Gå til innhold

Å være kritisk til Greta Thunberg= Å være mobber?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde voksne gjort jobben sin og tatt voksne beslutninger, da hadde barn sluppet å ta ansvar de egentlig er for unge til.

Ikke så ulikt når voksne bedriver omsorgssvikt og eldre søsken må ta ansvar for yngre søsken og hjem...

Hun skriver ellers egne taler og rådfører seg med forskere for å få ting riktig. At en 16-åring ellers kan få problemer med å svare på spørsmål på direkten når hele verden ser på, det er forståelig. Det gjør ikke det hun sier mindre viktig. Og hvor får hun informasjonen fra? Fra FN, fra anerkjente forskere fra hele verden!

Anonymkode: c660e...a42

Bullshit!! At hun får scene skrekk er det dummeste jeg har hørt på lenge! 

Barn har ingenting å gjør i en voksen alder og diskusjoner å gjør, da hjernen deres er ikke utviklet seg skikkelig og tar valg som kan ha store konsekvenser! Er en grunn for det heter omsorgssvikt og er en lovverk på det! Innformasjon fra forskere? Det er rart med tanke på forskere som ikke er enige i det hele tatt om hva som er hva! Ene året er vi mot istid, neste år er vi mot global oppvarming.. det er som å sitte å vente på dommedagen som skulle ha kommet for mange år siden som de har spådd i flere år! Verden skulle gå under i 2000, nopp vi er her ennda.. Ordet forskere er at de forsker på det, ikke at det er fasiten! Hadde de hatt fasit på dette så hadde det blitt gjort ting for lenge siden, om ting verken du eller andre hadde fått vite om pga hemmlighet stemplet! De hadde blitt million saksøkt! 

Anonymkode: 33f45...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du bare flytte inn i skogen å leve som de gjor i gammle dager da? Ja verden kan ta grep, men det er ikke å kjøre tilbake til den tiden der hest å kjerra var det eneste fremkomst middelet.. det har jo skjedd gang på gang når de lager miljøer vennlige ting så er det jo mer miljø farlig enn det forrige! Hvor dumme skal folk bli før de fårstår ting! 

 

Anonymkode: 33f45...242

Tøysejente. Man trenger ikke å flytte inn i skogen og kjøre hest og kjerre for å redde jorda. Trolig kommer vi langt ved å stoppe overforbruket vårt, slutte med fossilt brensel, slutte å fly og å spise langt mindre kjøtt enn vi gjør i dag.

Eller vi kan selvsagt drite i det og se hvordan det går. Blir nok helst det siste tenker jeg. 

Anonymkode: 6fa68...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tøysejente. Man trenger ikke å flytte inn i skogen og kjøre hest og kjerre for å redde jorda. Trolig kommer vi langt ved å stoppe overforbruket vårt, slutte med fossilt brensel, slutte å fly og å spise langt mindre kjøtt enn vi gjør i dag.

Eller vi kan selvsagt drite i det og se hvordan det går. Blir nok helst det siste tenker jeg. 

Anonymkode: 6fa68...94e

Hvordan kan du skrive at verden vil gå under hvis vi spiser kjøtt? Du vet vell at vi er kjøtt etere? At vi i starten osv var laget for å jakte? Ikke gå å plukke ugress! Du vil heller proppe i deg vitaminer etter hvert som er kjemisk laget for at du får underskudd på viktige mineraler som kroppen din trenger? Ja det er jo veldig miljø vennlig 🤣

 

Anonymkode: 33f45...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bullshit!! At hun får scene skrekk er det dummeste jeg har hørt på lenge! 

Barn har ingenting å gjør i en voksen alder og diskusjoner å gjør, da hjernen deres er ikke utviklet seg skikkelig og tar valg som kan ha store konsekvenser! Er en grunn for det heter omsorgssvikt og er en lovverk på det! Innformasjon fra forskere? Det er rart med tanke på forskere som ikke er enige i det hele tatt om hva som er hva! Ene året er vi mot istid, neste år er vi mot global oppvarming.. det er som å sitte å vente på dommedagen som skulle ha kommet for mange år siden som de har spådd i flere år! Verden skulle gå under i 2000, nopp vi er her ennda.. Ordet forskere er at de forsker på det, ikke at det er fasiten! Hadde de hatt fasit på dette så hadde det blitt gjort ting for lenge siden, om ting verken du eller andre hadde fått vite om pga hemmlighet stemplet! De hadde blitt million saksøkt! 

