Gå til innhold

Hvilken type vertinne er du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tipper du er rimelig nasal?

Anonymkode: 1bf21...00c

Vet ikke hva det betyr. Så bare tipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men disse er jo veldig ekstreme og i et veldig fåtall vil jeg tro? Har aldri vært borti noen slike! Men å plukke av en oliven, ananas eller noe slikt diskret er helt innafor altså for de to personene jeg vet om som kan gjøre det iblandt. Ser bare ikke problemet, men har aldri vært typen til å lete etter problemer eller måle venner på hva de måtte like eller gjøre når de spiser heller da. Leter man etter noe å bli fornærmet for finner man jo sikkert det ganske ofte. Det må jo være slitsomt, og litt terapi kunne kanskje løst det problemet for de som blir så fort fornærmet?

Anonymkode: 1bf21...00c

Kaldt i glasshuset ditt? Du fremstår som ganske fornærmet over at andre tenker annerledes enn deg. Og å foreslå terapi av den grunn er i beste fall paradoksalt. Det går an å slå seg til ro med at folk tenker annerledes enn deg. Vi kan nok være enige om å være glade for at du ikke trenger å bli invitert hjem til meg. For det tåler jeg faktisk temmelig godt - at man kan være saklig uenige om noe. Hvis den uenigheten gjøres til en global karakterisering av meg som et dårlig menneske derimot, da takker jeg nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Iiiiik skrev:

Kaldt i glasshuset ditt? Du fremstår som ganske fornærmet over at andre tenker annerledes enn deg. Og å foreslå terapi av den grunn er i beste fall paradoksalt. Det går an å slå seg til ro med at folk tenker annerledes enn deg. Vi kan nok være enige om å være glade for at du ikke trenger å bli invitert hjem til meg. For det tåler jeg faktisk temmelig godt - at man kan være saklig uenige om noe. Hvis den uenigheten gjøres til en global karakterisering av meg som et dårlig menneske derimot, da takker jeg nei. 

For meg er det ikke noe problem at dere tenker annerledes. Men det må jo være litt slitsomt å måtte bytte ut venner ved hver enkle lille sak bare fordi de så skjevt på en ved matbordet. Heldigvis er jeg langt unna de snobbete kretsene dere vandrer i. 

Anonymkode: 1bf21...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg er det ikke noe problem at dere tenker annerledes. Men det må jo være litt slitsomt å måtte bytte ut venner ved hver enkle lille sak bare fordi de så skjevt på en ved matbordet. Heldigvis er jeg langt unna de snobbete kretsene dere vandrer i. 

Anonymkode: 1bf21...00c

Det er i hvert fall et stort nok problem til at du foreslår terapi, og til at du overser alt annet jeg sier enn det med å plukke ut løkbiter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg er det ikke noe problem at dere tenker annerledes. Men det må jo være litt slitsomt å måtte bytte ut venner ved hver enkle lille sak bare fordi de så skjevt på en ved matbordet. Heldigvis er jeg langt unna de snobbete kretsene dere vandrer i. 

Anonymkode: 1bf21...00c

Du fremstår som ekstremt rigid i måten du leser, tolker og ilegger andre følelser og meninger. Kanskje du skal slutte å lete med lys og lykte etter negative egenskaper hos folk? Du virker ikke akkurat som en drømmegjest/-vert selv. 

Anonymkode: 4e484...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men disse er jo veldig ekstreme og i et veldig fåtall vil jeg tro? Har aldri vært borti noen slike! Men å plukke av en oliven, ananas eller noe slikt diskret er helt innafor altså for de to personene jeg vet om som kan gjøre det iblandt. Ser bare ikke problemet, men har aldri vært typen til å lete etter problemer eller måle venner på hva de måtte like eller gjøre når de spiser heller da. Leter man etter noe å bli fornærmet for finner man jo sikkert det ganske ofte. Det må jo være slitsomt, og litt terapi kunne kanskje løst det problemet for de som blir så fort fornærmet?

