Gå til innhold

Nav skandalen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er vel saken slik at NAV mente det ikke er lov å reise utenlands så lenge du får penger. Mens det i realiteten er lov å oppholde seg i et EU/EØS land så lenge du forholder deg til din aktivitetsplan og oppfølging. 

Anonymkode: 34b19...a94

Men dette har jo jeg fått beskjed om hvis jeg har snakket om ferie tidligere. I mange år? Alt er ok så lenge det ikke bryter med aktivitetsplanen.

Anonymkode: cf609...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette har jo jeg fått beskjed om hvis jeg har snakket om ferie tidligere. I mange år? Alt er ok så lenge det ikke bryter med aktivitetsplanen.

Anonymkode: cf609...32b

Ja, for en kort periode - som feks ordinær ferie!

her er det snakk om folk som har vært utenlands fr 6 mnd til 2 år!! Da går det faktisk ikke anna si at du ikke visste om det norske regelverket som tilsier opphold i Norge. Både på meldekort og på krav om sykepenger nå du krysse av fir om du oppholder deg i utlandet eller i Norge. 

EØS-regelverket er komplisert og harmonerer ikke alltid med norske regler. Det kan gå både den ene og den andre veien. men det skal godt gjøres at disse mottakerne av stønader som det her er snakk om, selv - på forhånd av utenlandsopphold - har finlest EØS reglene. De fleste er neppe kompetent til å lese så kompleks jus altså🥴

realiteten i dette kommer til å være:

- 4 uker i jobb for å opptjene rett til sykepenger

- inntil 48 uker utenlands med velsignelse fra lege som mener «varmen gjør pasienten godt»

- 26 uker i jobb, og dermed opptjent ny sykepengerett

- 52 uker i utlandet. 
 

Denne avklaringen ift EØS-regelverket er virkelig ikke noe å rope hurra for for Norge som velferdsstat. Systemet med å melde fra om du er utenlands har fungert flott for alle som er pliktoppfyllende. Det er virkelig ikke spesielt synd at regelverket har «hindret» muligheten for enkelte til å spontant reise ril familie i hjemlandet. Det hadde man ikke kunnet om man var i jobb heller.....
 

Anonymkode: fd3d1...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for en kort periode - som feks ordinær ferie!

her er det snakk om folk som har vært utenlands fr 6 mnd til 2 år!! Da går det faktisk ikke anna si at du ikke visste om det norske regelverket som tilsier opphold i Norge. Både på meldekort og på krav om sykepenger nå du krysse av fir om du oppholder deg i utlandet eller i Norge. 

EØS-regelverket er komplisert og harmonerer ikke alltid med norske regler. Det kan gå både den ene og den andre veien. men det skal godt gjøres at disse mottakerne av stønader som det her er snakk om, selv - på forhånd av utenlandsopphold - har finlest EØS reglene. De fleste er neppe kompetent til å lese så kompleks jus altså🥴

realiteten i dette kommer til å være:

- 4 uker i jobb for å opptjene rett til sykepenger

- inntil 48 uker utenlands med velsignelse fra lege som mener «varmen gjør pasienten godt»

- 26 uker i jobb, og dermed opptjent ny sykepengerett

- 52 uker i utlandet. 
 

Denne avklaringen ift EØS-regelverket er virkelig ikke noe å rope hurra for for Norge som velferdsstat. Systemet med å melde fra om du er utenlands har fungert flott for alle som er pliktoppfyllende. Det er virkelig ikke spesielt synd at regelverket har «hindret» muligheten for enkelte til å spontant reise ril familie i hjemlandet. Det hadde man ikke kunnet om man var i jobb heller.....
 

Anonymkode: fd3d1...c9d

Heldigvis er det de færreste som får være sykmeldt i 52 uker uten innblanding fra lege, arbeidsgiver eller nav. Det er dialogmøter, krav om gradert sykemelding osv, og arbeidsgiver er pålagt å tilrettelegge og få folk tilbake på jobb så fort som mulig, men det er klart at noen vil klare å omgå reglene. Det vil noen alltid gjøre. 

Anonymkode: 434bb...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis er det de færreste som får være sykmeldt i 52 uker uten innblanding fra lege, arbeidsgiver eller nav. Det er dialogmøter, krav om gradert sykemelding osv, og arbeidsgiver er pålagt å tilrettelegge og få folk tilbake på jobb så fort som mulig, men det er klart at noen vil klare å omgå reglene. Det vil noen alltid gjøre. 

Anonymkode: 434bb...ee0

Ja, de seriøse arbeidsgiverne og de medarbeiderne som virkelig vil tilbake til jobb. De andre (og de er det dessverre mange av) vil ikke gjøre det. 
 

Mange leger sykmelder pasienten uten st denne trenger å møte på legekontoret. Alternativt kan du få en sykmelding fra legen i det EØS-landet du oppholder deg. Arbeidsgiver trenger ikke holde dialogmøter eller lage oppfølgingsplan dersom de bekrefte at tilrettelegging ikke et mulig. 
 

Arbeidsmarkedet er presset allerede. Og det blir flere og fler useriøse aktører, spesielt i bygg, anlegg, servering, transport osv. Her regjere i tillegg mange utenlandske aktører - nettopp pga EØS-regelverket. Bare se på hvilke aktører A-krimsentrene tar. Manglende lønn, manglende skatt og moms, for mange arbeidstimer, rovdrift på ansatte som kjører uten pause, ikke har brakkerigg med toaletter osv osv osv. Tror du virkelig disse gidder p tilrettelegge for at sykmeldte skal komme tilbake i jobb så raskt som mulig??

Færre norske arbeidstakere organiserer seg, flere godtar dårlige arbeidsbetingelser, Bedrifter går konkurs og popper opp igjen.....

Tror du det er reelt at feks ansatte i kebabsjappene etter på bilvasken i Oslo har en lønn på 600 000? På papiret har nemlig mange det. De får det inn på konto, men må betale tilbake til kanskje 2/3 til bakmennene. Deretter blir de sykmeldte, arbeidsgiver melder inn lønnen, Nav utbetaler stønad - som igjen går rett i lomma på bakmenn!

Det er ikke snakk om noen få som vil unngå oppfølging og hove inn norske velferdskroner. Mange gjør det allerede I dag, og lettere blir det altså nå...

Anonymkode: fd3d1...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 18.34, Anonym bruker skrev:

Ja, for en kort periode - som feks ordinær ferie!

her er det snakk om folk som har vært utenlands fr 6 mnd til 2 år!! Da går det faktisk ikke anna si at du ikke visste om det norske regelverket som tilsier opphold i Norge. Både på meldekort og på krav om sykepenger nå du krysse av fir om du oppholder deg i utlandet eller i Norge. 

EØS-regelverket er komplisert og harmonerer ikke alltid med norske regler. Det kan gå både den ene og den andre veien. men det skal godt gjøres at disse mottakerne av stønader som det her er snakk om, selv - på forhånd av utenlandsopphold - har finlest EØS reglene. De fleste er neppe kompetent til å lese så kompleks jus altså🥴

realiteten i dette kommer til å være:

- 4 uker i jobb for å opptjene rett til sykepenger

- inntil 48 uker utenlands med velsignelse fra lege som mener «varmen gjør pasienten godt»

- 26 uker i jobb, og dermed opptjent ny sykepengerett

- 52 uker i utlandet. 
 

Denne avklaringen ift EØS-regelverket er virkelig ikke noe å rope hurra for for Norge som velferdsstat. Systemet med å melde fra om du er utenlands har fungert flott for alle som er pliktoppfyllende. Det er virkelig ikke spesielt synd at regelverket har «hindret» muligheten for enkelte til å spontant reise ril familie i hjemlandet. Det hadde man ikke kunnet om man var i jobb heller.....
 

