Gå til innhold

Hadde du brukt jakke m ekte pelskrage om den


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo hun som mente at vi da skulle gi f i alle allergikere fordi de kun tålte syntetisk påstod det!  Det var jeg som skrev at den største miljø synderen og etikk synderen er billig plast klær som lages av barnearbeid. Wish.com noen her????

Anonymkode: 18cd5...5f0

Jeg har ikke lest at hun påstod at hun eller andre er allergisk mot alt annet. Det var vel mer at syntetiske produkter ofte er enklere løsninger for en del.

Ellers enig med deg i billigklær og plastklær og barnearbeid.

Anonymkode: e0a2e...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ulovlig å gå rundt med et hakekors, så sammenligningen din er håpløs. 

Anonymkode: 8e922...2ea

Nei, det er faktisk ikke det i Norge. 

Anonymkode: 96376...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men ja, om betydningen av korset ble borte, men det blir den ikke.

Anonymkode: 54f3b...ba8

Akkurat som symbolikken i en ekte pelskrage ikke blir borte for pelsmotstandere. 

Anonymkode: 96376...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo hun som mente at vi da skulle gi f i alle allergikere fordi de kun tålte syntetisk påstod det!  Det var jeg som skrev at den største miljø synderen og etikk synderen er billig plast klær som lages av barnearbeid. Wish.com noen her????

Anonymkode: 18cd5...5f0

Nei jeg påstod ikke at noen blir allergisk mot alt, men at det er for mange som er allergiske mot NOE. Og jeg lurer på om dette er en norsk greie. For i mange andre land er det lov å ha med dyr inn på kjøpesenter. 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke lest at hun påstod at hun eller andre er allergisk mot alt annet. Det var vel mer at syntetiske produkter ofte er enklere løsninger for en del.

Ellers enig med deg i billigklær og plastklær og barnearbeid.

Anonymkode: e0a2e...352

Så du er mer for pels da? 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg påstod ikke at noen blir allergisk mot alt, men at det er for mange som er allergiske mot NOE. Og jeg lurer på om dette er en norsk greie. For i mange andre land er det lov å ha med dyr inn på kjøpesenter. 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Nei, WHO regner med at halvparten av alle mennesker vil ha en eller flere allergier innen 2030.

Anonymkode: e0a2e...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du er mer for pels da? 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Jeg har skrevet mitt om pels i denne tråden.

Anonymkode: e0a2e...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for at hele dyret skal utnyttes ja! Så absolutt hvorfor ikke spiser man dyret kan man bruke skinnet, pelsen ja alt annet. Det er respektfullt for dyret. Det aller verste er å bare drepe til ingen nytte.

Anonymkode: 18cd5...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er for at hele dyret skal utnyttes ja! Så absolutt hvorfor ikke spiser man dyret kan man bruke skinnet, pelsen ja alt annet. Det er respektfullt for dyret. Det aller verste er å bare drepe til ingen nytte.

Anonymkode: 18cd5...5f0

Jada, men nå sikter nok folk her mest til kaniner, rever, gåser. Mulig Canadagåsen spises? Men rev spiser vi ikke, men de drepes for pels. Det er vel kanskje greit nok det, men jeg liker ikke lidelsene. De skal ikke leve i små bur eller bli flådd levende! 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, WHO regner med at halvparten av alle mennesker vil ha en eller flere allergier innen 2030.

Anonymkode: e0a2e...352

Ja og det interessante er hvorfor! men det feiler jo arten våres noe jævlig. allergi, allergi, allergi. 
Jeg kan ikke mislike en allergiker, for de kan ikke for det. Men det er irriterende å bli allergisk når du ikke har vært det før! Før kunne jeg spise hva jeg ville, men nå klær jeg i kjeften etter å ha spist eple, i tillegg av mandler. 

Jeg har blitt allergisk mot pollen i en alder av 25. Reagerte ikke i det hele tatt før. Det er veldig irrterende! Du vet at når våren kommer, venter pollenhelvetet. Håven i ansiktet og føler meg forkjølet og trett!

Ei venninne av meg har hatt hund hele livet, men nå er hun 25 og må kanskje kvitte seg med hunden sin fordi hun blir dårlig av den. Si meg...er 25 helvetesalderen?

Anonymkode: 54f3b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada, men nå sikter nok folk her mest til kaniner, rever, gåser. Mulig Canadagåsen spises? Men rev spiser vi ikke, men de drepes for pels. Det er vel kanskje greit nok det, men jeg liker ikke lidelsene. De skal ikke leve i små bur eller bli flådd levende! 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Rever jaktes ofte som skadedyr. Dyr som holdes kun for pels er egentlig bare mink bare så du er ble over det. Dyr som benyttes til dun spises likeså med kaniner. Rever holdes sjeldent i fangenskap. Er det ikke da bedre og leve under fri og bli jaktet på så og så mange? 

Anonymkode: 18cd5...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller, aller fleste mennesker i Norge ville reagert negativt på en jakke med hakekors. Men en langt, langt lavere andel reagerer negativt på en pelskrage. For meg blir det ikke sammenlignbart.

Anonymkode: 55345...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller, aller fleste mennesker i Norge ville reagert negativt på en jakke med hakekors. Men en langt, langt lavere andel reagerer negativt på en pelskrage. For meg blir det ikke sammenlignbart.

Anonymkode: 55345...213

Da er du rett og slett for dum til at det går an å diskutere med deg.

Anonymkode: 96376...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er du rett og slett for dum til at det går an å diskutere med deg.

Anonymkode: 96376...954

Sidestiller du pelsoppdrett med nynazisme? Og synes jeg er dum fordi jeg ikke gjør det?

Anonymkode: 55345...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er du rett og slett for dum til at det går an å diskutere med deg.

Anonymkode: 96376...954

Det er vel ikke så mye hun som er dum, er vel heller du som er unyansert?

Anonymkode: 44b42...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...