Anonymkode: 1bf21...00c

Ja, jeg håper de er i fåtall og at jeg har vært uheldig som har endt opp med tre av dem i min omgangskrets. Jeg leter ikke etter problemer og måler ikke venner på hva de gjør eller ikke gjør mens de spiser, men jeg synes likevel det er barnslig/uhøflig å ikke spise det man blir tilbudt i selskap. Det er slik jeg er oppdratt. Hvis man forsyner seg selv, tar man heller mer tilbehør og mindre/lite av det man ikke liker. Dersom man får maten servert, spiser man det man får. Man må jo ikke spise opp dersom man ikke har forsynt seg selv, så da har man litt slingringsmonn. Men jeg fikk f.eks. servert østers og da var det ikke tilbehør. Jeg hadde ikke lyst til å spise én østers engang, men jeg ba om råd til hvordan man skulle få dem i seg, fikk gode råd, og lot det stå til. Det smakte bare saltvann og jeg kommer aldri til å bestille det selv. Men det ville ikke falle meg inn å ikke spise det jeg får servert. Det er slik jeg oppdrar barna mine, også.

Anonymkode: 8839d...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg håper de er i fåtall og at jeg har vært uheldig som har endt opp med tre av dem i min omgangskrets. Jeg leter ikke etter problemer og måler ikke venner på hva de gjør eller ikke gjør mens de spiser, men jeg synes likevel det er barnslig/uhøflig å ikke spise det man blir tilbudt i selskap. Det er slik jeg er oppdratt. Hvis man forsyner seg selv, tar man heller mer tilbehør og mindre/lite av det man ikke liker. Dersom man får maten servert, spiser man det man får. Man må jo ikke spise opp dersom man ikke har forsynt seg selv, så da har man litt slingringsmonn. Men jeg fikk f.eks. servert østers og da var det ikke tilbehør. Jeg hadde ikke lyst til å spise én østers engang, men jeg ba om råd til hvordan man skulle få dem i seg, fikk gode råd, og lot det stå til. Det smakte bare saltvann og jeg kommer aldri til å bestille det selv. Men det ville ikke falle meg inn å ikke spise det jeg får servert. Det er slik jeg oppdrar barna mine, også.

Anonymkode: 8839d...7ec

Ganske sykt at det viktigste er fasade, man må late som man liker alt man får og spise det med et smil om munnen selv im man brekker seg innvendig. Alt for å glede «saueflokken». Individ betyr ikke noe? Man skal ikke ha bein i nesa, tørre å stå opp for seg selv og egne meninger? DET er verdier dere mener er viktig å lære barna? Hadde jeg ikke likt feks sopp hadde jeg glatt latt dem ligge igjen, hvem skulle det plage?? Og OM det plager noen, hvorfor i alle dager skulle det gjøre dem noe? 

Ja til individer, ja til å tørre ha egne meninger og ja til å ha baller til å forsvare dem. Ikke bare kuet gjøre som «alle andre» for å blende inn. Ting som dette som overhodet på ingen som helst måte kan plage noen andre enn den som evt tvinger i seg noe den ikke liker burde vel ikke være noe å diskutere en gang. Jeg fatter ikke hva det er som gjør at noen kan bli så støtt av at en gjest ikke spiser to biter av sopp de får servert i en gryte?? Å bare si det er dårlig folkeskikk blir for dumt; -hvorfor- er det ikke greit? 

Anonymkode: 1bf21...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å bare si det er dårlig folkeskikk blir for dumt; -hvorfor- er det ikke greit? 

Anonymkode: 1bf21...00c

Jeg prøvde faktisk å besvare det i ett av de innleggene som du etterpå bare siterte med at «det måtte være fryktelig stivt og lite hyggelig». Men du har ikke plukket opp på det, så jeg gjentar:

Å være gjest innebærer å holde sin del av kontrakten. Å gjøre stas på invitasjonen, å gjøre ære på vertens/vertinnens anstrengelser, å falle inn i stemningen i selskapet. Det oppnår man ikke hvis man stiller vertinnen i forlegenhet ved å avvise maten. Man sier implisitt at man driter i de  timene hun har jobba på kjøkkenet. 

Jeg vil ikke lære ungene mine å drite ut folk som har anstrengt meg for dem. Hvis du syns det er bedre folkeskikk å pille i maten og å informere de som har kokkelert om hva du ikke liker - ok. Gjør det. Oppdra ungene dine til å gjøre det. Fortsett å si til alle du kjenner at du syns dét er den beste folkeskikken. Vær oppmerksom på at det vil finnes folk der som blir lei seg. (Og de trenger ikke engang være blant dem du kaller «rimelig nasale».)

Men klart, når du er Gjest skal det ikke kreves noe av deg, du har lov til å såre dem som har bedt deg hjem?