Anonymkode: 33f45...242

Du har virkelig ikke fulgt med i timen....

 

Anonymkode: 282ff...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du skrive at verden vil gå under hvis vi spiser kjøtt? Du vet vell at vi er kjøtt etere? At vi i starten osv var laget for å jakte? Ikke gå å plukke ugress! Du vil heller proppe i deg vitaminer etter hvert som er kjemisk laget for at du får underskudd på viktige mineraler som kroppen din trenger? Ja det er jo veldig miljø vennlig 🤣

 

Anonymkode: 33f45...242

Vi er omnivore, ikke carnivore, bare sånn til informasjon. Så nei, vi er ikke definert som kjøtteter! Vi kan leve av både kjøtt og planter. 

"Eat food, not too much, mostly plants." Dette er et mantra innen ernæring. Godt for helsa og klimaet. Er ikke så vanskelig. 

Anonymkode: 282ff...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå må dere som støtter henne tenke litt på hvor hun får all informasjonen i fra! Hun får nedskrevne lapper fra de som driver denne kampanjen! Hun er flink å tale for seg, men hun leser rett ifra arket hver gang! Får hun spørsmål fra kritikere eller andre, så klarer hun IKKE å svare for seg og sender ballen videre.. for pokker.. jenta har 3 diagnoser! Hun blir misbrukt! De største tilhengerene hennes er barna! For de vet ikke hva det dreier seg om, eneste de fårstår er at jorden går unna! Og det skremmer liv sliten ut v dem!

dette er så propaganda at det er på grensen til hjernevasking på lik linje som nord Korea! Barn skal ikke vær i voksen rolle og ta voksne beslutninger og diskutere på ett nivå de ikke har begrep av! Derfor hun sliter med å komme med kommentarer på kritikere! Da står hun der som ett spørsmål tegn! Tenk at en 16 år gammel jente kan påvirke på den måten! Skremmende og spesielt når det er den generasjonen som skal styre verden etter hvert..galskap!!

Anonymkode: 33f45...242

En person med Asberger klarer ofte ikke å svare direkte på et spørsmål, på samme måte som feks politikere, men trenger en del mer tid for å formulere et presist og korrekt svar. Det betyr ikke at hun ikke har greie på hva hun snakker om, hvis hun må få lapper med hva hun skal svare. Hun vet at det blir stor oppstandelse hvis hun sier noe som kan tolkes feil da, og trenger kanskje derfor å ha svar nedskrevet. 

Anonymkode: 99648...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En person med Asberger klarer ofte ikke å svare direkte på et spørsmål, på samme måte som feks politikere, men trenger en del mer tid for å formulere et presist og korrekt svar. Det betyr ikke at hun ikke har greie på hva hun snakker om, hvis hun må få lapper med hva hun skal svare. Hun vet at det blir stor oppstandelse hvis hun sier noe som kan tolkes feil da, og trenger kanskje derfor å ha svar nedskrevet. 

Anonymkode: 99648...670

Ja tru du på det du🤣

Anonymkode: 33f45...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig ikke fulgt med i timen....

 

Anonymkode: 282ff...7c9

Trur det er omvendt jeg kjære deg

Anonymkode: 33f45...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er omnivore, ikke carnivore, bare sånn til informasjon. Så nei, vi er ikke definert som kjøtteter! Vi kan leve av både kjøtt og planter. 

"Eat food, not too much, mostly plants." Dette er et mantra innen ernæring. Godt for helsa og klimaet. Er ikke så vanskelig. 

Anonymkode: 282ff...7c9

Ja begge samtidig, men ikke Ensides kun planter.. så en mantra har hele vettet skjønner jeg på deg? 

Så alle ernærings fysiologier tar helt feil i det de sier og har lært?

Anonymkode: 33f45...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 23.45, Anonym bruker skrev:

Synes det er rart at hun sier at barndommen har blitt tatt i fra henne? Og at hun skulle være på skolen og ikke FN sitt møte. Kan hun ikke bare være på skolen da, hvis det er det hun mener hun burde? Jeg er for å kjempe for klima. Men synes ho overdramtiserer. Tør ikke å skrive dette på et forum på Face, for da blir jeg vel sett på som barnemobber?

Anonymkode: e9ce9...715

Syns ikke det er noe rart at hun sier at barndommen tas fra henne, det er jo riktig. Hun burde jo glede seg til å bli voksen. Men det greier hun ikke, for det er for skummelt. Jeg skjønner henne. 

