Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #51 Skrevet 13. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes andre grunner til at man ikke kan blåse opp ballonger enn at man sitter i rullestol med oksygenmaske. Ikke alle handikap er synlige. Mulig du mener han skulle ha funnet en løsning for deg, men uansett er det lavmåls å straffe barna for en filleting som hendte for evigheter siden, og som helt sikkert ingen andre enn du husker. Anonymkode: 1842f...5b3 Det var da ikke en filleting den gang det skjedde. Jeg tror at den dagen du får motgang, vil være samme dag du forstår andre. Anonymkode: 412d3...2d7
Syngensang Skrevet 13. oktober 2019 #52 Skrevet 13. oktober 2019 Det eg eigentleg lurer mykje på i denne historia er om det ikkje var fleire vaksne enn deg og den faren som ikkje ville blåse opp ballong der?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #53 Skrevet 13. oktober 2019 1 minutt siden, Syngensang skrev: Det eg eigentleg lurer mykje på i denne historia er om det ikkje var fleire vaksne enn deg og den faren som ikkje ville blåse opp ballong der? Jo, det var flere der men min sønn henvendte seg til den pappaen som der og da blåste opp ballongen til sin egen sønn. Da min sønn spurte samme pappa og fikk avslag la han ballongen i lommen og tok den med seg hjem. Vi fikk hjelp noen dager etterpå. Anonymkode: 412d3...2d7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #54 Skrevet 13. oktober 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var da ikke en filleting den gang det skjedde. Jeg tror at den dagen du får motgang, vil være samme dag du forstår andre. Anonymkode: 412d3...2d7 Oi oi. Motgang? At barnet ditt ikke for hjelp til å blåse opp en ballong er motgang? Du er helt på viddene her. Motgang er mye, men det er ikke år man ikke får hjelp til en ballong. Ja, du har nok møtt motgang siden du sitter i rullestol og med maske. Men alle som kan stå og gå kan også ha møtt motgang. Ikke alle med kols eller andre sykdommer synes. Du burde skamme deg. At din motgang skal gå på bekostning av sønnen din og andre barn er motbydelig. Skal jeg nekte alle barn med pappaer å bli venn med mine barn, fordi faren dems valgte å dra og ikke gå noe med å gjøre? Skal jeg ikke få kjæreste fordi bf var utro mot meg? Skal jeg leve alene fordi har møtt motgang? Skal jeg måtte forklare alle barn hvorfor jeg ikke vil og noen ganger ikke klarer å blåse en ballong? Skal jeg nekte alle barn med friske mødre å være venn med mine barn fordi jeg er kronisk syk? Og nei, det synes ikke på meg at jeg er kronisk syk, annet enn de dagene jeg ikke får ut døra. Tenk deg om. Det er ikke alle andres feil at du ikke kan div ting. Ærlig talt. At du søker ut folk pga småting går utover barnet ditt til slutt. Spiller ingen rolle hvor "populær" han er nå. Anonymkode: bffe1...9a1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #55 Skrevet 13. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det var flere der men min sønn henvendte seg til den pappaen som der og da blåste opp ballongen til sin egen sønn. Da min sønn spurte samme pappa og fikk avslag la han ballongen i lommen og tok den med seg hjem. Vi fikk hjelp noen dager etterpå. Anonymkode: 412d3...2d7 Så sønnen din tok ikke skade av at han ikke fikk hjelp? Hvis det var så viktig for deg så burde du spurt noen andre voksene og sagt at han har ikke hatt den i munnen selv. Engasjer deg litt selv, så blir det lettere for sønnen din også. 🤦♀️ Anonymkode: bffe1...9a1
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #56 Skrevet 13. oktober 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det var flere der men min sønn henvendte seg til den pappaen som der og da blåste opp ballongen til sin egen sønn. Da min sønn spurte samme pappa og fikk avslag la han ballongen i lommen og tok den med seg hjem. Vi fikk hjelp noen dager etterpå. Anonymkode: 412d3...2d7 Men det at han la den i lomma, du tror ikke at faren kanskje ikke hørte eller skjønte helt hva din sønn spurte om, at han var distrahert og hadde tankene et annet sted? Hvis han hadde hørt det og ikke ville, så hadde han vel ikke tatt i mot ballongen, jeg kan ikke skjønne at han skulle være kjip med vilje. Anonymkode: cae38...182
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #57 Skrevet 13. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så sønnen din tok ikke skade av at han ikke fikk hjelp? Hvis det var så viktig for deg så burde du spurt noen andre voksene og sagt at han har ikke hatt den i munnen selv. Engasjer deg litt selv, så blir det lettere for sønnen din også. 🤦♀️ Anonymkode: bffe1...9a1 Nei, han tok ikke skade av det, på samme måte som W heller ikke tar skade av at han ikke er prioritert hos oss. Sønnen min har glemt hele episoden. Foreldrene til W ønsker innpass hos oss nå og får det ikke da min sønn har etablert eget nettverk og jeg ikke gidder å besvare dems sms. Anonymkode: 412d3...2d7