Anonymkode: fd3d1...c9d

Nå var det jeg som snakket om spontane besøk til familie i utlandet. For det første er det forskjell på utlandet og hjemlandet. Norge er mitt hjemland, jeg er født og oppvokst her, og har etnisk norske foreldre. Jeg hsr likevel fssmilie i utlandet.. Jeg snakker da om utflyttede normenn. Nå som jeg ikke  er sykemeldt ksn jeg selvfølgelig dra på spontane turer å besøke disse. Det gjorde jeg f. eks. forrige helg. Det tar meg ikke mange timenevå kjøre til in søster, som bor på den andre siden av svenskegrensa. Da jeg var langtidssykdmeldt måtte ethvert besøk likevel planlegges, fordi det måtte søkes om på forhånd. Jeg har ikke sagt at det var veldig synd på meg, men det gjorde ting mer kompliserte i en vanskelig tid.

Anonymkode: f8a76...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 18.50, Anonym bruker skrev:

Enig med deg, HI.

Det ER skandaløst at NAV ikke klarer å tolke regelverket, og enda verre at domstolene har latt en etats feiltolking passere uten selv å granske rettskildene.

MEN, selv om det rettslige grunnlag for dom ikke var til stede, så er det jo åpenbart at flertallet her har hatt "criminal intent." NAV har nemlig vært flinke til å formidle sin forståelse av regelverket og du skal ha hodet rimelig godt i mørja for ikke å få med deg "du kan ikke motta stønader mens du oppholder deg i utlandet." Det må krysses av for om du har vært det på alle sykmeldinger og meldekort. Så sånn veldig synd på disse er det virkelig ikke.

Anonymkode: d9702...420

Det er helt feil. Ingen krysser av for om de har oppholdt seg i utlandet, for det står ikke på meldekortene. De krysser av for om de har vært forhindret fra å delta på avtalte aktiviteter på grunn av sykdom, ferie eller annet, og da blir det er spørsmål om hva slags aktiviteter som er avtalt.

Anonymkode: c90ef...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Herregud, les nå avisene. Den ene etter den andre forteller at de enten fikk muntlig tilsagn, eller sjekket lovverket på nett selv og så at de hadde retten på sin side. En forteller at hun ble dømt for 3 korte opphold: da søsteren lå på sykehus, da faren døde og da foreldrehjemmet brant. Hun har hele sin familie i et annet EØS-land, men er gift og bor i Norge. Også slike små opphold kunne gi straff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

Herregud, les nå avisene. Den ene etter den andre forteller at de enten fikk muntlig tilsagn, eller sjekket lovverket på nett selv og så at de hadde retten på sin side. En forteller at hun ble dømt for 3 korte opphold: da søsteren lå på sykehus, da faren døde og da foreldrehjemmet brant. Hun har hele sin familie i et annet EØS-land, men er gift og bor i Norge. Også slike små opphold kunne gi straff. 

Altså; tror vi kan ta det tabloide medier skriver med en bittelite klype salt av og til. De er ikke alltid så flinke til å sette seg inn i det de skriver om. Feks denne:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8REgK/ville-besoeke-doeende-soester-fikk-avslag-paa-soeknaden?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

alså; nav nekter ingen å  hverken besøke familiemedlemmer eller reise utenlands. Det man søker om er å beholde stønaden under utenlandsoppholdet. DET fikk hun avslag på! Journalisten stiller ikke ett spørsmål om HVORFOR hun gikk avslag (måtte hun feks avbryte pågående behandling, utsette en planlagt operasjon osv), etter spør hvorfor hun ikke tar ut ferie eller søker velferdspermisjon fra arbeidsgiver.

hadde vedkommende vært i jobb hadde neppe arbeidsgiver latt henne reise av gårde på ubestemt tid ned full lønn??

Hun velger altså selv å ikke reise fordi hun ikke får ta med seg stønaden sin ut av landet. Hun velger å ikke bruke ferie eller reise ulønnet. Eller å evt reise en helg. 