Og jeg syns du virker verdensfjern hvis du tror det er mer læring i sitte på skolen enn å erfare de helt utrolige tingene GT har opplevd de siste månedene. 

Anonymkode: 2bfd3...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bullshit!! At hun får scene skrekk er det dummeste jeg har hørt på lenge! 

Barn har ingenting å gjør i en voksen alder og diskusjoner å gjør, da hjernen deres er ikke utviklet seg skikkelig og tar valg som kan ha store konsekvenser! Er en grunn for det heter omsorgssvikt og er en lovverk på det! Innformasjon fra forskere? Det er rart med tanke på forskere som ikke er enige i det hele tatt om hva som er hva! Ene året er vi mot istid, neste år er vi mot global oppvarming.. det er som å sitte å vente på dommedagen som skulle ha kommet for mange år siden som de har spådd i flere år! Verden skulle gå under i 2000, nopp vi er her ennda.. Ordet forskere er at de forsker på det, ikke at det er fasiten! Hadde de hatt fasit på dette så hadde det blitt gjort ting for lenge siden, om ting verken du eller andre hadde fått vite om pga hemmlighet stemplet! De hadde blitt million saksøkt! 

Anonymkode: 33f45...242

Hvor henter egentlig du din info fra...? Ingen har vel spådd jordens undergang i 2000.

Og nei, forskerne spriker ikke i dette spørsmålet. Det er feil, de ser alle sammen det samme.

Anonymkode: 2bfd3...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakket på generelt nivå. Det var hun som ble personlig. 

Anonymkode: 6fa68...94e

Hun ble personlig? Hun fortalte hvor flink hun hadde vært med å få redusert CO2 fra 14 til 5. Hvorpå du da svarer henne at det er fint, men det er for seint. 

Anonymkode: 3c7c4...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja begge samtidig, men ikke Ensides kun planter.. så en mantra har hele vettet skjønner jeg på deg? 

Så alle ernærings fysiologier tar helt feil i det de sier og har lært?

Anonymkode: 33f45...242

Dette er noe av det alle ernæringsfysiologer lærer, kommer fra pensum til ett av fagene. 

Hva er deg du egentlig diskuterer her? 

Anonymkode: 282ff...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trur det er omvendt jeg kjære deg

Anonymkode: 33f45...242

Haha, ja forskningen er tydelig, noe du ikke kan endre med hersketeknikker. 

Anonymkode: 282ff...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja tru du på det du🤣

Anonymkode: 33f45...242

Hva mener du «tro på det»? At personer med Asberger ofte har utfordringer med å uttrykke seg verbalt uten å ha tenkt nøye igjennom hva å si? Eller at GT ikke selv skjønner hva hun snakker om?

Anonymkode: 99648...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du skrive at verden vil gå under hvis vi spiser kjøtt? Du vet vell at vi er kjøtt etere? At vi i starten osv var laget for å jakte? Ikke gå å plukke ugress! Du vil heller proppe i deg vitaminer etter hvert som er kjemisk laget for at du får underskudd på viktige mineraler som kroppen din trenger? Ja det er jo veldig miljø vennlig 🤣

 

Anonymkode: 33f45...242

Jeg skrev: «spise langt mindre kjøtt». Hva er det egentlig du vil diskutere? Hva er det du er uenig i?

Anonymkode: 6fa68...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun ble personlig? Hun fortalte hvor flink hun hadde vært med å få redusert CO2 fra 14 til 5. Hvorpå du da svarer henne at det er fint, men det er for seint. 

Anonymkode: 3c7c4...a6e

Og hva er feil ved det? Det er supert at hun har redusert sitt eget CO2-utslipp, men med mindre resten av verden følger hennes eksempel så har det ikke noe å si i det lange løp. Og det kommer ikke resten av verden til å gjøre.

Eller tror du vi kommer til å nå målene om å redusere verdens CO2-utslipp og at vi kommer til å klare å reversere klimakrisa?

Anonymkode: 6fa68...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og hva er feil ved det? Det er supert at hun har redusert sitt eget CO2-utslipp, men med mindre resten av verden følger hennes eksempel så har det ikke noe å si i det lange løp. Og det kommer ikke resten av verden til å gjøre.

Eller tror du vi kommer til å nå målene om å redusere verdens CO2-utslipp og at vi kommer til å klare å reversere klimakrisa?

Anonymkode: 6fa68...94e

Så da sier du i praksis DRIT I Å GJØRE NOE SOM HELST.

Anonymkode: e5bd6...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da sier du i praksis DRIT I Å GJØRE NOE SOM HELST.

Anonymkode: e5bd6...349

Prøv å lære deg å debattere uten å legge ord i munnen på meg. Dette er helt grunnleggende.

Nei, jeg sier ikke at folk skal drite i å gjøre noe. Hvis ALLE i hele verden gjør som henne jeg svarte, så kan vi fremdeles ha en mulighet. Men jeg tviler på at det kommer til å skje. Derfor: for lite, for sent. Du må gjerne være uenig med meg i dette, og tro at vi klarer å snu og redde klimaet. Men gjør det med argumenter, ikke med å tillegge meg meninger jeg ikke har. Det er tross alt ikke radikalt å mene at løpet er kjørt hva klimaet angår.

Anonymkode: 6fa68...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva er feil ved det? Det er supert at hun har redusert sitt eget CO2-utslipp, men med mindre resten av verden følger hennes eksempel så har det ikke noe å si i det lange løp. Og det kommer ikke resten av verden til å gjøre.

Eller tror du vi kommer til å nå målene om å redusere verdens CO2-utslipp og at vi kommer til å klare å reversere klimakrisa?

Anonymkode: 6fa68...94e

Hvorfor skal noen gidde å ta i ett tak når personer som deg står og forteller at sorry, du er for seint ute? Da er det vel bare å fortsette å gi f... da? 

Noen må begynne og litt er bedre enn ingen ting. Og ønskes det en endring så bør nok den type holdning du sitter med endres...

Anonymkode: 3c7c4...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal noen gidde å ta i ett tak når personer som deg står og forteller at sorry, du er for seint ute? Da er det vel bare å fortsette å gi f... da? 

Noen må begynne og litt er bedre enn ingen ting. Og ønskes det en endring så bør nok den type holdning du sitter med endres...

Anonymkode: 3c7c4...a6e

Folk trenger ikke meg for å gidde eller ikke gidde å ta tak. Jeg har gjort meg opp min mening, og uttrykker den, på grunnlag av hva forskere sier. Så får andre gjøre opp sin mening, og agere etter, den informasjonen de velger å stole på.

Og IGJEN: jeg har aldri påstått at det IKKE er bra at folk endrer seg og tenker på hvordan de kan påvirke miljøet i riktig retning. Dette er bare noe du påstår at jeg mener. 

Anonymkode: 6fa68...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk trenger ikke meg for å gidde eller ikke gidde å ta tak. Jeg har gjort meg opp min mening, og uttrykker den, på grunnlag av hva forskere sier. Så får andre gjøre opp sin mening, og agere etter, den informasjonen de velger å stole på.

Og IGJEN: jeg har aldri påstått at det IKKE er bra at folk endrer seg og tenker på hvordan de kan påvirke miljøet i riktig retning. Dette er bare noe du påstår at jeg mener. 

Anonymkode: 6fa68...94e

Hvor har jeg påstått at du mener det? Det eneste jeg har påpekt er at din negative holdning som du selv ønsker å uttrykke kan drepe motivasjonen hos alle og enhver som ønsker å prøve. For hvorfor skal noen gidde å ta i ett tak når det i henhold til din mening som du begrunner i forskning, ikke er noen vits lenger? Som du selv skriver så er det for seint. 

Anonymkode: 3c7c4...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg påstått at du mener det? Det eneste jeg har påpekt er at din negative holdning som du selv ønsker å uttrykke kan drepe motivasjonen hos alle og enhver som ønsker å prøve. For hvorfor skal noen gidde å ta i ett tak når det i henhold til din mening som du begrunner i forskning, ikke er noen vits lenger? Som du selv skriver så er det for seint. 

Anonymkode: 3c7c4...a6e

Men folk trenger da ikke å høre på meg. Jeg uttrykker min mening. Og helt ærlig tror jeg ikke min mening har så mye å si for folk flest.

Kanskje er det nettopp dommedagsprofetier folk trenger å høre for å skjønne alvoret.

Anonymkode: 6fa68...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du skrive at verden vil gå under hvis vi spiser kjøtt? Du vet vell at vi er kjøtt etere? At vi i starten osv var laget for å jakte? Ikke gå å plukke ugress! Du vil heller proppe i deg vitaminer etter hvert som er kjemisk laget for at du får underskudd på viktige mineraler som kroppen din trenger? Ja det er jo veldig miljø vennlig 🤣

 

Anonymkode: 33f45...242

Lær.deg.å.skrive! 

Anonymkode: 24013...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...