Vel - vil de be deg på nytt? Og er det de som er slemme mot deg, eller omvendt? Prøv deg bare fram.  Omgås med hvem du vil, omdefiner alle regler du vil, men vær oppmerksom på at alt rundt deg neppe vil tilpasse seg.

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er bare merkelig å lese...

Er folk virkelig så uenige om dette? Jeg har vanskelig for å forstå det!

Jeg tilhører kategori en som vertinne, forsøker alltid å få de som kommer til å føle seg vel og servere noe de liker. Om noen diskret legger til siden noen soppbiter blir jeg ikke fornærmet. Jeg ville ikke en gang blitt fornærmet om noen satt og uffet og oiet seg over alt de ikke likte med maten min - men heldigvis har jeg aldri opplevd noen som er så blottet for sosial intelligens som det - jeg ville innsett at det var de som hadde problemet. Om akkurat disse ville bli bedt igjen, det er mer usikkert. Ikke så mye for egen del, like mye for de andre gjestenes del, fordi det blir lite trivelig for andre når noen er så negative. Men så kresne personer, og så lite sosialt intelligente personer, vet jeg nesten ikke om jeg har møtt. Noen jeg kjenner er matvane, jeg ber dem på ting jeg vet de liker, ikke når jeg skal serverer noe de ikke liker, eller jeg advarer dem på forhånd.

En barndomsvenninne av meg var (og egentlig er) ekstremt kresen i matveien. Hun hadde vært lykkelig om hun kunne levd på spaghetti, ketchup, loff, fårepølse og jordbærsylte resten av livet. Da hun fikk barn bestemte hun seg under svangerskapet at nå var det på tide å bli voksen (hennes ord) og begynne å lære seg å spise normalt og sunt. Det har hun fortsatt med, spiser alt foran ungene og ingen av ungene henner er blitt matvane. Hun sier at hun egentlig ikke er særlig begeistret for mange ting, men hun innrømmer at livet er blitt mye bedre etter at hun begynte å spise normalt. Har spurt henne om jeg skal tilpasse noe for henne, hun sier nei, for hun har også oppdaget at hun kan lære seg å like ting hun ikke trodde hun ville like, så nå spiser hun stort sett alt hun får servert. Men har hun noen dager helt alene er hun i hemmelighet tilbake til spaghetti og loff, det er hennes guilty pleasure som få i dag vet om ;)

Min erfaring er at de fleste forsøker å tilpasse seg, enten de er vertskap eller gjester.

Anonymkode: c0d61...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at mange mener at man skal respektere kokkens valg uavhengig av om de bevisst lager noe gjestene ikke liker/ønsker å spise selvom det i tidligere tråder har kommet frem at det er egoistisk og dårlig vertskap om det blir servert vegetarmat til kjøttspisere. Enkelte har jo sagt de ikke ville spist det en gang, de ville hatt med eget kjøtt eller bare nektet å komme. Det er greit den veien, men veggiser skal holde kjeft og oppføre seg?

Anonymkode: 7a9a7...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det VAR nok slik. Heldigvis går verden framover selv om vi jo ser her at mange ikke evner følge med. At så lite skal til for å bryte vennskap og føre til fornærmelse viser jo hvem generasjon krenket er. Hva godt tilfører det verden å være så selvopptatt at man bryter kontakten med noen fordi de la diskret igjen sopp etter et måltid? 

Anonymkode: 1bf21...00c

Hvor har jeg sagt at jeg bryter vennskap pga dette? 

Anonymkode: 2b776...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pashla skrev:

Jeg prøvde faktisk å besvare det i ett av de innleggene som du etterpå bare siterte med at «det måtte være fryktelig stivt og lite hyggelig». Men du har ikke plukket opp på det, så jeg gjentar:

Å være gjest innebærer å holde sin del av kontrakten. Å gjøre stas på invitasjonen, å gjøre ære på vertens/vertinnens anstrengelser, å falle inn i stemningen i selskapet. Det oppnår man ikke hvis man stiller vertinnen i forlegenhet ved å avvise maten. Man sier implisitt at man driter i de  timene hun har jobba på kjøkkenet. 

Jeg vil ikke lære ungene mine å drite ut folk som har anstrengt meg for dem. Hvis du syns det er bedre folkeskikk å pille i maten og å informere de som har kokkelert om hva du ikke liker - ok. Gjør det. Oppdra ungene dine til å gjøre det. Fortsett å si til alle du kjenner at du syns dét er den beste folkeskikken. Vær oppmerksom på at det vil finnes folk der som blir lei seg. (Og de trenger ikke engang være blant dem du kaller «rimelig nasale».)