Anonymkode: fd3d1...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså; tror vi kan ta det tabloide medier skriver med en bittelite klype salt av og til. De er ikke alltid så flinke til å sette seg inn i det de skriver om. Feks denne:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8REgK/ville-besoeke-doeende-soester-fikk-avslag-paa-soeknaden?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

alså; nav nekter ingen å  hverken besøke familiemedlemmer eller reise utenlands. Det man søker om er å beholde stønaden under utenlandsoppholdet. DET fikk hun avslag på! Journalisten stiller ikke ett spørsmål om HVORFOR hun gikk avslag (måtte hun feks avbryte pågående behandling, utsette en planlagt operasjon osv), etter spør hvorfor hun ikke tar ut ferie eller søker velferdspermisjon fra arbeidsgiver.

hadde vedkommende vært i jobb hadde neppe arbeidsgiver latt henne reise av gårde på ubestemt tid ned full lønn??

Hun velger altså selv å ikke reise fordi hun ikke får ta med seg stønaden sin ut av landet. Hun velger å ikke bruke ferie eller reise ulønnet. Eller å evt reise en helg. 

Anonymkode: fd3d1...c9d

Hva skulle det hjelpe å reise en helg?

Anonymkode: 8c44c...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det er helt valgfritt å ta imot stønad fra NAV. Men den som tar imot stønad fra NAV må også følge norsk lov. Jeg har ingen sympati med disse som har snyltet på NAV for så å klage til media. De hadde ikke trengt å ta imot penger fra NAV så hadde de aldri hatt disse problemene heller.

Anonymkode: 1d32a...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som sagt, det er helt valgfritt å ta imot stønad fra NAV. Men den som tar imot stønad fra NAV må også følge norsk lov. Jeg har ingen sympati med disse som har snyltet på NAV for så å klage til media. De hadde ikke trengt å ta imot penger fra NAV så hadde de aldri hatt disse problemene heller.

Anonymkode: 1d32a...2ed

Så man snylter hvis på Nav når man er syk og mottar sykepenger eller AAP?

Anonymkode: 8c44c...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skulle det hjelpe å reise en helg?

Anonymkode: 8c44c...7ce

Hæ??? Er familiemedlem ligger for døden og valget er å reise noen få dager kontra å ikke reise overhode?? Du mener altså da at det soleklare valget er å ikke reise overhode fordi det ikke hjelper å reise en helg? 
 

man får altså ikke sykepenger for lørdag og søndag...

Anonymkode: fd3d1...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ??? Er familiemedlem ligger for døden og valget er å reise noen få dager kontra å ikke reise overhode?? Du mener altså da at det soleklare valget er å ikke reise overhode fordi det ikke hjelper å reise en helg? 
 

man får altså ikke sykepenger for lørdag og søndag...

Anonymkode: fd3d1...c9d

Ehh, har ikke sagt det nei. Poenget mitt var at hun hadde ikke hatt lov til å reise i en helg heller

Anonymkode: 8c44c...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.10.2019 den 19.34, Anonym bruker skrev:

Ja, for en kort periode - som feks ordinær ferie!

her er det snakk om folk som har vært utenlands fr 6 mnd til 2 år!! Da går det faktisk ikke anna si at du ikke visste om det norske regelverket som tilsier opphold i Norge. Både på meldekort og på krav om sykepenger nå du krysse av fir om du oppholder deg i utlandet eller i Norge. 

EØS-regelverket er komplisert og harmonerer ikke alltid med norske regler. Det kan gå både den ene og den andre veien. men det skal godt gjøres at disse mottakerne av stønader som det her er snakk om, selv - på forhånd av utenlandsopphold - har finlest EØS reglene. De fleste er neppe kompetent til å lese så kompleks jus altså🥴

realiteten i dette kommer til å være:

- 4 uker i jobb for å opptjene rett til sykepenger

- inntil 48 uker utenlands med velsignelse fra lege som mener «varmen gjør pasienten godt»

- 26 uker i jobb, og dermed opptjent ny sykepengerett

- 52 uker i utlandet. 
 

