Gå til innhold

Hvilken type vertinne er du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har du aldri invitert de på middag? Hvorfor vil du ikke invitere fiskehateren på kjøttmiddag? Skal personen "straffes" for å ikke like fisk med å aldri bli invitert, eller lager du bare fiskemiddager?

Anonymkode: 775ee...12b

Fordi jeg ikke har lyst til å invitere personen på middag. Vi kan godt omgås i andre sammenhenger, men jeg synes hun er såpass sær og barnslig at jeg ikke ønsker å invitere henne og være vertinne for henne. Det er så enkelt og greit. Jeg inviterer mennesker jeg liker og trives med å omgås, og det at jeg må tilpasse menyen min til henne, eller lage en egen rett til henne, er nok til at hun faller ut av listen over mennesker jeg tenker på når jeg skal invitere på middag. (Dette gjelder både "jeg liker ikke fisk"- og "jeg liker ikke grønnsaker"-damen.)

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke noe værre enn å invitere dem når du ikke serverer fisk, for det hender vel?

Anonymkode: 775ee...12b

Ja, det hender selvfølgelig. Men jeg vil ikke/ønsker ikke å invitere henne. Jeg kan virkelig ikke fordra kresne mennesker/sære mennesker/mennesker som gjør jeg vrange og vanskelige med vilje. Jeg synes det er så uhøflig og egoistisk.

Jeg snakker IKKE om mennesker med spiseforstyrrelser, vansker med å spise enkelte typer mat, mennesker med allergier, religiøse hensyn osv. Kun kresne.

Anonymkode: 8839d...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg ikke har lyst til å invitere personen på middag. Vi kan godt omgås i andre sammenhenger, men jeg synes hun er såpass sær og barnslig at jeg ikke ønsker å invitere henne og være vertinne for henne. Det er så enkelt og greit. Jeg inviterer mennesker jeg liker og trives med å omgås, og det at jeg må tilpasse menyen min til henne, eller lage en egen rett til henne, er nok til at hun faller ut av listen over mennesker jeg tenker på når jeg skal invitere på middag. (Dette gjelder både "jeg liker ikke fisk"- og "jeg liker ikke grønnsaker"-damen.)

Ja, det hender selvfølgelig. Men jeg vil ikke/ønsker ikke å invitere henne. Jeg kan virkelig ikke fordra kresne mennesker/sære mennesker/mennesker som gjør jeg vrange og vanskelige med vilje. Jeg synes det er så uhøflig og egoistisk.

Jeg snakker IKKE om mennesker med spiseforstyrrelser, vansker med å spise enkelte typer mat, mennesker med allergier, religiøse hensyn osv. Kun kresne.

Anonymkode: 8839d...7ec

Man kan jo ikke noe mer for at man ikke liker en ting enn at man er allergisk. Folk flest prøver ikke gjøre seg vanskelig. For ikke å snakke om de med religiøse hensyn eller andre overbevisninger, DE gjør seg jo vanskelige. Eneste grunnen til å ikke spise en ting er fordi de ikke vil. DA er det greit🤷‍♀️

Anonymkode: 1bf21...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo ikke noe mer for at man ikke liker en ting enn at man er allergisk. Folk flest prøver ikke gjøre seg vanskelig. For ikke å snakke om de med religiøse hensyn eller andre overbevisninger, DE gjør seg jo vanskelige. Eneste grunnen til å ikke spise en ting er fordi de ikke vil. DA er det greit🤷‍♀️

Anonymkode: 1bf21...00c

Tror du virkelig at min bekjente ikke liker en eneste type grønnsak? Enten den er rå, stekt, kokt eller fritert?

Eller at min andre venninne ikke liker verken hvit fisk, rosa fisk, fiskepinner, fiskegrateng, fiskekaker, annen sjømat, fish and chips?

Man kan absolutt noe for at man er kresen. Se bare hun som skrev over her at hun pleide å spise veldig snevert. Så fikk hun barn, tok seg selv i nakken, og nå spiser hun det aller meste. Klart det går an å endre seg.

Jeg liker ikke verken paprika, tomater eller stangstelleri, men jeg spiser det likevel når jeg får det servert. Jeg har til og med begynt å like tomat litt.

Anonymkode: 8839d...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pashla skrev:

Anonym 00c har sin egen private fortolkning av alt som blir sagt... Så enten du har sagt det eller ikke: i HENNES hode har du jo det 😂

Ja, jeg ser det i tråden her. ☺️

Anonymkode: 2b776...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...