Gå til innhold

Hadde du brukt jakke m ekte pelskrage om den


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg nok, men jeg hadde aldri fortalt noen at det var ekte.

Anonymkode: e86e0...5bc

Mye heller ekte enn syntetisk plast. 

Anonymkode: 44b42...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Hadde en med fake pels, tok til og med av den pga symbolikken. Hvorfor pels på en krage liksom?

Anonymkode: c9541...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, dere bruker ekte pels? Fy f...

Anonymkode: 1e203...f6b

Ja, det gjør jeg. Jeg vet hvor den kommer fra, da. Syntetisk pels vil jeg ikke eie.

Anonymkode: 44b42...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt ekkelt med ekte pels, men om den var fast på en ellers fin jakke så hadde jeg det. 

Men så bruker jeg min mors gamle pelskåpe også. Kunne aldri kjøpt noe med ekte pels, men så lenge plagget alt er laget så er det sløsing av ressurser å la et slikt praktplagg henge i skapet. 

Anonymkode: 8e922...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg bruker en parka med falsk pels. Kjøpte den for 6 år siden... da tenkte jeg ikke miljø. Men jeg ville ikke ha ekte pels. Men jeg har venninner fra forskjellige steder, og noen går med Canada goose, de blir ikke mobbet de heller. Folk ser forskjellig på ting. Noen mente at jeg brukte en jakke som var dårlig for miljøet og lager av barneslaver, mens jeg hadde fokus på at pelsen ikke skulle være ekte. 

Ser ikke problemet med pels heller dersom dyrene ikke lider, men det er så korrupt bransje. 

Men jeg kunne brukt en brukt Canadas goose, kjøpt av privatperson. Da støtter man ikke bransjen direkte. Men da gjelder det å drite i hva folk tror da...for noen vil jo tro du driter i dyrene. Konfrontere ei venninne en gang, og hun sa hun hadde fått den. 

 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pels, og jeg spiser kjøtt. Bruker en del plast også, og vasker sikkert med kjemikalier jeg burde unngått. Kjøre bil gjør jeg også..  og tar buss og fly.. Gjør dere? Eller er det bare et prinsipp med pels? 

Anonymkode: b586e...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker pels, og jeg spiser kjøtt. Bruker en del plast også, og vasker sikkert med kjemikalier jeg burde unngått. Kjøre bil gjør jeg også..  og tar buss og fly.. Gjør dere? Eller er det bare et prinsipp med pels? 

Anonymkode: b586e...2b6

Jeg bruker aldri pels eller ekte skinn og er selektiv rundt kjøtt, men er ikke vegetarianer. Vi bruker mest kollektive transportmidler, men har en el-bil. Flyr ytterst sjeldent. Poenget er at jeg prøver i det minste å bidra til en litt bedre klode for mine barn, gjør du?

Anonymkode: d3940...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, uten problem, Bruker også pelskpåpen etter bestemoren min som ble laget av pels fra nabogården hennes. Der så jeg med selvsyn at dyrene hadde det godt. Ikke alle som driver med pelsoppdrett behandler dyrene dårlig!

Anonymkode: df620...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at pelsdyroppdrett blir forbudt nå, og allerede er forbudt i mange land. Dyrene lever i tortur i de trange burene uten mulighet for naturlig adferd. Dyr trenger ikke å bli slått for å lide. 

Anonymkode: 753f6...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså jeg bruker en parka med falsk pels. Kjøpte den for 6 år siden... da tenkte jeg ikke miljø. Men jeg ville ikke ha ekte pels. Men jeg har venninner fra forskjellige steder, og noen går med Canada goose, de blir ikke mobbet de heller. Folk ser forskjellig på ting. Noen mente at jeg brukte en jakke som var dårlig for miljøet og lager av barneslaver, mens jeg hadde fokus på at pelsen ikke skulle være ekte. 

Ser ikke problemet med pels heller dersom dyrene ikke lider, men det er så korrupt bransje. 

Men jeg kunne brukt en brukt Canadas goose, kjøpt av privatperson. Da støtter man ikke bransjen direkte. Men da gjelder det å drite i hva folk tror da...for noen vil jo tro du driter i dyrene. Konfrontere ei venninne en gang, og hun sa hun hadde fått den. 

 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Det der er bare en pinlig hyklersk unnskyldning, at du kjøper den brukt, det gjør det ikke noe bedre i det hele tatt

Anonymkode: d1842...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det der er bare en pinlig hyklersk unnskyldning, at du kjøper den brukt, det gjør det ikke noe bedre i det hele tatt

Anonymkode: d1842...42c

Det er jeg uenig i. Dyret vil jo ikke lide mindre om jakken blir kastet. Gjenbruk er aldri feil. 

Anonymkode: 8e922...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg uenig i. Dyret vil jo ikke lide mindre om jakken blir kastet. Gjenbruk er aldri feil. 

Anonymkode: 8e922...2ea

Og jeg er uenig med deg, forkastelig er det

Anonymkode: d1842...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der er bare en pinlig hyklersk unnskyldning, at du kjøper den brukt, det gjør det ikke noe bedre i det hele tatt

Anonymkode: d1842...42c

unnskyldning for HVA?! for en irriterende kommentar. 
Jeg synes jakkene er fine å se på, jeg har også prøvd de og de er veldig varme og gode, men vil ikke gå med noe som inneholder pels. Men som sagt, det er forsjellige synspunkter på det. Andre mener at vi som kjøper syntetisk støtter barneslaveri. er det bedre?
Jeg har ikke kjøpt CG, for de som selger de skal ha ganske mye for dem selv om de er brukt, dessuten har jeg jakke så jeg trenger ikke. Har du imot alle som går med det? 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

unnskyldning for HVA?! for en irriterende kommentar. 
Jeg synes jakkene er fine å se på, jeg har også prøvd de og de er veldig varme og gode, men vil ikke gå med noe som inneholder pels. Men som sagt, det er forsjellige synspunkter på det. Andre mener at vi som kjøper syntetisk støtter barneslaveri. er det bedre?
Jeg har ikke kjøpt CG, for de som selger de skal ha ganske mye for dem selv om de er brukt, dessuten har jeg jakke så jeg trenger ikke. Har du imot alle som går med det? 

Anonymkode: 54f3b...ba8

Ja

Anonymkode: d1842...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja

Anonymkode: d1842...42c

men om du treffer noen om sommeren og liker vedkommende da? kutter du dem ut om vinteren da fordi du ser dem med den jakka? du virker noe enkel

Anonymkode: 54f3b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...