Denne avklaringen ift EØS-regelverket er virkelig ikke noe å rope hurra for for Norge som velferdsstat. Systemet med å melde fra om du er utenlands har fungert flott for alle som er pliktoppfyllende. Det er virkelig ikke spesielt synd at regelverket har «hindret» muligheten for enkelte til å spontant reise ril familie i hjemlandet. Det hadde man ikke kunnet om man var i jobb heller.....
 

Anonymkode: fd3d1...c9d

Det kan jo diskuteres, om det er uheldig, ser poenget ditt. Men som meg som er så syk at ingen finner ut hva det er annet enn at det er noe, så må jeg si at jeg blir veldig mye bedre av sol og varme. Da mener jeg VELDIG mye bedre. Så ser absolutt behovet for å oppholde seg i varme, solfylte land, for i det hele tatt å leve noe som kan defineres som et liv verdt å leve.

Anonymkode: cf609...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det jeg som snakket om spontane besøk til familie i utlandet. For det første er det forskjell på utlandet og hjemlandet. Norge er mitt hjemland, jeg er født og oppvokst her, og har etnisk norske foreldre. Jeg hsr likevel fssmilie i utlandet.. Jeg snakker da om utflyttede normenn. Nå som jeg ikke  er sykemeldt ksn jeg selvfølgelig dra på spontane turer å besøke disse. Det gjorde jeg f. eks. forrige helg. Det tar meg ikke mange timenevå kjøre til in søster, som bor på den andre siden av svenskegrensa. Da jeg var langtidssykdmeldt måtte ethvert besøk likevel planlegges, fordi det måtte søkes om på forhånd. Jeg har ikke sagt at det var veldig synd på meg, men det gjorde ting mer kompliserte i en vanskelig tid.

Anonymkode: f8a76...dc2

Du kunne fint bare tatt ut ferie. Null stress eller «komplikasjoner». 

Anonymkode: 1cd27...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh, har ikke sagt det nei. Poenget mitt var at hun hadde ikke hatt lov til å reise i en helg heller

Anonymkode: 8c44c...7ce

Hun kunne da fint ha reist? Men uten lønn. Prioriteringen syntes å være på feil sted. 

Anonymkode: 1cd27...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun kunne da fint ha reist? Men uten lønn. Prioriteringen syntes å være på feil sted. 

Anonymkode: 1cd27...4dc

Men nav skandalen handler ikke om hennes prioriteringer

Anonymkode: 8c44c...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nav skandalen handler ikke om hennes prioriteringer

Anonymkode: 8c44c...7ce

Jo? Hun er bitter fordi det nå kommer fram at hun kunne reist med lønn. Hun valgte selv å ikke reise uten lønn. «» 

Anonymkode: 1cd27...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo? Hun er bitter fordi det nå kommer fram at hun kunne reist med lønn. Hun valgte selv å ikke reise uten lønn. «» 

Anonymkode: 1cd27...4dc

Hjelpes. Har du litt tungt for det

Anonymkode: 8c44c...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, det er helt valgfritt å ta imot stønad fra NAV. Men den som tar imot stønad fra NAV må også følge norsk lov. Jeg har ingen sympati med disse som har snyltet på NAV for så å klage til media. De hadde ikke trengt å ta imot penger fra NAV så hadde de aldri hatt disse problemene heller.

Anonymkode: 1d32a...2ed

Her tar du feil. EØS-regler overstyrer norsk lov.

Vi kan takke politikere, Norge er i praksis EU-medlem fordi vi må følge regler men uten å få sagt noe. Løsningen er å gå ut av EØS-avtalen.