Men klart, når du er Gjest skal det ikke kreves noe av deg, du har lov til å såre dem som har bedt deg hjem?

Vel - vil de be deg på nytt? Og er det de som er slemme mot deg, eller omvendt? Prøv deg bare fram.  Omgås med hvem du vil, omdefiner alle regler du vil, men vær oppmerksom på at alt rundt deg neppe vil tilpasse seg.

Jeg har jo lest hva du skriver, men jeg er ikke enig. Skjønner du fortsatt ikke det? Du tror når jeg leser ditt svar så tenker jeg aha og skifter mening? 😂 Jeg snakker om å feks legge igjen en bit sopp eller oliven og du mener da at man bryter en kontrakt og avviser maten og stiller vertinnen i forlegenhet. Dette er det jeg mener er stivt og snobbete. Men du forstår jo ikke at folk kan ha annen menig enn deg og du mener DU sitter på fasit og at jeg da tar feil. 

Dere snakker om formell etikette fra forrige århundre i formelt selskap ala slottsmiddag. Jeg snakker om vennlig middag med venner og kjente. Er man så dårlig kjent så en oliven på tallerkenen bryter vennskapet VAR det aldri vennskap altså. 

Har aldri hørt om folk annet enn her inne som kan finne på å bli støtt av at en person en gang legger igjen diskré en matvare han ikke liker. Det betyr heldigvis at dere er i veldig mindretall. De fleste har fått med seg utviklingen og oppmykingen av de stive formelle kravene til bordskikk. Hvilken skade gjør det å legge igjen en oliven? Svar på det? Tar virkelig noen det så personlig så har de jo et stort problem. 

Kretser hvor folk sorteres etter denne målestokken er veldig overfladiske og selvsentrerte, det sier seg jo selv.

Anonymkode: 1bf21...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Admin skrev:

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Ser ut som du fortsatt har en del igjen av arbeidet..

Anonymkode: fe8c6...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har jo lest hva du skriver, men jeg er ikke enig. Skjønner du fortsatt ikke det? Du tror når jeg leser ditt svar så tenker jeg aha og skifter mening? 😂 Jeg snakker om å feks legge igjen en bit sopp eller oliven og du mener da at man bryter en kontrakt og avviser maten og stiller vertinnen i forlegenhet. Dette er det jeg mener er stivt og snobbete. Men du forstår jo ikke at folk kan ha annen menig enn deg og du mener DU sitter på fasit og at jeg da tar feil. 

Dere snakker om formell etikette fra forrige århundre i formelt selskap ala slottsmiddag. Jeg snakker om vennlig middag med venner og kjente. Er man så dårlig kjent så en oliven på tallerkenen bryter vennskapet VAR det aldri vennskap altså. 

Har aldri hørt om folk annet enn her inne som kan finne på å bli støtt av at en person en gang legger igjen diskré en matvare han ikke liker. Det betyr heldigvis at dere er i veldig mindretall. De fleste har fått med seg utviklingen og oppmykingen av de stive formelle kravene til bordskikk. Hvilken skade gjør det å legge igjen en oliven? Svar på det? Tar virkelig noen det så personlig så har de jo et stort problem. 

Kretser hvor folk sorteres etter denne målestokken er veldig overfladiske og selvsentrerte, det sier seg jo selv.

Anonymkode: 1bf21...00c

Ikke meg du skriver til her, men det du skriver fikk meg til å huske noe.

Hva man gjør rundt måltider, om man spiser opp maten man blir servert eller ikke, det er også veldig kulturavhengig. Noen jeg kjenner var i Mauritania for noen tiår tilbake. De var jo godt oppdratt her hjemme, så de spiste selvfølgelig opp alt de fikk på talerkenen, selv om porsjonene var gigantiske og de egentlig ble overmette. Før de fikk sukk for seg så hadde de fått ny gigantisk porsjon på tallerkenen. De forsøkte å spise mer, ønsket jo ikke å fornærme vertskapet. De fleste måtte imidlertid gi opp før porsjon nr. to var halvspist. Den ene forstatte imidlertid å spise, for denne mente at i det minste én av dem måtte ære vertskapet for all den gode maten. Halvveis gjennom den tredje porsjonen så måtte også denne gi opp, og følte dette var ille, for man skulle jo spise opp maten sin. Senere fikk de vite av andre der at skikken var at gjester fikk så gigantiske porsjoner at de ikke skulle greie å spise opp det de ble servert, for da viste verten at den hadde så stor pris på gjestene at den ga gjestene alt de trengte og mer til. Så ved å spise opp hadde de egentlig fornærmet vertskapet, for porsjonene var i utgangspunktet altfor store for en person. Det høflige der var dermed å legge igjen mat på tallerkenen.

