Gå til innhold

Å være kritisk til Greta Thunberg= Å være mobber?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er rart at hun sier at barndommen har blitt tatt i fra henne? Og at hun skulle være på skolen og ikke FN sitt møte. Kan hun ikke bare være på skolen da, hvis det er det hun mener hun burde? Jeg er for å kjempe for klima. Men synes ho overdramtiserer. Tør ikke å skrive dette på et forum på Face, for da blir jeg vel sett på som barnemobber?

Anonymkode: e9ce9...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Synes det er rart at hun sier at barndommen har blitt tatt i fra henne? Og at hun skulle være på skolen og ikke FN sitt møte. Kan hun ikke bare være på skolen da, hvis det er det hun mener hun burde? Jeg er for å kjempe for klima. Men synes ho overdramtiserer. Tør ikke å skrive dette på et forum på Face, for da blir jeg vel sett på som barnemobber?

Anonymkode: e9ce9...715

Det er selvsagt helt i orden å kritisere sak, men det er jo ikke det folk gjør, de går rett på personen Greta Thunberg. 
Da er det absolutt ikke OK. 

Og nei - du bør ikke legge ut tankene dine på Facebook, de virker ikke veldig gjennomtenkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke forskjell på å motstride hennes argumenter og det som skjer på SoMe, der hun blir angrepet som person?

I så fall, god bedring..

Anonymkode: 7b48d...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ser ikke forskjell på å motstride hennes argumenter og det som skjer på SoMe, der hun blir angrepet som person?

I så fall, god bedring..

Anonymkode: 7b48d...91b

Så klart ser jeg personlig forskjellen på kritikk og mobbing. Men at folk som støtter Greta på Face ikke nødvendigvis gjør det samme. Og at en blir lynsjet om en gir kritikk.

Anonymkode: e9ce9...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott jobb hun har gjort Greta, hun har fått verden til å vinne. Men nå kan hun gå tilbake på skolen. Om alle på 16 skulle gjøre som hun....hvem skulle da drive verden fremmover?? 

Det er nok må Greta, dra hjem og hbiø deg litt. Gå på skole, få en utdanning. Samtidig som du kjemper for miljø.....

Anonymkode: f5782...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart ser jeg personlig forskjellen på kritikk og mobbing. Men at folk som støtter Greta på Face ikke nødvendigvis gjør det samme. Og at en blir lynsjet om en gir kritikk.

Anonymkode: e9ce9...715

Det er litt artig at du mener at det er de som gir kritikk som blir urettmessig lynsjet. Slik jeg ser det er det GT som virkelig blir lynsjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw..... hun er bare 16. Hjernen er ikke ferdig utviklet må mange år enda. Og hva med foreldrene??? 

Greta sier hun må passe på at far rydder etter seg......???? Asså.....?????

Hun sier HUN er den voksene hjemme der......???? Men.....altså......

Anonymkode: f5782...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun presenterer fakta fra FNs egen klimarapport. Hva tenker du egentlig at hun overdramatiserer? 
Hun er dypt fortvilet og sint over at mennesker med makt overser fakta og prioriterer økonomi over klima. Ingen dramatisering nødvendig, det er ekte frykt. 

Anonymkode: 6c04d...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en flott jobb hun har gjort Greta, hun har fått verden til å vinne. Men nå kan hun gå tilbake på skolen. Om alle på 16 skulle gjøre som hun....hvem skulle da drive verden fremmover?? 

Det er nok må Greta, dra hjem og hbiø deg litt. Gå på skole, få en utdanning. Samtidig som du kjemper for miljø.....

Anonymkode: f5782...c03

Her var det jaggu ørlitegrann vanskelig å forstå om det var et fattig forsøk på sarkasme, om du støtter Greta eller ikke. «Verden til å vinne»? «Dra hjem og hibø deg litt»? 
🤔

Endret av Hannasbananas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og btw..... hun er bare 16. Hjernen er ikke ferdig utviklet må mange år enda. Og hva med foreldrene??? 

Greta sier hun må passe på at far rydder etter seg......???? Asså.....?????

Hun sier HUN er den voksene hjemme der......???? Men.....altså......

Anonymkode: f5782...c03

Men... asså?? Hva i huleste snakker du om? 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tragisk at hun har bkitt tatt ut av skolen. Hun brukes kynisk av en oppmerksomhetsyk mamma, en mamma som har gitt ut bok hvor hun utleverer privatlivet til barna sine.

Anonymkode: 46d47...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Det er litt artig at du mener at det er de som gir kritikk som blir urettmessig lynsjet. Slik jeg ser det er det GT som virkelig blir lynsjet.

Jeg er enig i at hun har blitt lynsjet og synes ikke det er greit. Mener bare at nå etter det har blitt fokus på det, så er det vanskelig å gi kritikk. Da må en liksom støtte ho eller så er man en "barnemobber". 

Anonymkode: e9ce9...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kjemper en desperat kamp for sin og andres mulighet til å overleve på denne kloden og folk ber henne gå tilbake på skolen og roe seg litt ned! Ja, det er mobbing, undertrykking og trakassering. Heia Greta!!! 

Anonymkode: 99648...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun presenterer fakta fra FNs egen klimarapport. Hva tenker du egentlig at hun overdramatiserer? 
Hun er dypt fortvilet og sint over at mennesker med makt overser fakta og prioriterer økonomi over klima. Ingen dramatisering nødvendig, det er ekte frykt. 

Anonymkode: 6c04d...529

Hun fremstiller sin egen barndom til å ha vært ødelagt pga klima. Er hun oppvokst i sverige, så vil jeg tørre og påstå at det må ha vært andre ting enn klima som har ødelagt hennes oppvekst. Ingen har tvunget henne til å være der, fremfor å være på skolen. 

Anonymkode: e9ce9...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun kjemper en desperat kamp for sin og andres mulighet til å overleve på denne kloden og folk ber henne gå tilbake på skolen og roe seg litt ned! Ja, det er mobbing, undertrykking og trakassering. Heia Greta!!! 

Anonymkode: 99648...670

Enig i saken hennes, men det hun gjør kommer jo ikke til å virke???

Hvorfor ikke: Jo, fordi alle vi andre sitter å diskuterer henne i stedet for klimaet. Asperger, blir hun utnyttet, er det barnemishandling, og på den andre siden: Blir Greta mobbet, og hvorfor, er det misogyni, er Greta vår tid Jeanne Darc osv osv.

Det beviser jo det jeg alltid har ment, våre menneskelige hjerner er ikke i stand til å fokusere og samhandle til beste for miljøet. Gretas hjerne er i stand, for den fungerer på et annet vis, men det sees jo på som sykdom...

 

Anonymkode: 078ed...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kjemper en desperat kamp for sin og andres mulighet til å overleve på denne kloden og folk ber henne gå tilbake på skolen og roe seg litt ned! Ja, det er mobbing, undertrykking og trakassering. Heia Greta!!! 

Anonymkode: 99648...670

Så klart er ikke det mobbing. Men skal alle som er engstelig for noe gå rundt å være superstressa, så blir der vel ikke akkurat et så veldig fantastisk liv. Hva med å for eks brukt disse "streike" dagene på skolen til å plukke søppel? Fokus på miljøvennlige løsninger? Er jo bare fokus på media og dramatikk. 

Anonymkode: e9ce9...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart er ikke det mobbing. Men skal alle som er engstelig for noe gå rundt å være superstressa, så blir der vel ikke akkurat et så veldig fantastisk liv. Hva med å for eks brukt disse "streike" dagene på skolen til å plukke søppel? Fokus på miljøvennlige løsninger? Er jo bare fokus på media og dramatikk. 

Anonymkode: e9ce9...715

Du har tydeligvis ikke fått med deg særlig av det viktige hun legger frem. Husk at det er ikke hennes egne synsinger hun kommer med, hun kommer med fakta som FN har slått fast, men som altfor mange ikke tar til seg. Hun har funnet en måte å formidle budskapet som gjør at folk over hele verden lytter, inkl. mange statsledere.

Hva om du setter igang det du selv foreslår her - et lokalt engasjement, blir med ungdommen og plukker søppel og jobber for miljøvennlige løsninger i ditt lokalmiljø? (fremfor å lage ditt eget drama på forum)

GT har for lenge siden kommet mye lenger enn lokalplanet. Verden lytter til det den MÅ lytte til for å forstå alvoret og begynne å handle.

Anonymkode: c660e...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i saken hennes, men det hun gjør kommer jo ikke til å virke???

Hvorfor ikke: Jo, fordi alle vi andre sitter å diskuterer henne i stedet for klimaet. Asperger, blir hun utnyttet, er det barnemishandling, og på den andre siden: Blir Greta mobbet, og hvorfor, er det misogyni, er Greta vår tid Jeanne Darc osv osv.

Det beviser jo det jeg alltid har ment, våre menneskelige hjerner er ikke i stand til å fokusere og samhandle til beste for miljøet. Gretas hjerne er i stand, for den fungerer på et annet vis, men det sees jo på som sykdom...

 

Anonymkode: 078ed...b6d

Det er jo ikke egentlig henne det er noe «galt» med da, er det da vel?? Det er alle vi som fokuserer på hvor feil hun oppfører seg, hvorfor hun ikke gjør noe annet istedet, på hvor mye galt de rundt henne gjør, alder, kjønn, utseende, Asberger osv osv. Og det syns jeg faktisk er grotesk mobbing, trakassering og nedlatenhet!

Anonymkode: 99648...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er rart at hun sier at barndommen har blitt tatt i fra henne? Og at hun skulle være på skolen og ikke FN sitt møte. Kan hun ikke bare være på skolen da, hvis det er det hun mener hun burde? Jeg er for å kjempe for klima. Men synes ho overdramtiserer. Tør ikke å skrive dette på et forum på Face, for da blir jeg vel sett på som barnemobber?

Anonymkode: e9ce9...715

Du har jo virkelig ikke forstått noe som helst i denne saken. 

Overdramatisere? Vi har 8,5 år på å endre alt før det er for sent. 

Anonymkode: 282ff...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har tydeligvis ikke fått med deg særlig av det viktige hun legger frem. Husk at det er ikke hennes egne synsinger hun kommer med, hun kommer med fakta som FN har slått fast, men som altfor mange ikke tar til seg. Hun har funnet en måte å formidle budskapet som gjør at folk over hele verden lytter, inkl. mange statsledere.

Hva om du setter igang det du selv foreslår her - et lokalt engasjement, blir med ungdommen og plukker søppel og jobber for miljøvennlige løsninger i ditt lokalmiljø? (fremfor å lage ditt eget drama på forum)

GT har for lenge siden kommet mye lenger enn lokalplanet. Verden lytter til det den MÅ lytte til for å forstå alvoret og begynne å handle.

Anonymkode: c660e...a42

Jeg har hørt flere av talene. Men for min del blir det ordspill og dramatikk. (Skuespill for galleri) Gå heller rett på sak da. 

Ja, miljø er viktig. Men det er krig og barn som sulter i verden. Så sier hun at hun har hatt en ødelagt barndom i Sverige pga miljø. Da lurer jeg litt på hvordan oppvekst ho har hatt? 

Hvis en er så opptatt av klima og vil streike for klima. Så bør vel meningen med streiken være å faktisk gjøre noe for klima? Når ungdommer står med Mc Donalds beger med plastlokk og sugerør; vet de egentlig hva de streiker for da? 

Personlig orker jeg ikke å gå å bekymre meg så mye for klima. Men gjør min del for klima både på arbeidsplassen og i hjemmet. 

Anonymkode: e9ce9...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt flere av talene. Men for min del blir det ordspill og dramatikk. (Skuespill for galleri) Gå heller rett på sak da. 

Ja, miljø er viktig. Men det er krig og barn som sulter i verden. Så sier hun at hun har hatt en ødelagt barndom i Sverige pga miljø. Da lurer jeg litt på hvordan oppvekst ho har hatt? 

Hvis en er så opptatt av klima og vil streike for klima. Så bør vel meningen med streiken være å faktisk gjøre noe for klima? Når ungdommer står med Mc Donalds beger med plastlokk og sugerør; vet de egentlig hva de streiker for da? 

Personlig orker jeg ikke å gå å bekymre meg så mye for klima. Men gjør min del for klima både på arbeidsplassen og i hjemmet. 

Anonymkode: e9ce9...715

Hun gjør da mer for klimaet enn noen av oss noen gang har gjort. Og du fikk med deg den delen av talen hvor hun påpeker at hun er en av de heldige? 

Klart hun føler at barndommen er ødelagt, hun har jo i motsetning til folk flest, evnen til å ta innover seg hvor ødeleggende måten vi lever på er. 

Anonymkode: 282ff...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er et naivt barn som er utsatt for god gammeldags skremselspropaganda, intet mer... Er jeg en mobber?! 

Anonymkode: 36b32...689

Tenker vel heller at du mangler evnen til å sette deg inn i fakta....eneste naive her er du! 

Anonymkode: 282ff...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt flere av talene. Men for min del blir det ordspill og dramatikk. (Skuespill for galleri) Gå heller rett på sak da. 

Ja, miljø er viktig. Men det er krig og barn som sulter i verden. Så sier hun at hun har hatt en ødelagt barndom i Sverige pga miljø. Da lurer jeg litt på hvordan oppvekst ho har hatt? 

Hvis en er så opptatt av klima og vil streike for klima. Så bør vel meningen med streiken være å faktisk gjøre noe for klima? Når ungdommer står med Mc Donalds beger med plastlokk og sugerør; vet de egentlig hva de streiker for da? 

Personlig orker jeg ikke å gå å bekymre meg så mye for klima. Men gjør min del for klima både på arbeidsplassen og i hjemmet. 

Anonymkode: e9ce9...715

FN har lagt frem fakta. Forskere over hele verden har lagt frem sak og fakta. Alle verdensledere har hørt dette - uten at de tar det på alvor.

Nå er det kommet en ung jente som verden faktisk lytter til.

Og du synes det er feil. Da har du ikke forstått mye.

Hvis ikke det blir endringer mtp. klimaet så vil den lidelsen vi ser i verden i dag være bagateller i forhold til hva som kan komme. Massemigrasjoner, matmangel, vannmangel, ekstremvær, sykdommer, mangel på ressurser, krig og vold i en grad vi ikke har sett før. Det er ikke et skremmescenario, det er en realitet som kan skje fortere enn vi aner.

 

Anonymkode: c660e...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...