Er man så imot at ytelser blir tatt med til utlandet kan man kanskje utforme det slik at utenlandsopphold blir upraktisk eller vurdere om visse velferdsordninger er altfor generøse. Jeg syns det er en uting å betale full lønn i et helt år når man blir syk. 6 uker burde holde for de fleste akutte sykdommer, etter det begynner det få et snev av det blir permanent og da kan man likegodt venne seg til 66% som de på AAP må. Det hadde spart enorme summer.

Anonymkode: c0538...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes. Har du litt tungt for det

Anonymkode: 8c44c...7ce

Hvorfor står hun fram nå? Har du litt tungt for det? 

Anonymkode: 1cd27...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tar du feil. EØS-regler overstyrer norsk lov.

Vi kan takke politikere, Norge er i praksis EU-medlem fordi vi må følge regler men uten å få sagt noe. Løsningen er å gå ut av EØS-avtalen.

Er man så imot at ytelser blir tatt med til utlandet kan man kanskje utforme det slik at utenlandsopphold blir upraktisk eller vurdere om visse velferdsordninger er altfor generøse. Jeg syns det er en uting å betale full lønn i et helt år når man blir syk. 6 uker burde holde for de fleste akutte sykdommer, etter det begynner det få et snev av det blir permanent og da kan man likegodt venne seg til 66% som de på AAP må. Det hadde spart enorme summer.

Anonymkode: c0538...ea2

Hvis disse personene visste dette, hvorfor henviste de ikke til EØS-reglene i sine saker? 
 

I kjølvannet nå, vil nok det oppleves innstramminger og kutt. Helt klart med rette. Da får vi et nytt klagekor. 

Anonymkode: 1cd27...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss som jobber hadde hatt ferie eller avspasering nok til å reise og besøke døende familiemedlemmer. Når du lever på minstelønn og er underlagt en stormakt som NAV jo er, så er det ikke alle som er i en situasjon hvor de kan reise og i tillegg miste penger. Veldig mange er da i en situasjon hvor man må prioritere! 

Her i Østfold har NAV- sjefen gått hardt ut og bedt folk komme seg opp av sofaen. Kjenner jeg blir mektig provosert. De opererer med en holdning som at for de fleste uføre er det et valg, og at de har åpnet sin egen lommebok og gir de personlig til livets opphold! 

Jeg vet jeg generaliserer nå, men det må være lett å få seg jobb på et NAV kontor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes regelverket burde vært omtrent slik det har vært praktisert og jeg synes ikke så synd på dem som har løyet på skjemaene fordi de også trodde regelverket var slik de ansatte på nav trodde, men de skulle selvfølgelig ikke vært dømt. Det er ille at hverken nav, advokater eller domstoler har oppdaget dette. Her er det ganske mange som ikke har gjort jobben sin.

Så må det heller arbeides med å få endret reglene slik at retten til tyrygdeeksport begrenses fornuftig.

Anonymkode: 20ff5...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså; tror vi kan ta det tabloide medier skriver med en bittelite klype salt av og til. De er ikke alltid så flinke til å sette seg inn i det de skriver om. Feks denne:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8REgK/ville-besoeke-doeende-soester-fikk-avslag-paa-soeknaden?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

alså; nav nekter ingen å  hverken besøke familiemedlemmer eller reise utenlands. Det man søker om er å beholde stønaden under utenlandsoppholdet. DET fikk hun avslag på! Journalisten stiller ikke ett spørsmål om HVORFOR hun gikk avslag (måtte hun feks avbryte pågående behandling, utsette en planlagt operasjon osv), etter spør hvorfor hun ikke tar ut ferie eller søker velferdspermisjon fra arbeidsgiver.

hadde vedkommende vært i jobb hadde neppe arbeidsgiver latt henne reise av gårde på ubestemt tid ned full lønn??

Hun velger altså selv å ikke reise fordi hun ikke får ta med seg stønaden sin ut av landet. Hun velger å ikke bruke ferie eller reise ulønnet. Eller å evt reise en helg. 

Anonymkode: fd3d1...c9d

Det tok dem 6 uker å behandle søknaden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...