Så hva som er korrekt bordskikk og etikette, det kan variere ;)

Anonymkode: c0d61...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 20.10.2019 den 12.18, Anonym bruker skrev:

eg snakker om å feks legge igjen en bit sopp eller oliven og du mener da at man bryter en kontrakt og avviser maten og stiller vertinnen i forlegenhet. Dette er det jeg mener er stivt og snobbete. Men du forstår jo ikke at folk kan ha annen menig enn deg og du mener DU sitter på fasit og at jeg da tar feil. 

Har aldri sagt disse tingene. Du må seriøst begynne å legge merke til nick/anonymkoder. Har virkelig ikke nevnt verken sopp eller oliven. Bare at man også som gjest har noen uskrevne regler å forholde seg til. Ikke kun som vert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 19.10.2019 den 0.23, Anonym bruker skrev:

At dere kjenner folk dere ber på middag så dårlig at noen kan finne på å bli fornærma av at noen peller ut en oliven de ikke liker. For meg er dette så overfladisk og snobbete at jeg tror nesten ikke på det. Høres ikke veldig trivelig ut med middagsselskap hvor hver lille detalj kan krenke enten vertinne eller gjest. Og bli analysert på den måten som gjest må da føles fryktelig kaldt og ekkelt.

Anonymkode: 1bf21...00c

Allerede her kludra du det til. Du finner opp en masse meninger som jeg ikke har sagt, eller som muligens noen andre har sagt, og sauser det inn i et generelt "dere". Kalles "stråmanndebatt", ettersom stråmannen er den fiktive innehaveren av en mening som ingen andre har ytret.

På DiB er det sånn at den du siterer er den du svarer. Så hvis du vil svare mange, må du enten sitere dem alle, eller du må nevne anonymkoder/nick i svaret ditt og presisere at du henvender deg til dem. Det blir veldig rart å beskylde noen for å mene ting de aldri har ytret, og deretter gå til angrep på de nevnte meningene (som personen altså ikke innehar), og enda rarere blir det når man etterfølgende begynner å kalle dem ting.

På 19.10.2019 den 0.27, Anonym bruker skrev:

Tipper du er rimelig nasal?

Anonymkode: 1bf21...00c

Og aller rarest blir det jo når man ovenikjøpet spiller offer etterpå, og påstår at den du har skjelt ut "begynner å diskutere person i stedet for sak".

Men alt i alt er det jo med nettikette som det er med annen etikette - man kan bryte skrevne og uskrevne regler og drite seg ut uten særlig straff - det er jo det som er selve straffen. At man bare framstår som udannet. (Jeg observerer at det ikke oppfattes som problematisk for en del mennesker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pashla skrev:

Har aldri sagt disse tingene. Du må seriøst begynne å legge merke til nick/anonymkoder. Har virkelig ikke nevnt verken sopp eller oliven. Bare at man også som gjest har noen uskrevne regler å forholde seg til. Ikke kun som vert.

Men du svarer da meg og mener det jeg sier er feil. Så da er set du som ikke vet hva som er sagt. Første bud i en debatt er jo å huske hva saken er. 

Anonymkode: 1bf21...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pashla skrev:

Allerede her kludra du det til. Du finner opp en masse meninger som jeg ikke har sagt, eller som muligens noen andre har sagt, og sauser det inn i et generelt "dere". Kalles "stråmanndebatt", ettersom stråmannen er den fiktive innehaveren av en mening som ingen andre har ytret.

På DiB er det sånn at den du siterer er den du svarer. Så hvis du vil svare mange, må du enten sitere dem alle, eller du må nevne anonymkoder/nick i svaret ditt og presisere at du henvender deg til dem. Det blir veldig rart å beskylde noen for å mene ting de aldri har ytret, og deretter gå til angrep på de nevnte meningene (som personen altså ikke innehar), og enda rarere blir det når man etterfølgende begynner å kalle dem ting.

Og aller rarest blir det jo når man ovenikjøpet spiller offer etterpå, og påstår at den du har skjelt ut "begynner å diskutere person i stedet for sak".

Men alt i alt er det jo med nettikette som det er med annen etikette - man kan bryte skrevne og uskrevne regler og drite seg ut uten særlig straff - det er jo det som er selve straffen. At man bare framstår som udannet. (Jeg observerer at det ikke oppfattes som problematisk for en del mennesker.)

Prøver å oppfriske hersketeknikkene dine og for ørtende gang drar du inn stråmanndebatt. Du får finne noen annen å leke med, jeg orker ikke diskutere med noen som har goddag mann økseskaft teknikk. Du gir ingen mening i vrøvlet ditt når du ikke engang følger med på hva jeg skriver. Ha en fin dag😀

Anonymkode: 1bf21...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner det meste jeg altså. Men når voksne, friske gjester ikke en gang vil smake på maten resten av familien gleder seg til og nærmest bestiller når de skal i selskap til meg, kan de spise loff. Fader altså, jeg dropper ikke hvitløken på bestilling fra en voksen, frisk mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 12.01, Anonym bruker skrev:

Må jeg velge så er jeg 2. Jeg lager mat jeg tror folk liker, men pirker du i maten og plukker ut ingredienser blir du aldri invitert tilbake, jeg gidder ikke ha folk i hus som ikke har grunnleggende bordskikk, det er jo bare kvalmt.

Anonymkode: 185a7...5c1

Ha, ha, skulle eg vore slik måtte eg slutta i jenteklubben min, etter den gongen eg serverte dei det eg synes er ei fantastisk blåskjellsuppe! :D.   Men eg køyrer som regel ikkje full veganmeny, eller tilpassing til dei som er veldig kresne, då får dei heller plukke seg ut noko dei kan ete, feks salat og  godt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du svarer da meg og mener det jeg sier er feil. Så da er set du som ikke vet hva som er sagt. Første bud i en debatt er jo å huske hva saken er. 

Anonymkode: 1bf21...00c

Eh. Nei. Jeg spør hva som var stivt og ukoselig i mitt første innlegg, som var der DU siterte MEG.

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøver å oppfriske hersketeknikkene dine og for ørtende gang drar du inn stråmanndebatt. Du får finne noen annen å leke med, jeg orker ikke diskutere med noen som har goddag mann økseskaft teknikk. Du gir ingen mening i vrøvlet ditt når du ikke engang følger med på hva jeg skriver. Ha en fin dag😀

Anonymkode: 1bf21...00c

Stråmanndebatt er reell nok, den, hvis du tillegger folk ytringer de ikke har sagt. Hvilket du gjør i ca. alle innleggene der du siterer meg... så det økseskaftet ditt, det sitter du på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 20.10.2019 den 11.22, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg sagt at jeg bryter vennskap pga dette? 

Anonymkode: 2b776...ec4

Anonym 00c har sin egen private fortolkning av alt som blir sagt... Så enten du har sagt det eller ikke: i HENNES hode har du jo det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 20.57, Anonym bruker skrev:

Selv om man er kresen, så kan man jo spise det man liker. Ta litt mer tilbehør, spise et par biter av hovedingrediensen selv om det ikke er favoritten. Jeg synes det er uhyre spesielt å plukke av oliven, sopp o.l., selv om jeg personlig ikke liker verken oliven eller stangselleri, ville jeg aldri funnet på å pirke det av og la det ligge igjen. Men så lenge man er diskré og ikke skaper masse støy rundt egen person, så er det ok.

Jeg har én bekjent som "ikke liker fisk" og én bekjent som "ikke liker grønnsaker". Altså, ALT av fisk og ALT av grønnsaker. De er over 30 år begge to.

Jeg har faktisk aldri invitert dem på middag.

Anonymkode: 8839d...7ec

Hvorfor har du aldri invitert de på middag? Hvorfor vil du ikke invitere fiskehateren på kjøttmiddag? Skal personen "straffes" for å ikke like fisk med å aldri bli invitert, eller lager du bare fiskemiddager?

Anonymkode: 775ee...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 21.54, Anonym bruker skrev:

Nei, med støy tenkte jeg på dem som krever en egen rett, f.eks. fordi de ikke liker fisk.

Anonymkode: 8839d...7ec

Men det er jo ikke noe værre enn å invitere dem når du ikke serverer fisk, for det hender vel?

Anonymkode: 775ee...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...