grønnsaker, osv. 

 

Kutt ut alt av chips, cookies, iskrem, popcorn (til lunsj? måtte le av den). Kiloene kommer pga alle disse "små" tingene du putter i deg som kroppen ikke trenger. Man blir bare mer søtsugen og får lyst på mer dritt jo mer man spiser. Hvis du må drikke brus, så drikk lettbrus uten kalorier. Ikke drikk ting med kalorier. 

Jeg vet det er vanskelig. Jeg er avhengig av sukker selv. Men jeg har mengdebegrensing på alt jeg spiser. F.eks spiser jeg smågodt hver eneste dag, men jeg får kun lov til å spise 5 biter og ikke mer. Jeg bestemmer meg for mengde middag før jeg spiser. Har vi taco spiser jeg kun 1 wraps og så er det stopp. Snop i helgene putter jeg i en skål. Når skålen min er tom (tilsvarende ca 200kcal potetgull), så er det tomt. Når søtsuget kommer på kveldene spiser jeg vannis eller tar meg en klubbe. Har gått ned over 60 kg over mange år ved å ta små, små grep. Men en sterk vilje må man ha! 

Ta en dag og prøv deg frem! Du kommer til å bli stolt av deg selv når du ikke spiser de cookiesene :) Fokuser på et sunt kosthold og ikke nødvendigvis vekt i starten. 

Og det viktigste av alt: Aldri få dårlig samvittighet for noe du har spist. Det som er spist er spist, man får ikke gjort noe med det. ALLE har dager hvor de dytter i seg bare dritt og skammes over det siden. "Tilbakefall" eller knekk i viljen opplever vi alle! Men da er det bare å begynne på´an igjen dagen etterpå med nytt mot! 

Anonymkode: 4e910...61c

Så flink du har vert😊og takk for gode tips😁

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns du er flott jeg! Jeg er 167 og veie 81-82 kilo. Skal ned til 65. Der jeg trives. 
Du må rett og slett kutte rasjonen din for dagen med halvparten hvertfall. Samt mindre sukker. Jævlig den første uka, men det blir bedre. 
Har gått ned fra 87 til 81 bare ved å kutte på kalorier. :) 68816CE8-9D22-4DF8-9246-0E86067F968B.thumb.jpeg.c63e940e3609ad01c81d94d58917d350.jpeg

Anonymkode: 58afe...9b8

Du er jo flott nå😊

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan helt sikkert være flott men du har jo for mye mage for hva som er sunt. Jeg er 176 cm og 78 kilo og har fortsatt en muffinmage. Ikke meningen å trekke deg ned men når kostholdet ditt er såpass begrenset og dårlig så tenk på hvor bra det kan bli med litt endring 😁💪🏼

Anonymkode: 46618...72a

Jeg sjønner😋 er jo derfor jeg legger ut bilder og lurer🤗 

Hi

Anonymkode: b4795...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...