Himmel og hav Skrevet 13. oktober 2019 #58 Skrevet 13. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, han tok ikke skade av det, på samme måte som W heller ikke tar skade av at han ikke er prioritert hos oss. Sønnen min har glemt hele episoden. Foreldrene til W ønsker innpass hos oss nå og får det ikke da min sønn har etablert eget nettverk og jeg ikke gidder å besvare dems sms. Anonymkode: 412d3...2d7 Uansett hvordan du forsvarer dine handlinger, så endrer det ikke på det faktum at du framstår som usedvanlig sær.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #59 Skrevet 13. oktober 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, han tok ikke skade av det, på samme måte som W heller ikke tar skade av at han ikke er prioritert hos oss. Sønnen min har glemt hele episoden. Foreldrene til W ønsker innpass hos oss nå og får det ikke da min sønn har etablert eget nettverk og jeg ikke gidder å besvare dems sms. Anonymkode: 412d3...2d7 Kanskje du skulle følge din sønns eksempel? Anonymkode: 4fe48...274
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #60 Skrevet 14. oktober 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, han tok ikke skade av det, på samme måte som W heller ikke tar skade av at han ikke er prioritert hos oss. Sønnen min har glemt hele episoden. Foreldrene til W ønsker innpass hos oss nå og får det ikke da min sønn har etablert eget nettverk og jeg ikke gidder å besvare dems sms. Anonymkode: 412d3...2d7 Foreldrene ønsker innpass hos dere? 😂 altså sønnen har vel spurt om han kan leke med ditt barn. Jeg tror ikke foreldrene prøver å smiske seg inn for å bli venner med deg og din gutt. Unger er heldigvis enkle slik, vil de leke med noen spør de, får de nei så finner de noen andre. dersom du fortsetter å styre livet til sønnen din alt etter dine egne opplevelser med andre vil han kanskje ikke ha venner igjen. Du sitter i rullestol med oksygen og er tydelig bitter og har store problem. Hva med å få noen å snakke med? Du bør kunne se hva som er viktig og ikke i livet i din situasjon. Å få blåst opp en ballong er ikke viktig. Å få besøk av noen er viktig. jeg er selv ufør og vet hvor ensomt det kan være, men selv med alvorlig kronisk sykdom så lærer jeg jo barna mine hva som er viktig og hva som er bagateller. Eldste min skal snart ut for å studere, dersom han ruller ned pga ingen vil hjelpe han med å blåse opp en ballong (eller andre småting) så håper jeg at han finner andre løsninger. Ikke at han hater personen for alltid og aldri glemmer det. Anonymkode: e71b9...f70
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. oktober 2019 #61 Skrevet 14. oktober 2019 På 13.10.2019 den 3.28, Pobie skrev: Synes dere som ikke klarer å tenke at noen som sitter i rullestol muligens har problemer andre steder enn kun i beina er litt enkle. Hun ville jo selvfølgelig blåst opp ballongen til sitt eget barn hvis hun kunne. Men jeg ville ikke blåst opp en ballong til et fremmed barn hvis de hadde slevet på ballongen altså. Det synes jeg er en normal reaksjon. Kunne gjort det med mitt eget barn, men ikke andre sine barn. Synes det blir feil å nekte barna å bli venner pga noe slikt. Altså, rullestolen finnes ikke relevant i denne saken. En rullestol hindrer ikke deg i å blåse opp ballongen selv. Dersom du hadde hatt en grunn til å la det være ville det være naturlig at du i det minste nevnte at du hadde en grunn, og slettes ikke unaturlig om du også sa hvilken grunn. Som sagt, rullestolen er like relevant som fargen på kjøkkenbenken din. Jeg sorterer ikke mine barns venner, og spesielt ikke ved å mene noe om foreldrene etter ett møte. Om det er barnet selv som har en adferd jeg sliter med er jeg mer tilbøyelig til å sette grenser for besøk.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #62 Skrevet 14. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for klokt svar, vet ikke hvem som har hodeskade! Anonymkode: 412d3...2d7 Nei, men det vet vi😂 Anonymkode: de12f...fd0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #63 Skrevet 14. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt går foreldrenes oppførsel utover barna når barna ikke er store nok til selv å kunne avtale hvilke barn som skal være med hjem eller ikke. Min situasjon på det tidspunktet og det jeg trengte der og da var innlysende for alle. Når man sitter i rullestol og med oksygenmaske er det helt innlysende at mitt barn trengte ballonghjelp! Nei, herre vene, det ville ha vært det siste jeg gjorde å ta imot dette barnet! Er dere virkelig helt blåst!? Anonymkode: 412d3...2d7 Tror du skal be dem justere opp oksygenet i den maska altså, tydelig at hjernen din ikke får nok oksygen! Anonymkode: de12f...fd0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #64 Skrevet 14. oktober 2019 Det er jo helt ÅPENBART... Kjenner igjen skrivestilen. Herlighet! Anonymkode: 5055a...ff6
sug lut Skrevet 14. oktober 2019 #65 Skrevet 14. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, han tok ikke skade av det, på samme måte som W heller ikke tar skade av at han ikke er prioritert hos oss. Sønnen min har glemt hele episoden. Foreldrene til W ønsker innpass hos oss nå og får det ikke da min sønn har etablert eget nettverk og jeg ikke gidder å besvare dems sms. Anonymkode: 412d3...2d7 Oi oi. Er nok mye på deg som ikke fungerer, ja.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #66 Skrevet 14. oktober 2019 Det er ikke rart det er krig i verden når manglende ballongblåsing et stykke tilbake i tid kan fremkalle en så voldsom reaksjon. Pass deg så du ikke blir hun sære. Hvis du er uheldig så er det nemlig flere som deg og da risikerer du at de holder barna sine unna din sønn fordi du er en raring. Anonymkode: b6642...486
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #67 Skrevet 14. oktober 2019 Takk for svar, vi har løst problemet med at vi ikke gidder å ta imot denne gutten. Gidder ikke engang å åpne døren. Kan hende det er sykt mye jobb å blåse opp en ballong, vi synes at det er sykt mye arbeid å åpne en dør. Når man har vært syk, husker man dem som hjalp oss, men vi husker best de som IKKE hjalp oss. Slik er livet. Dere kommer til et punkt dere også hvor dere får prøvd ut livet. Lykke til med det. Anonymkode: 412d3...2d7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #68 Skrevet 14. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, vi har løst problemet med at vi ikke gidder å ta imot denne gutten. Gidder ikke engang å åpne døren. Kan hende det er sykt mye jobb å blåse opp en ballong, vi synes at det er sykt mye arbeid å åpne en dør. Når man har vært syk, husker man dem som hjalp oss, men vi husker best de som IKKE hjalp oss. Slik er livet. Dere kommer til et punkt dere også hvor dere får prøvd ut livet. Lykke til med det. Anonymkode: 412d3...2d7 Det er hverken rullestol eller surstoff som er ditt største problem. Ditt største problem er at du lar egne følelser og bitterhet ødelegge for ditt barn. Søk hjelp. Anonymkode: 4fe48...274
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #69 Skrevet 14. oktober 2019 Takk for dagens latter. 🤣🤣🤣 Til opplysning. Min motstand :Vokst opp med mobbing gjennom hele barneskolen og en alkoholisert og psykopatisk far, levd 18 år med et autistiske barn uten diagnose. (diagnosen kom når hn var 18 år gammel) også litt annet småtteri. Mange år med motgang har gjort mye med kroppen min, selv om det ikke er synlig for folk flest. Jeg sorterer likevel ikke mine barns venner etter hvordan foreldrene oppfører seg. Anonymkode: 9f4d5...1b6
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #70 Skrevet 14. oktober 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er hverken rullestol eller surstoff som er ditt største problem. Ditt største problem er at du lar egne følelser og bitterhet ødelegge for ditt barn. Søk hjelp. Anonymkode: 4fe48...274 Det er korrekt at jeg er kvitt surstoff tilførsel. Kanskje trenger du litt surstoff selv? Har du prøvd å gå en tur i Oslo? Kan sterkt anbefales! Anonymkode: 412d3...2d7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #71 Skrevet 14. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for dagens latter. 🤣🤣🤣 Til opplysning. Min motstand :Vokst opp med mobbing gjennom hele barneskolen og en alkoholisert og psykopatisk far, levd 18 år med et autistiske barn uten diagnose. (diagnosen kom når hn var 18 år gammel) også litt annet småtteri. Mange år med motgang har gjort mye med kroppen min, selv om det ikke er synlig for folk flest. Jeg sorterer likevel ikke mine barns venner etter hvordan foreldrene oppfører seg. Anonymkode: 9f4d5...1b6 Ikke? Hvordan sorterer du da? Anonymkode: 412d3...2d7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #72 Skrevet 14. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke? Hvordan sorterer du da? Anonymkode: 412d3...2d7 Jeg sorterer ikke, alle er velkommen og hittil har det fungert veldig bra. Du bør prøve det. Anonymkode: 9f4d5...1b6
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #73 Skrevet 14. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg sorterer ikke, alle er velkommen og hittil har det fungert veldig bra. Du bør prøve det. Anonymkode: 9f4d5...1b6 Alle? Nei, det vil ikke fungere for oss. Elsker ungene men foreldrene klarer vi oss fint uten. Anonymkode: 412d3...2d7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #74 Skrevet 14. oktober 2019 Hadde ungen din hatt ballongen i munnen da? Og hvis ikke, fortalte du det til pappaen? Anonymkode: 44cf7...590
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #75 Skrevet 14. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde ungen din hatt ballongen i munnen da? Og hvis ikke, fortalte du det til pappaen? Anonymkode: 44cf7...590 Mitt barn hadde ikke hatt den i munnen og nei, jeg ble levert av en taxi, jeg satt i rullestol med oksygenmaske (vanskelig å prate) , så det var ingen samtaler. Mannen min lå på intensiven, dette var en bursdag hvor jeg skulle vise meg ovenfor mine barn og andres barn. Det går bedre med oss oss nå, ettersom jeg har kommet hjem, mens mannen min fortsatt er under behandling. Jeg er i det minste hjemme, men jeg husker jo hvem som gjorde hva for oss og fortsatt gjør! Anonymkode: 412d3...2d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå