Anonym bruker Skrevet 23. september 2019 #76 Skrevet 23. september 2019 På 21.9.2019 den 18.22, Anonym bruker skrev: Det er noe helt annet enn det hi beskriver. Ditt barn ønsker oppmerksomhet, noe som er vanlig dog irriterende, men hi sin datter gjør det for å provosere. Jeg hadde nektet å høre på slikt mas, og har autoritet til at hun ikke hadde våget å si ett ord til. Det er sjelden jeg blir sint, men ungene hører fort når nok er nok og det ikke er lurt å strekke strikken. Anonymkode: 07d45...406 På 21.9.2019 den 18.34, Anonym bruker skrev: Da får hun vente et annet sted. I stuen eller på gangen. Sittende på en stol uten noe å se eller gjøre på. Det må være utrolig frustrerende, hun skal jo ikke ødelegge for dere andre. Anonymkode: 07d45...406 På 22.9.2019 den 7.51, Anonym bruker skrev: Hun er fem år. Da trenger man reaksjonen der og da, ikke et døgn etter. Er folk så kunnskapsløse? Anonymkode: 07d45...406 På 22.9.2019 den 11.22, Anonym bruker skrev: Hvis du gidder å se hva jeg ellers har skrevet så vil du se at jeg selv mener at jeg har autoritet nok til at noe slikt ikke hadde skjedd i vårt hus. Her vet ungene at til slutt blir det (stort sett, noen ganger kan vi innse at ungenes argumenter har noe for seg) slik de voksne sier Men hun jeg siterer mener at man skal ‘skremme bjellene av ungen’ og at hi er ubrukelig og tafatt. Selv jeg skjønner at barn er forskjellige og noen responderer ikke uansett hvor autoritær foreldrene er. Da må man gjerne bruke andre metoder. Vi har stort fokus på høflighet og respekt i vårt hus, men vi trenger ikke skremme livskiten av ungene for å få dem med på laget. Den formen for barneoppdragelse synes jeg ikke noe om. Anonymkode: 07d45...406 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke ser forskjell på autoritet og å skape frykt skjønner jeg at du sliter. Jeg blir ikke flyforbanna? Jeg får det som ungene kaller ‘strengestemmen’ og da vet de at det er lurt å høre etter. Anonymkode: 07d45...406 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du drar den ja. Hvem har sluppet opp for argumenter da du? 😂 Anonymkode: aef50...da9 Her er alle mine svar i denne diskusjonen. Hvor ser du at jeg er arrogant og bastant? Og det var du selv som skrev at du har ti enkle og et stridig barn? 10+1=11... Anonymkode: 07d45...406
Superdolly Skrevet 23. september 2019 #77 Skrevet 23. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du drar den ja. Hvem har sluppet opp for argumenter da du? 😂 Anonymkode: aef50...da9 Du skrev selv at du har elleve barn: 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sliter ikke, jeg er ikke hi. Ikke jeg som sliter med forskjellen heller, det er at dere mener de som har barn som ikke hører etter første tilsnakk er tafatte og håpløse jeg reagerer på. Jeg har ti barn som ikke trenger sintestemme engang og en som krever litt mer. Du har tydeligvis aldri vært borti sistnevte type barn og da burde du kanskje ikke være så bastant og arrogant? Anonymkode: aef50...da9 Selv om min første tanke var at "ti" var trykkfeil og skulle vært "to".
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #78 Skrevet 24. september 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Og alle unger er like eller? Fordi du har ungen som hører på deg betyr ikke du er «flinkere» enn andre, du har vært heldig. Noen unger tester grenser mye mer og ingenting funker. Når slike som deg sitter der på sin høye hest og mener at foreldrene lar ungen holde på, ikke er autoritær nok og ikke klarer sette seg i respekt så må jeg innrømme at jeg synes det er litt trist at dere er så sneversynte og tror så dårlig om andre. Så skulle jeg likt å se dere få et slikt barn selv og kræsjer med et splæsj ned fra deres høye hest😊 Anonymkode: aef50...da9 Er alle foreldre like da, altså? Det er ungene som er så mye mer internt forskjellige enn de voksne...? Har du sett én mamma så har du sett alle, men enhver femåring er unik?🤣 Jeg har 3 barn, de er fra 11 til 22 år og den eldste var en "tester", en riktig viljepropp. Men siden jeg fikk henne først, trodde jeg at alle unger var sånn, og lærte meg ganske fort "no crap parenting". Det innebærer bl a å ikke telle til 3 - man kan maks telle til 2. Og før 2 kommer, bør beskjeden være gjennomført. Og nei, jeg har ikke måttet ned fra hesten, her er det bare å holde i tøylene, noe annet ville ikke ha gått. Anonymkode: eccf8...5a5
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #79 Skrevet 24. september 2019 17 timer siden, Superdolly skrev: Du skrev selv at du har elleve barn: Selv om min første tanke var at "ti" var trykkfeil og skulle vært "to". Det tror jeg alle oppegående mennesker skjønner faktisk. 😂 Anonymkode: aef50...da9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #80 Skrevet 24. september 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Er alle foreldre like da, altså? Det er ungene som er så mye mer internt forskjellige enn de voksne...? Har du sett én mamma så har du sett alle, men enhver femåring er unik?🤣 Jeg har 3 barn, de er fra 11 til 22 år og den eldste var en "tester", en riktig viljepropp. Men siden jeg fikk henne først, trodde jeg at alle unger var sånn, og lærte meg ganske fort "no crap parenting". Det innebærer bl a å ikke telle til 3 - man kan maks telle til 2. Og før 2 kommer, bør beskjeden være gjennomført. Og nei, jeg har ikke måttet ned fra hesten, her er det bare å holde i tøylene, noe annet ville ikke ha gått. Anonymkode: eccf8...5a5 Nei, noe annet ville ikke gått med så høy hest😳 Anonymkode: aef50...da9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #81 Skrevet 24. september 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tror jeg alle oppegående mennesker skjønner faktisk. 😂 Anonymkode: aef50...da9 Men min dokumentasjon svarer du ikke på? Og ja, jeg skjønte at det var en skrivefeil, men jeg syns den var for passende til å la gå forbi 😂det kalles humor Anonymkode: 07d45...406
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #82 Skrevet 24. september 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men min dokumentasjon svarer du ikke på? Og ja, jeg skjønte at det var en skrivefeil, men jeg syns den var for passende til å la gå forbi 😂det kalles humor Anonymkode: 07d45...406 Din dokumentasjon? Du mener oppkopiering av alle dine innlegg? Hva vil du jeg skal svare? Så flink du er? Min mening skifter vel ikke for om du poster det en gang til!? Hvorfor er du så opphengt i dette? Anonymkode: aef50...da9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #83 Skrevet 24. september 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Din dokumentasjon? Du mener oppkopiering av alle dine innlegg? Hva vil du jeg skal svare? Så flink du er? Min mening skifter vel ikke for om du poster det en gang til!? Hvorfor er du så opphengt i dette? Anonymkode: aef50...da9 Du tilla meg egenskaper jeg ikke satt pris på. Du sa at jeg var dømmende mot hi og var bastant og på min høye hest (fritt gjengitt, jeg husker ikke helt ordlyden). Jeg viser deg at du tar feil. Men det er det ikke så lett å svelge? Skjerp leseforståelsen din før du anklager andre. Anonymkode: 07d45...406
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #84 Skrevet 24. september 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, noe annet ville ikke gått med så høy hest😳 Anonymkode: aef50...da9 Det er visst plagsomt for deg å bli konfrontert med at du innimellom tar feil, eller at det fins folk som har mer peiling, eller som har greid noe du ikke har greid. Aksepter det. Det kalles livet. Anonymkode: eccf8...5a5
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #85 Skrevet 24. september 2019 Min venninne har et barn som HI. Mulig hun er verre. Eldre søsken «hater» henne, fordi hun styrer hele familien og sutrer slik at hun får viljen sin til slutt. Mine barn ønsker ikke å være sammen med denne familien på grunn av dette barnet. Det syntes jeg er trist! Jeg skulle ønske venninnen min var mye mer tydelig i sin oppdragelse. Hun vet om problemet, jeg tror ikke hun orker å ta kampen. Jeg tok alltid barna mine ut fra situasjonen. Var vi hjemme måtte de sitte i trappen i like mange minutter som de var gamle. Det har ikke skjedd mange ganger, men har hatt veldig god effekt. Nr 1: 0 Nr 2: 4-5 nr 3: 2 Hvis vi var andre steder tok jeg dem bort fra de andre og forklarte rolig hvorfor. Da var stort sett en advarsel nok. Denne jenten fortsetter fordi det får ingen konsekvenser. Jeg er usikker på hvordan hun vil klare seg i fremtiden om ingen setter grenser... Anonymkode: 47f96...4fd
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #86 Skrevet 27. september 2019 På 23.09.2019 den 8.58, Anonym bruker skrev: Jeg tiltror henne å være ganske så stor og moden i de fleste sammenhenger, husk på at du kjenner ikke oss og henne selvom jeg har beskrevet et problem for deg. Og uansett hva som hadde vært problemet med hennes oppførsel så synes jeg ikke din metode med å fortsette en kamp og en straff som pågikk dagen før vil ha noen læring eller god effekt. HVIS hun hadde gjentatt oppførselen hun viste dagen før ville vi selvsagt reagert og sannsynligvis latt henne sitte litt lenger enn dagen før. Men det gjorde hun altså ikke, hun var blid og hyggelig i hele går. Å fortsette med denne "straffen" og nekte henne å sette seg ved bordet i dag ville vært helt meningsløst og ikke noe jeg har vurdert engang. Har du noen idé om hvor lenge siden det er i en 5 årings hode? Ny dag, nye muligheter sier nå jeg. De voksne må ha litt positiv innstilling også, det smitter over på barna😉 Anonymkode: 631ca...0e8 Men hva med dine andre barn, de blir jo plaget av dette? hva med forståelsen for de? er vel ikke rettferdig at ikke de kan få ha et rolig og avslappet måltid på grunn av 5 åringen, eller hva? vi hadde en gutt som prøvde seg på akkurat samme måte. Første gangen holdt han på i 5 minutter før jeg leide han ut av spisestuen og sa at slik oppførsel vil vi ikke ha ved måltidet, så da får han spise når vi er ferdige. Jeg var rolig, men bestemt. Jeg har og flere barn å ta hensyn til som ikke skal lide for at denne ungen søker oppmerksomhet på feil måte. Neste dag pratet han normalt ved måltidet, men prøvde seg igjen noen dager etter det, og da gjorde vi akkurat det samme som forrige gang. Før hvert målid snakket jeg med han og fortalte han hva vi forventet av oppførsel ved spisebordet. 3 ganger opplevde vi dette før han sluttet. Jeg er ikke noe for å skremme ett barn, men hvorfor dere lar henne fortsett å sitte ved bordet når det plager dine andre barn forstår jeg ikke. Dårlig oppførsel må få konsekvenser der og da. Anonymkode: fa60f...085
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #87 Skrevet 28. september 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva med dine andre barn, de blir jo plaget av dette? hva med forståelsen for de? er vel ikke rettferdig at ikke de kan få ha et rolig og avslappet måltid på grunn av 5 åringen, eller hva? vi hadde en gutt som prøvde seg på akkurat samme måte. Første gangen holdt han på i 5 minutter før jeg leide han ut av spisestuen og sa at slik oppførsel vil vi ikke ha ved måltidet, så da får han spise når vi er ferdige. Jeg var rolig, men bestemt. Jeg har og flere barn å ta hensyn til som ikke skal lide for at denne ungen søker oppmerksomhet på feil måte. Neste dag pratet han normalt ved måltidet, men prøvde seg igjen noen dager etter det, og da gjorde vi akkurat det samme som forrige gang. Før hvert målid snakket jeg med han og fortalte han hva vi forventet av oppførsel ved spisebordet. 3 ganger opplevde vi dette før han sluttet. Jeg er ikke noe for å skremme ett barn, men hvorfor dere lar henne fortsett å sitte ved bordet når det plager dine andre barn forstår jeg ikke. Dårlig oppførsel må få konsekvenser der og da. Anonymkode: fa60f...085 Fint at det ordnet seg så enkelt for dere, hadde det vært så lett her så hadde jeg ikke hatt noe problem med å løse det, men min hadde aldri gitt seg på 5 min av leiing ut i stua. Selvsagtfikk hun ikke lov å ødelegge for de andre, det var nettopp derfor jeg søkte råd. Jeg er ikke uvillig til å irettesette henne og har hatt stor effekt av den metoden vi valgte å bruke som var å holde henne igjen ved bordet i 5 minutter etter at måltidet var over og de andre gikk og deretter en ordentlig samtale med jenta om hva som skjedde og hva vi syntes om oppførselen. Jenta har ikke gjentatt denne oppførselen etterpå og jeg anser derfor opplegget som vellykket selvom akkurat det måltidet ikke ble idyllisk. Jeg har derimot reagert på en del av svarene jeg fikk her som gikk på å kalle henne drittunge og andre stygge ting og at jeg skulle skremme henne skikkelig, utestenge henne fra måltid neste dag eller la henne sitte i over 2 timer ved bordet som straff. Anonymkode: 631ca...0e8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #88 Skrevet 28. september 2019 På 21.9.2019 den 16.34, Anonym bruker skrev: Det er det verre, ja. Usikker på hva jeg ville gjort selv. Hvor gammel er hun? "For hver gang du spør må du sitte et minutt lengre enn søsknene dine ved bordet" 😁 Anonymkode: 0f965...25e Eh... nei. Slik gjør man ikke. Anonymkode: 3e1d0...58c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #89 Skrevet 28. september 2019 På 23.9.2019 den 8.58, Anonym bruker skrev: Jeg tiltror henne å være ganske så stor og moden i de fleste sammenhenger, husk på at du kjenner ikke oss og henne selvom jeg har beskrevet et problem for deg. Og uansett hva som hadde vært problemet med hennes oppførsel så synes jeg ikke din metode med å fortsette en kamp og en straff som pågikk dagen før vil ha noen læring eller god effekt. HVIS hun hadde gjentatt oppførselen hun viste dagen før ville vi selvsagt reagert og sannsynligvis latt henne sitte litt lenger enn dagen før. Men det gjorde hun altså ikke, hun var blid og hyggelig i hele går. Å fortsette med denne "straffen" og nekte henne å sette seg ved bordet i dag ville vært helt meningsløst og ikke noe jeg har vurdert engang. Har du noen idé om hvor lenge siden det er i en 5 årings hode? Ny dag, nye muligheter sier nå jeg. De voksne må ha litt positiv innstilling også, det smitter over på barna😉 Anonymkode: 631ca...0e8 Enig med deg !😊 Har lest flere steder i siste. Foreldre skal oppdra seg selv før barna. Anonymkode: 3e1d0...58c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #90 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eh... nei. Slik gjør man ikke. Anonymkode: 3e1d0...58c Tja, hvorfor ikke. Hun er fem år og ødelegger måltidet for resten av familien med å mase. Om ungen spør 160 ganger om å få gå ifra bordet i løpet av et måltid hadde jeg faktisk prøvd metoder som ikke er helt pedagogisk riktige. Hun vil ikke ta skade av å sitte lengre ved bordet, altså, og jeg hadde selvfølgelig sittet der jeg også. Anonymkode: 0f965...25e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #91 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tja, hvorfor ikke. Hun er fem år og ødelegger måltidet for resten av familien med å mase. Om ungen spør 160 ganger om å få gå ifra bordet i løpet av et måltid hadde jeg faktisk prøvd metoder som ikke er helt pedagogisk riktige. Hun vil ikke ta skade av å sitte lengre ved bordet, altså, og jeg hadde selvfølgelig sittet der jeg også. Anonymkode: 0f965...25e Og jeg er 39 år og ødelegger ikke måltidet neste dag for hele familien i dag fordi en liten jente var vrang i går. Anonymkode: 631ca...0e8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #92 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og jeg er 39 år og ødelegger ikke måltidet neste dag for hele familien i dag fordi en liten jente var vrang i går. Anonymkode: 631ca...0e8 Jeg har aldri sagt noe om å ødelegge neste dag, vel? Anonymkode: 0f965...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå